Permalänk
Cdon.com
Skrivet av gaminggirl:

Kanske var lite otydlig, reagerade på att man måste registrera Reaper of Souls inom ett par dagar om man ska få allt... Trodde expantionen skulle ha samma innehåll efter releaseveckan som i den...

Skrivet av '[TBOC:

Razor;14416359']Det handlar nog snarare om att om man förbokar hos cdon så har man chansen att vinna en statyett av diablo som egentligen inte har med själva spelet i sig att göra.

För några andra tidsbegränsade "bonusgrejor" vet jag inget om..

Hej hej

Day1 brukar innebära någon bonusgrej man får med första utgåvan, dvs om man förhandsbokar. Och alla som förhandsbokar på CDON.COM kommer att få Reaper of Souls Lootpack, förutsatt att man registrerar spelet innan 31 mars.
Mer info kommer upp på sidan under dagen!

MVH Josefin

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av gaminggirl:

Menar du någon form av snabbhetsbonus? Allt som är utlovat i kartongen ska ju finnas även om du köper det 3 år eller mer efter release...

Nej, tyvärr så är det inte denna gången. För att få 'preorder' bonusen så måste man registrera cdkeyn inom en vecka från release.

Citat:

Players who pre-purchase or redeem a Reaper of Souls key via their Battle.net accounts before March 31 will receive the Wings of Valor in-game costume artifact, along with other previously announced bonuses. Pre-order buyers will also get access to Valla the Demon Hunter, an additional playable character in Blizzard's upcoming free-to-play MOBA Heroes of the Storm.

Diablo 3: Reaper of Souls launches on March 25, giving players a week to redeem their pre-order goodies before the offer expires on March 31.

Vi vet ju dock inte ifall vi får våra keys hos CDON, så kanske blir att beställa från fler källor.

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem

Hej Josefin!
Jag har ett ärende hos kundtjänst där vi inte kommer någon vart. Jag skriver om ärendet i den här tråden. Skulle du vilja kika på ärendet?

Visa signatur

Låda: Fractal Design Define R3, Nätagg: Fractal Design Newton R3 600W, Moderkort: ASUS ROG Maximus IV Gene-Z, CPU: Intel 2700K @ 4,8GHz, RAM: 8GB Corsair Vengeance LP PC12800, GPU: GB 280X @ 990MHz, SSD: Sandisk Extreme 240GB, HDD: Seagate Barracuda 2TB, Vattenkylning: EK-D5 pump, XSPC RayStorm CPU, Zalman ZM-WB5 GPU, EK-CoolStream RAD XTC 140mm, Alphacool NexXxoS ST30 FC 120mm, Skärm: Dell U2311H

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av thompo:

Hej Josefin!
Jag har ett ärende hos kundtjänst där vi inte kommer någon vart. Jag skriver om ärendet i den här tråden. Skulle du vilja kika på ärendet?

Hej hej

Kollar på det direkt och återkommer.

MVH Josefin

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ni har inga planer att ta in http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2382222
Mionix Avior 7000

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av JimmieSan:

Ni har inga planer att ta in http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2382222
Mionix Avior 7000

Hej hej

Jo, absolut! Borde komma upp i sortimentet och in i lager om sisådär en vecka.

MVH Josefin

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej hej

Jo, absolut! Borde komma upp i sortimentet och in i lager om sisådär en vecka.

MVH Josefin

Super!

Permalänk

När får ni in red dead redemption goty ps3 i lager?
Sen hur länge till har ni spelrabatten på 30 %? Tänkte beställa hem några spel men skulle vilja beställa red dead samtidigt

Visa signatur

CPU: Amd Phenom 955 4.1 ghz | MODERKORT: ASrock 970 | Chassi: Corsair Carbide 500R |
GFX MSI 280X 1200/6400 | RAM Corsair och Adata 8GB | Nätagg Corsair TX 850 |

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2247296

Permalänk
Medlem

Funderar ni på att ta in Mionix Naos 8200 med?

Permalänk
Medlem
Permalänk

Kan man köpa en vara på CDON och få den levererad till nån annans adress än den man bor på?

