Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Erik:

Jag!

Jag har haft ett antal rabattkoder som har varit ogiltiga när jag väl kommit till kassan, fast de varit väl inom angiven giltighetstid.

Någon gång har jag frågat deras chatt vad som gått fel men jag har egentligen inte fått något vettigt svar eller förklaring. Idag fick jag mitt presentkort från mitt utgångna "medlemskap" i CDON+ och hoppas att det fungerar som det ska :).

/Erik

Jaha, det låter ju inte så bra, speciellt om de inte har någon förklaring eller fixar problemet. Enligt chatten ska IT-avdelningen höra av sig, men jag har inga stora förhoppningar med tanke på konversationen som jag delvis citerade ovan.

Alla koder jag fått tidigare år har fungerat som jag minns det, men dessa har ju legat sedan i maj och så länge brukar jag inte vänta. Eftersom de hade angiven giltighetstid på 6 månader så hade jag ingen vidare brådska.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Skrivet av Erik:

Jag!

Jag har haft ett antal rabattkoder som har varit ogiltiga när jag väl kommit till kassan, fast de varit väl inom angiven giltighetstid.

Någon gång har jag frågat deras chatt vad som gått fel men jag har egentligen inte fått något vettigt svar eller förklaring. Idag fick jag mitt presentkort från mitt utgångna "medlemskap" i CDON+ och hoppas att det fungerar som det ska :).

/Erik

Får mitt "medlemskap" presentkort snart får verkligen hoppas att det fungerar:O
off topic...kom moderkortet fram!?

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Jaha, det låter ju inte så bra, speciellt om de inte har någon förklaring eller fixar problemet. Enligt chatten ska IT-avdelningen höra av sig, men jag har inga stora förhoppningar med tanke på konversationen som jag delvis citerade ovan.

Alla koder jag fått tidigare år har fungerat som jag minns det, men dessa har ju legat sedan i maj och så länge brukar jag inte vänta. Eftersom de hade angiven giltighetstid på 6 månader så hade jag ingen vidare brådska.

Jag borde ju tillägga att den absoluta merparten av koderna har fungerat utan några som helst problem men ett par, framförallt de kopplade till CDON+, har inte fungerat.

Skrivet av Fidel Castro:

Får mitt "medlemskap" presentkort snart får verkligen hoppas att det fungerar:O
off topic...kom moderkortet fram!?

Ligger på ICA och väntar

/Erik

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

CDON krånglar igen. Samtliga rabattkoder som jag fick när de inte kunde leverera i våras är ogiltiga. De ska enligt de olika mailen räcka 6 månader och har inga förbehåll.

Tappade tyvärr tålamodet med chatten i kväll eftersom jag tycker man kan begära att de läser vad man skriver.

Sedan följer ett utbyte där koderna konstateras ogiltiga men att kundservice inte kan göra något åt det utan bollar vidare till IT för senare besked. Kundservicen fortsätter också ställa frågor om saker som jag redan svarat på tidigare i chatten. Tydligen har personen problem med läsförståelsen, och det är ok, men då bör man inte sitta i en sådan position, imho.

Vad jag vet så finns det fortfarande bara en ruta att fylla i rabattkod i, eller har jag missat något? Hur tycker de då att man ska fylla i flera?

Någon annan här som fått mängder med ogiltiga koder (direkt från CDON då alltså)?

Har inget med tråden direkt att göra, men jag har haft liknande upplevelser med cdon. Och tyvärr kan jag bara konstatera att dom fortfarande håller på och lära sig begreppet kundservice. I princip omöjliga att få kontakt med, chatt - visst det går ju. Men mail tar minst 2 dygn att få svar på och ingen telekundtjänst.
Dom är hopplösa tyvärr.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Avstängd

Finns det verkligen folk som fortfarande beställer från cdon? Jag har gjort det en gång och så mycket strul det var med den leveransen så är det inte värt det. Speciellt inte när man får olika svar hela tiden och ingen vet något och de läser knappt vad man skriver.

