Permalänk
Medlem

Worse GTX 480 - Bygget

Mitt första datorbygge

Efter vinsten i Zotacs tävling bestämde jag mig för att sätta ihop en ny burk, den gamla hade hängt i sedan 2006 och var budget redan på den tiden.

Moderkort: P7P55D Pro
Processor: Core i5 750 @ 2.67ghz
Chassi: Fractal Design Define R2
Minnen: Corsair Dominator 4 x 2gb 1600mhz CL9
Nättagg; Corsair HX750W Modulärt
SSD: Intel X25-M G2 80GB
Kylare; Corsair H50
Lagring; Samsung F3 1tb

Delarna är beställda hos Inet.se och levererades på 26 timmar! Mycket bra butik måste jag säga!

Försökte få det snyggt i chassit och jag är Mycket nöjd med resultatet

Worse GTX 480 - Bygget

Permalänk
Medlem

Ser riktigt bra ut!

Permalänk

ser grymt ut!
hur funkar grafikkortet?

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Medlem

Skulle vara kul o veta var du har för temperaturer på grafikkortet i idle respektive load(enklast att mäta med gpu-z alternativt msi afterburner). Samt hur du upplever att ljudnivån är.

Visa signatur

Spelriggen: Intel i5 10400F - GTX 1070 - 16GB DDR4 - ASUS TUF GAMING B460M-PLUS - 500 GB SDD - be quiet! 730W - Define Mini C

Permalänk
Medlem

Du ska vända radiatorn 180 grader så slangarna är där nere. och sen pumpen så slangarna är där uppe.

plus att jag rekommenderar att du byter kylpastan till Arctic MX-3. Gör du allt detta så får du ut MAX prestanda ur din H50.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

fler bilder på graffet hade inte skadat

Visa signatur

AMD phenom x4 965 BE | Gigabyte GA-790XTA-UD4 |4GB A-DATA Gaming series | XFX Radeon HD 5850 Black edition | Cougar 700W modulärt agg |Cooler Master HAF 922 RED| HAF 922 RED

Permalänk

Stabilt och rent bygge
Annat än att jag är urless på att se det mobot i r2 eller r2 överhuvudtaget, men det är ett bra chassi

Permalänk
Medlem

Jag tolkar din tanke med bygget som så här- Inget snack. Ren kraft. kk thnx.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

bech plx!

Visa signatur

i7 8700K | MSI 3080 SUPRIM X | Corsair 32GB DDR4 | STRIX Z370-H | Seasonic FOCUS GX 750W | Phanteks 300A | OS: Windows 10

Permalänk
Hedersmedlem

Tyckte väl ditt namn var bekant, trodde knappt att ett 480 skulle få plats så bra. Riktigt prisvärda grejer f.ö.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem

fler bilder och temperaturer kommer snart!

Permalänk
Medlem

Ser fint ut!

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk
Medlem

Tänker inte ge dig ngra poäng förens du tar ut de tomma Hdd-korgarna. De blockerar luftflödet och är bara i vägen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goo5e:

Tänker inte ge dig ngra poäng förens du tar ut de tomma Hdd-korgarna. De blockerar luftflödet och är bara i vägen.

Med tanke på att skenorna (som HDD-korgarna sitter i) inte har några hål i sig påverkar inte korgarna luftflödet. Ev. förbättrar dom det genom att skapa kanaler för de små hål som finns mellan skenorna, och därmed minska turbulensen

Permalänk
Medlem
Skrivet av IsseBisse:

Med tanke på att skenorna (som HDD-korgarna sitter i) inte har några hål i sig påverkar inte korgarna luftflödet. Ev. förbättrar dom det genom att skapa kanaler för de små hål som finns mellan skenorna, och därmed minska turbulensen

Klokt sagt + att det ser fan så mkt bättre ut när dom sitter kvar

Visa signatur

Före sändningsdags hade gruppen instruerats av programledningen att inte sjunga ordet higher i textraden "girl we couldn't get much higher" i TV, utan istället byta ut det mot better. Jim Morrison struntade dock i det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goo5e:

Tänker inte ge dig ngra poäng förens du tar ut de tomma Hdd-korgarna. De blockerar luftflödet och är bara i vägen.

De är bortplockade, tog bilderna precis när jag hade byggt färdigt dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Worse:

De är bortplockade, tog bilderna precis när jag hade byggt färdigt dock.

Allt för poängen ;P Aja, det gör antagligen ingen skillnad ändå

EDIT: Snyggt bygge! Gillar verkligen när folk ser till att få minimalt med lösa kablar i lådan.

Som tidigare nämnt får du gärna posta lite Bench. 3DMark med standardklock vore kul att se, för att jämföra med min brors burk (i5-750 med ett 5870)

Permalänk
Medlem

Vad bra att vinsten hamnade hos någon som inte bara slängde ihop ett kabelhärve och gammal skit för att använda det, utan vet att göra nytta av en fin produkt också Fint !