Visa signatur

CPU:: Intel Core i7-2600K @ 3.9GHz |Mobo: Asus P8P67 Deluxe |RAM: G.Skill DDR3 16 GB |Grafik: Asus Radeon HD 290X DirectCU II |OS: Windows 7 Professional 64-bit |Chassi: Fractal Design R3 |Hårddisk: SSD Samsung 128GB 830 Series & Seagate Barracuda 7200.12 (3TB) |Nätagg: Fractal Design 800W |Mus: Mionix Avior 8200 |KB: Ducky Shine2 Green LED Brown mx |Monitor: Samsung SyncMaster P2370 (2ms / 50000:1 / Slim) @ 1920x1080

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Extrakebab:

När får ni in red dead redemption goty ps3 i lager?
Sen hur länge till har ni spelrabatten på 30 %? Tänkte beställa hem några spel men skulle vilja beställa red dead samtidigt

Hej hej

Jag kollar med spelavdelningen om de har något datum på RD PS3 och återkommer!
Kampanjen kommer att rulla veckan ut.

MVH Josefin

Skrivet av bosis1:

Funderar ni på att ta in Mionix Naos 8200 med?

Hej hej

Mer eller mindre allt från Mionix är på gång in i sortimentet!

MVH Josefin

Skrivet av korvoman:

Hej hej

Vi har tyvärr inget datum på det kortet i dagsläget. :/

MVH Josefin

Skrivet av Twister86:

Kan man köpa en vara på CDON och få den levererad till nån annans adress än den man bor på?

Hej hej

Ja, man kan ändra adress i kassan när man beställer om man är inloggad, men inte namn.

MVH Josefin

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Extrakebab:

När får ni in red dead redemption goty ps3 i lager?
Sen hur länge till har ni spelrabatten på 30 %? Tänkte beställa hem några spel men skulle vilja beställa red dead samtidigt

Hej hej

Fick svar från vår spelavdelning nu, de beräknas komma in i lager i slutet av veckan.

MVH Josefin

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv

När kommer ni få in Shure SE535-V? Jag tänkte göra en beställning på den och samtidigt gå med i CDON+ för att ta del av 20% rabatten för CDON+ kunder ni har just nu. Om man kunde göra en förhandsbeställning då rabatt erbjudandet snart går ut.

Jag mailade även kundsupporten och frågade samma fråga.

Kan du hjälpa mig?

Permalänk
Medlem

Hur lång tid ska det ta innan man får sin rabattkod skickad till sig när man handlar för mer än 600kr?
Beställde den 27/2 men har inte fått något e-mail ännu...

Visa signatur

ASRock B650-HDV/M.2 - AMD Ryzen 7 9800X3D - ASUS Prime Radeon RX9070 - 32GB Corsair CL28 DDR5 6000MHz - WD Blue SN550 500GB SSD -Samsung 32" Odyssey G80SD OLED 4K 240 Hz Linux Mint
Projekt iCom: Bygglogg - Feedback

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av anon114264:

När kommer ni få in Shure SE535-V? Jag tänkte göra en beställning på den och samtidigt gå med i CDON+ för att ta del av 20% rabatten för CDON+ kunder ni har just nu. Om man kunde göra en förhandsbeställning då rabatt erbjudandet snart går ut.

Jag mailade även kundsupporten och frågade samma fråga.

Kan du hjälpa mig?

Hej hej

Det är tyvärr brist på den hos leverantören och vi har i dagsläget inget nytt datum, därför lägger vi inte in bokaknapp på den för tillfället. Nya kampanjer dyker dock upp kontinuerligt och vi kommer troligen att köra någon form av kampanj i samband med att de kommer in i lager, håll ögonen öppna.

MVH Josefin

Skrivet av drbrain:

Hur lång tid ska det ta innan man får sin rabattkod skickad till sig när man handlar för mer än 600kr?
Beställde den 27/2 men har inte fått något e-mail ännu...

Hej hej

Koden brukar dyka upp i samband med att ordern skickas. Kontakta kundtjänst så kan de hjälpa dig.
http://cdon.se/kundservice/kontaktalternativ/

MVH Josefin

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv
Skrivet av CDON.COM:

Hej hej

Det är tyvärr brist på den hos leverantören och vi har i dagsläget inget nytt datum, därför lägger vi inte in bokaknapp på den för tillfället. Nya kampanjer dyker dock upp kontinuerligt och vi kommer troligen att köra någon form av kampanj i samband med att de kommer in i lager, håll ögonen öppna.

