CDON.com: Hemelektronik

Permalänk
Medlem

Varför dras inte det 15% på vissa saker? När jag köpte processor och minnen så drogs det bara rabatt på processorn men inte minnena!

Visa signatur

Gigabyte G1.sniper m5# I5 4670k # Origen s14 #Adata ssd 120 gb #Be quiet 400w straight power # 4x4 (16gb) corsair vengence lp

Permalänk
Medlem

Måste bara säga att CDON har bland de sämsta kundservicecenter jag varit med om.. Beställde varor från er i tiisdags och det stod då att leverans skulle ta 1-3 arbetsdagar. När jag märkte att paketet inte skickats sent under onsdagen så pratar jag med dem i chatten och de säger då att varorna packas.. Under torsdagen hör jag fortfarande inget ifrån dem och har nu bestämt mig för att jag vill avboka då de även sa att de skulle meddela mig så fort paketet skickas.. Pratar igen med kundsupport som säger att varorna fortfarande packas.. Och så fortsätter detta tills lördag då det fortfarande tydligen packas (4 dagar att packa en vara? Står att det tar max 1 vardag). Bad att få avbeställa men tydligen har det gått för långt i processen för att kunna avboka, när de står och packar i fyra dagar...

De har antagligen gjort en fuling och sagt att grejorna var i lager fast det inte var det.

Overall har det varit en otroligt tråkig och jobbig order då de även inte har kundsupport via telefon vilket jag tycker är värdelöst..

Som kompensation gav de mig en 29:- rabatt på nästa order, som om jag tänker beställa där igen?

Seg leverans, dålig service och ingen information.

Permalänk
Medlem

Jag fattar verkligen inte hur en sån stor och välkänd butik inte kan ha support via telefon.

Permalänk
Medlem

Tycker att det är jättekul att de har en sådan här stor rea. Tyvärr måste jag även medge att det har varit ytterst krångligt att komma i kontakt med cdon. Har skickat ett antal meddelandet ang en orderändring, varpå första svaret blir att det har blivit ändrat, sen kommer det ett till meddelande ett dygn senare som frågar efter vilken komponent jag vill ha ändra till (det var ändrat ?!). Har efter det skickat 3-4 till meddelanden där jag har förklarat vilken komponent jag vill byta till, till svars på varje meddelande frågar de vilken komponent jag vill byta till... Är som att snacka med ett gäng botar. Har även försökt chatten ett par gånger men blir alltid disconnectad mitt i chatsamtalet. Vill inte ens tänka på hur det kan bli vid eventuella rma/garantiärenden...

Permalänk
Medlem

Bara jag som inte kan komma in på cdon just nu ? Står såhär: "An existing connection was forcibly closed by the remote host" och jag har testat från flera webläsare. Igår hade jag problem med inloggningen också och kunde då inte komma in på min cdonprofil på ett par timmar, man bara fastnade vid lösenrutan. Testade även att byta pw vilket inte hjälpte. Då fick man snällt vänta. Spontant känns inte cdon sådär jättestabila just nu. Cdon, ni verkar vara en mycket lovande butik. Jättekul med alla rabatter osv. Men se till att fixa detta med kommunikationen mellan kunderna, det skulle göra att ni blir så mycket bättre än vad ni redan är!

Edit, deras hemsida fungerar igen!

Permalänk
Medlem

Ville lägga till en produkt i min order dock så var den för långt in i processen.
Om detta nu hade varit vilken annan Ehandlare hade det slutat där men Cdon.com var snälla nog att skicka en värdekod för gratis frakt

Permalänk
Medlem

Beställde i tors kväll, fick sms idag vid 11-tiden att det kunde hämtas ut! Mycket bra, tanke på hur mycket det va som jag beställde :D.

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem

Typsiskt, nu funkar inte SWECNOV koden längre...

Visa signatur

Gigabyte G1.sniper m5# I5 4670k # Origen s14 #Adata ssd 120 gb #Be quiet 400w straight power # 4x4 (16gb) corsair vengence lp

Permalänk
Medlem
Skrivet av k_k:

Typsiskt, nu funkar inte SWECNOV koden längre...

Fungerar för mig..

Visa signatur

2500k @ 3.3ghz, MSI P67A-C45 REV B3, 12GB Corsair XMS3 1333Mhz, GeForce GTX 460 1024MB OC, Antec Three Hundred, Corsair TX 550W M 80+ Bronze.

Permalänk
Medlem
Skrivet av k_k:

Typsiskt, nu funkar inte SWECNOV koden längre...

Den ska fungera ända fram till 20e december, som jag förstod det. (5 varor max per kund och 1 beställning) Brodern min beställde för någon timme sen 5 saker.

