Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Henrico:

Vad betyder egentligen orderstatusen "Mottagen av lagret" - den har jag aldrig sett förut och den står heller ej beskriven bland era orderstatusar..

(Beställde en PS4 bundle när ni annonserade på facebook att ni hade i lager, och nu har den legat i den ordetstatusen sedan i fredagas.)

Hej hej

Det betyder att lagret har fått ordern och den ligger för packning.

MVH Josefin

Skrivet av Venke:

Tack för erbjudandet!
Dock har jag svårt att se vad de skulle leda till av positivt värde genom förminska frågan till en order. Varför inte ta saken på allvar istället och verkligen undersöka problemet på riktigt?

Erotiskt innehåll brukar också va känt för sätta ribban i attityder för dra en kort parallell med andra vanligt förekommande saker som går att göra med Google. Det har väl inte undgått någon att ni förmedlat små bruna paket till era kunder under ganska lång tid?

Måste säga att det är en smula förvånande att se CDON satsa så starkt inom det här produktområdet som man gör samtidigt som man kanske hade kunnat lagt lite mer av den energin i t.ex informera bättre och tydligare, jobba mer i förbättra anseende och kundnöjdhet.

Det är lika viktigt att ha avtal som skyddar kunderna som era egna intressen gentemot dessa "partners" som ni samarbetar med.

Trots allt spelar ni en ganska inflytelserik roll hos många bl.a då ni sponsrar det här forumet hos SweClockers.

Dags att visa er värda den utmärkelsen!

Hej hej

Jag tar det på största allvar och det var därför jag bad dig återkomma med ordernummer, dvs ett sätt att börja undersöka.

MVH Josefin

Skrivet av jon lord:

Hej,
När får ni in http://cdon.se/hem-och-tradgard/synology/synology-diskstation... i lager igen? Förstår ej varför det står "boka"? Den finns i lager hos alla andra leverantörer

Hej hej

Den står som boka för att vi inte haft den i lager tidigare. Vi väntar leverans i början av nästa vecka.

MVH Josefin

Skrivet av Toivo83:

Lite ris till er.
Har gjort en retur.

Pratade med er chatt ,och personen säger "du får ett mail när den är fixad"
Gott tänker jag, då slipper jag oroa mig över fakturan.
dagarna går, åter igen frågar man.

"vi har mottagit den, och vi skickar ett mail när den är avslutad och fakturan makullerad"

Åter igen går dagarna, och fakturan hinner förfalla.
Då tar man kontakt igen
"vi har avslutat returen och fakturan är makullerad sen förra veckan."

Och hur tusan gick det med informationen om att dels att ni har mottagit returen så man vet att den kommit fram.
samt hur ärendet har gått.

Antingen får ni kolla över systemet som skall skicka ut bekräftelse, eller så får ni börjar rycka upp eran kundtjänst/lager eller vem tusan det är.
Ni har redan dåligt rykte, varför blir det aldrig bättre?

Ni är en bra butik så länge saker och ting går dom det skall och man EJ har bråttom att få hem saker.
Men när det gäller support och kundtjänst....

Försöker inte måla upp er som satan själv, men vill att ni får ta del av mina tankar och funderingar då man varit kund i evigheter

Hej hej

Jag skickar ditt inlägg vidare till kundtjänst så de kan dra i det tillsammans med IT. Tack!

MVH Josefin

Skrivet av jonasf95:

Ville bara säga att min beställning av Cooler master Hyper 212 evo kom idag och frakten var sjukt snabb tog bara en dag! direkt i brevlådan också! Tack CDON, har beställt från er massor med gånger och kommer fortsätta med det.

Hej hej

Skoj att du är nöjd!

MVH Josefin

Skrivet av Michelangelo:

Var hittar jag 15% rabatten (eller 5%) när är det dags isåf. för 15%??

Skrivet av k_k:

Lustigt, tänkte samma sak precis. Har googlat lite men inte hittat något

Hej hej

Den är över för denna gången tyvärr. Nya kampanjer är på gång, men inte helt klara än.

MVH Josefin

Skrivet av Layon:

Testade er nya design, och när jag skulle handla så accepterade inte "kassan" min e-post utav någon anledning.

Hej hej

Har meddelat de som jobbar med den. Tack!

MVH Josefin

Skrivet av Venke:

Vad jag minns skulle rean och 15% rabatten på utvalda datorkomponenter gällt till Fredagen den 31 Januari, samstämmande med tidigare inlägg.

