Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Toxic Crow:

Ni har väldigt rätt i att den är alldeles för stickig i det gröna. Tack för att ni uppmärksammade mig på det
*skäms lite*

Omredigering:

Skrivet av dumbo:

Fast nu blev stackars ormen lila.

'

Ja man vill inte verka gnällig men nu är snoken lila haha

Permalänk
Permalänk
Medlem

Här kommer några till...

Permalänk

This is AWESOME!

Perfekt konvertering till B/W

Visa signatur

| Sony A580 | Sigma 10-20/4-5.6 | Tamron 17-50/2.8 | Sigma 70/2.8 Macro | Konica Minolta 50/1.7 | Konicha Minolta 75-300/4.5-5.6 |

Permalänk
Medlem

Egentligen bara ett foto ämnat för att visa upp mitt nya kikarsikte på mitt airsoftforum, men blev rätt nöjd med fotot så jag kan väl lika gärna posta det här med ^^

//Jonathan

Visa signatur

---

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av dumbo:

Fast nu blev stackars ormen lila.

Skrivet av tcntad:

'

Ja man vill inte verka gnällig men nu är snoken lila haha

OMG jag dör
Att det ska vara så svårt att posta en bild på en liten orm

Som alla stora fotografer så vet jag när det är dags att ge upp iaf så här kommer en bild på flickvännen som fotar samma orm

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Toxic Crow:

OMG jag dör
Att det ska vara så svårt att posta en bild på en liten orm

Som alla stora fotografer så vet jag när det är dags att ge upp iaf så här kommer en bild på flickvännen som fotar samma orm

Haha du kunde inte posta en ordentlig bild på ormen så nu visar du en bild på din tjej som säkert gör det bättre?

Får vi se din tjej's bild?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av tcntad:

Haha du kunde inte posta en ordentlig bild på ormen så nu visar du en bild på din tjej som säkert gör det bättre?

Får vi se din tjej's bild?

Heh, jag ska se om jag kan få henne att lägga upp en bild ;D
(annars får jag lägga upp en av de andra bilderna som inte är grönstickiga direkt ur kameran ^^)

Ni kan få bäbisbilder att gotta er åt så länge

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Toxic Crow:

Heh, jag ska se om jag kan få henne att lägga upp en bild ;D
(annars får jag lägga upp en av de andra bilderna som inte är grönstickiga direkt ur kameran ^^)

Ni kan få bäbisbilder att gotta er åt så länge

Naaaaw

Dessa bilder lyckades du iaf bra med hehe.

Permalänk
Medlem

Toxic Crow: Lust att ge oss lite "intel" om hur du gjorde med mittenbilden? Vad har du gjort digitalt, vad använde du för ljussättning.. etc.?

MVH //Gorian

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Provade mig på ett porträtt med lite annorlunda bakgrund, störande eller fint?

Visa signatur

anderssonm.se
samstudios.se

- Låt pajkastningen börja!

Permalänk
Medlem
Skrivet av matte54:

Provade mig på ett porträtt med lite annorlunda bakgrund, störande eller fint?

http://www.anderssonm.se/slask/DSC_1262_s.jpg

Funkar okej. Känns lite sommrigt. Däremot tycker jag att hudtonerna i ansiktet känns lite "skumma". Lite blekt och lite väl rosa i tonen. Har du ljusat upp något där i efterhand?
Ett något tajtare utsnitt hade nog höjt bilden.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Gorian:

Toxic Crow: Lust att ge oss lite "intel" om hur du gjorde med mittenbilden? Vad har du gjort digitalt, vad använde du för ljussättning.. etc.?

MVH //Gorian

Jovisst!
Ljussättningen är inte mer avancerad än solljus diffuserat av ett molntäcke. Redigeringen är enkel, en kopia på lagret med blend mode: screen på 23% opacitet, lite mer screen på ansikte och armar och lite lätt dragande i curves för att lägga rött och grönt i högdagrar och dra bort lite i skuggorna. Det blåa är tvärt om, mer i mörkret och mindre i ljuset.
Busenkelt

Permalänk
Medlem
Skrivet av dumbo:

Här kommer några till...
]

Riktigt fin bild i mitten!

Skrivet av bjohansson:

snyggt!

Visa signatur

MB: AsRock extreme 4 Z77 Processor: Intel i5 3570k Minne: 8gb Corsair Vengeance 1600mhz Grafik: Gigabyte HD6850 1gb PSU: FD integra 650w 80+ HDD: 500gb

Permalänk
Medlem

Tog en tur

Visa signatur

A midget fortune-teller who escapes from prison is a small medium at large.
Canon 6D, Sigma 24-70/2.8, Canon EF 100/2.8 Macro, Canon EF 70-200/4L IS, Samyang 14/2.8 Canon EF 28/2.8, Tamron 150-600/5-6.3

Permalänk

Fått tillbaks kameran, fyra veckor och 2250kr för att justera fokus, ett jävla rån. Men det fungerar åtminstone som det skall nu.

