Permalänk

GTA IV Problem

Hej hej, köpte GTA IV och GTA IV EFLC i torsdags.
Installationen gick bra, förutom att GTA inte blev patchat automatiskt så jag patchade till senaste manuellt. Sen skulle jag givetvis starta spelet och innan man startar så ska man logga in på Social Club (jag har blivit medlem på Games For Windows Live och Social Club), men det går inte att logga in på Social Club! "Cancel" och "Play (offline)" funkar, men inte "Play".
Aja, sen så startar jag spelet iallafall (i offline läget) och försöker logga in på Games For Windows Live, och det funkar ej. Det står något med att jag inte kan ansluta till internet.

Så, jag googlade upp det och jag märkte att alla som hade samma problem hade Win 7 64bit som jag. Eftersom mina polare hade Win 7 32bit så bytte jag också till det för att se om GTA IV funkade på det istället. Men icke, still same problem. By the way, antivirus skyddet säger att det inte är uppdaterat till senaste updaten fast den är det. MSN Messenger funkar inte heller "/

Jag har:
Win 7 Ultimate 32bit

Tack i förhand!

Edit: Det är fixat nu

Visa signatur

Fullt ös - medvetslös

Permalänk

Har du tillåtit programmen i brandväggen? Jag kör med win 7 64-bit utan problem...

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Skrivet av Rickard11:

Har du tillåtit programmen i brandväggen? Jag kör med win 7 64-bit utan problem...

Yes det hade jag gjort. Men jag tog upp problemet med en gubbe jag känner han är grym på datorer, och han skickade en pdf fil som jag skulle läsa igenom, den ledde till en massa länkar och där fanns en massa problem lösningar. Jag var tydligen tvungen att "registrera" vissa filer på datorn, när jag hade gjort det så funkade msn och gta iv. Men problemet med virusskyddet kvarstår.

Visa signatur

Fullt ös - medvetslös