Besökte CDON under Torsdagskvällen och kunde då se att rean hade blivit borttagen och sidan inte längre fanns.

Betyder att det var bara dem som kände till rabattkoden med tillhörande kampanjvaror som kunde handla dessa till 15% rabatt mellan Torsdagen och Fredagen.

Liknande intryck vid andra tillfällen under mellandagsrean då varor hastigt togs ur sortimentet alt. höjdes kraftigt i pris.

Hej hej

Det stämmer. Koden gällde till midnatt 31 januari och sidan fanns kvar, dock togs hela vinterrean ner något tidigare och då åkte länkningen till 15% med eftersom den ingick där.

MVH Josefin

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej hej

Den står som boka för att vi inte haft den i lager tidigare. Vi väntar leverans i början av nästa vecka.

MVH Josefin

Ok tack för leveransinfon! Dock underligt.., en recension på prisjakt nämner just att hen har köpt produkten via CDON

Visa signatur

Photo enthusiast, IT-geek, coder, designer & self-proclaimed pixel-peeper. All in all I have a strange interest in collecting light with electronic devices in unusual but specific ways.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej hej

Jag tar det på största allvar och det var därför jag bad dig återkomma med ordernummer, dvs ett sätt att börja undersöka.

MVH Josefin

Undersöka vadå för nått?
Nu ska vi inte förväxla detta med en dejtingsajt bäste Josefin.

Du vet mycket väl att det handlar om Order Nordic i Helsinborg.
Vad jag förstår har beställningarna gått ut ifrån Malmö där du själv finns och Helsingborg med bara ett stenkast/betfält emellan.

Skrivet av CDON.COM:

Det stämmer. Koden gällde till midnatt 31 januari och sidan fanns kvar, dock togs hela vinterrean ner något tidigare och då åkte länkningen till 15% med eftersom den ingick där.

De där låter ju nästan som vissa gör sig av med granen så fort Julhelgen är över.
Vad hände med kampanjen sista dygnet, började den barra?

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Venke:

Undersöka vadå för nått?

Vad jag förstår har beställningarna gått ut ifrån Malmö där du själv finns och Helsingborg med bara ett stenkast/betfält emellan.

De där låter ju nästan som vissa gör sig av med granen så fort Julhelgen är över.

Hej hej

Jag har tyvärr ingen erfarenhet av dejtingsajter och har därför mycket svårt att förväxla SweClockers med en sådan.

Nu var det försändelser i begagnade kartonger du kritiserade och det var i samband med det jag bad om ordernummer. Du vill att jag ska ta din kritik på allvar, men när jag ber om underlag (ditt ordernummer) för att kunna ta det vidare blir det tvärstopp från din sida. Trist tycker jag!

Jag föreslår att du vänder dig till vår kundtjänst fortsättningsvis. Eller möjligen någon dejtingsajt.

MVH Josefin

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av CDON.COM:

Hej hej

Jag har tyvärr ingen erfarenhet av dejtingsajter och har därför mycket svårt att förväxla SweClockers med en sådan.

Nu var det försändelser i begagnade kartonger du kritiserade och det var i samband med det jag bad om ordernummer. Du vill att jag ska ta din kritik på allvar, men när jag ber om underlag (ditt ordernummer) för att kunna ta det vidare blir det tvärstopp från din sida. Trist tycker jag!

Jag föreslår att du vänder dig till vår kundtjänst fortsättningsvis. Eller möjligen någon dejtingsajt.

MVH Josefin

Oh snap !

Permalänk
Medlem

Hej! Fick ingen rabattkod av Er i mitt senaste köp
Ordernummer: 42531901

Och sen en till sak.. Blev lite köpsugen på en SSD, men ser att ni skiljer er ganska mycket i pirs, så tänkte kolla om det finns möjlighet att justera detta?

http://www.netonnet.se/art/dator/komponenter/harddisk/ssd-/sa...

https://cdon.se/hemelektronik/samsung/samsung-840-evo-series-...

Blir en självklar beställning ifrån Er, om detta pris matchas

// Joakim

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Drasteroid:

Hej! Fick ingen rabattkod av Er i mitt senaste köp
Ordernummer: 42531901

Och sen en till sak.. Blev lite köpsugen på en SSD, men ser att ni skiljer er ganska mycket i pirs, så tänkte kolla om det finns möjlighet att justera detta?

http://www.netonnet.se/art/dator/komponenter/harddisk/ssd-/sa...

https://cdon.se/hemelektronik/samsung/samsung-840-evo-series-...