Permalänk
Medlem

2600k och asus maximus gene beställt i söndags, postat idag, tackar cdon för rean och den vanligt snabba packningen

Visa signatur

7800x3d - asus x670e hero - 32gb corsair dominator @ 6000mhz - kfa2 rtx 4090 - 2tb kingston kc3000 - 1tb wd black sn850 - wd 4tb - corsair hx1200 - acer predator x34gs - lg 27gl850-b

Permalänk
Medlem
Skrivet av Honke:

Den ska fungera ända fram till 20e december, som jag förstod det. (5 varor max per kund och 1 beställning) Brodern min beställde för någon timme sen 5 saker.

På de 1000 första beställningarna.

Tur att jag fick med en 2600k iaf, samt en noctua d14

EDIT: Mitt fel, en gång per användare var det. Tur att min sambo har ett konto också

Visa signatur

Gigabyte G1.sniper m5# I5 4670k # Origen s14 #Adata ssd 120 gb #Be quiet 400w straight power # 4x4 (16gb) corsair vengence lp

Permalänk
Medlem

CDON

Kommer ni ha någon mellandags-rea eller dylikt?

Visa signatur

Intel Core i5 2500k@4.3 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO GEN3 | Antec Kuhler 620 | Corsair Vengeance 8GB | ASUS GTX 560 TI | 1 TB Seagate | Samsung 830 128 GB | Corsair TX650w| Fractal Design Define R3 | Logitech G35 | Logitech G500 | Sidewinder X4 |

Permalänk
Medlem

Måste säga att jag är imponerad av att varor både packas och skickas på en söndag. Det trodde jag inte butiker gjorde.

Permalänk
Medlem

Beställde en 3930K processor från er i Fredags, tillsammans med en Corsair H100.
Har ni dessa på lager? För att det står att de fortfarande packas.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem

Kan inte klaga på leveranstiden iaf. Beställde på fredagen resp. lördagen och fick båda paketen idag.

Nu skall det byggas och jag ber till högre makter att allting fungerar så jag slipper gå igenom mardrömmen från förra gången det begav sig.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Den här tråden är inte till för köpråd!

Skrivet av BEViking:

Beställde en 3930K processor från er i Fredags, tillsammans med en Corsair H100.
Har ni dessa på lager? För att det står att de fortfarande packas.

Det verkar som att många (alla?) ordrar som packas under dagen står som "packas" tills någon gång på sen eftermiddag/kväll, då man får mail om att det har skickats, och statusen ändras. Alltså verkar det som att paketet skickas samma dag som det packas, precis som det bör.

Baserat på egna och kompisars erfarenheter, vore bra att få ett officiellt svar, för det vore ju bättre om statusen uppdaterades under dagen, så slipper man "oroa" sig för att varorna inte skickas samma dag som de packas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

*Tråd rensad*

Den här tråden är inte till för köpråd!

Det verkar som att många (alla?) ordrar som packas under dagen står som "packas" tills någon gång på sen eftermiddag/kväll, då man får mail om att det har skickats, och statusen ändras. Alltså verkar det som att paketet skickas samma dag som det packas, precis som det bör.

Baserat på egna och kompisars erfarenheter, vore bra att få ett officiellt svar, för det vore ju bättre om statusen uppdaterades under dagen, så slipper man "oroa" sig för att varorna inte skickas samma dag som de packas.

Den har stått under "packas" ända sedan i Fredags, men ett moderkort och chassi har jag fått. Däremot väntas det med att skicka ut processorn.
Det är ju inte så att många köper in extrema mängder 3930, så därför undrar jag lite över hur lagersaldot ser ut.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem

Köpte under rean dem resterande delarna som jag behövde. Hade redan HDD och grafikkort så bara 5 saker behövdes. Fick 2500k, Asus P8Z68 V-Pro, HX650, Fractal Arc, Vengeance 8GB för otroliga 4,5k

Permalänk
Medlem

Jag är rätt frustrerad över vad som händer på cdon. Jag har förvisso misslyckats totalt med mina ordrar, men det borde inte vara några problem att ordna.

Det hela började med att jag beställde en corsair force 3 120 gb, då jag inte riktigt hade bestämt mig för vilket moderkort jag skulle köpa. Såg sedan att erbjudandet bara gällde en gång, och kontaktade dem via chat. Ordern annulerades, och jag ombads lägga en helt ny, mobo, cpu, minne och ssd. Denna gång utan rabatten, som de lovade att lägga på i efterhand. Dock i all hast så lyckas jag lägga till moderkortet Asus P8Z68-V/GEN3 istället för Asus P8Z68-V PRO/GEN3, som de har samma produktbilder på. Jag trodde alltså att jag beställde PRO varianten, men så var det icke. Detta skedde i fredags å när jag gick in och kollade min order senare samma dag såg jag felet och kontaktade dem direkt.

Det går tydligen inte att ändra trots att ingenting har skickats ut, och även idag har ordern fortfarande varor packas. Nu kommer jag behöva få fel moderkort och returnera det för att sedan beställa det nya verkar det som. heltknäppt?

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro Ax] [AMD Ryzen 5600X] [Noctua NH-L12S Ghost S1 Ed] [Asus GTX 1080 STRIX 8 GB] [32GB HyperX Fury RGB 3600 MHz] [2x WD Black SN750 1 TB NVME] [Corsair SF750] [Loque Ghost S1 MK3] [Synology DS212 2x2 TB NAS] [2x Mackie HR624] [Dell Ultrasharp U2713HM 27" IPS] [TOFU 65% ALU, Zealios V2] [Logitech G502] [Qpad QH-90]

Permalänk
Medlem
Skrivet av bluppblupp:

Jag är rätt frustrerad över vad som händer på cdon. Jag har förvisso misslyckats totalt med mina ordrar, men det borde inte vara några problem att ordna.

Det hela började med att jag beställde en corsair force 3 120 gb, då jag inte riktigt hade bestämt mig för vilket moderkort jag skulle köpa. Såg sedan att erbjudandet bara gällde en gång, och kontaktade dem via chat. Ordern annulerades, och jag ombads lägga en helt ny, mobo, cpu, minne och ssd. Denna gång utan rabatten, som de lovade att lägga på i efterhand. Dock i all hast så lyckas jag lägga till moderkortet Asus P8Z68-V/GEN3 istället för Asus P8Z68-V PRO/GEN3, som de har samma produktbilder på. Jag trodde alltså att jag beställde PRO varianten, men så var det icke. Detta skedde i fredags å när jag gick in och kollade min order senare samma dag såg jag felet och kontaktade dem direkt.

Det går tydligen inte att ändra trots att ingenting har skickats ut, och även idag har ordern fortfarande varor packas. Nu kommer jag behöva få fel moderkort och returnera det för att sedan beställa det nya verkar det som. heltknäppt?

Så går det när man wopsar till det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av qif:

Så går det när man wopsar till det.

Guess so. Dock konstigt att de har produktbeskrivningen och bild för PRO Till den vanliga modellen, inte så konstigt att det blev fel...

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro Ax] [AMD Ryzen 5600X] [Noctua NH-L12S Ghost S1 Ed] [Asus GTX 1080 STRIX 8 GB] [32GB HyperX Fury RGB 3600 MHz] [2x WD Black SN750 1 TB NVME] [Corsair SF750] [Loque Ghost S1 MK3] [Synology DS212 2x2 TB NAS] [2x Mackie HR624] [Dell Ultrasharp U2713HM 27" IPS] [TOFU 65% ALU, Zealios V2] [Logitech G502] [Qpad QH-90]

Permalänk

När skickas varorna när det står "Varorna packas"?

Edit: Jag beställde i söndags.

Permalänk

Vad är det som det är så bra rea på och hur tar man del av det? Länka gärna

Visa signatur

citera mig, annars är risken överhängande stor att jag ej hittar tillbaka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeovinceZX:

Vad är det som det är så bra rea på och hur tar man del av det? Länka gärna

15% rabatt på de produkter som visas här, rabatten läggs på i kassan när du skriver in rabattkoden.

http://cdon.se/hemelektronik/cdon_%2b_sweclockers/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simplified:

När skickas varorna när det står "Varorna packas"?

Edit: Jag beställde i söndags.

Undrar jag med, beställde i fredags å det ståt fortfarande att varorna packas...

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro Ax] [AMD Ryzen 5600X] [Noctua NH-L12S Ghost S1 Ed] [Asus GTX 1080 STRIX 8 GB] [32GB HyperX Fury RGB 3600 MHz] [2x WD Black SN750 1 TB NVME] [Corsair SF750] [Loque Ghost S1 MK3] [Synology DS212 2x2 TB NAS] [2x Mackie HR624] [Dell Ultrasharp U2713HM 27" IPS] [TOFU 65% ALU, Zealios V2] [Logitech G502] [Qpad QH-90]

Permalänk
Medlem

Helt sanslösa priser med swecrabatten.
Plockade ihop MK, CPU, chassi och kylare.
1000 spänn billigare än swecbutiken.

Permalänk
Medlem

Jag beställde också i Söndags. Mina varor ligger sedan igår i "Varorna packas".

På sidan står det: Vad innebär statusen i orderhistoriken?
Din beställning håller på att plockas och packas på vårt lager och kommer att skickas inom en arbetsdag.

Tycker då beställningen skulle gått iväg idag men det verkar det ju inte som.

Permalänk
Medlem

Orderstatusen stämmer inte helt som ni märkt, min order var märkt från tors-sön "varorna packas" men fick meddelande igår som jag skrev tidigare att jag kunde hämta ut varorna. O.O

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Skrivet av SUMITOMO:

Helt sanslösa priser med swecrabatten.
Plockade ihop MK, CPU, chassi och kylare.
1000 spänn billigare än swecbutiken.

Hittade ingenting som verkade vara wow-billigt men det blir väl ett lägre pris om man gör som du och handlar flera varor. Enskilda varor var betydligt billigare på Inet. Hoppas gärna att någon motbevisar mig

Visa signatur

citera mig, annars är risken överhängande stor att jag ej hittar tillbaka.