Codec bundle för Divx/Xvid?

Permalänk

Codec bundle för Divx/Xvid?

Det var så länge sen jag laddade ner sånt, så jag tänkte be om tips på vad man ska ladda ner för att få diverse filmformat att funka? Ett paket med drivrutiner för de vanligaste formaten vore fint. Använder Vista.

Jag googlade men det är en jungel om man inte vet mer konkret vad man söker. Därför ber jag om assistans.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Program: VLC = klart.

om du verkligen vill så ccp..

Permalänk
Medlem

CCCP är det enda man behöver

CCCP - Combined Community Codec Pack

Visa signatur

Efter att ni har läst det här har ni insett att det inte gav något.

Permalänk
Hedersmedlem

CCCP = bra paketlösning

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk

Jag använder bara Media Player Classic Home Cinema, ett "lätt" och bra program.

Permalänk
Medlem

Om du använder Vista eller Windows 7 och vill använda Microsoft egna mediaplayer WMP så tycker jag att du kan prova Shark007 codec, jag tycker att det fungerar mycket bra och har stöd för alla video och ljudformat, Shark007 fungerar även mycket bra med hårdvaruavkodning med grafikkort för olika videoformat.

Länk till Shark007 Shark007's FREE Codec solutions - Windows 7 codecs

Visa signatur

janee

Permalänk

Tackar för alla tips. Som kom snabbt också. Jag brukar använda WMP så det blir nog Shark007 då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tony Clifton:

Tackar för alla tips. Som kom snabbt också. Jag brukar använda WMP så det blir nog Shark007 då.

Om du använder 64Bit Vista eller W7 så måste du även ladda hem och installera extra X64components för Shark007.

Visa signatur

janee

Permalänk
Skrivet av janee:

Om du använder 64Bit Vista eller W7 så måste du även ladda hem och installera extra X64components för Shark007.

Ok, tack för påminnelsen.