Blir en självklar beställning ifrån Er, om detta pris matchas

// Joakim

Hej hej

Jag ber kundtjänst fixa en ny kod till dig, borde komma i mailen under dagen.

NoN ligger alldeles för lågt på den disken, jämför med de andra webbutikerna. Men ok, vi kör en endagskampanj på den - 1290kr idag, sen går den upp på ordinarie 1489kr igen imorgon.

MVH Josefin

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av Venke:

Undersöka vadå för nått?

Suck nästan lite sexulla trakaserier där. här försökte hon göra sitt jobb och du kommer med en sådan kommentar. sJa håll dig till kundtjänst och dina dejtingsiter i fortsättningen. F.ö förstår jag inte va dejtingsiter snacket hade med detta att göra. Lycks till kartongmannen

Visa signatur

Datorer: i7 4930k med dubbla 780 dubbla 250gb ssd diskar. 32gb

Jag har Asberger så dryga svar/medelanden kan leda till missförstånd från min sida så unvik dryga svar då det nu kan missuppfattas fel från från min sida.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej hej

Jag ber kundtjänst fixa en ny kod till dig, borde komma i mailen under dagen.

NoN ligger alldeles för lågt på den disken, jämför med de andra webbutikerna. Men ok, vi kör en endagskampanj på den - 1290kr idag, sen går den upp på ordinarie 1489kr igen imorgon.

MVH Josefin

Hej Josefin!

Ja fick ditt PM ang koden, och ja det stämmer ju! Måste ju beställa för minst 600Kr.

Ja nu har jag beställt en sådan disk, så tusen tack för att du justerade priset. Ni blev nu billigast på Prisjakt

Kommer fortsätta köpa mina saker ifrån Er. Återigen, stort tack!

// Joakim

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk
Permalänk
Medlem

Jag tycker er hemsida ser ut som något från 1996 efter ni ändrade.

Permalänk

Jag har alltid tyckt CDON varit en bra sida, har inte personligen fått några dåliga leveranser eller dålig hand med kundsupporten, men känner dock folk som har. Jag har fortsätt köpa hos er eftersom, som sagt, jag själv aldrig råkat illa ut och, let's face it, hur mycket val har man då det gäller filmer/serier till exempel?

Sen började ni med datorkomponenter (yay) men jag har aldrig vågat mig på det där, 70% av gångerna finns det lite om någon information alls, och den informationen som finns är ofta copy-paste från företagets hemsida, eller bara delar av informationen och/eller specifikationen.

Sökte efter SweClockers-specifika rabattkoder för er hemsida, men det verkar som ni slutat med detta. Mitt antagande är pga den underbara tjänsten CDON+...

Då tar jag hellre rabattkoden man alltid får hos Inet, betalar 4 kronor mer och stödjer ett företag som verkar bry sig om oss på SweC.

Permalänk
Medlem

Hej.

Fick en rabattkort av er som jag tänkte använda men den hade gått ut. Finns det möjlighet att få en ny?

Visa signatur

Gigabyte G1.sniper m5# I5 4670k # Origen s14 #Adata ssd 120 gb #Be quiet 400w straight power # 4x4 (16gb) corsair vengence lp

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo

Hur tänkte ni nu? Marknadsför den med en 7850k men har bara 7700k i.
Klassiker av er Cdon.

Visa signatur

| PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Drasteroid:

Hej Josefin!

Ja fick ditt PM ang koden, och ja det stämmer ju! Måste ju beställa för minst 600Kr.

Ja nu har jag beställt en sådan disk, så tusen tack för att du justerade priset. Ni blev nu billigast på Prisjakt

Kommer fortsätta köpa mina saker ifrån Er. Återigen, stort tack!

// Joakim

Hej hej

Kul att du är nöjd!

MVH Josefin

Skrivet av Andy Mcdee:

Hej hej

Vi har tyvärr inte fått något leveransdatum på det kortet än. Återkommer!

MVH Josefin

Skrivet av Punchboll:

Jag tycker er hemsida ser ut som något från 1996 efter ni ändrade.

Hej hej

Trist, vad är det som stör dig?

MVH Josefin

Skrivet av Thillonoz:

Jag har alltid tyckt CDON varit en bra sida, har inte personligen fått några dåliga leveranser eller dålig hand med kundsupporten, men känner dock folk som har. Jag har fortsätt köpa hos er eftersom, som sagt, jag själv aldrig råkat illa ut och, let's face it, hur mycket val har man då det gäller filmer/serier till exempel?