Skämtföretag rakt av!

Visa signatur

Asus R552JK-CN159H | 15.6" | i7 4700HQ | GTX 850M | 8GB | 750GB HDD+8GB SSD
Acer AS5755G 2414G75Mnks | 15.6" | i5 2410 | GT 540m | 4GB (trasig fläkt)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxieboy:

Finns det verkligen folk som fortfarande beställer från cdon? Jag har gjort det en gång och så mycket strul det var med den leveransen så är det inte värt det. Speciellt inte när man får olika svar hela tiden och ingen vet något och de läser knappt vad man skriver.

Skämtföretag rakt av!

Positiv kille! De gillar vi.

Permalänk
Skrivet av Laxieboy:

Skämtföretag rakt av!

Jag har som sagt använt mig av CDON just för det är enklast för mig där jag bor, Men jag börjar fundera nu. detta jag skrev tidigare om att jag ska reklamera en datormus som är helt död har nu tagit 1v. och musen ligger kvar här brevid mig i sin originalkartong i väntan o få bli inskickad. blir lite mörkrädd.

Jag som hade hoppats på få skriva lite positivt om CDON som kunnat leverara det jag velat utan problem. men garantiärenden måste dem jobba på. som alla andra större seriösa företag.

Har själv jobbat på en känd datorföretag, där fick kunden varan utbytt i butik efter en kort test medans kunden väntade, fick ny vara. kunden nöjd. sedan skickade vi in defekta produkter till vår leverantör i efterhand. det handlar om kundservice.

Om det ska ta sådan tid att få en mus reklamerad, hur blir det då om tex mitt moderkort eller så säger upp sig. ska jag då sitta utan speldator i evigheter?

Som sagt så väntar jag med alla detaljer tills ärendet är klart. men just nu väntar CDON svar från deras leverantör på ett RMA nummer vilket ej kommit på 7 dagar. som jag skrev tidigare så svarade Corsair redan dagen efter med RMA nummer till mig.

Det andra är att just musen som gått sönder har utgått hos CDON säger dem, pengarna skulle jag få tillbaka efter en godkänd reklamation. att denna vara var slut hos dem märkte jag själv, Tycker dem kunnat sagt detta i början? för nu verkar det ju så att OM jag vill ha en likadan mus igen, måste JAG skicka den till Corsair o få den utbytt vilket dem sagt att jag får. men frakten kostar 1/3 av musens pris.

Tröttsamt...

Men kommer skriva om hur detta slutar.

Kan inte CDON:s forumansanvarige se till kritiken dem får här i forumet kommer fram till berörda personer hos företaget. dumt att få så mycket "skit" på ett så stort forum som denna, det gör ju bara att dem tappar stora mängder kunder. Missnöjda kunder går ju automatiskt till närmaste konkurrent såklart.

Ett önskemål är också att man skulle kunna RINGA till er!

Visa signatur

Asus Z490-G | 10900K | Corsair Vengeance LP 3200mhz 32GB | Asus Strix 1000W | MSI RTX3090 Suprim X | Asus Strix 1000w |2x Intel SSD 6 M.2 | WD Black | Asus PG279Q | Strix Flare | Rog Gladius III | Rog Delta Headset

Permalänk
Skrivet av CDON.COM:

Hej,

Precis så är det, det har varit semestertider men nu är vi back in business. Framöver är det jag som kommer besvara tråden här på forumet så aktiviteten kommer vara högre än den senaste tiden.

Vänligen,
Linus

YO Linus!

Vart är "aktiviteten" du prata om..? flera här nu som vill ha lite svar på saker.

Visa signatur

Asus Z490-G | 10900K | Corsair Vengeance LP 3200mhz 32GB | Asus Strix 1000W | MSI RTX3090 Suprim X | Asus Strix 1000w |2x Intel SSD 6 M.2 | WD Black | Asus PG279Q | Strix Flare | Rog Gladius III | Rog Delta Headset

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hardstyler:

YO Linus!

Vart är "aktiviteten" du prata om..? flera här nu som vill ha lite svar på saker.

Ja, bara den kommentaren (det du citerade alltså) visar ju hur mycket det företaget kan snacka utan att ha en susning om någonting! Pinsamt rakt av!

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Laxieboy:

Skämtföretag rakt av!

Jo jag köper faktiskt väldigt mycket ifrån CDON...mest filmer och annat men även en och annan datorkomponent.
Visst man skall inte ha bråttom när man handlar hos CDON och helst skall man inte få problem eller behöva returnera något.

Beställde ett par joggingskor till frugan nyligen..CDON levererade herrmodellen istället för dammodellen.
Satt i chatten i drygt 30 min, men killen fattade inte.
Det slutade med att han till slut sa att dammodellen inte fanns längre och att jag skulle returnera skorna samt få pengarna tillbaka.
Detta var en dryg vecka sedan och ända sedan dess har de haft dammodellen kvar på hemsidan för beställning.
Trots att jag påtalade att om skorna är slut varför finns de kvar på sidan...?

Ibland kan man dock göra fina kap i deras sortiment!
Köpte ett nätagg Antec Neo Eco 450W (80+ brons) som jag skall ha till mitt HTPC bygge för endast 149kr ink.frakt (helt nytt i oöppnad förpackning)

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Skrivet av Fidel Castro:

Jo jag köper faktiskt väldigt mycket ifrån CDON...mest filmer och annat men även en och annan datorkomponent.
Visst man skall inte ha bråttom när man handlar hos CDON och helst skall man inte få problem eller behöva returnera något.

Beställde ett par joggingskor till frugan nyligen..CDON levererade herrmodellen istället för dammodellen.
Satt i chatten i drygt 30 min, men killen fattade inte.
Det slutade med att han till slut sa att dammodellen inte fanns längre och att jag skulle returnera skorna samt få pengarna tillbaka.
Detta var en dryg vecka sedan och ända sedan dess har de haft dammodellen kvar på hemsidan för beställning.
Trots att jag påtalade att om skorna är slut varför finns de kvar på sidan...?

Ibland kan man dock göra fina kap i deras sortiment!
Köpte ett nätagg Antec Neo Eco 450W (80+ brons) som jag skall ha till mitt HTPC bygge för endast 149kr ink.frakt (helt nytt i oöppnad förpackning)

Håller med! Ibland kan man göra kap. CDON brukar även ha bra priser, det säger jag inget om, men det är inte allt i slutändan.
Jag betalar hellre någon krona mer där jag vet att jag får bra och snabb hjälp av kundservice.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Hardstyler:

Håller med! Ibland kan man göra kap. CDON brukar även ha bra priser, det säger jag inget om, men det är inte allt i slutändan.
Jag betalar hellre någon krona mer där jag vet att jag får bra och snabb hjälp av kundservice.

Det jag vill ha snabbt och utan problem köper jag oftast ifrån InET:)

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej,

Precis så är det, det har varit semestertider men nu är vi back in business. Framöver är det jag som kommer besvara tråden här på forumet så aktiviteten kommer vara högre än den senaste tiden.

Vänligen,
Linus

Det kallar jag högre aktivitet xD, skriver ett inlägg för 2 veckor sen och efter det blir det knäpptyst, men jag gör ett försök!

Kan ni prispessa: Corsair HX850i 850W

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2768791

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alibaba123:

Hur funkar de på cdon, vågar man beställa eller är det bara att skita i? Har läst de senaste 2 månadernas kommentarer om cdon och tvekar lite. Kommentarerna på prisjakt talar dock gott om cdon. Vad gör man?

Tenkte si litt om min erfaring fra å handle på CD.on:

Første gang kjøpte jeg en i5 4670K på rea for ca 1500 og 8 GB kit RAM fra Crucial der jeg brukte min anger rett for RAM minnene. Da oppsto det, som flere vært inne på, en hel del problemer med kommunikasjonen via epost/chatt (og nei det hadde ikke noe med at jeg skriver på norsk). Ofte virke det som kundetjenesten kun gjentar seg selve uten å sjekke hvilke svar en tidligere fått eller hva en selv skriver til dem.

Alt i alt gikk det bra med både å få varene tilsendt i rimelig tid og selve returen for å angre seg funket der jeg fikk mine penger tilbake for minnene innenfor et bank dager. Dette var mitt første kjøp på CD.on.

Andre ganger jeg la inn en bestilling var nå på fredag den 22.aug. der jeg la jeg inn en bestilling på Darksiders II og tørrfoder til katten (fra Petsonline via CD.on). Denne gang var jeg mest interessert i å få frakten så lav som mulig for kattmaten og passet på å legge til et spill når jeg enda måtte betale 29 kr for selve transporten. I dag (Mandag) kom beskjed fra posten at kattmaten ligger på posten og selve DVD:n med spillet kom i brevsprekken til døren. Har ikke ennå sjekket spillet eller hentet katt ut kattmaten. Men så langt virke det som de i alle fall har ting på lager og sender disse ganske hurtig til kunden. Synes ikke det er så dårlig få alle varer en bestiller fredag kveld på måndag ettermiddag.

Skrivet av CDON.COM:

Hej,

Vänligen,
Linus

Det CD.on trenger til å bli bedre på er å besvare spørsmål fra kundene uten å bruke standardsvar og faktisk lese hva folk spør om. Det ville også være en idé å ha flere måten å komme i kontakt med kundetjenesten, utover skriftlig kontakt.

Og til sist: legg om handteringen av garanti sakene slik at kunden med sikkerhet slipper utgifter i form av betaling for support linjer når det gjelder garanti saker eller avgifter for returfrakt. Det burde dere kunne ordne som er en så stor aktør på markedet gjennom å etablere faste kontakter til respektive support avdeling vedrørende garanti saker for de produkter de selger, der kunden kun skal snakke med dere og ikke noen annen. Dette vil ikke kreve noe mer en annen måte å organisere virksomheten og skape faste kontakter til respektive support avdeling for de produkter dere selger.

I sin helhet, synes jeg CD.on så langt for min del fungerer ok....men jeg ville nok ikke gjøre store kjøp der jeg kunne få problem med garanti hos dere...hvilket også var en grunn til hvorfor jeg sendte i retur minnene, ettersom de på visse siter hadde veldig mange der hadde fått problem med å få minnene å funke slik de skulle. Altså bruk litt energi på å gjøre garanti handteringen til noe der kundene kan føle seg sikker på å få oppfølgning den dag de vil være i behov for det!

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av muSashi:

Det kallar jag högre aktivitet xD, skriver ett inlägg för 2 veckor sen och efter det blir det knäpptyst, men jag gör ett försök!

Kan ni prispessa: Corsair HX850i 850W

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2768791

Vi har inte fått in Corsair HX850i 850Wi i lager än, men vi kommer sätta marknadsenligt pris så fort den är aktuell i vårt sortiment.

//Linus

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com
Skrivet av wolf67:

Tyvärr brist på dessa i hela Norden. Förväntas att komma in i lager om 2-3 veckor.

//Linus

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Vi har inte fått in Corsair HX850i 850Wi i lager än, men vi kommer sätta marknadsenligt pris så fort den är aktuell i vårt sortiment.

//Linus

När kan ni tänkas få in detta nätagg och kan ni inte ha kvar det på eran sida så man kan förboka det?

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av muSashi:

När kan ni tänkas få in detta nätagg och kan ni inte ha kvar det på eran sida så man kan förboka det?

Vi förväntas att få in det i slutet på denna veckan och kommer bli köpbar då.

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Nirmada:

Undrar om man fortfarande har chans att få en day one edition xbox one on man bokar en nu?

Ja, de finns fortfarande kvar. Dock bara ett fåtal kvar och boka-knappen kommer försvinna så fort de är fullbokade.

http://cdon.se/spel/xbox_one_500gb_-_day_one_edition_(nordic)...