MVH Josefin

Tråkigt att höra! Jag får hoppas den kampanjen är bättre än den ni har nu, (20% rabatt för alla hörlurar). Annars blir jag riktigt besviken av förståeliga skäl.

Permalänk
Medlem

Hej, dom på CDON Kundservice sa så här:
Förpacka den defekta varan och den fellevererade varan du vill returnera tillsammans med de nya fakturorna och returnera till:

Frisvar
CDON AB
Order Hemelektronik
20573136
258 00 HELSINGBORG

Du behöver inte betala porto, vi bekostar returen.

men när ja kommer till posten begär dom nån form av streckkod eller kolli nr... ja fick ingen returlåda från CDON heller..

Permalänk
Avstängd

Skicka det som brev, kräver varken streckkod eller kollinr, enda som krävs är frimärken men det är ju frisvar så skriv frisvar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av trollhattan:

Skicka det som brev, kräver varken streckkod eller kollinr, enda som krävs är frimärken men det är ju frisvar så skriv frisvar.

tack för hjälpen, de visade sig vara blondinen på ica posten som var efterbliven när ja förklara att de va frisvars adress, gick ner igen men till en snubbe som jobbade där, då gick det

Edit: Lådan ja skicka var för stor för "brevlådan" därför gick ja in på Ica/posten

Permalänk
Avstängd

SÅ blir det när man outsourcar allt.

Permalänk
Hedersmedlem

Tyvärr är jag besviken på er emballering, igen. Trots flera år av påpekanden är fortfarande leveranser från er ett rent lotteri.

Idag fick jag 8st CD löst nedkastade i en bubbelplastpåse, vilket för mig innebar 4st krossade eller spruckna Super Jewel-askar och en vanlig. Det är alltså mer än hälften skadade. Jag som skickar och får massor av CD vet att man inte kan slänga ner mer än 2-3 skivor i en jiffy- eller bubbelplastpåse utan att det kommer bli skador (vid fler måste askarna fixeras inbördes). Ändå skickar ni på det sättet när ni får lust. För någon vecka sedan fick jag motsvarande mängder (~10), men då i en liten wellpappkartong anpassad för ändamålet och inget var trasigt.

Det är många gånger då jag inte orkat reklamera eftersom inget varit sprucket men kraftigt repat, vilket ärligt talat inte heller är acceptabelt och ser illa ut när man är samlare.

Kan det verkligen vara lönande att få upprepade reklamationer pga felaktig emballering?

Jag kunde inte hitta er chatt heller, så nu fick jag skicka e-mail, vänta och hoppas på att ni skickar nya askar. Super Jewel är på tok för dyra för att jag ska betala själv och jag har dessutom inga hemma.

Det positiva är att ni utan vidare skickat nya (iaf vanliga jewel) vid tidigare tillfällen, och jag får hoppas att det händer även denna gång.

Varför kan ni inte göra som Ginza? De har 4 olika format beroende på mängd och jag inte fått en skadad produkt av Ginza på flera år och kan inte ens minnas när det hände senast, trots handel sedan 1980-talet.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av MultiMan:

Tyvärr är jag besviken på er emballering, igen. Trots flera år av påpekanden är fortfarande leveranser från er ett rent lotteri.

Idag fick jag 8st CD löst nedkastade i en bubbelplastpåse, vilket för mig innebar 4st krossade eller spruckna Super Jewel-askar och en vanlig. Det är alltså mer än hälften skadade. Jag som skickar och får massor av CD vet att man inte kan slänga ner mer än 2-3 skivor i en jiffy- eller bubbelplastpåse utan att det kommer bli skador (vid fler måste askarna fixeras inbördes). Ändå skickar ni på det sättet när ni får lust. För någon vecka sedan fick jag motsvarande mängder (~10), men då i en liten wellpappkartong anpassad för ändamålet och inget var trasigt.

Det är många gånger då jag inte orkat reklamera eftersom inget varit sprucket men kraftigt repat, vilket ärligt talat inte heller är acceptabelt och ser illa ut när man är samlare.

Kan det verkligen vara lönande att få upprepade reklamationer pga felaktig emballering?