Sen började ni med datorkomponenter (yay) men jag har aldrig vågat mig på det där, 70% av gångerna finns det lite om någon information alls, och den informationen som finns är ofta copy-paste från företagets hemsida, eller bara delar av informationen och/eller specifikationen.

Sökte efter SweClockers-specifika rabattkoder för er hemsida, men det verkar som ni slutat med detta. Mitt antagande är pga den underbara tjänsten CDON+...

Då tar jag hellre rabattkoden man alltid får hos Inet, betalar 4 kronor mer och stödjer ett företag som verkar bry sig om oss på SweC.

Hej hej

Japp, vi har slutat på med SweClockers-rabatten och kör kampanjer då och då istället. Det betyder självklart inte att vi inte bryr oss - tvärtom.

MVH Josefin

Skrivet av k_k:

Hej.

Fick en rabattkort av er som jag tänkte använda men den hade gått ut. Finns det möjlighet att få en ny?

Hej hej

Alla våra koder är tidsbegränsade, gissar på att det var ett tag sen du handlade hos oss. Jag har tyvärr inga liggandes för tillfället, men kanske nån annan som har som kan PMa dig om de vill ge bort den.

MVH Josefin

Skrivet av DavidtheDoom:

http://i.imgur.com/85vcxYS.png

Hur tänkte ni nu? Marknadsför den med en 7850k men har bara 7700k i.
Klassiker av er Cdon.

Hej hej

Ansvarig meddelad och det ska vara uppdaterat sen tidigt imorse. Tack för påpekandet!

MVH Josefin

Visa signatur
Permalänk
Medlem

När får ni hem fler http://cdon.se/hemelektronik/qpad/qpad-ct-medium-black-1-5mm-...
Den ska tydligen vara slut men ser den finns att köpa forfarande var 2 veckor sedan jag beställde min

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av basheri:

När får ni hem fler http://cdon.se/hemelektronik/qpad/qpad-ct-medium-black-1-5mm-...
Den ska tydligen vara slut men ser den finns att köpa forfarande var 2 veckor sedan jag beställde min

Hej hej

Näe, den finns i externt lager för tillfället, kan ju vara så att de kommit in där idag. Om du kontaktar kundtjänst kan de se om något blivit fel med din order.
http://cdon.se/kundservice/kontaktalternativ/

MVH Josefin

Visa signatur
Permalänk

Hej!
Undrar när ni kan tänkas få in Cooler Master Silencio 352 i lager?
Verkar vara slut på dom i hela norden.

Tack för svar!

Visa signatur

Chassi: Corsair 350D ljuddämpad Moderkort: MSI Z87M Gaming Processor: i7 4770k @4.5 Ghz Processorkylare: Be Quiet Dark Rock Pro 3. Grafikkort: Asus 780 DCII Minnen: Corsair 1600Mhz 8GB. SSD: Samsung Evo 256GB Lagringsenhet: Seagate Barracuda 7200rpm 1TB Nätagg: Corsair AX860 Tangentbord: Ducky Shine 3 TKL MX RED Högtalare: Argon 7450A Hörlurar: Dt 770 pro 80Ω + Fiio e10 Mikrofon: Modmic 4.0 Mus: Qpad 5k

Permalänk
Medlem

Hej hej! När kommer Playseat Alcantara in igen? Går det lägga beställning så man får till det priset som är nu - 1990?

Går det även få tag på växelspakshållare? Pris?

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Avstängd
Skrivet av AltUnderCtrl:

Hej!
Undrar när ni kan tänkas få in Cooler Master Silencio 352 i lager?
Verkar vara slut på dom i hela norden.

Tack för svar!

ENLIGT Dom så verkar den redan finnas i lager, och har sett den på fler butiker så du får nog kolla igen

Visa signatur

Jag har Asberger så dryga svar/medelanden kan leda till missförstånd från min sida så unvik dryga svar då det nu kan missuppfattas fel från från min sida.

Permalänk
Skrivet av Tranceguy:

ENLIGT Dom så verkar den redan finnas i lager, och har sett den på fler butiker så du får nog kolla igen

Tack!
Dom måste lagt in den idag, var inte i lager kl 22:00 igår.