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gigantrix:

]...]Synes ikke det er så dårlig få alle varer en bestiller fredag kveld på måndag ettermiddag.[...]

Jag är ju ytterst tveksam att du beställt i fredags kväl och redan har sakerna. Posten hämtar nämligen upp saker senast fredag kl 18 ungefär så innan dess måste du ha beställt iaf - för på lördagar och söndagar sker det inte mycket, varken hos post eller cdon skulle jag gissa.

Men det normala är att om man beställer saker på en fredag har man de på måndagen, men då beställer man på eftermiddagen!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kan ni prispessa så ni blir billigast på prisjakt: EVGA Supernova G2 850W

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2551604

http://cdon.se/hemelektronik/evga/psu-evga-supernova-g2-850w-...

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av muSashi:

Wow, en hel 50-lapp

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av muSashi:

Nu har vi mött priset som våra konkurrenter har.

//Linus

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Nu har vi mött priset som våra konkurrenter har.

//Linus

En sak till, har kontaktat eran kundtjänst utan mycket till hjälp ifall ni skulle kunna ta in:

NZXT Sentry 3

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2600376

Vore underbart om du kunde fixa det och att man kan boka den direkt till såklart det bästa priset på prisjakt :)!

Visa signatur

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av muSashi:

En sak till, har kontakt era kundtjänst utan mycket till hjälp ifall ni skulle kunna ta in:

NZXT Sentry 3

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2600376

Vore underbart om du kunde fixa det och att man kan boka den direkt till såklart det bästa priset på prisjakt :)!

Jag ber vår inköpare för datorkomponenter att kolla på detta.

//Linus

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Wow, en hel 50-lapp

Bättre än inget, även om man hoppas på att dom skulle lägga sig under sina konkurrenter.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Jag ber vår inköpare för datorkomponenter att kolla på detta.

//Linus

Hoppas det blir lite fart denna gången, för det svar jag fått av eran kundservice är att dom ska fixa det, och när man återkommer en månad senare så står det fortfarande still på ruta ett.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxieboy:

Jag är ju ytterst tveksam att du beställt i fredags kväl och redan har sakerna. Posten hämtar nämligen upp saker senast fredag kl 18 ungefär så innan dess måste du ha beställt iaf - för på lördagar och söndagar sker det inte mycket, varken hos post eller cdon skulle jag gissa.

Men det normala är att om man beställer saker på en fredag har man de på måndagen, men då beställer man på eftermiddagen!

Orderbekreftelse kom på fredag morgen kl 4.30 på epost, så ja det var på fredag morgen og ikke kveld. Spiller det så stor rolle?

Saken kom i alle fall hurtig frem på trass av en helgen lå i mellom...og det kom beskjed (SMS) både fra Petsonline og CD.on for begge varene samme dag jeg hadde lagt inn bestilling gjennom CD.on. (CD.on samarbeider med Petsonline visst nok, så frakter er faktisk litt lavere gjennom dem enn gjennom Petsonline egen side.)

Permalänk
Medlem

När kommer ni få in LG 60PB560V igen?
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2636525

Köper hellre från er än från Electroworld/Elgiganten...

Visa signatur

WS: Ryzen 5900X, 64GB, RTX5080 (Windows 11)
Server: E5-2698V4, 64GB, 1050TI (Debian)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gigantrix:

Orderbekreftelse kom på fredag morgen kl 4.30 på epost, så ja det var på fredag morgen og ikke kveld. Spiller det så stor rolle?

Saken kom i alle fall hurtig frem på trass av en helgen lå i mellom...og det kom beskjed (SMS) både fra Petsonline og CD.on for begge varene samme dag jeg hadde lagt inn bestilling gjennom CD.on. (CD.on samarbeider med Petsonline visst nok, så frakter er faktisk litt lavere gjennom dem enn gjennom Petsonline egen side.)

Spelar väl en stor roll om man skriver kväll men det var morgon?

Visa signatur