Seriöst dilemma mellan grafikkortsval..

Permalänk
Medlem

Seriöst dilemma mellan grafikkortsval..

Jag känner att mitt Geforce 8800GT börjar haka efter, så letar efter en uppdatering..
Jag spelar i princip bara World of Warcraft, och jag skulle vilja kunna fraps'a med 60fps med skuggor på .
(har förövrigt 60 stabila nu utan skugga, men droppar ner till 25-30 om jag recordar med fraps).
(22 tums skärm förövrigt)

Problemet är att när jag hade hittat ett hyffsat kort ( HD 5830) så märkte jag att det krävdes 2st PCI-E platser..

Så jag undrar om det finns något alternativ om jag ett slot bara..

*CPU= intel quad core 6600 om jag inte minns fel
*PSU= 380W
*Moderkort= -> stöd för EN PCI-E 16x plats!<-
*CF/SLi= Nej, i och med EN PCI-E 16x plats..
*Gränssnitt= PCI-E 16x

Min budget ligger på 2000kronor, skulle även vara skönt om kortet var relativt tyst!

Tacksam för alla svar och hjälp!

Permalänk
Medlem

Ett av de överklockade variatnerna av gtx 460 kanske?
Vet dock ej om ditt nätagg räcker det borde det göra....

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk

Jag vill ju inte komma in här och vara elak men jag tycker det verkar som att du missuppfattat det hela, kortet kräver inte två PCI-E platser, däremot är det så pass högt att det kommer täcka två av hålen bak i chassit (det kommer ta upp två pci platser).

Permalänk
Medlem
Skrivet av SirWhoever:

Jag vill ju inte komma in här och vara elak men jag tycker det verkar som att du missuppfattat det hela, kortet kräver inte två PCI-E platser, däremot är det så pass högt att det kommer täcka två av hålen bak i chassit (det kommer ta upp två pci platser).

jaha, nu känner man sig lagom korkad..

jo, men då har vi strömförsörjningsproblemet kvar, hur illa är det om jag stoppar i ett kort som rekommenderas 450W när jag sitter på ett med 380W?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jackez:

Jag känner att mitt Geforce 8800GT börjar haka efter, så letar efter en uppdatering..
Jag spelar i princip bara World of Warcraft, och jag skulle vilja kunna fraps'a med 60fps med skuggor på .
(har förövrigt 60 stabila nu utan skugga, men droppar ner till 25-30 om jag recordar med fraps).
(22 tums skärm förövrigt)

Problemet är att när jag hade hittat ett hyffsat kort ( HD 5830) så märkte jag att det krävdes 2st PCI-E platser..

Så jag undrar om det finns något alternativ om jag ett slot bara..

*CPU= intel quad core 6600 om jag inte minns fel
*PSU= 380W
*Moderkort= -> stöd för EN PCI-E 16x plats!<-
*CF/SLi= Nej, i och med EN PCI-E 16x plats..
*Gränssnitt= PCI-E 16x

Min budget ligger på 2000kronor, skulle även vara skönt om kortet var relativt tyst!

Tacksam för alla svar och hjälp!

Har du ställt om Fraps till att spela in i 60fps då? Normalt står den på 24-25.

Gtx 460 säger jag! Jag skulle valt det om jag vore i dina skoj!

Ang. strömen, köp kortet och testa, du lär märka om det inte räcker till, och gör det inte de, spara lite eller be dina föräldrar om ett litet lån eller liknande på 6-700 kronor och köp ett lite kraftigare nätagg.

Mvh Daniel

Permalänk
Hedersmedlem

"Most bang for the buck" är helt klart GTX460 1GB idag men du bör skaffa ett ordentligt nätagg till det, typ Corsair:s TX450

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

tack för hjälpen allihop, jag blev lite för nojjig med störmtillförslen så jag drog och köpte ett Radeon HD 5770 , och det funkar bra än sålänge, skillnad är det iallafall!

Nu är det bara frågan om det kommer funka frapsa som jag vill, ska pröva det efter diskdefragmantering och andra nyttigheter :>