Gamex 4-7 November?

Permalänk
Medlem

Gamex 4-7 November?

Hittade otroligt nog ingen tråd så jag startar en (kan det vara så att folk har missat det?)

Nu i november 2010 så drar ju vår första spelmässa igång här i landet.
Det jag talar om är Gamex, The entertainment show som går av stapeln på Kistamässan mellan den fjärde och sjunde november.

Tänkte höra vilka av oss alla spelglada swecare som tänkt att ta sig dit. Min egen plan är att ha fått mitt körkort och tillbringa minst 2 dagar i Stockholm för detta, gärna alla 4 men det beror på hur billigt boende som går att hitta.

Kort presentationsfilm: YouTube - Gamex - The entertainment show

Bland annat så ska tydligen Blizzard, EA, Capcom m.f. vara där. Biljetterna är även väldigt billiga, 220kr för alla fyra dagarna.

Jag tänkte även höra om det är någon som har bra förslag på saker så som vandrarhem i närheten(eller med tillhörande tips om transport om det inte ligger nära), ställen att käka på m.m. som kan vara aktuellt. Kan ju vara bra att dela med sig av för alla intresserade (Kanske bara är jag, vem vet ).

Så, är det någon annan som vill dit?

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Helt missat, ser ut att vara en ganska liten mässa. Ingen möjlighet att sätta sidan till engelska får mig att tro att de kommer snacka svenska på mässan, tycker inte det känns så seriöst när det är en internationell produkt vars användare garanterat kan engelska. Hoppas att det blir något stort av det men känslan jag får av sidan och reklamfilmen va typ... oseriöst.

Väntar tills där kommit mer information innan jag bestämmer mig om drar dit(Eller om ArenaNet dyker upp )

Permalänk
Medlem

Jo det är första året i år så något jättestort tror inte jag heller att det kommer vara. Men de ska ju tydligen satsa på att bli ritkigt stora. Och det är ju en svensk mässa så att det är på svenska är ju inte så underligt tycker jag. Internationellt intresse för en förstagångsmässa i skandinavien lär ju inte vara så stort misstänker jag.

Jag ska dit just för att se hur det går, och om det känns som om det kan komma bli någonting. Det dem säger att de jämförts med E3 stämmer dock. Känner ett helt gäng som inte visste vad det var men hade hört att "E3" skulle hållas i sverige i år. Nu lär det ju högst troligen inte vara i närheten av samma grej, men förhoppningsvis kan det ju bli

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Jag ska dit med mina polare, vi har samma problem:D Vi letar billigt boende just nu, vi sitter över LIVE o checkar Eniro.

Visa signatur

|NZXT H440 Black |GTX 970 STRIX|GIGABYTE Z97X-SLI|Corsair XMS3 1600 mhz 8x2 GB|Intel Core i5 4690K(4,0GHz)|Corsair RM750x| ADATA SSD PREMIER 256GB + Samsung 850 EVO 500GB |Corsair H110i|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deaflong:

Jag ska dit med mina polare, vi har samma problem:D Vi letar billigt boende just nu, vi sitter över LIVE o checkar Eniro.

Jag hittade ett vandrarhem som verkade rätt ok. Crafoord place. Är man 4 pers så hade de 4-bäddars rum för 200kr person/natt. Crafoord Place - Välkommen

För min del så bor en av polarnas farsa där så vi skulle höra med honom. Annars så blir det eventuellt soffa/golv hos en kompis där uppe

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk

Foodcourten alla gånger när ni ska äta mat
Om ni missat Kista galleri så är det ett enormt köpcentrum som ligger ca 500 m från mässan!
Kan även tipsa om Kentas resturang på torsdagen för dem som gillar Tacos. Kostar 65 kr för studenter och ja tror 75 kr för övriga att äta där och det är Tacobuffé dvs ät så mycket du vill! Startsida | Kenth högstedts matsalar ab restaurang husmanskost buffe mat lunch fest i kista och då ingår dricka.
Ligger på Isafjordsgatan 41 : Kista, Stockholm, Sweden isafjordsgatan 40 - Google Maps
Sen är Kista grossen mitt emot Gallerian ett givet ställa att köpa dricka och godis på. Godiset kostar 3.90 kr/hg, dock inte det bästa men helt klart dugligt.
Finns Hotell ovanför kista gallerian för dem som inte ännu hittat boende : Kista Galleria - StayAt Hotel Apartments Kan dock troligtvis vara fullbokat men man vet aldrig!

Ska nog iafl glida dit på rasten då ja studerar på KTH Kista 500m till mässan!

Visa signatur

Stationär Dator : FD define r3|Corsair RM 750W|i7 4770K +NH-U9B SE2|Z87-DS3H|ASUS R9 290 4GB DirectCuII|A-data 1600 DDR3 8GB|2TB + 1TB + 1 TB + 120Gb SSD
Bärbar dator : Acer Aspire TimelineX 5820TG

BeErNwHiSkY:Beer and Whisky!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evilmonkey:

Foodcourten alla gånger när ni ska äta mat
Om ni missat Kista galleri så är det ett enormt köpcentrum som ligger ca 500 m från mässan!
Kan även tipsa om Kentas resturang på torsdagen för dem som gillar Tacos. Kostar 65 kr för studenter och ja tror 75 kr för övriga att äta där och det är Tacobuffé dvs ät så mycket du vill! Startsida | Kenth högstedts matsalar ab restaurang husmanskost buffe mat lunch fest i kista och då ingår dricka.
Ligger på Isafjordsgatan 41 : Kista, Stockholm, Sweden isafjordsgatan 40 - Google Maps
Sen är Kista grossen mitt emot Gallerian ett givet ställa att köpa dricka och godis på. Godiset kostar 3.90 kr/hg, dock inte det bästa men helt klart dugligt.
Finns Hotell ovanför kista gallerian för dem som inte ännu hittat boende : Kista Galleria - StayAt Hotel Apartments Kan dock troligtvis vara fullbokat men man vet aldrig!

Ska nog iafl glida dit på rasten då ja studerar på KTH Kista 500m till mässan!

Min plan gick åt skogen. Hade tänkt vara upp iallafall tor-fre men boendet föll igenom så det blir upp på lördag istället

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Skrivet av belga:

Min plan gick åt skogen. Hade tänkt vara upp iallafall tor-fre men boendet föll igenom så det blir upp på lördag istället

Min plan gick också åt skogen då ingen ville följa med Och nu sitter ja ungefär 15 mil därifrån så får helt enkelt strunta i mässan Blir kul dock att se bilder!

Visa signatur

Stationär Dator : FD define r3|Corsair RM 750W|i7 4770K +NH-U9B SE2|Z87-DS3H|ASUS R9 290 4GB DirectCuII|A-data 1600 DDR3 8GB|2TB + 1TB + 1 TB + 120Gb SSD
Bärbar dator : Acer Aspire TimelineX 5820TG

BeErNwHiSkY:Beer and Whisky!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evilmonkey:

Min plan gick också åt skogen då ingen ville följa med Och nu sitter ja ungefär 15 mil därifrån så får helt enkelt strunta i mässan Blir kul dock att se bilder!

Vart bor du?

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Själv hade jag turen att vinna en biljett på FZ. Blir skoj att se hurvida en spelmässa här i Stockholm kan bli en succé eller inte. Jag tror det kan funka bra, men det verkar vara lite tråkiga events. Mest en massa "spöa en kändis i nåt kinect-spel".

Skrivet av Evilmonkey:

Min plan gick också åt skogen då ingen ville följa med Och nu sitter ja ungefär 15 mil därifrån så får helt enkelt strunta i mässan Blir kul dock att se bilder!

15 mil kan man ju bila över dagen utan problem.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Skrivet av belga:

Vart bor du?

Katrineholm bor i Stockholm mån-tors/fre/lör ( beror på) men i K-holm på helgerna! Tog en liten längre helg den här veckan

Editerar så ja slipper dubbelposta

Skrivet av Nioreh83:

15 mil kan man ju bila över dagen utan problem.

Om man har bil och körkort ja åker tåg hem varje helg fram och tillbaka vilket kostar 113 kr! det blir alltså 226 kr tur och retur varje vecka blir lite pengar!

Visa signatur

Stationär Dator : FD define r3|Corsair RM 750W|i7 4770K +NH-U9B SE2|Z87-DS3H|ASUS R9 290 4GB DirectCuII|A-data 1600 DDR3 8GB|2TB + 1TB + 1 TB + 120Gb SSD
Bärbar dator : Acer Aspire TimelineX 5820TG

BeErNwHiSkY:Beer and Whisky!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evilmonkey:

Om man har bil och körkort ja åker tåg hem varje helg fram och tillbaka vilket kostar 113 kr! det blir alltså 226 kr tur och retur varje vecka blir lite pengar!

Det var ju billigare än bensinen skulle kostat.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB