CDON.com: Hemelektronik

Permalänk
Medlem

Det är samma PCB som HD6870, grafikkretsen samt minne är från HD6950. Kortet ÄR HD6950, XFX har dock i vanligt manér snålat på allt. Kortet är billigt för att det ÄR billigt. Jag personligen kommer att byta ut kylningen mot vattenblock så för mig spelar inte den dåliga kylaren någon roll.

Kortet finns på XFXs hemsida. http://xfxforce.com/en-gb/products/GraphicCards/HD%206000seri...

Permalänk
Medlem

Hej

Kortet är skickat i dag, tack för respons... verkar som alla fått sina xfx6950 2GB kort skickade samtidigt. Bra att de komiväg tillslut.

// toffe

Permalänk
Medlem

Go nätbutik, alltid gillat er

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem

Någon som vet vad de pysslar med då det står att varorna packas i all evighet? Är det såhär jämnt från Cdon? Trodde i min enfald att jag ev skulle kunna ha prylarna innan fredag....

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohnnyGreed:

Någon som vet vad de pysslar med då det står att varorna packas i all evighet? Är det såhär jämnt från Cdon? Trodde i min enfald att jag ev skulle kunna ha prylarna innan fredag....

Skickades från m.sweclockers.com

LOL, alltid!

Men billigt är det;)

Visa signatur

Fraktal R3, Corsair HX 750, Asus P8Z68-PRO, i5 2500k @ 4.8GHz (24/7), H80, 6950 2GB CF @ 890/1536, Corsair SSD 120 GB, WDC 1,5 TB, Samsung 1TB, VENGEANCE 16GB, BenQ 24" LED. Logitech Z-5500, Xonar DS

Permalänk
Medlem
Skrivet av gcbossen:

LOL, alltid!

Men billigt är det;)

Jaha? Tack för informationen.. Faan...

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem

Jag baserade mitt antagande kring 6870 PCB pga att man måste ha 6870-block till just detta kort!
Vad gäller fläkten så är den väldigt liten inuti shrouden

Men jääääävligt najs pris för kortet!

Permalänk
Medlem

Då får man hoppas att de sänker 2500k eller 2600k :P, missade det totalt förra gången.

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem

Finns det nån rabatt kod tillgänglig nu?

Visa signatur

I5 2500K 6870 windforce 915/1024 Coolit Eco
Asus P8P67 EVO Fractal design r2 XFX XXX 650w
Razer Lycosa/ Razer DA Benq G2420HD Logitech X-530

Permalänk

Måste tacka CDON.se för extremt bra kundservice! Köpte ett MSI Geforce GTX580 som visade sig vara defekt, rmade iväg kortet och fick strax efter ett utbyteskort. Snabbt och jäkligt smidigt.

Kommer garanterat köpa mer grejer, låga priser + 5% sweclockersrabatt (& 15% erbjudandena) går inte av för hackor!

Permalänk
Medlem

Det vart ju knappast bättre efter att jag kontaktade kundtjänst, min order som aldrig skickades vart annulerad och specialpriset borta. Var jag fortfarande intresserad av varan skulle jag beställa igen, med en mycket högre prislapp.
Vad roligt att även ni har börjat med lockpriser!

Permalänk
Medlem

Hur lång tid står det att varorna ska packas? På hemsidan står det: Varorna packas
Din beställning håller på att plockas och packas på vårt lager och kommer att skickas inom en arbetsdag.

Står det still? Kan man förvänta sig en leverans till fredag ens?

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haziza:

Hur lång tid står det att varorna ska packas? På hemsidan står det: Varorna packas
Din beställning håller på att plockas och packas på vårt lager och kommer att skickas inom en arbetsdag.

Står det still? Kan man förvänta sig en leverans till fredag ens?

Det ska ta en arbetsdag enligt sidan. Min har dem försökt packa hela dagen. Dem kanske har tappat bort packtejpen?

Edit: + min sweclockers rabbat försvann med. Dem säger att jag gjorde fel men den stod med och ändrade priset från 1849 till 1750~. Men den försvann när jag klickade slutför köp.

Permalänk
Medlem

Hej, måste bara tacka EDIN och CDON för väldigt bra kundservice. ENDIN fixade så man blev toppennöjd, trots en del initial problem. CDON har fått en återkommande kund som ger er positiv feedback.

Tack EDIN

Visa signatur

I7 12700KF / 64GB / 3080 / EK AIO / AX 1600i / R6 /LG 42C2@120

Permalänk
Medlem

vill med tacka för

hjälp med mitt problem som uppstod när jag köpt en laptop ifrån dom idag .. eller ja den kom på posten idag ..2h efter deras sida sa att den hade pakats klart .. så deras info sida är LITE seg .. men men

dock så hade det blivit fel i ngn översättning ngn stanns i mellan cdon och fabrikör .. dom erbjöd mig helk ok rabbat på varorna .. men jag valde en billiagre lösning för dom istället så dom inte går back mer än nödvändigt på mig detta gällde att i annons så stod det 1x4gb men när jag köpt en 4gb modul till och öppnade å skulle sätta i så var där 2x2gb isar istället tog kontakt med kundtjänst och dom erbjöd mig 10% tillbax ... helt ok men inte det jag ville så efter svar från min sida så kom vi överens om att dom skulle skicka en 4gb modul till mig kostnads fritt istället .. vilket är en ok lösning för alla inblandade parter så mitt betug är 7 av 10 pga den lite sega uppdatering av info sida och det faktum att felet/översättningen hade uppstått

Visa signatur

/i am ZoMeOnE

Permalänk
Medlem

Hej!

Citat:

Hej, måste bara tacka EDIN och CDON för väldigt bra kundservice. ENDIN fixade så man blev toppennöjd, trots en del initial problem. CDON har fått en återkommande kund som ger er positiv feedback.

Tack EDIN

Håller helt med! Edin ska ha mkt cred!

Hur funkar SWEC1111 5% värdekoden. La till den men drogs inte av några 5%. Syns inte ens på orderbekräftelsen. Dras det av i efterhand?

Mvh J

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem

testade koden lite varstans, men den fungerar inte heller för mig så

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaxione:

Hur funkar SWEC1111 5% värdekoden. La till den men drogs inte av några 5%. Syns inte ens på orderbekräftelsen. Dras det av i efterhand?

Mvh J

Det borde synas på samma sida du skriver in koden på.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon160366:

koden gäller endast för datorkomponenter och tillbehör och inget annat.

Enligt sidan - http://cdon.se/hemelektronik/cdon_%2b_sweclockers/ - så gäller det endast komponenter.

Permalänk
Medlem
Citat:

koden gäller endast för datorkomponenter och tillbehör och inget annat

Ahh ok! Jag som läste slarvigt då

Mvh J

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk

Varför har ni höjt till överpriser på era datorkomponenter?

Permalänk
Medlem

när kommer ni att ta in kylpasta ? tänkte köpa kylning till datorn. men inte utan kylpasta

Visa signatur

PC

| Core i5 2500K |Nocutua NH-U9BSE2 | ASUS P8Z68-V PRO | ASUS GTX 560 ti Direct CU II| Corsair Vengeance 1600MHz 4x4GB | Corsair HX 750W | WD Caviar Black 1TB | Fractal Design Arc |

Permalänk
Medlem

Beställde nåra tröjor härom dagen. De va rabatt, så ja tänkte vi slår till. Gick in lite senare på kvällen för att kolla eftersom ja inte fått nåt bekräftelse mejl men intet nytt.

Så ja vänta tills dagen därpå - då fanns jag inte på CDON, min registrering jag gjort va som bortblåst, inte heller min email adress fanns i deras databas. Whatever tänkte jag, finns ju att få tag på, på andra ställen. Men hör å häpna en dag senare kom ett sms med "Dina varor är packade och påväg" ??? Har fortfarande inte fått nåt bekräftelse mejl. Tog de lyckligtvis på faktura, kostar de mer än de 602 kronor mitt skulle kosta får de ligga tills de skickas tillbaks. De kan ju knappast kräva returkostnad eftersom jag inte finns och ingen orderbekräftelse skickats ut...

CDON är ett jäkla skämt...

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Medlem

Hejsan! undrar bara om du vet när ni kommer att få in orginal batteri till LG optimus x2 P990?

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av aluminium:

Det vart ju knappast bättre efter att jag kontaktade kundtjänst, min order som aldrig skickades vart annulerad och specialpriset borta. Var jag fortfarande intresserad av varan skulle jag beställa igen, med en mycket högre prislapp.
Vad roligt att även ni har börjat med lockpriser!

Hej

Vad jag kan se så har ditt paket inte hämtats ut och har gått i retur till oss. PM:ar du mig så att vi kan lösa eventuella oklarheter.

Mvh Edin

Skrivet av skogsraggarn:

Varför har ni höjt till överpriser på era datorkomponenter?

Hej

Något specifikt du tänker på?

Mvh Edin

Skrivet av snozan:

Beställde nåra tröjor härom dagen. De va rabatt, så ja tänkte vi slår till. Gick in lite senare på kvällen för att kolla eftersom ja inte fått nåt bekräftelse mejl men intet nytt.
Så ja vänta tills dagen därpå - då fanns jag inte på CDON, min registrering jag gjort va som bortblåst, inte heller min email adress fanns i deras databas. Whatever tänkte jag, finns ju att få tag på, på andra ställen. Men hör å häpna en dag senare kom ett sms med "Dina varor är packade och påväg" ??? Har fortfarande inte fått nåt bekräftelse mejl. Tog de lyckligtvis på faktura, kostar de mer än de 602 kronor mitt skulle kosta får de ligga tills de skickas tillbaks. De kan ju knappast kräva returkostnad eftersom jag inte finns och ingen orderbekräftelse skickats ut...
CDON är ett jäkla skämt...

Hej

Kan du skicka ett PM till mig med ditt Ordernr.

Mvh Edin

Skrivet av Göteborgaren:

Hejsan! undrar bara om du vet när ni kommer att få in orginal batteri till LG optimus x2 P990?

Hej

Jag drar det vidare till mobilavdelningen.

Mvh Edin

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Är det inte dags snart för den trevliga 15% rean igen

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Tjenare, om man får ha några önskemål inför denna 15% rea skulle jag önska rabatt på någon trevlig processor-luftkylare.

Permalänk
Medlem

Jag undrar varför era rabattkoder ni skickar ut har så låg hållbarhetstid?

Permalänk
Avstängd

Hej!

Jag funderar på att beställa en sån här skärm från er. http://cdon.se/hemelektronik/asus_ve278q-13799916?utm_source=...

Det jag undrar är om man kan skicka tillbaka den och få pengarna tillbaka, om man inte skulle vara nöjd med hur den presterar?

Visa signatur

CPU: Core i5 2500K @4,5GHz Kylare: Corsair H80 med 2st Enermax Magma i PnP Mobo: Asrock Z77 Extreme4-M Lagring: 2TB hdd + Samsung 830 128gb GPU: Asus R9 280x DCII Top @1150MHz/6800MHz RAM:16gb G.Skill Ripjawz Nätagg: Fractal Design Tesla 650w Chassi: Silverstone SG09 Lurar: Sennheiser PC360 G4ME Skärm: Samsung S23A700D Konsol: Xbox 360

Permalänk
Medlem
Skrivet av mr_svahn:

Hej!

Jag funderar på att beställa en sån här skärm från er. http://cdon.se/hemelektronik/asus_ve278q-13799916?utm_source=...

Det jag undrar är om man kan skicka tillbaka den och få pengarna tillbaka, om man inte skulle vara nöjd med hur den presterar?

Det kan du på alla internetaffärer i Sverige. Du har alltid 14 dagars ångerrätt, även om du öppnat varan och testat den kan du ångra köpet. Du får då ibland stå för kostnaden för returfrakten till affären.