Vinn nätagg från Seasonic
Permalänk
Medlem

Om det är någon som lirar på Shiva så är vi två som nu letar efter fler svenskar för att antingen starta upp en ny FC eller ansluta till en befintlig. Lägg till ingame: Aiden Darkwill

Visa signatur

🖥️ Intel 12700K@5.3GHz ~ ASUS TUF Z690 PLUS WIFI D4 ~ 32GB Ballistix 4000MHz CL16 ~ PNY GeForce RTX 4080 Verto ~ Fractal Define 7 Compact ~ Seasonic FOCUS GX 750W ~ Noctua NH-D15 ~ WD SN850 NVMe 1TB ~ Kingston NV1 NVMe 2TB

Permalänk
SpelClockers

Jag och en gammal kompis har plockat upp detta spel sedan någon vecka tillbaka. Vi kör på Odin och undrar om det är några fler som spelar där, som kanske är intresserade att ta upp oss två under dess vingar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gixx:

Jag och en gammal kompis har plockat upp detta spel sedan någon vecka tillbaka. Vi kör på Odin och undrar om det är några fler som spelar där, som kanske är intresserade att ta upp oss två under dess vingar?

Hej!

Jag och en kompis har precis startat upp ett FC (Our Pace) och vi är cirka 10 members. Skriv en tell eller skicka ett ingamge mejl till mig Ton Kie eller Rhaya Mewrilah för en invite om ni är intreeserade!

Visa signatur

//Veslos

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gix:

Kolla med guilden Team Sweden på Odin. Var med dem ett tag, bra gäng det där

Sen loggade jag in igår för att testa en Titan Hm (ej loggat in på en månad) och hade helt sjuka lag spikes. Värre än någonsin, typ 5-6 sekunder långa var 10e sekund.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mocka:

Kolla med guilden Team Sweden på Odin. Var med dem ett tag, bra gäng det där

Sen loggade jag in igår för att testa en Titan Hm (ej loggat in på en månad) och hade helt sjuka lag spikes. Värre än någonsin, typ 5-6 sekunder långa var 10e sekund.

Ja jag har samma nu. Tappar jättemycket ping när jag pingar servern med (typ 10%).... på nätterna efter kl 12 går det dock bra att spela.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
SpelClockers
Skrivet av Veslos:

Hej!

Jag och en kompis har precis startat upp ett FC (Our Pace) och vi är cirka 10 members. Skriv en tell eller skicka ett ingamge mejl till mig Ton Kie eller Rhaya Mewrilah för en invite om ni är intreeserade!

Det blev detta gäng. Än så länge känns det helt rätt.

Permalänk

Vi söker en tank och en healer till ytterliggare en raidgrupp i Coil of Bahamut. Sen kommer Crystal Tower 24man raid snart och dit kan det finnas ett par platser för Dps. Ansökan går du på www.teamsweden.net - har du några frågor så skicka PM eller skriv på hemsidan så svarar vi asap. Varmt välkomna.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Team Sweden Gaming < www.teamsweden.net >
Elder Scrolls Online | FF:XIV ARR | Guild Wars 2 | Rift | LoL | SW:tOR

Permalänk
Medlem
Skrivet av eccentrïc:

Vi söker en tank och en healer till ytterliggare en raidgrupp i Coil of Bahamut. Sen kommer Crystal Tower 24man raid snart och dit kan det finnas ett par platser för Dps. Ansökan går du på www.teamsweden.net - har du några frågor så skicka PM eller skriv på hemsidan så svarar vi asap. Varmt välkomna.

Kanske inte borde lämnat guilden

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk

teamsweden.net

Skrivet av Mocka:

Kanske inte borde lämnat guilden

Du är alltid välkommen tillbaka

Vi gjorde faktiskt så att vi slog ihop två medelstora svenska FC till ett. Mer aktivitet och mer gaming för alla. Vi har 15-20 Online i snitt på kvällen och en skön stämning.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av eccentrïc:

Du är alltid välkommen tillbaka

Vi gjorde faktiskt så att vi slog ihop två medelstora svenska FC till ett. Mer aktivitet och mer gaming för alla. Vi har 15-20 Online i snitt på kvällen och en skön stämning.

Var lite dumt att jag stack eftersom jag inte spelat en enda gång med mina kompisar på Phoenix sen jag flyttade dit Var ju iofs meningen att jag skulle sluta spela också. Har bara 8 dagar kvar på Game Card och vet inte om det är värt att fylla på det nu när BF4, AC4 och Wildstar finns Men tack för erbjudandet, skall fundera lite på det Minns att stämningen verkligen var skön som du sa.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Var också med i Team Sweden, hann endast vara med på ett fåtal FC raids sen slutade jag spela abrupt när gear-grindandet började gå mig på nerverna. Spelen jag växte upp med handlade till stor del om oändlig repetition, så har förmodligen utvecklat allergi mot konceptet :/

Visa signatur

Nummer ett: CPU: Ryzen 3800X. GPU: Asus Strix RTX 2080 ti MB: Asus ROG Strix X570 Gaming.RAM: 16GB G.Skill Flare X DDR4 3200Mhz CL14. Kylare: NZXT Kraken X62. PSU: Seasonic Prime Ultra 850W Titanium. Chassi: Phanteks Enthoo Evolv XSkärm: Asus PB287Q (4K),

Bärbara: Acer Aspire V Nitro VN7-591. CPU i7 4710HQ. RAM: 8GB 1600Mhz DDR3. GPU GTX 860M.

Permalänk
Skrivet av Niczo:

Var också med i Team Sweden, hann endast vara med på ett fåtal FC raids sen slutade jag spela abrupt när gear-grindandet började gå mig på nerverna. Spelen jag växte upp med handlade till stor del om oändlig repetition, så har förmodligen utvecklat allergi mot konceptet :/

Ja, tyvärr förbises mycket av story, quests och att äventyra för att ersättas av hets till maxlevel, hets till bis vapen och gnäll över att det saknas mer end game content. Så spelar de flesta 30-60 dagar i ett spel och hoppar vidare till nästa spel.

Dags för någon utvecklare att börja utmana "eliten" på riktigt tycker jag. Göra ett spel för spelarna och inte för att mjölka pengar på ett haussat koncept som inte levererar.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Jävlar vad mycket ny content det kommer om två dagar i och med 2.1-patchen!

http://na.finalfantasyxiv.com/lodestone/topics/detail/03843d6...

Visa signatur

Permalänk

Mmm, det ser lovande ut.

Permalänk
Medlem

Är typ halvt sugen på att testa men antar att det inte finns beta? Vet inte om jag gillar grafiken och animationerna eller inte. lite klyven

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlyfftPotatis:

Är typ halvt sugen på att testa men antar att det inte finns beta? Vet inte om jag gillar grafiken och animationerna eller inte. lite klyven

Kan säga att jag vart positivt överraskad på båda ovanstående, dock är det ju en ganska personlig sak om man tycker det är bra eller inte.
Men spelet kostar ju 174kr(alt 111 från en okänd butik) och då ingår 30dagar utan att du behöver uppge något kreditkortsnummer eller liknande.
Så bara å köra, det är ju egentligen det enda sättet att få reda på om du själv tycker om grafik/animationer och när priset heller inte är sådär jättefarligt kan det ju vara värt att prova?

Visa signatur

5900x, asus dark hero, 64GB ram, RTX 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1Z3C0LD:

Kan säga att jag vart positivt överraskad på båda ovanstående, dock är det ju en ganska personlig sak om man tycker det är bra eller inte.
Men spelet kostar ju 174kr(alt 111 från en okänd butik) och då ingår 30dagar utan att du behöver uppge något kreditkortsnummer eller liknande.
Så bara å köra, det är ju egentligen det enda sättet att få reda på om du själv tycker om grafik/animationer och när priset heller inte är sådär jättefarligt kan det ju vara värt att prova?

så du får alltid 30 dagars gametime oavsett vart du köper spelet?
hur lång tid tar det att levla till 50? Är sugen på att lira tank, efter att kört som hardcore mode healer i typ 4 år i mmorgp med tank alts, så funderar jag istället på en tank main men vill komma igång med Raidandet direkt. frågan är då ifall jag missar för mycket och till slut aldrig kommer komma in i guild som tank?

en sak som jag sett mycket i youtube videos nu är att alla har HP-baren uppe på allt de ser. Kan man stänga av den? Det är ju sjukt irriterande att attackera några mobs med en raid och ha var enda HP-bar uppe. kan man inte det så måste jag avstå spelet

Visa signatur

Permalänk
Medlem

hur lång tid tar det att levla till 50? Är sugen på att lira tank, efter att kört som hardcore mode healer i typ 4 år i mmorgp med tank alts, så funderar jag istället på en tank main men vill komma igång med Raidandet direkt. frågan är då ifall jag missar för mycket och till slut aldrig kommer komma in i guild som tank?

en sak som jag sett mycket i youtube videos nu är att alla har HP-baren uppe på allt de ser. Kan man stänga av den? Det är ju sjukt irriterande att attackera några mobs med en raid och ha var enda HP-bar uppe. kan man inte det så måste jag avstå spelet

Den hp baren du pratar om känner inte jag igen, så det måste vara antingen ett tillval eller någon form av addon, så den behöver du inte vara nervös över. Den enda baren som är standard som du ser hpna på mobsen du attackerat är en ganska diskret sak som ligger långt till vänster under partyframes(om du inte flyttar den)

Japp, det ska alltid ingå 30 dagar som jag fattat det, och angående tiden att levla beror ju helt på hur mycket du kör(det förstod du ju säkert), för mig tog det nog kanske 30 dagar, men då jobbar jag 2kvällar i veckan och har barn så kan mest spela mellan 19:00/20:00-23:00 något mer på helger, så runt 20-25 timmar i veckan.

Att komma igång med raidandet är nog upp till dig och återigen hur mycket tid du kan lägga ner, men Square Enix har gjort det lättare att komma igång nu i patch 2.1.
När jag började geara så fick man 100points per dungeon/duty vilket ledde till ca 60 dungeon på 30-60minuter styck för fullt gear.
Men nu har de infört daily dungeon, daily guildhest och daily main quest, så nu får du 300points på första daily main quest som tar ca 45minuter och 200 på första daily dungeonsom som tar runt 30minuter.

Eftersom jag själv inte gearat något nu sen de nya systemet kom är det svårt att säga hur lång tid det tar, men iom att du nu får så mycket poäng(500 på 2dungeons om dagen är fasen inte dåligt) så skulle jag nog tippa på kanske runt 1vecka, återigen beroende på hur mycket tid du kan lägga

60 dungeons med 100 per styck är 6000 points, 60st*45minuter=2700minuter 2700minuter/60minuter=45timmar, alltså 45timmar för gear på det gamla viset
om vi utgår från att du kör 4dungeons varje dag så är det 700points vilket i tid blir ungefär 180minuter/3timmar 6000points/700points=8.57 alltså ungefär 8dagar vid 3timmars spelande om dagen.

Nu vart det helt plötsligt matte här ser jag, kanske är lite överspeedad efter att ha sovit!
Hoppas det hjälper dig lite i att förstå xD

Gott nytt år!

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Testa spelet för en dryg hundralapp i 30 dagar, jag tror inte att du kommer ångra dig. Jag spelar som tank och det är riktigt skoj.

I det här spelet kan du vara alla klasser med samma karaktär.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Titta här. Det är det jag menar. http://www.youtube.com/watch?v=8EJiJLBzjKo Spola fram till 4:40. Grafiken och världen i spelet ser skit snyggt ut men så fort det blir combat så är hela skärmen fyllt med skit som gör att man inte kan se sin egna karaktär. Hela UIn täcker 50% av skärmen sen flyger det massor med spells som gör att man inte ser någonting. Samma sak under bossfighter har jag sett..

tyvärr passar jag nog detta och håller mig till rift

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Titta här. Det är det jag menar. http://www.youtube.com/watch?v=8EJiJLBzjKo Spola fram till 4:40. Grafiken och världen i spelet ser skit snyggt ut men så fort det blir combat så är hela skärmen fyllt med skit som gör att man inte kan se sin egna karaktär. Hela UIn täcker 50% av skärmen sen flyger det massor med spells som gör att man inte ser någonting. Samma sak under bossfighter har jag sett..

tyvärr passar jag nog detta och håller mig till rift

Kan direkt säga att han inte kör 1920x1080 då jag har betydligt mer yta på min skärm, sen den mob baren han har utdragen ligger som standard långt till vänster strax ovanför chatten. och det mesta utav det som finns går att göra både större och mindre utifrån dina behov, lite som "move everything" addonet till wow, allt är löst och skalbart utifrån dina behov, tycke och smak.

Även andras spells går att via inställningar ta bort, så vill du inte ha dem där så går det att ta bort dem så det är inte heller något direkt problem.
Men som sagt innan, det är ju du själv som väljer, men jag kan tycka att 100kr kan det ju vara värt. Det kan ju vara något helt amazing, om inte så är det ändå bara 100kr?

