Rift: Planes of Telera

Permalänk
Medlem
Skrivet av Philippk:

Det du gör är att du köper via t.ex Webhallen, sen får du en Nyckel utav dom som du skriver in sen på rifts hemsida, där du loggar in med accountname osv som du har i ingame

Tack Men vad har detta med Steam att göra

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Ingen som kan svara på min fråga?

Får man fråga varför du vill koppla det till steam?
Även om du köper det i affär så du får det på skiva, så kan du ju tanka ner klienten via deras hemsida.
Så du behöver inte använda skivan om du inte vill.

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Medlem

Ja, jag frågar också varför du ska ha det just via Steam?! Är du rätt att en fysisk disk ska ligga och skräpa?

Samt att du kan adda spelet via "Add-non steam games" eller vad den fliken heter inne på games

Permalänk
Medlem
Skrivet av {SWEC}Rool82:

Får man fråga varför du vill koppla det till steam?
Även om du köper det i affär så du får det på skiva, så kan du ju tanka ner klienten via deras hemsida.
Så du behöver inte använda skivan om du inte vill.

Skrivet av Philippk:

Ja, jag frågar också varför du ska ha det just via Steam?! Är du rätt att en fysisk disk ska ligga och skräpa?

Samt att du kan adda spelet via "Add-non steam games" eller vad den fliken heter inne på games

För att kunna kommunicera med polare som kör RIFT via steam
Hm...egentligen vet jag inte riktigt varför och som du säger kan man lägga till non-steam game.
Sorry :/

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Någon som vet något om en fix för crossfire? Får bara 5 extra fps med crossfire.. Fungerar klockrent i alla andra spel jag lirat. Kör med senaste drivrutinerna och crossfire profilerna, testade även det där radeonpro men ingen skillnad.

Permalänk
Medlem

Asså jag kan snart itne hålla mig. Vill prova rift. Är der värt att köpa? det som oroar mig är huruvida pvp är bra eller kasst och hur instandes känns att lira. Hur är end game? Vilken server ska jag ta? Kör mestadels pvp är det värt att lira detta om man är pvp orienterad?

Kommer de att hålla igång splet med patcher new content etc?

Det är ju brist på tunga titlar nu när alla spel som släpps idag floppar

Visa signatur

Asus Tuf Gaming 670e- Plus | Ryzen 7800X3D | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB Expo | WD BLACK SN850X 2TB WD - WD BLACK SN850X 1TB - WD Black SSD SN750 1TB | Corsair RM1000e 1000W | Noctua NH-D15S Chromax Svart | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Rog Falchion Mx Cherry | Xtrfy MZ1 Wireless

Skärm: Samsung 49" NEO G9 Ultrawide | Samsung Q90T | Asus TUF Gaming VG27AQ | AOC G2460PQU

Cockpit: Gunfighter Mk.III Base - Modern Combat Grip Ultimate | Gladiator NXT EVO Omni Throttle | Logitech Flight Rudder Pedals | Tobii eye tracker 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredmannen:

Någon som vet något om en fix för crossfire? Får bara 5 extra fps med crossfire.. Fungerar klockrent i alla andra spel jag lirat. Kör med senaste drivrutinerna och crossfire profilerna, testade även det där radeonpro men ingen skillnad.

Senaste som Cat 11.4 och CAP 11.2 version 4?

Skrivet av Yeah_Right:

Asså jag kan snart itne hålla mig. Vill prova rift. Är der värt att köpa? det som oroar mig är huruvida pvp är bra eller kasst och hur instandes känns att lira. Hur är end game? Vilken server ska jag ta? Kör mestadels pvp är det värt att lira detta om man är pvp orienterad?

Kommer de att hålla igång splet med patcher new content etc?

Det är ju brist på tunga titlar nu när alla spel som släpps idag floppar

Tydligen är PvP superkasst med delays, lång GCD samt extrem obalans klasserna emellan (frågade en kompis som spelar).

PvE däremot är okej men är tydligen en ripoff på WoW. Finns bara en raid tier men antagligen kommer det väl fler i framtida patcher.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Senaste som Cat 11.4 och CAP 11.2 version 4?

Tydligen är PvP superkasst med delays, lång GCD samt extrem obalans klasserna emellan (frågade en kompis som spelar).

PvE däremot är okej men är tydligen en ripoff på WoW. Finns bara en raid tier men antagligen kommer det väl fler i framtida patcher.

ah atck för infon. Låter inte som att det är värt att ge sig in på om pvp är så trist, Såg att de flesta skriver att det är mest pve

Visa signatur

Asus Tuf Gaming 670e- Plus | Ryzen 7800X3D | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB Expo | WD BLACK SN850X 2TB WD - WD BLACK SN850X 1TB - WD Black SSD SN750 1TB | Corsair RM1000e 1000W | Noctua NH-D15S Chromax Svart | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Rog Falchion Mx Cherry | Xtrfy MZ1 Wireless

Skärm: Samsung 49" NEO G9 Ultrawide | Samsung Q90T | Asus TUF Gaming VG27AQ | AOC G2460PQU

Cockpit: Gunfighter Mk.III Base - Modern Combat Grip Ultimate | Gladiator NXT EVO Omni Throttle | Logitech Flight Rudder Pedals | Tobii eye tracker 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yeah_Right:

ah atck för infon. Låter inte som att det är värt att ge sig in på om pvp är så trist, Såg att de flesta skriver att det är mest pve

Jo precis...och det är därför jag ska köpa det Gillar inte PvP.
Men gillar du PvP är jag säker på att det finns andra bra MMOs som kan vara av intresse.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Skrivet av Mocka:

Tydligen är PvP superkasst med delays, lång GCD samt extrem obalans klasserna emellan (frågade en kompis som spelar).

PvE däremot är okej men är tydligen en ripoff på WoW. Finns bara en raid tier men antagligen kommer det väl fler i framtida patcher.

PvPn i Rift är precis som i WoW instanserade battle grounds kallat warfronts. Om man nu inte inkluderar alla servers med PvP rule set. Men precis som i WoW är world pvp inte Rifts starka sida då spelet inte är uppbyggt med open pvp i åtanke. Gillar man instanserade BGs, kan jag inte förstå varför man inte skulle tycka om warfronts. Naturligtvis är utbudet inte lika stort som i WoW och ett ranking system saknas.

Men det är å andra sidan ganska naturligt då Rift lanserades för två veckor sedan, och WoW har sex år på nacken. Jämfört med WoWs lansering har Rift ett bra utbud. Det dröjde till juni 2005 innan WoW fick sina två första BGs, alltså fyra månader efter lansering. Men folk har selektivt minne, och orimliga förväntningar. Det finns inte en chans att ett nytt MMOG lanseras med samma utbud som ett spel med flera år på nacken.

Klass balansen är något jag också sett klagomål över. Men det skall inte ens diskuteras tycker jag. Är det fortfarande ett av de hetaste debatt ämnena på Blizzards forum sex år efter lanseringen, kan man rimligen inte förvänta sig en perfekt klass balans från start i Rift.

Att PvEn i Rift är en direkt ripp-off på WoW tycker jag är felaktigt. De följer helt enkelt den standard som EQ satte 1999, och som sedan WoW och många andra MMOGs ”lånat” och vidare utvecklat. Dessutom har Rift satt en alldeles egen prägel på spelet genom rift invasionerna. Personligen tycker jag att världen känns mer levande tack vare dem. Ena sekunden står man i lugn och ro vid sin klass tränare mitt i staden, i nästa ögonblick har man en ”major invasion” i nacken och kämpar för fullt för att försvara staden och zonen från att inte förlora alla sina warstones, quest-npc, vendors etc.

Visserligen återgår allt till sitt normala igen när rift invasionen försvinner efter 1-2 timmar. Men det ger en känsla av dynamik i världen som åtminstånde jag uppskattar väldigt mycket.

Permalänk
Medlem

När jag spelar Rogue så får jag upp mina combopoints ovanför/under dom små hp/energy stablarna ovanför min gubbe/moben jag slår på (tror dom kallas combat meters i interface inställningarna). Finns det något sätt att på samma sätt få upp en warriors attack points där istället för uppe i vänsterhörnet?

Har googlat och det verkar som att det skall gå men jag hittar inga inställningar att ändra i spelet. Någon som vet hur man fixar detta?

Permalänk
Medlem

ah fick det för 148 kr så jag är nöjd klart värt att pröva för de slantarna.

Visa signatur

Asus Tuf Gaming 670e- Plus | Ryzen 7800X3D | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB Expo | WD BLACK SN850X 2TB WD - WD BLACK SN850X 1TB - WD Black SSD SN750 1TB | Corsair RM1000e 1000W | Noctua NH-D15S Chromax Svart | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Rog Falchion Mx Cherry | Xtrfy MZ1 Wireless

Skärm: Samsung 49" NEO G9 Ultrawide | Samsung Q90T | Asus TUF Gaming VG27AQ | AOC G2460PQU

Cockpit: Gunfighter Mk.III Base - Modern Combat Grip Ultimate | Gladiator NXT EVO Omni Throttle | Logitech Flight Rudder Pedals | Tobii eye tracker 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hawks77:

När jag spelar Rogue så får jag upp mina combopoints ovanför/under dom små hp/energy stablarna ovanför min gubbe/moben jag slår på (tror dom kallas combat meters i interface inställningarna). Finns det något sätt att på samma sätt få upp en warriors attack points där istället för uppe i vänsterhörnet?

Har googlat och det verkar som att det skall gå men jag hittar inga inställningar att ändra i spelet. Någon som vet hur man fixar detta?

Jag får upp mina attack points ovanför min gubbe (där man får hp och power bars) när jag går in i combat.
Och har inte ändrat någon inställning för det. så de borde vara påslaget. Har dom dock också uppe i vänsterhörnet.

Permalänk

Jag har testat lite och kör på imperium med min mage , Haldren. Kör Chloromancer nu och är lvl 15 , men mot en lvl 18 mob så dör jag. De gör sjuk skada och jag hinner inte heala eller göra dmg mot den. När jag körde necro så klarade jag de.

Jag använder spore , som är min huvud attack samt withering whines och lite andra healing spells o dots på som göra att jag ska heala när jag gör dmg men jag dör ändå.

Så till frågan , vilka spells ska jag använda och hur ser rotation ut? Nått fel måste jag göra då jag dör.
Samt vilka andra souls passar bra till chloro , har archon och lock atm så

Tacksam för svar och citera gärna

Visa signatur

EMS Design Webbyrå i Stockholm:
http://www.emsdesign.se
Inet Fraktfritt
https://www.inet.se/artikel/6101343/
"Citera för svar/respons"

Permalänk
Medlem

Är lvl 43 på firesand, guardian, om någon spelar på den servern så skulle vi gärna kunna lira hårt när vi dingar 50

Permalänk
Skrivet av ericsundell2:

Jag har testat lite och kör på imperium med min mage , Haldren. Kör Chloromancer nu och är lvl 15 , men mot en lvl 18 mob så dör jag. De gör sjuk skada och jag hinner inte heala eller göra dmg mot den. När jag körde necro så klarade jag de.

Jag använder spore , som är min huvud attack samt withering whines och lite andra healing spells o dots på som göra att jag ska heala när jag gör dmg men jag dör ändå.

Så till frågan , vilka spells ska jag använda och hur ser rotation ut? Nått fel måste jag göra då jag dör.
Samt vilka andra souls passar bra till chloro , har archon och lock atm så

Tacksam för svar och citera gärna

Har du ingen i ditt gille som kan hjälpa dig med råd och tips?

Jag kör med chloromancer, elementalist och dominator för cc skills. Fungerar kanon som solo build. Men på högre level kommer jag att byta ut dominator mot archon för buffarna.