Visa signatur

Chassi: Corsair 350D ljuddämpad Moderkort: MSI Z87M Gaming Processor: i7 4770k @4.5 Ghz Processorkylare: Be Quiet Dark Rock Pro 3. Grafikkort: Asus 780 DCII Minnen: Corsair 1600Mhz 8GB. SSD: Samsung Evo 256GB Lagringsenhet: Seagate Barracuda 7200rpm 1TB Nätagg: Corsair AX860 Tangentbord: Ducky Shine 3 TKL MX RED Högtalare: Argon 7450A Hörlurar: Dt 770 pro 80Ω + Fiio e10 Mikrofon: Modmic 4.0 Mus: Qpad 5k

Permalänk
Medlem

Hej!

Gjorde en beställning i söndags (2 dagar sedan) på två varor som båda hade en leveranstid på 1-3 dagar. Orderstatusen har varit "Mottagen av lagret" sedan dess. När ni tror att paketet kan gå iväg?

EDIT: Det var skickat nu

Visa signatur

Citera så svarar jag!

Permalänk
Avstängd

Nästan lite kul det här gjorde en order på 240:- från er och nu har det tagit nästan 1,5 dagar innan ni ens skickat orden. den står bara som motagen av lagret. hade jag köpt en vara för 2400:- då hade ni skickat den typ samma dag^^ ja ja ja jag va inte direkt despirat att behöva det där nätagget men ok.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av icx98:

Hej!

Gjorde en beställning i söndags (2 dagar sedan) på två varor som båda hade en leveranstid på 1-3 dagar. Orderstatusen har varit "Mottagen av lagret" sedan dess. När ni tror att paketet kan gå iväg?

Skrivet av Tranceguy:

Nästan lite kul det här gjorde en order på 240:- från er och nu har det tagit nästan 1,5 dagar innan ni ens skickat orden. den står bara som motagen av lagret. hade jag köpt en vara för 2400:- då hade ni skickat den typ samma dag^^ ja ja ja jag va inte direkt despirat att behöva det där nätagget men ok.

Gjorde oxå en "lågprisbeställning" för några dagar sedan och har stått - mottagen av lagret ett tag (kanske är några långsamma praktikanter på lagret för tillfället )

Har beställt mycket av CDON i olika valörer många ggr och det har ju absolut inte haft att göra med hur stor beställnings-summan som påverkat hur snabbt man fått varan/varorna lol . (skulle det vara så är det ju katastrof)

Visa signatur

| i5 10500 | Gigabyte B460M DS3H | G.Skill Aegis DDR4 3000mhz 16GB | KFA2 RTX2060 6GB | Kingston A2000 1TB M.2 NVMe | DeepCool Matrexx 55 V3 | Kolink Core Plus Atx 700W | Win 10 | Corsair K70 RGB | ADX Firepower V2 mmo |

Permalänk
Medlem

Tänkte höra vad cdon gör när dom skickar varor som är dead on arrival och servicehuset som ni anlitar nu tagit sig nästan 3 veckor och fortfarande inte reparerat. Beställde en crosstrainer som var trasig från början och efter att ha fått info från eran support om att jag måste ta mitt serviceärende med extern part. Dom skickade ut nån som titade på den (utan att öppna maskinen ens) och sa att dom måste beställa delar, Varför dom ens skickade ut när jag skrev felet och dom inte öppnade maskinen är helt bortom mig. Sen på detta så fick dom fel grejer och nu har jag suttit här i snart en månad (när dom har återkommit) utan en fungerande maskin som jag betalde 3700 för. Känns det som bra service av er som sitter på cdon?

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av holmberg:

Hej hej! När kommer Playseat Alcantara in igen? Går det lägga beställning så man får till det priset som är nu - 1990?

Hej hej

Jag kollar med ansvarig och återkommer!

MVH Josefin

Skrivet av cuda99:

Tänkte höra vad cdon gör när dom skickar varor som är dead on arrival och servicehuset som ni anlitar nu tagit sig nästan 3 veckor och fortfarande inte reparerat. Beställde en crosstrainer som var trasig från början och efter att ha fått info från eran support om att jag måste ta mitt serviceärende med extern part. Dom skickade ut nån som titade på den (utan att öppna maskinen ens) och sa att dom måste beställa delar, Varför dom ens skickade ut när jag skrev felet och dom inte öppnade maskinen är helt bortom mig. Sen på detta så fick dom fel grejer och nu har jag suttit här i snart en månad (när dom har återkommit) utan en fungerande maskin som jag betalde 3700 för. Känns det som bra service av er som sitter på cdon?

Hej hej

Tyvärr kan jag inte uttala mig utan att vara insatt i vad som hänt i just ditt ärende. Men om du PMar ditt ordernummer så ska jag absolut se om jag kan skynda på det så du har en fungerande maskin.

