Bäst av tre? Sanslös nybörjare önskar ytterligare hjälp!:)
Jag vill först säga att jag har fått fantastisk hjälp från alla här och att jag själv känner att detta är att pressa gränserna. Förstår om folk inte orkar sätta sig in i detta då det faktiskt inte berör er men jag är evigt tacksam för alla kommentarer och liknande:)
**Det är en renodlad gamingdator jag har sökt efter**
Hej alla glada goa gubbar och damer denna sena timme. Jag har tidigare skrivit en tråd här på forumet angående hjälp med en dator i kostnadsräckvidden 14000-17000. Jag har fått fantastisk hjälp från underbart trevliga människor här på sweclockers och är så nöjd att det inte finns. Egentligen borde jag bara dra mig tillbaka och börja ge tillbaka till dem som svarat:P MEN detta kan jag dessvärre inte göra än då jag har kvar frågor inför mitt köp:
Jag har nu genom min förra tråd lyckats ta fram 3 alternativ som verkar väldigt intressanta och som även andra har sagt är väldigt bra. Dessa tre alternativ kommer jag nu att lägga i följande ordning samt med några ord från dem som kom fram med dessa ihopbyggen.
Jag kan inte ta emot mer alternativ nu då det inte hjälper mig utan om ni bara kan uttrycka vilken dator ni anser vara bäst av dessa så vore det perfekt. Gärna motivera varför, och är det något ni finner helt vajsing skriv gärna vad jag ska byta ut i alternativen/alternativet (Då ska det vara ganska off). Jag vill alltså veta vilken av dessa jag borde använda, kan själv säga att jag är väldigt inne på Intel datorn som verkar jäkligt fin.
Utöver detta så har jag inte tagit med motiveringarna av dem som tog fram de olika valen för att jag är slö utan för att jag faktiskt inte innehar kompetensen att fullt förstå vad dem menar. Därför skulle det vara svårt att förmedla deras bild av valet till er.
Det första alternativet som har fått bra kritik från resterande trådinlägg är detta:
Intel:
Länk: http://data.fuskbugg.se/skogsturken/dator15k.png
Motivering av "trådinläggare":
Chassi: Fractal Design R3 är ett riktigt bra chassi, finns inte mycket mer att säga om det.
Cdläsare: ptja, vad finns det att säga?
Grafikkort: Två stycken GTX 460 presterar riktigt grymt i SLI (Sli är att man har två grafikkort ikopplade som jobbar tillsammans, googla!)
Hårddisk: 7200RPM'are DVS snabb. 1tb så det finns plats för en del lagring.
Minnen: 6gb Corsair. De är på 1600mHZ vilket gör att dem är snabba och lätta att klocka i framtiden om du lär dig det.
Cpukylare: Riktigt bra och kyler väldigt bra, tyst med..
Processor: Intel i7 930. Ska jag vara ärlig vet jag inte allt för mycket om Intel då jag är AMD'are men tror denna ska vara bra?
Moderkortet: Bra moderkort som stödjer USB 3.0, SLI och Intel
Byggnation och Windows 7 64bitars.
Jag har nu förstått att det saknas nätagg så är det någon som har något bra förslag?:)
Det andra alternativet är:
Länk : http://data.fuskbugg.se/skogsturken/dator15k.png
Motivering av "trådinläggare":
Här har du mitt bygge som jag gjort, skulle vilja säga att det är jävligt vasst på det sättet att det är starkt och har prestanda. Kommer också hålla några år, visst man skulle kunna finslipa till det genom att senare någongång köpa till en s.k. SSD-disk som speedar upp datorn yttligare, uppstart av windows, uppstart av program etc, samt kanske att lägga in ett likadant grafikkort till för att öka grafikprestandan. Detta paketet är som sagt säkert inför framtiden på grund av dels moderkortet som innehar usb 3.0 och sata 6.0 och dels processorn som har hela 6st kärnor, det maximala innan var 4 kärnor.
Mitt datorbygge innehåller dock inget Windows 7 x64, för att jag anser att man kan dra hem det från internet innan och bränna ut på skiva. Billigt, bra och fungerar precis likadant som ett köpt. PÅ PRICKEN!
Jag tog istället för Windows 7 x64 med en skärm som är ytterst anpassad för framtiden. Skärmens främsta egenskap är att den har 120 Hz och det innebär att den kan utnyttja 3D, som är framtidens teknik.
Sista är:
Länk:

Denna ser även jag att det finns kraft i som tusan men den är 2000 kronor dyrare så skulle vara jättebra om dem som ställer sig bakom denna kunde förklara varför jag ska gå upp 2000 kronor till:)
Motivering av trådinläggare :
Har inte kollat kompatibilitet med minnen osv, chassi är smaksak. Tycker H50 mm har för mycket väsen för sig för de där 1-2 graderna... Behöver du inte SSD så sparar du ju in en del pengar (ingen spelprestanda från det). Kan t.ex. läggas på ett bra ljudkort (om du har behov för det) eller fler diskar och köra en raid 5:a (om du behöver mer lagring).
Ursäkta för den långa tråden och alla dumma frågor, kan kanske lugna med er att jag sitter och skäms på denna sidan internetuppkopplingen. Hoppas jag kan få hjälp av någon, även om det inte sker så har sweclockers redan gjort tillräckligt mycket. Det vill jag tacka för!
Mvh Zoem