Varför attackerar du mobs tre levels högre än dig själv? Gör du alla questen som är tillgängliga i varje zon, kommer du att vara högre level än de mobs du möter innan du är klar med alla quests. Rift är inte Wow, så ta inte för givet att man enkelt skall kunna ta mobs högre än din egen level.

Har tyvärr inte möjlighet att hjälpa dig via detta forumet med rotationer, spells osv.

Lycka till!

Permalänk

Tjena, Jag och ett par kompisar funderar starkt på att köpa spelet, men vi undrar ifall man måste köpa speltid? Och isåfall om det ingår nå speltid när man köper spelet?

Tack på förhand -

MvH Gs

Permalänk
Medlem
Skrivet av gretasnusk:

Tjena, Jag och ett par kompisar funderar starkt på att köpa spelet, men vi undrar ifall man måste köpa speltid? Och isåfall om det ingår nå speltid när man köper spelet?

Tack på förhand -

MvH Gs

Det ingår en månad när du köper spelet, tror däremot att du måste ansluta ett kort till kontot när du registrerar spelet.

Permalänk
Skrivet av gretasnusk:

Tjena, Jag och ett par kompisar funderar starkt på att köpa spelet, men vi undrar ifall man måste köpa speltid? Och isåfall om det ingår nå speltid när man köper spelet?

Det ingår 1 månads speltid.
Efter det kommer en månadskostnad.
Priser för det i följande länk. http://eu.riftgame.com/en/products/subscriptions.php
Just nu ger de en rabatt om man beställer för 3 eller 6 månader (Founder’s Subscription),, gäller till 31/3.

8,99€ i månaden för 6 mån, blir ca 80kr/mån.
Om man kör på 1 månads alternativet, så är det 12.99€, ca 115kr.
Inte så stor skillnad kan tyckas, men på 6 mån har man sparat 210kr.

Visa signatur

Cooler Master HAF932 | Gigabyte GA770T-USB3 | AMD Phenom II X4 3.2 GHz | Zalman Extreme | 1600MHz 12GB Corsair| Gigabyte HD7950 3GB | Corsair TX850M | Fujitsu 26" SL3260 1920x1200 | Windows 10 Pro.

Permalänk
Skrivet av serpent29:

Det ingår 1 månads speltid.
Efter det kommer en månadskostnad.
Priser för det i följande länk. http://eu.riftgame.com/en/products/subscriptions.php
Just nu ger de en rabatt om man beställer för 3 eller 6 månader (Founder’s Subscription),, gäller till 31/3.

8,99€ i månaden för 6 mån, blir ca 80kr/mån.
Om man kör på 1 månads alternativet, så är det 12.99€, ca 115kr.
Inte så stor skillnad kan tyckas, men på 6 mån har man sparat 210kr.

Okej, tack för svar. Ser ut att vara ett riktigt fett spel (För att inte ha varit ute länge alls)

Skrivet av Babianen:

Det ingår en månad när du köper spelet, tror däremot att du måste ansluta ett kort till kontot när du registrerar spelet.

Okej, är det någon som kan bekräfta detta? Att man måste ansluta ett kreditkort verkar ju utlöjligt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av gretasnusk:

Okej, är det någon som kan bekräfta detta? Att man måste ansluta ett kreditkort verkar ju utlöjligt?

Du kan aktivera med ett gamecard också.

Visa signatur

PSN: Kurisumasu

Permalänk
Skrivet av Godo:

Du kan aktivera med ett gamecard också.

Okej, tack. Sjukt coolt spel iaf

Permalänk
Medlem
Skrivet av gretasnusk:

Okej, tack för svar. Ser ut att vara ett riktigt fett spel (För att inte ha varit ute länge alls)

Okej, är det någon som kan bekräfta detta? Att man måste ansluta ett kreditkort verkar ju utlöjligt?

finns ju alltid timecards...

http://eu.riftgame.com/en/products/subscriptions.php

Visa signatur

AMD 5600x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Senaste som Cat 11.4 och CAP 11.2 version 4?