MVH Josefin

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com
Skrivet av holmberg:

Hej hej

Fick svar på denna nu, det är tydligen jättebrist på dem och beräknas inte in förrän i slutet av mars än tyvärr.

Växelspakshållare finns här:
http://cdon.se/hemelektronik/playseat/playseat-accessory-g25-...

Samma sak med leveranstiden där.

MVH Josefin

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej hej

Fick svar på denna nu, det är tydligen jättebrist på dem och beräknas inte in förrän i slutet av mars än tyvärr.

Växelspakshållare finns här:
http://cdon.se/hemelektronik/playseat/playseat-accessory-g25-...

Samma sak med leveranstiden där.

MVH Josefin

Hej, och tack för svaret!

Finns det möjlighet att förbeställa? Vore snopet att komma tillbaka om två månader och priset höjts 😊

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Avstängd

Nu blir jag förbannad. Eller det har jag varit ganska länge nu.
Jag beställde en nespressobryggare och och en mus från logitech. I DECEMBER! Det tar tre veckor för kaffebryggaren att dyka upp. Jag har beställt grejer från Kina flera gånger som har kommit snabbare än det.
Efter att det gått en månad så kontaktade jag kundtjänst och undrade om de hade tänkt skicka musen någon gång i år då jag faktiskt vill ha den.
"Den har kommit bort" var svaret. "Du får göra en ny beställning så sätter jag tillbaka pengarna på ditt konto" Jag ville inte ha pengar tillbaka och göra en ny beställning. Jag ville ha vad jag beställt. Jag frågade om jag kunde få en rabattkod eller nått som kompensation men fick veta att det inte var på tal då "sånt här händer"
Några pengar dök såklart inte upp.
När jag satte betyget usel på prisjakt tog det dock skruv och andreas hos er konstaterade att ett av era puckon på chatten mest sitter och blajjar men inte gör något av det han säger. Så det var inte gjort.

CDON_Andreas sade:
======================================================================
Hej,

Jag kan se att reklamationen av musen hos Posten inte gjorts som den skulle. Jag har nu gjort en återbetalning av denna, och du kommer att se transaktionen på ditt konto inom ett par bankdagar. Vi beklagar att detta dragit ut på tiden.

Anledningen till att vi inte kunnat lägga upp en ny order på musen till dig är för att vi inte kan hålla kvar din betalning till en ny order. Hade vi skickat ut en ny mus till dig hade denna alltså skickats tillsammans med en faktura som skulle ha betalats, och eftersom du inte godkänt en faktura i din första order, kan vi inte heller manuellt skapa en faktura i ditt namn till en ny order.

Med vänliga hälsningar,
Andreas

::::::::::::::

Sagt och gjort. Jag fick mina pengar och tänkte att jag får väl handla hos någon annan i fortsättningen. Hos någon som faktiskt har sakerna de har på hemsidan, som skickar sakerna inom den tiden de påstår att de ska göra och gör det de säger att de ska göra när man kontaktar dem. Från att ha svårt att sova på nätterna för att jag låg och hatade CDON så tänkte jag att jag till och med kunde tänka mig att handla av CDON om bara priset var tillräckligt lågt.
Om det var något som inte spelade någon roll om det kom före något datum. Jag och min flickvän bjöd på nescafe istället för nespresso på hennes födelsedag fast det var hela poängen med köpet.
Eller om jag inte handlade något som jag behövde överhuvudtaget. (orsaken till att jag beställde en mus var att den nuvarande hade gått sönder) Alt-Tabba er igenom Windows i två månader så förstår ni snart min ilska.... "Jag köper inte någon mus, Jag har beställt en från CDON, den kommer snart....."

Men jag är inte långsint.. Jag glömmer fort så jag var på väg att strunta i det hela. Tills ett brev från CDON.COM dimper ned.
Vad kan det vara? Ett presentkort på en bil? En handskriven ursäkt från eran VD för att ni fuckade till det så grovt?
Låter osannolikt... Men jag kan inte komma på något annat som passar.

Det är ett kravbrev på 150kr för "outlöst"

Permalänk
Medlem

Min Steelseries Sensei Raw fungerar inte. Lampan på den endast blinkar, och har testat allt Steelseries säger jag ska göra. Fick hem den idag och den har aldrig funkat.. CDON svarar ej någonstans vilket gör mig gravt irriterad, tänker ej betala fakturan förrän jag får en ny fungerande mus. Mitt kundnr: 005224008