Såhär set mitt ut, vilket är deras "standard"Skydrive länk tog det mitt under en fight för att du skulle se lite "action" ^^

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1Z3C0LD:

Kan direkt säga att han inte kör 1920x1080 då jag har betydligt mer yta på min skärm, sen den mob baren han har utdragen ligger som standard långt till vänster strax ovanför chatten. och det mesta utav det som finns går att göra både större och mindre utifrån dina behov, lite som "move everything" addonet till wow, allt är löst och skalbart utifrån dina behov, tycke och smak.

Även andras spells går att via inställningar ta bort, så vill du inte ha dem där så går det att ta bort dem så det är inte heller något direkt problem.
Men som sagt innan, det är ju du själv som väljer, men jag kan tycka att 100kr kan det ju vara värt. Det kan ju vara något helt amazing, om inte så är det ändå bara 100kr?

Såhär set mitt ut, vilket är deras "standard"Skydrive länk tog det mitt under en fight för att du skulle se lite "action" ^^

finns det dungeonfinder, som LFG system eller måste man spamma chatten?

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

finns det dungeonfinder, som LFG system eller måste man spamma chatten?

Ja det finns något som heter Party Finder. Det spammas inte lika mycket i chatten längre, en del spam för att uppmärksamma vad som finns i party findern.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det är även lite spam i en viss stad för att köra vissa dungeons, och det är dem som är lite "svårare" som man inte riktigt vågar köa upp via duty finder på ^^

Visa signatur

Permalänk
Medlem

nej asså nu får jag sluta snåla. Ska köpa spelet och hoppas verkligen det är kul så att jag är med i ett spel från början som rift. Kul att progressa allt från början och fram i en och samma guild. ska försöka komma ifatt bra snabbt och hänga på teamsweden om de behöver folk. funderar starkt på att köra tank efter 4 år som healer med alla mina tank alts som jag sa innan syns i spelet

Visa signatur

Permalänk
Medlem

nej asså nu får jag sluta snåla. Ska köpa spelet och hoppas verkligen det är kul så att jag är med i ett spel från början som rift. Kul att progressa allt från början och fram i en och samma guild. ska försöka komma ifatt bra snabbt och hänga på teamsweden om de behöver folk. funderar starkt på att köra tank efter 4 år som healer med alla mina tank alts som jag sa innan syns i spelet

Låter bra det!
Tror inte du kommer bli missnöjd :D, vore ju kul om du skriver lite feedback vad du tycker, själv hade jag lite småsvårt med att förstå varför det var och hur som vissa saker va tänka t.ex. kartan som var lite konstig i början ^^

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1Z3C0LD:

Låter bra det!
Tror inte du kommer bli missnöjd :D, vore ju kul om du skriver lite feedback vad du tycker, själv hade jag lite småsvårt med att förstå varför det var och hur som vissa saker va tänka t.ex. kartan som var lite konstig i början ^^

jag har ägnat mycket tid på yyoutube och vet direkt nu att jag inte fattar allt. tex detta med att bli paladin tank. då måste du levla ett job (spec?) tilll 30 sedan ett till level 15? :s hoppas man lär sig för youtube gjorde det inte lättare

Visa signatur

Permalänk
Medlem

jag har ägnat mycket tid på yyoutube och vet direkt nu att jag inte fattar allt. tex detta med att bli paladin tank. då måste du levla ett job (spec?) tilll 30 sedan ett till level 15? :s hoppas man lär sig för youtube gjorde det inte lättare

Här har du den bästa sidan för all information du kan tänkas behöva Gamerscape
Länkar direkt till den som inehåller just Jobs och klasser

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Om det finns någon här som lirar på Phenix servern och har en guild så säg gärna till

Tarana Stormborn är min karaktär i FF14, påväg att bli en Paladin tank, men tar litta tid.....

Visa signatur

Stationär: 8700K/16GB 3600hmz/GTX 1080ti
Portabel stationär: Ncase M1/5600X/16Gb 3600hmz/GTX 1070/Asus XG17
Laptop: Alienware 17r2/4970HQ/16Gb/GTX 980M

Permalänk
Avstängd

Om du vill köra server Odin så hjälper jag dig gärna att komma igång i spelet. Skicka en vänförfrågan till Neo Greene.

Visa signatur