Jag kunde inte hitta er chatt heller, så nu fick jag skicka e-mail, vänta och hoppas på att ni skickar nya askar. Super Jewel är på tok för dyra för att jag ska betala själv och jag har dessutom inga hemma.

Det positiva är att ni utan vidare skickat nya (iaf vanliga jewel) vid tidigare tillfällen, och jag får hoppas att det händer även denna gång.

Varför kan ni inte göra som Ginza? De har 4 olika format beroende på mängd och jag inte fått en skadad produkt av Ginza på flera år och kan inte ens minnas när det hände senast, trots handel sedan 1980-talet.

Hej hej

Så ska det självklart inte vara och jag mycket väl sätta mig in i frustrationen över repade fodral, särskilt när man är samlare men även annars. Köper man nya saker ska de såklart vara tipptopp. Vår logistikavdelning tar det vidare med lagret din order kommer från omgående. Uppdaterar när jag får mer information.

Du hittar förresten chatten här:
http://cdon.se/kundservice/kontaktalternativ/
Om den är bemannad ligger det en länk under chat, i annat fall bara infotext.

MVH Josefin

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej hej

Så ska det självklart inte vara och jag mycket väl sätta mig in i frustrationen över repade fodral, särskilt när man är samlare men även annars. Köper man nya saker ska de såklart vara tipptopp. Vår logistikavdelning tar det vidare med lagret din order kommer från omgående. Uppdaterar när jag får mer information.

Du hittar förresten chatten här:
http://cdon.se/kundservice/kontaktalternativ/
Om den är bemannad ligger det en länk under chat, i annat fall bara infotext.

MVH Josefin

Tack Josefin!

Jag var ärligt talat rätt upprörd när jag letade chatt eftersom onödiga fraktskador hänt tidigare som jag skrev. Att ni har en stor popup som dyker upp varenda gång man klickar på Kundservice kan också öka irritationen när man bara letar efter att starta chatten.

Huvudanledningen till inlägget är att ni förhoppningsvis kan överväga att ändra era rutiner och minska fraktskadelotteriet, det borde både ni och kunderna vinna på.

Den andra delleveransen var emballerad på samma sätt men hade klarat sig pga mindre antal skivor och kuvert, så inget kunde kastas runt.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Hedersmedlem

Jag fick askarna idag, skickade i den alldeles för stora kartongen som ni använder till DVD/Bluray. Ni skickar ibland CD i den också vilket alltid leder till skador, ibland spruckna askar, ibland bara rejäla repor. Blev lovad förra året att det skulle upphöra, ändå fortsätter det. Man kan inte lägga polykarbonataskar löst så att de kan flyga runt, de är alldeles för sköra och känsliga för det. DVD-askar i polyeten/polypropylen är inte alls lika känsliga och klarar det.

Resultat av omleveransen: En ask helt sönderrepad, en lagom repad, men alldeles för mycket för att det ska vara ok. Lägger upp det här eftersom jag tvivlar på att jag är ensam om problemet. Jag har dessutom muttrat i det tysta i flera år. Andra butiker kan skicka på rätt sätt, då borde även ni kunna göra det.

Reporna på asken är svårfotograferade men var ändå tillräckliga för att delvis synas (askarna i leveransen de ersätter var dock spruckna, så ännu värre förvisso):

Alldeles för stor låda, utan fyllnadsmaterial, eller skivorna inte inbördes fixerade:

Repad ask (ser betydligt värre ut i verkligheten eftersom de nermattade ytorna inte syns (polarisationsfenomen?)):

Min katt blev så trött på alltihop att hon somnade:

Är detta något jag måste acceptera när jag handlar av er och jag därmed bör välja en annan butik för mina CD-inköp?

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Skrivet av anon114264:

När kommer ni få in Shure SE535-V? Jag tänkte göra en beställning på den och samtidigt gå med i CDON+ för att ta del av 20% rabatten för CDON+ kunder ni har just nu. Om man kunde göra en förhandsbeställning då rabatt erbjudandet snart går ut.

Jag mailade även kundsupporten och frågade samma fråga.

Kan du hjälpa mig?

Så jag har varit cdon+ kund sen det startade men har fortfarande inte fått ett enda exklusivt cdon+ erbjudande??? och nu ligger det en ny kampanj uppe som jag alltså inte fått??

