Permalänk
Medlem
Skrivet av Gascogne:

Inte rätt valuta men det ger en riktlinje iallafall.

Basic Account Fee (*2) 30 days $9.99 (or 999 Crysta)
Character Fee 30 days $3.00 (or 300 Crysta)

Tackar

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

men om jag köper det från elgiganten, man får väl 30dagar som me vilket annat mmo som hellst? hur många gubbar kan man ha?. kommer förmodligen bara ha 1-2st max endå

Visa signatur

-PC- H440w - Ryzen 9 5900x - 32GB DDR4 3200mhz - ASUS B450F Gaming - Asus Prime RX 9070 XT - Logitech G Pro - Logitech G915 - DT 990 PRO - Creative Katana Z - Samsung 240hz, MSI 165hz
GAME | Dota2 | Stonehearth
Youtube: http://www.youtube.com/user/b4nto

Permalänk
Medlem

förresten finns det inget ställa man kan köpa spelet Digitalt & för bra pris? bryr mig inte jätte mycket längre om att ha boxen som förr. Steam funkar bra , fast verkar inte finnas där

Visa signatur

-PC- H440w - Ryzen 9 5900x - 32GB DDR4 3200mhz - ASUS B450F Gaming - Asus Prime RX 9070 XT - Logitech G Pro - Logitech G915 - DT 990 PRO - Creative Katana Z - Samsung 240hz, MSI 165hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av necry:

men om jag köper det från elgiganten, man får väl 30dagar som me vilket annat mmo som hellst? hur många gubbar kan man ha?. kommer förmodligen bara ha 1-2st max endå

Det jag har läst är att man kan ha mer än en karaktär under den första perioden. Dock bör man tänka på att plocka bort karaktärerna man inte spelar innan de 30 dagarna är över.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gascogne:

Inte rätt valuta men det ger en riktlinje iallafall.

Basic Account Fee (*2) 30 days $9.99 (or 999 Crysta)
Character Fee 30 days $3.00 (or 300 Crysta)

Tillkommer någon skatt på det, eller det är 12,99 USD som man betalar, typ 90 SEK?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gascogne:

Jo tack det märker man på dig hur många klasser du lvlar upp.

Kanske man ska multiklassa själv lite hehe.

hehe drog conjurer till rank10 igår gött mos, nu har ja 13,10,10,10,6,3,3,3,2

Visa signatur

Sugo SG05b 450W, Asus P8Z77-i Deluxe, i5 3570k, corsair h60, 8gb corsair xms3, msi gtx 670oc 2gb, intel 60gb ssd

Permalänk
Medlem
Skrivet av bonji:

Men Bonji. o.O

Jag har bara en klass än så länge, men vart skaffar man sig vapen för Pugilist, Gladiator och Conjurer?
*edit*
I Ul'dah staden.

Skrivet av Lyrisius:

Tillkommer någon skatt på det, eller det är 12,99 USD som man betalar, typ 90 SEK?

Räkna på ca 125 kr per månad brukar vara rätt standard för mmo spel.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gascogne:

Men Bonji. o.O

Tänkte det... då finns det alltså en "gömd" VAT som tillkommer.

Nu är det i alla fall beställt... såg att priset hade sänkts på Webhallen till 345,00 sek :), perfekt timing då jag skulle ha lite annat där också

tack för svaret

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gascogne:

Men Bonji. o.O

Jag har bara en klass än så länge, men vart skaffar man sig vapen för Pugilist, Gladiator och Conjurer?
*edit*
I Ul'dah staden.

Jag har en conj wand jag kan ge till dig, annars ere bara gå till vendors i uldah finns 2st va ja vet som säljer vapen/armor kostar 16xx gil / startvapen.

Visa signatur

Sugo SG05b 450W, Asus P8Z77-i Deluxe, i5 3570k, corsair h60, 8gb corsair xms3, msi gtx 670oc 2gb, intel 60gb ssd

Permalänk
Medlem
Skrivet av bonji:

lul, du är fan knäpp

Permalänk
Medlem

Har läst på lite previews och forum om just styrningen, och att det var just gamepads som funkade bäst, men att folk också satt med både keyboard, mus och gamepad.

Vissa av er använder gamepads men är det någon av er som använder mus och keyboard, och styr man då kameran med musen eller agerar den bara musse pigg-hand ?
Hur funkar det tycker ni?

Permalänk
Medlem

Jag körde med tangentbord och mus först, men d är massa små ikoner man klickar på flera gånger vilket gör det jobbigt med musen. Och du kan styra kameran med musen om du håller in högerknappen.

Annars är nog gamepad tycker jag. Riktigt nice att ligga i soffan och lira.

Visa signatur

I7 7700k, Asus ROG STRIX Z270i, Geforce GTX 1070 mini ITX, Lian-Li PC-Q04

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chobi:

Jag körde med tangentbord och mus först, men d är massa små ikoner man klickar på flera gånger vilket gör det jobbigt med musen. Och du kan styra kameran med musen om du håller in högerknappen.

Annars är nog gamepad tycker jag. Riktigt nice att ligga i soffan och lira.

Asså åfan? Då väntar jag nog fan till Ps3 versionen..