Tydligen är PvP superkasst med delays, lång GCD samt extrem obalans klasserna emellan (frågade en kompis som spelar).

PvE däremot är okej men är tydligen en ripoff på WoW. Finns bara en raid tier men antagligen kommer det väl fler i framtida patcher.

Vart hittar jag Cat 11.4?

Vill bara säga att jag och mina polare är jättenöjd med PvPn!

PvEn skulle jag inte säga är en ripoff heller, visst dom är lika men vilka mmos är inte det? Rift har dock just det, rifts som gör det hela så mycket bättre

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Arius:

Vart hittar jag Cat 11.4?

Vill bara säga att jag och mina polare är jättenöjd med PvPn!

PvEn skulle jag inte säga är en ripoff heller, visst dom är lika men vilka mmos är inte det? Rift har dock just det, rifts som gör det hela så mycket bättre

http://support.amd.com/us/kbarticles/Pages/Catalyst114earlypr...

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk

Ni som söker efter en Svensk Rift community, är välkomna till Friskyttarna.
Vi finns på servern Blightweald och spelar som guardians. Mer info hittar ni på vår sajt.

Permalänk
Medlem

Det var som tusan, tänker dom hoppa över 11.3 helt eller utvecklar dom versionerna parallellt?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Arius:

Det var som tusan, tänker dom hoppa över 11.3 helt eller utvecklar dom versionerna parallellt?

Bra fråga men de har fortfarande några dagar på sig att släppa 11.3 (brukar ofta komma i slutet på månaden). Såg nu att det tom finns en 11.4 RC2 ute. Tror 11.4 Early var ett paniksläpp rörande DA2 (58xx kort fick spelet att krasha).

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av ericsundell2:

Jag har testat lite och kör på imperium med min mage , Haldren. Kör Chloromancer nu och är lvl 15 , men mot en lvl 18 mob så dör jag. De gör sjuk skada och jag hinner inte heala eller göra dmg mot den. När jag körde necro så klarade jag de.

Jag använder spore , som är min huvud attack samt withering whines och lite andra healing spells o dots på som göra att jag ska heala när jag gör dmg men jag dör ändå.

Så till frågan , vilka spells ska jag använda och hur ser rotation ut? Nått fel måste jag göra då jag dör.
Samt vilka andra souls passar bra till chloro , har archon och lock atm så

Tacksam för svar och citera gärna

Det är ganska stor skillnad mot för WoW när man ger sig efter högre lvl mobs. Försök hålla dig till samma lvl eller 1 lvl högre så fungerar det. Sen att Chloro är helare arcon är kontroll. Du har en support byggnad egentligen och inte helt lämpad för solo pve. kör en Warlock chloro arcon som jag kör solo pve med. Mest poäng på warlock, kan ta 2-4 mobs egen lvl men 1 kanske 2 med tur om dem är högre lvl

Edit: stavat som en kratta

Permalänk
Skrivet av ph7517:

Det är ganska stor skillnad mot för WoW när man ger sig efter högre lvl mobs. Försök hålla dig till samma lvl eller 1 lvl högre så fungerar det. Sen att Chloro är helare arcon är kontroll. Du har en support byggnad egentligen och inte helt lämpad för solo pve. kör en Warlock chloro arcon som jag kör solo pve med. Mest poäng på warlock, kan ta 2-4 mobs egen lvl men 1 kanske 2 med tur om dem är högre lvl

Edit: stavat som en kratta

hittat en spec som funkar och en rotation nu.. Dock 3 lvls högre är lite av ett prob

Anyway någon som vet ett bra guild på imperium guardian side? som gillar pve och pvp ?=) Ska eve sök till ett hade jag tänk som heter wolfpack men the more the merrier.

Visa signatur

EMS Design Webbyrå i Stockholm:
http://www.emsdesign.se
Inet Fraktfritt
https://www.inet.se/artikel/6101343/
"Citera för svar/respons"