Permalänk
Medlem

Har varit borta alldeles förlänge från denna underbara tråd och måste komma ikapp. Vi börjar med champagne från studenten.

Har inte fått skärmarna än och har inte köpt någon ips, men skall snart lägga en order på en fin bärbar som återger 100% Adobe RGB vilket bör vara bättre än mina nuvarande. xD

Ni får inte vara ledsna för om bilden är lite kaiko hos er. xD

Tagen med Canon Ixus 50

Permalänk
Medlem
Skrivet av lundstrom.emil:

Den har helt sjuka glorior över hela bilden.

Visa signatur

P6T SE - i7 930 @ 4GHz - 12GB XMS3 1600 MHz - Unlocked HD6950 CF @ 900/1325 - X25-V 40GB x2 RAID 0 - 2 TB Samsung F3 - Tesla 1000w - Define r2

450D | 50/1.8 II | 20/1.8 | 18-55 3.5/5.6 IS
Carlssonmedia.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av mYrAns:

Den har helt sjuka glorior över hela bilden.

Om du syftar på konturerna runt objekten så är det en bieffekt av blur. Sedan så är optiken i kompaktkameran under all kritik. I många av mina bilder (oredigerade) från den dagen så hade allt någon sorts av gloria och aberration.

Studentmössorna lystes upp som eldflugor på natten. xD

EDIT: Fick bort det mesta av Gloriorna

Permalänk
Medlem

Mycket bubblor för champagne...

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Medlem

Vet inte vad det var för slags champagne men glaset var nyligen påfyllt när bilden togs. ;P

Permalänk
Skrivet av lundstrom.emil:

Vet inte vad det var för slags champagne men glaset var nyligen påfyllt när bilden togs. ;P

Rysk champagne!

Edit: Bilden på vargen är grym.

Permalänk
Medlem

Fantastiskt vackra bilder dumbo, väldigt inspirerande.

Visa signatur

Chassi: Antec P183; Chassifläktar: (3 st) Nexus Real Silent 120 mm; Nätaggregat: Corsair 650TX; Moderkort: Asus P5Q Pro; Processor: Intel Core 2 Duo 3GHz; Processorkylare: Noctua NH-U12P; Grafikkort: Asus Radeon HD 4850 HTDI 512MB; Grafikkortskylare: Arctic Cooling Accelero Twin Turbo; Internminnen: (2 st) Corsair XMS2 Xtreme DDR2 PC6400/800MHz CL5 2GB; Tantentbord: Filco Majestouch 2 TKL (cherry mx brun)

Permalänk
Musikälskare

Lite festival bilder från Möllan @ Malmö

Croppade några, tagna med 5D 24-70/2.8 L @ ISO 200

5kr glasögon

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk

Anda och tredje bilden är riktigt skön flashen. Riktigt härliga färger i bilderna!

Visa signatur

| Sony A580 | Sigma 10-20/4-5.6 | Tamron 17-50/2.8 | Sigma 70/2.8 Macro | Konica Minolta 50/1.7 | Konicha Minolta 75-300/4.5-5.6 |

Permalänk
Musikälskare

Tackar

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Hedersmedlem

Blev själv väldigt nöjd med den här bilden, vad tycker ni?

Bör dock ses i betydligt större format här!

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem

Jag säger bara WOW!

Visa signatur

Chassi: Antec P183; Chassifläktar: (3 st) Nexus Real Silent 120 mm; Nätaggregat: Corsair 650TX; Moderkort: Asus P5Q Pro; Processor: Intel Core 2 Duo 3GHz; Processorkylare: Noctua NH-U12P; Grafikkort: Asus Radeon HD 4850 HTDI 512MB; Grafikkortskylare: Arctic Cooling Accelero Twin Turbo; Internminnen: (2 st) Corsair XMS2 Xtreme DDR2 PC6400/800MHz CL5 2GB; Tantentbord: Filco Majestouch 2 TKL (cherry mx brun)

Permalänk
Medlem
Skrivet av vargeEEEEn:

http://farm5.static.flickr.com/4116/4824443482_51732e7e59_b.j...

Blev själv väldigt nöjd med den här bilden, vad tycker ni?

Bör dock ses i betydligt större format här!

Är du från vettet människan, älskar den. Drömande och sagolik

Permalänk
Skrivet av lundstrom.emil:

Är du från vettet människan, älskar den. Drömande och sagolik

haha 1+

Helt underbar bild! Objektiv, filter?

Visa signatur

Dator 1: |Intel i7-3939K | Noctua NH-U12P | Asus P9X79 | ATI 6950 | 16Gb DDR3 | 2 TB HDD | Corsair HX 650W |Fractal Design Define R3| Dator 2: Phenom 9550@2,6Ghz | Gigabyte GA-MA790X-UD3P| ATI 3870 | 4GB DDR2 | 500GB HDD | Seasonic 600W | Cooler Master Elite 333 Bärbar: Acer eee 1000HE Kamera: Nikon D90
http://www.sweclockers.com/galleri/5337-hylla-bli-skrivbord