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Jag har en fotölj med pall som "datorstol" lirar med endast tangentbord, vana från ffxi

Permalänk
Medlem

Ni som sitter och lirar detta på pc vad sitter ni på för hårdvara egentligen och hur flyter det ? Jag testade benchmarken och landa på 3400 nånting och kände att det kanske är för lågt för att ens kunna lira det med duglig grafik och utan lagg. Satt i flera år med wow och saknar mmorpg genren lite måste jag säga sitter just nu bara och lirar shooter spel.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hab1tat:

Jag har en fotölj med pall som "datorstol" lirar med endast tangentbord, vana från ffxi

word...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lyrisius:

Har läst på lite previews och forum om just styrningen, och att det var just gamepads som funkade bäst, men att folk också satt med både keyboard, mus och gamepad.

Vissa av er använder gamepads men är det någon av er som använder mus och keyboard, och styr man då kameran med musen eller agerar den bara musse pigg-hand ?
Hur funkar det tycker ni?

jag kör tbord enbart, kommer man in i det så finns de ingen återvändo hur skönt som helst... kontrollerna funkar riktigt bra tycker ja. är man van vid wow o alla dess kopior så kanske det krävs en viss vaneperiod...

gamepad blir ju lite småklurigt för du måste ju kunna skriva till folk så får du lägga ifrån dig den varje gång du ska skriva, det optimala är tbord.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Beställde spelet idag från webhallen!:D ska bli kul o testa på ett annorlunda mmo nu:).. man får en Trial till med? tänkte ge det till min bror isåfall

EDIT-
Finns det nått ställe man ev kan ladda ner patcherna iförväg. för läst att det tar sjukt lång tid me deras vanliga update program

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av bonji:

tycker verkligen du ska testa, mycket bättre variation i detta spel, har testat de flesta andra mmo's.

skitkul helt enkelt!

Jag tror absolut att spelet kan vara roligt men i två dagar har jag bråkat med systemet som inte alls påminner om något annat MMO, det är mycket annorlunda än våra västerländska MMO's. Jag uppfattar inte att spelet riktigt är klart än och inlärningskurvan.. ja, det finns knappt någon. Riktigt opedagogiskt men jag ger det fortfarande en chans

Permalänk
Medlem

Hoppas man får sin skiva imån om man har tur...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av necry:

Beställde spelet idag från webhallen!:D ska bli kul o testa på ett annorlunda mmo nu:).. man får en Trial till med? tänkte ge det till min bror isåfall

EDIT-
Finns det nått ställe man ev kan ladda ner patcherna iförväg. för läst att det tar sjukt lång tid me deras vanliga update program

Sitter själv och hoppas på att jag ska få mina skivor imorgon så jag har inte provat att ladda ner uppdateringarna i förväg. Men av det lilla jag läste så får man tag på torrent-namnet när man påbörjar uppdateringen efter en full installation av spelet. Så inga patch:er innan du har skivorna men att det tydligen ska gå snabbare om man använder en extern torrent-client:

Torrent / Patching guide - FFXIVCore.com - Final Fantasy XIV Fansite

Permalänk
Medlem

Dum fråga men jag har aldrig tänkt på det i spelet, hur pratar man med folk i vicinity?... ^^;
Samt reparera sin utrustning?

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gascogne:

Dum fråga men jag har aldrig tänkt på det i spelet, hur pratar man med folk i vicinity?... ^^;

finns NPC's som reparerar till 75%.

bara spelare som kan repaira till 100%, om du öppnar ditt item i inventory så kan du ta "seek repair" så läggs det ut i din bazaar så kan du ge en summa pengar för att få det reparerat av någon händig alla vapen har ju olika typer av crafting som krävs.

vicinity?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av bonji:

finns NPC's som reparerar till 75%.

bara spelare som kan repaira till 100%, om du öppnar ditt item i inventory så kan du ta "seek repair" så läggs det ut i din bazaar så kan du ge en summa pengar för att få det reparerat av någon händig alla vapen har ju olika typer av crafting som krävs.

vicinity?

Han vill noga veta hur man pratar till folk som står nära honom utan att alla i zonen hör det...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gascogne:

Om du menar "privat" så skriver du:
/tell "spelarens namn" "meddelande". (det ska inte vara med några "-tecken)

Visa signatur

[ASUS M4A89GTD PRO][AMD Phenom II X6 1090T @ 3.2GHZ][Corsair TX750w][ASUS R9 290x DirectCU II][16GB Corsair XMS3 @ 1600MHZ][Win7 64-bit] GamersGate

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lyrisius:

Han vill noga veta hur man pratar till folk som står nära honom utan att alla i zonen hör det...

Precis folket i närheten är det jag menar.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gascogne:

Precis folket i närheten är det jag menar.

det är väl /say som eftersöks antar jag då

Permalänk
Medlem

Yey fick mitt spel idag. dagen efter jag beställde! dags att installera!:)

Visa signatur

Permalänk
Medlem

mest bara en sak ja inte förstår , spelet verkar va på den lilla lappen me cdkeyn. sen står det nån cdkey på boken med? vad är den till för?^^ går ju inte o skriva in på deras sida den stämmer inte är inte rätt antal siffror/bokstäver

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Förresten har jag hittat info hur ni kan updatera spelet sjukt mycket fortare än med den inbyggda update programmet. Gör bara som i denna videon. funkar perfekt

YouTube - Download Final fantasy XIV/14 FASTER! (With commentary)

Tack till han som gjorde videon=)) ses i spelet kanske senare

Edit-
Får man en trial man kan ge bort när man köper spelet eller hur fick folk tag i det^^?

Visa signatur