Permalänk
Medlem

Tycker att du skulle köpt de blåa minnena istället men men ser dra ut än då.
/4p

Visa signatur

Main ATX: 5950X | 32GB DDR4 | RTX 2080Ti 3840x2560 144Hz | SSD 512GB+1TB Fortress II
Main ITX: 3900X | 16GB DDR3 | RX 6900 XT 2560x1440 144Hz | SSD 1TB | EVGA Hadron Air

Permalänk
Medlem

Stilrent!

Permalänk
Medlem

Bra jobb med kablarna! sånt gillar man.

*Fråga* Luftintaget fram.såg att det är en isolerad dörr antar att dörren ska vara stängd för att minska ljudet men vad gör fläktarna för nytta då? Ser små element på sidorna är det luftintag?

Visa signatur

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mc99:

Bra jobb med kablarna! sånt gillar man.

*Fråga* Luftintaget fram.såg att det är en isolerad dörr antar att dörren ska vara stängd för att minska ljudet men vad gör fläktarna för nytta då? Ser små element på sidorna är det luftintag?

Japp, suger på bra genom luftintaget på sidan av luckan!

Körde en trial edition av 3Dmark Vantage på standard settings, har itne gjort något med burken så allt är stock:

Temperaturen är i idle (lite tittande på Sweclockers)
Load temperatur kommer senare.

Skrivet av shagy:

Vad bra att vinsten hamnade hos någon som inte bara slängde ihop ett kabelhärve och gammal skit för att använda det, utan vet att göra nytta av en fin produkt också Fint !

Skrivet av nord_93:

Stilrent!

Tack

Permalänk
Hedersmedlem

Snyggt och grattis till vinsten Kul att få se att den kommer till användning. Saknar dock lite benchs, temp etc.

//edit oj missade inlägget saknar dock temps fortfarande

Visa signatur

Kontakta mig direkt vid frågor om eller synpunkter på min moderering.
Glöm inte att tala om vilken tråd ditt ärende gäller.
Kontaktvägar: via PM eller via E-post: michaswe@sweclockers.com
Mina System: HePC och Gaming

Permalänk
Medlem
Skrivet av MichaSWE:

Snyggt och grattis till vinsten Kul att få se att den kommer till användning. Saknar dock lite benchs, temp etc.

//edit oj missade inlägget saknar dock temps fortfarande

Tack, jo det är många som saknar benchs, temps o sånt ;P Är ganska ny inom det området men jag ska försöka få fram mera

Vad ska jag fixa för program när jag ska pressa grafikkortet och se temperaturen på det?

EDIT:
Körde lite Unigine xD

Permalänk
Medlem

hoppas du har en brandsläckare till hands, höhö

Permalänk
Medlem

-

Permalänk
Skrivet av Ant3:

Du ska vända radiatorn 180 grader så slangarna är där nere. och sen pumpen så slangarna är där uppe.

plus att jag rekommenderar att du byter kylpastan till Arctic MX-3. Gör du allt detta så får du ut MAX prestanda ur din H50.

Vad grundar du detta på?:) Allmänt nyfiken för jag vill oxå få max ur min H50 Har du något test som visar detta?

Mycket trevlig setup Worse!

Edit: ingen kan se om du överklockar via software, det är bara att klocka!
/S

Visa signatur

Louqe Raw S1,||H2O||, AMD R5 7600, ASUS B650E-I, 32GB DDR5 6000MHz, AMD 5700 XT EKWB vattenblock, Corsair SF600, WD Black SN850 1TB, Crucial MX500 1TB, Win 11 Pro 64bit, Gigabyte G34WQC, Sennheiser HD650, Objective 2.

Permalänk
Medlem

Nu har jag kört Unigine Heaven 2.0.

Så här såg det ut efter 20 minuter:
http://i44.tinypic.com/2eb8yma.png

edit; Tinypic pajjade upplösningen, körde i 1920x1080

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Worse:

Nu har jag kört Unigine Heaven 2.0.

Så här såg det ut efter 20 minuter:
http://i44.tinypic.com/2eb8yma.png

edit; Tinypic pajjade upplösningen, körde i 1920x1080

Helt ok temps vad jag kan se borde vara lite lägre på cpu med den kylningen. Jag skulle också rekommendera byte till MX3 kan nog ge ett par grader

Visa signatur

Kontakta mig direkt vid frågor om eller synpunkter på min moderering.
Glöm inte att tala om vilken tråd ditt ärende gäller.
Kontaktvägar: via PM eller via E-post: michaswe@sweclockers.com
Mina System: HePC och Gaming

Permalänk
Medlem
Skrivet av MichaSWE:

Helt ok temps vad jag kan se borde vara lite lägre på cpu med den kylningen. Jag skulle också rekommendera byte till MX3 kan nog ge ett par grader

Ska ju inte klocka högre så frågan är om det behövs då, självklart är det alltid bättre med svalare men jag kommer som sagt enbart att spela på den

Och sen en fråga, gick ju in och petade upp fsb till 160 i bios, men när jag sen skulle sänka Multipliern till 20 så gick det inte att stänga av "Auto" funktionen där ;/ Vad beror detta på?

Och ska flygplanen lagga utav bara faan i Cpu Test 2 i vantage?

Här är senaste: