Permalänk

Hjälp med ett hårdvaro problem ?

Hej

min kompis köpte en ny PSU till sin dator denna : WEBHALLEN.com - Soly-Tech PowerSupply (PSU) 400W (Bulk)

vi installera den på hans gamla dator men den när man ska sätta på datorn så går den inte igång.
vi pröva oss fram och till slut hitta vi problemet. den går i gång om man kopplar bort SATA sladden från hårddisken och el sladden från dvd läsaren men så fort man sätter in dom igen så slocknar den.

va kan va problemet med de jag skulle uppskatta om någon kunde hjälpa mej med detta problem

Visa signatur

•••• ¨˜”°ºIntel I7-6700k 4.0ghz - 16gb Ram - GTX 980ti 6gbº°”˜¨ ••••

Permalänk

Nätdelen kanske är för svag för hans system? Vad har han för delar i sin dator?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av megazutten:

Hej

min kompis köpte en ny PSU till sin dator denna : WEBHALLEN.com - Soly-Tech PowerSupply (PSU) 400W (Bulk)

vi installera den på hans gamla dator men den när man ska sätta på datorn så går den inte igång.
vi pröva oss fram och till slut hitta vi problemet. den går i gång om man kopplar bort SATA sladden från hårddisken och el sladden från dvd läsaren men så fort man sätter in dom igen så slocknar den.

va kan va problemet med de jag skulle uppskatta om någon kunde hjälpa mej med detta problem

problemet är pisskvalité på nätdelen ni valde. vad förväntar du dig för 249kr ??!
nätdelen är i särklass viktigaste delen i en system, om man drar parallellen till bilvärlden kan man säga att nätdelen är lika viktigt i en burk som bromsar är viktiga i en bil. gör om gör rätt och köp nåt vettigt.
att den fungerar när man tar bort en HD betyder att den inte klarar av att driva systemet eftersom agget med all sannolikhet inte levererar 400W.
Läs tester på Swec och välj rätt.

Visa signatur

Der Steppenwolf

Permalänk

jag vet inte men den är 4 år gammal hans dator. det är en packardbell och den va driven av en 250W PSU innan

Edit: han ville ha nått billigt för han vill inte lägga ut pengar på sin dator. och den är inte värd mer en 2k hans dator.

Visa signatur

•••• ¨˜”°ºIntel I7-6700k 4.0ghz - 16gb Ram - GTX 980ti 6gbº°”˜¨ ••••

Permalänk
Medlem
Skrivet av megazutten:

jag vet inte men den är 4 år gammal hans dator. det är en packardbell och den va driven av en 250W PSU innan

Edit: han ville ha nått billigt för han vill inte lägga ut pengar på sin dator. och den är inte värd mer en 2k hans dator.

Säg åt honom och ta detta seriöst och köp en ny dator?:P

Permalänk
Skrivet av Pewtah:

Säg åt honom och ta detta seriöst och köp en ny dator?:P

tro mej jag har tjatat på snubben i 1 år nu men han vägrar....

Visa signatur

•••• ¨˜”°ºIntel I7-6700k 4.0ghz - 16gb Ram - GTX 980ti 6gbº°”˜¨ ••••

Permalänk
Antielefant
Skrivet av megazutten:

jag vet inte men den är 4 år gammal hans dator. det är en packardbell och den va driven av en 250W PSU innan

Edit: han ville ha nått billigt för han vill inte lägga ut pengar på sin dator. och den är inte värd mer en 2k hans dator.

Ett billigt nätagg som faktiskt håller bra kvalitet kostar 50 kr till.

FSP ATX-350PNF 120mm Bulk 350W - Inet.se

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync