Permalänk
Medlem
Skrivet av ninjaidiot:

SNYFT YYYYYL. Det tar sån jävla tid. Beställde i söndags, och har fortfarande inte fått grejjerna, det står att de packas
Beställde kampanjgrejjer i samma veva från Inet och fick dom på tisdag vid lunch. Problemet är att jag beställde hdd, nätagg, grafikkort chassi och prolle från cdon, så jag får snällt vänta med att plocka ihop datorn. Nåväl, hoppas att grejjerna kommer innan helgen iallafall....

samma här. Får damp snart ...

Permalänk
Medlem

Beställde en MSI laptop i fredags eftermiddags/kväll. Har stått sen i måndagskväll att den håller på att "packas" har mail och kört livechat med CDON anställda. Endast fått svaret "Vet inte, ingen kontakt med lagret" Och typ liknande svar. Fick en rabattkod idag på 50kr eftersom de inte har hållit antal leveransdagar.

Ni som vet, är detta ett vanligt beteende från CDONS sida? Man vill ju ha de man beställer snarast lixom....

EDIT!!: Nu (18:28) står min laptop som postad men har ej fått ett kolli nummer mail eller ngt sånt.

Permalänk

Beställde tangentbord, musmatta och ramminne från Inet sent i måndags kväll och kunde hämta ut varorna idag (onsdag) vid 12-tiden. Värt att påpeka är att varorna skickats från Göteborg till Stockholm där jag bor.

Visa signatur

citera mig, annars är risken överhängande stor att jag ej hittar tillbaka.

Permalänk
Medlem

Från det jag läser på olika ställen, har CDON fått mycket dålig kritik senaste tiden.
Många klagar på att varorna inte skickas i tid, skickar fel varor, supporten är värdelös etc.

Kan inte någon från CDON kommentera detta om det är någonting som dom känner till och kommer att statsa på att fixa och ge kunder bättre service?

Jag såg kampanjen med 15% lägre priser och funderar på att köpa ett grafikkort men nu är jag lite osäker.
Tänk om jag får problem med kortet, ska jag få magsår innan jag får någon hjälp av CDON?
För i så fall är inte 15% värt besväret.

Visa signatur

Case: Corsair 650D | PSU: Asus Thor 1200W | RAM: Corsair 2*16GB Dominator Platinum RGB 5600MHz | Cooling: Corsair H100i Elite LCD | CPU: i7-12700K | MB: Asus ROG Strix Z690-F Gaming WIFI | GPU: MSI 4080 SUPRIM X | Monitor: Acer XB270HU

Permalänk
Medlem

Jag har lagt ganska många beställningar på cdon de senaste månaderna och det har tagit 1-5 dagar för varorna att skickas iväg, det har då stått varorna packas från den dag man lagt beställningen (alt. dagen efter) t.o.m den dagen det skickas ut. Det brukar inte ändras förrän sent på kvällen den dagen det skickats ut.
Oftast har de dock lyckats att hålla sig inom de 3 dagar som de skriver på sin sida(från beställning tills jag kunnat hämta ut mitt paket).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zorrox:

Från det jag läser på olika ställen, har CDON fått mycket dålig kritik senaste tiden.
Många klagar på att varorna inte skickas i tid, skickar fel varor, supporten är värdelös etc.

Kan inte någon från CDON kommentera detta om det är någonting som dom känner till och kommer att statsa på att fixa och ge kunder bättre service?

Jag såg kampanjen med 15% lägre priser och funderar på att köpa ett grafikkort men nu är jag lite osäker.
Tänk om jag får problem med kortet, ska jag få magsår innan jag får någon hjälp av CDON?
För i så fall är inte 15% värt besväret.

Kundservicen är det inget fel på faktiskt. De svarar många gånger, snabbare än tex Inet har jag varit med om. Och så har dom ju live chatt som funkar fint.

Men ja att det står "packas" i flera dagar bör de fixa ändå.. lite mer uppdaterad vad som händer med varorna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Kundservicen är det inget fel på faktiskt. De svarar många gånger, snabbare än tex Inet har jag varit med om. Och så har dom ju live chatt som funkar fint.

Men ja att det står "packas" i flera dagar bör de fixa ändå.. lite mer uppdaterad vad som händer med varorna.

Ok, att dom svarar snabbt betyder inte att man får det hjälp och support som man faktiskt behöver.
Nu har jag inte handlat elektronikvaror från CDON så jag har inga egna erfarenheter men från det som jag läser (här, Prisjakt, Pricerunners etc) så blir man inte direkt sugen på att handla på CDON.

Ni som har handlat elektronikvaror på CDON och har varit i behov av supporten kan kanske kommentera.

Visa signatur

Case: Corsair 650D | PSU: Asus Thor 1200W | RAM: Corsair 2*16GB Dominator Platinum RGB 5600MHz | Cooling: Corsair H100i Elite LCD | CPU: i7-12700K | MB: Asus ROG Strix Z690-F Gaming WIFI | GPU: MSI 4080 SUPRIM X | Monitor: Acer XB270HU

Permalänk
Medlem

Haha, jag vill ge en eloge till CDON!
Under en hel arbetsdag har det stått som status på ordern att varorna packas.
Det är inte illa att fylla den tiden med att lägga en liten låda i en större låda! Ungefär som passar fyrkanten i det runda hålet?
(Ville bara dela med mig av något jag tycker är lite roligt, ingen direkt kritik Jag förstår också att det kan ta ett tag och göra klart en order och att ni har fullt upp)

Permalänk

Har nu fått mina ordrar postade, nice! Nån som vet från vilken del av landet det skickas från? Jag bor i stockholm så det hade vart bra om det kom imorn!

Permalänk
Medlem

Jag la en order i måndags och en kompletterande igår då jag glömde fläktarna. Nu har cdon skickat fläktarna men de resterande komponenterna packas fortfarande. Är det så att de ljuger lite med vilka varor som finns inne och därför drar det ut på tiden?

Permalänk

Nu har jag fått mail om att varorna har skickats.
Äntligen!

Permalänk
Medlem

Min order vart skickad idag (beställde i söndags). Dock står det förhandsinformation mottagen 16:21. Så Det hinner säkert inte sorteras ikväll. Går nog iväg imorgon.

Permalänk
Medlem

Och CDON stoltserar med sin frånvaro i tråden

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Skickade mail till cdon idag, fick svar 10 minuter efter(!). Det här säger dom:

"Tack för att du kontaktade oss.

Vi har dessvärre en hög belastning för tillfället på vårt elektroniklager vilket har medfört en en del leveransförseningar. Lagret jobbar så hårt de kan för att skicka ut din order så snabbt som möjligt.

Vad jag kan se så finns alla dina varor i lager.

Som kompensation för detta skickar vi nedan med en rabattkod värd 29 kr. Denna gäller i 6 månader från dags datum och kan inte kombineras med andra rabatt- eller värdekoder. Den gäller endast på fysiska varor."

Här säger hon att alla mina varor verkar finnas i lager, men kollar jag sälv på CDONs hemsida står det "tillfälligt slut". Dom kanske lägger undan varor som är beställda, vad vet jag.

Schysst ändå att ge lite kompensation, visar att dom bryr sig iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av huggab0y:

Vi har dessvärre en hög belastning för tillfället på vårt elektroniklager vilket har medfört en en del leveransförseningar. Lagret jobbar så hårt de kan för att skicka ut din order så snabbt som möjligt.

Som kompensation för detta skickar vi nedan med en rabattkod värd 29 kr. Denna gäller i 6 månader från dags datum och kan inte kombineras med andra rabatt- eller värdekoder. Den gäller endast på fysiska varor."

Här säger hon att alla mina varor verkar finnas i lager, men kollar jag sälv på CDONs hemsida står det "tillfälligt slut". Dom kanske lägger undan varor som är beställda, vad vet jag.

Jag tror dom har automatiskt lagersaldo för när jag beställde fläkt och processor så fanns båda i lager men efter jag lagt ordern så kollade jag igen direkt efter och då var de slut i lager. Och varorna skickade någon dag efter eller några.

Permalänk
Medlem
Skrivet av huggab0y:

Som vanligt delar dom ut rabattkoder som plåster på såren...

På Mina sidor står det att min order håller på att packas (en bok), men när jag söker på boken eller artikelnumret så existerar inte ens produkten hos dom. Jag tror inte att dom är helt ärliga. Min order är säkert bara flaggad som att den packas för att jag inte ska kunna avbeställa.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

På Mina sidor står det att min order håller på att packas (en bok), men när jag söker på boken eller artikelnumret så existerar inte ens produkten hos dom. Jag tror inte att dom är helt ärliga. Min order är säkert bara flaggad som att den packas för att jag inte ska kunna avbeställa.

Ja en bok bör ju inte ta så lång tid att packa och skicka iväg... men som de säger så är de överbelastade nu.

Jag skulle inte tro de kör med sådana fulknep... för lång sökt och inget de skulle vinna på.
Det är ju svårt att säga hur det är eftersom man inte vet hur hela deras system är uppbyggt

Min order packas än....hoppas att den kommer iväg senast imon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Ja en bok bör ju inte ta så lång tid att packa och skicka iväg... men som de säger så är de överbelastade nu.

Jag skulle inte tro de kör med sådana fulknep... för lång sökt och inget de skulle vinna på.
Det är ju svårt att säga hur det är eftersom man inte vet hur hela deras system är uppbyggt

Min order packas än....hoppas att den kommer iväg senast imon.

Klart de skulle vinna på det Om jag inte kan avboka min order så kan jag inte köpa den någon annanstans.
Lite väl långsökt kanske ja, men man vet aldrig.

Brukar inte beställa hos CDON längre då jag tycker dom blivit riktigt dåliga det senaste året, men just den här boken fanns inte någonstans förutom hos dom. Där den inte fanns heller tydligen... La min order för 3 veckor sedan.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Skrivet av KKay:

Distansavtalslagen, du kan avbeställa fram till 14 dagar efter att du mottagit sakerna. Nu har du ju inte ens fått grejjerna, så det är fritt för dig att avbeställa. Ett sånt fulknep har alltså ingen effekt egentligen...

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Vad tusan håller ni på med på CDON? Ni blir bara sämre och sämre, hur många dagar tar det att packa en bok?
Och ni har en riktigt slö support.

Ofta är det så att böcker skickas från förlagen (eller tryckeri, om de har lager där) direkt, och ej från CDON. Har hänt mig flera gånger, man får lite filmer och CD i en försändelse, och sen nästa dag dimper det ner en bok i brevlådan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Klart de skulle vinna på det Om jag inte kan avboka min order så kan jag inte köpa den någon annanstans.
Lite väl långsökt kanske ja, men man vet aldrig.

Brukar inte beställa hos CDON längre då jag tycker dom blivit riktigt dåliga det senaste året, men just den här boken fanns inte någonstans förutom hos dom. Där den inte fanns heller tydligen... La min order för 3 veckor sedan.

Du kan skicka tillbaks boken när den kommer till utlämningsstället helt gratis (vet inte hur det är om man får den i brevlådan), det jag menar är att köp boken från någon annan och returnera den från CDON när boken kommer. Jag har returnerat 1 gång från CDON och då gjorde jag det helt gratis och då hade jag förskottsbetalat med kreditkort, det som förvånade mig den gången var att återbetalningen kom 2-3 dagar senare vilket är ovanligt snabbt.
När jag returnerat till Elgiganten så fick jag vänta ca 1 månad på återbetalning...vilket inte är kul om man köper något dyrare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ninjaidiot:

Distansavtalslagen, du kan avbeställa fram till 14 dagar efter att du mottagit sakerna. Nu har du ju inte ens fått grejjerna, så det är fritt för dig att avbeställa. Ett sånt fulknep har alltså ingen effekt egentligen...

När ordern väl gått så långt att den packas så går den inte att avboka, Electro world kör med samma knep fast ännu värre.
Jag vet att jag kan skicka tillbaka boken när jag väl får den, men frågan är ju om det kostar något. Vet att många butiker inte bjuder på det iaf.

Skrivet av leafbranch:

Du kan skicka tillbaks boken när den kommer till utlämningsstället helt gratis (vet inte hur det är om man får den i brevlådan), det jag menar är att köp boken från någon annan och returnera den från CDON när boken kommer. Jag har returnerat 1 gång från CDON och då gjorde jag det helt gratis och då hade jag förskottsbetalat med kreditkort, det som förvånade mig den gången var att återbetalningen kom 2-3 dagar senare vilket är ovanligt snabbt.
När jag returnerat till Elgiganten så fick jag vänta ca 1 månad på återbetalning...vilket inte är kul om man köper något dyrare.

Så CDON betalar alltså frakten tillbaka? Isf så är ju det ett alternativ.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hotcpu6:

Ofta är det så att böcker skickas från förlagen (eller tryckeri, om de har lager där) direkt, och ej från CDON. Har hänt mig flera gånger, man får lite filmer och CD i en försändelse, och sen nästa dag dimper det ner en bok i brevlådan.

Glömde citera ditt inlägg också

När jag pratade med CDON så sa dom att leverantören har svårt att få ut böckerna till återförsäljarna, så det verkar ju som att denna bok lagerförs hos CDON. Men visst kan det vara så att den skickas från ett externt lager. Hur som så har jag väntat för länge tycker jag, helt utan besked om hur det går.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Så CDON betalar alltså frakten tillbaka? Isf så är ju det ett alternativ.

Ja, för mig var det så. Jag frågade kundservice innan och de sa att det vara bara att returnera direkt via postombudet utan att ta ut paketet. Helt gratis samt en snabb återbetalning. Jag har inget att klaga på i min situation.

Permalänk
Medlem

Det här ska bli den bästa jäkla Julen om man inte tvingas till någon dum fest
Tackar till CDON

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Ja, för mig var det så. Jag frågade kundservice innan och de sa att det vara bara att returnera direkt via postombudet utan att ta ut paketet. Helt gratis samt en snabb återbetalning. Jag har inget att klaga på i min situation.

Tack för tipset

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

CDON,Edin!
Varför inte ta och ändra lite i erat system?
Som jag tror det är nu så man får en orderbekräftelse direkt efter köpet och sen när ordern har gåtts igenom av personal och så ledes blir godkänd så skickas den direkt till lagret om paketering och samtidigt ändras status till packas.
Problemet med det är ju att det INTE är sant att den packas då utan det kan ju ta flera dagar beroende på hur arbetsbördan,etc ser ut just då.

Mitt förslag är att ändra till så här.
1,som vanligt orderbekräftelse direkt efter best.
2,När den har blivit godkänd och skickas till lagret så ändras status till reserverad.
3,Sen när packaren trycker fram just den ordern ändras status till packas.

Ni borde ju inse att det börjar ge en del kritik vid det här laget eller har jag fel?

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem

fick svar från CDON nu, att dom har stort tryck på sitt lager och att min beställning troligvis kommer skickas tidigast imorgon..
beställde 09:00 i tisdags..

Vet inte vad dom har för folk på lagret, men 48 timmar för att slänga ner allt i en liten låda och skicka iväg det?
Jag skulle mer än gärna betala frakten för att få paket snabbare! till och med extra för att få gå före i "kön"

Inet:s paket hade jag inom 24timmar..

Visa signatur

9800x3d, 5080, 64gb ram

Permalänk
Cdon.com

Tja Alles

Till de som drabbats utav leveransförseningar på hemelektronik, beror tyvärr på ett jättetryck på det lagret och
man har legat efter 2 dagar, men ska ligga i lä per idag. Det är naturligtvis jättetråkigt när det här händer, och som
åtgärd har man tagit in söndags och kvällsskift på lagret och allting borde rulla på hädanefter.

Om vi tar statusuppdateringarna så håller jag med, och den ändringen finns inne nu, jag vet dock inte när det kommer att ske tyvärr.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

I 4 dagar har det nu stått att mina varor packas, funderar på om jag ska åka ditt o packa skiten själv....