Har frågat flera gånger och varje gång säger kundtjänst att NU är det fixat så nästa kommer du få. . . uppenbarligen stämmer det inte!! otroligt dålig stil!

Visa signatur

//Totte

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av MultiMan:

Jag fick askarna idag, skickade i den alldeles för stora kartongen som ni använder till DVD/Bluray. Ni skickar ibland CD i den också vilket alltid leder till skador, ibland spruckna askar, ibland bara rejäla repor. Blev lovad förra året att det skulle upphöra, ändå fortsätter det. Man kan inte lägga polykarbonataskar löst så att de kan flyga runt, de är alldeles för sköra och känsliga för det. DVD-askar i polyeten/polypropylen är inte alls lika känsliga och klarar det.

Resultat av omleveransen: En ask helt sönderrepad, en lagom repad, men alldeles för mycket för att det ska vara ok. Lägger upp det här eftersom jag tvivlar på att jag är ensam om problemet. Jag har dessutom muttrat i det tysta i flera år. Andra butiker kan skicka på rätt sätt, då borde även ni kunna göra det.

Reporna på asken är svårfotograferade men var ändå tillräckliga för att delvis synas (askarna i leveransen de ersätter var dock spruckna, så ännu värre förvisso):

Alldeles för stor låda, utan fyllnadsmaterial, eller skivorna inte inbördes fixerade:

http://i533.photobucket.com/albums/ee339/MultiMan_photo/WP_20...

Repad ask (ser betydligt värre ut i verkligheten eftersom de nermattade ytorna inte syns (polarisationsfenomen?)):

http://i533.photobucket.com/albums/ee339/MultiMan_photo/WP_20...

Min katt blev så trött på alltihop att hon somnade:

http://i533.photobucket.com/albums/ee339/MultiMan_photo/WP_20...

Är detta något jag måste acceptera när jag handlar av er och jag därmed bör välja en annan butik för mina CD-inköp?

Hej hej

Har fyllt på informationen till vår logistikavdelning med både denna posten och ditt PM. Återkommer så fort jag har mer info!

MVH Josefin

Skrivet av AnteBellum:

Så jag har varit cdon+ kund sen det startade men har fortfarande inte fått ett enda exklusivt cdon+ erbjudande??? och nu ligger det en ny kampanj uppe som jag alltså inte fått??

Har frågat flera gånger och varje gång säger kundtjänst att NU är det fixat så nästa kommer du få. . . uppenbarligen stämmer det inte!! otroligt dålig stil!

Hej hej

Om du PMar ditt kundnummer så kan jag ta en titt och se om jag kan lista ut vad som är fel.

MVH Josefin

Visa signatur
Permalänk

Hej hej

Om du PMar ditt kundnummer så kan jag ta en titt och se om jag kan lista ut vad som är fel.

MVH Josefin[/QUOTE]

Du har PM!

Visa signatur

//Totte

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Jag fick askarna idag, skickade i den alldeles för stora kartongen som ni använder till DVD/Bluray. Ni skickar ibland CD i den också vilket alltid leder till skador, ibland spruckna askar, ibland bara rejäla repor. Blev lovad förra året att det skulle upphöra, ändå fortsätter det. Man kan inte lägga polykarbonataskar löst så att de kan flyga runt, de är alldeles för sköra och känsliga för det. DVD-askar i polyeten/polypropylen är inte alls lika känsliga och klarar det.

Visst ÄR det ganska tragiskt att ett företag som heter cdon.com inte har strukturerade rutiner för att skicka cd-fodral ordentligt?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag beställde artiklar:

1004057536 A Camp - Colonia
1000968752 Lamb Annabel - Flame

den 2/2 2014. Den 5/3 får jag reda på att de båda strukits eftersom de är slut, ändå finns båda skivorna att beställa fortfarande och anges som "Beställningsvara, 3-6 arbetsdagar".

Är detta normalt pga ert stora sortiment?

Nu misstänker jag att det är Grammotex som suger eftersom ni inte är ensamma om problematiken, men jobbigt för kunden likafullt. Det är vänligt med 50kr rabattkupong som plåster på såren, men egentligen hade de pengarna gjort mer nytta i andra delar av er organisation (enligt tidigare inlägg bl a), och troligen gett er bättre vinster och nöjdare kunder.

Roger W:

mars*2
Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro