Permalänk
Medlem

Folding på primär dator - SLI

TJO!

Har börjat med F@H för inte så längesedan. Det är ju faktiskt lite småkul

Men eftersom att jag bara har en dator, så blir der svårt attfå upp min score. Så jag funderar på att köra F@H på mina två GTX 460, är detta möjligt utan att stänga av SLI?
På så sätt behöver jag inte göra annat än att stänga av F@H när jag kör igång ett game eller något annat GPU krävande.

Visa signatur

Lwl

Permalänk
Hedersmedlem

Om jag minns rätt var det inte möjligt förr iaf. Man fick sonika sätta upp en varsin klient för korten men någon som är mer uppdaterad och insatt kanske kan ge bättre svar.

Permalänk
Medlem

Jag kunde folda på två kort utan att avaktivera SLI under Vista med gtx2xx kort. Däremot behöver man fortfarande två skärmar. Man kan alltså inte folda genom SLI, men jag har kunnat göra det utan att stänga av SLI.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Inaktiv

När jag foldade på mitt dåvarande GTX 260 SLI för ett år sedan kunde jag göra detta med SLI-läget aktivt, jag körde dock med två skärmar (bägge anslutna till det första/översta grafikkortet). Detta var med Windows 7 Beta x64 samt Windows 7 Home Premium x64.
Och det blir fortfarande en klient per GPU, om allt fortfarande fungerar som det gjorde då.

Permalänk
Medlem

Har någon lust att berätta hur man gör detta? Jag vet nämligen hur man gör en "skärm emulator" med hjälp av en DIV - VGA adapter och resistanser

Så länge jag får bättre prestanda, och jag kan ha SLI igång

Visa signatur

Lwl

Permalänk
Medlem
Skrivet av muffyn:

Har någon lust att berätta hur man gör detta, jag vet nämligen hur man gör en "skärm emulator" med hjälp av en DIV - VGA adapter och resistanser

Då är det bara att göra "som vanligt" dvs följa guiden här på forumet. En klient per gpu. Sätt bara olika "machine id" på dom så är det bara att tuta och köra.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hur tutar man?

j/k, men hur ändrar man machine ID?

Visa signatur

Lwl

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av muffyn:

Hur tutar man?

j/k, men hur ändrar man machine ID?

Se http://www.sweclockers.com/forum/104-sweclockers-foldinglag/7...
Machine ID fungerar lika på GPU och SMP-klienterna.

Permalänk
Medlem

Tack så mycket

Visa signatur

Lwl

Permalänk
Medlem

Använd även -advmethods flaggan så rullar det in fler poäng

Permalänk
Medlem

Och även flaggor förklaras i SMP-guiden

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hur är det, behövs inte -gpu 0 till ena och -gpu 1 till andra som flaggor? Har inte kört multi-gpu så jag vet inte men det är vad jag har läst.

Visa signatur

Intel i7 3770K@4,5GHz | EK-Supremacy | ASUS P8Z68-V| Samsung 30nm 1600 CL11@1866 CL9 4x4GB | Geforce GTX780 Ti | EK-FC Titan Plexi | Enermax Platimax 1500W | Ubuntu 20.04 & Windows 10

Permalänk
Medlem

När jag körde gpu-folding så behövde man det. Annars tror jag att båda klienterna bråkar om samma gpu. Kan ha ändrats men jag skulle provat det först.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hur går det muffyn, inga poäng än. Problem med flaggor och config? Eller blev GPUerna för heta/högljuda?

Ge dom olika maskin ID och de här flaggorna: -gpu 0 -advmethods -verbosity 9 respektive -gpu 1 -advmethods -verbosity 9 för andra kortet.

Permalänk
Avstängd

Verkligen synd att man inte kan folda med sli eller crossfire aktiverat!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem

Det skall visst gå (SLI iaf) enligt en del trådar om det på Vista och W7, men du måste fortfarande köra en klient och WU per GPU (precis som med ex 9800X2 och GTX295).

Visa signatur

Intel i7 3770K@4,5GHz | EK-Supremacy | ASUS P8Z68-V| Samsung 30nm 1600 CL11@1866 CL9 4x4GB | Geforce GTX780 Ti | EK-FC Titan Plexi | Enermax Platimax 1500W | Ubuntu 20.04 & Windows 10

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rba:

Det skall visst gå (SLI iaf) enligt en del trådar om det på Vista och W7, men du måste fortfarande köra en klient och WU per GPU (precis som med ex 9800X2 och GTX295).

ok menar att det var synd att man inte kan nyttja 2 gpu´r till en klient!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem
Skrivet av judge:

ok menar att det var synd att man inte kan nyttja 2 gpu´r till en klient!

Jadu, trista foldingriggar vi på SweC hade haft

Visa signatur

WS: Asus P8Z77-I Deluxe mITX | Intel 3770K@4.6 | NH-U12P | Asus 780 GTX | Corsair 2x8GB 1600Mhz CL9 | Samsung 840 512GB | Ubuntu 16.04.3 x86_64 | Corsair AX750 | 2x Dell U2412M | Puppe.se | NAS: i7 860, 16GB DDR3, GA-P55M-UD4, FD Define R3, 8x2TB Samsung F4EG, Serveraid M1015, EVGA 750W G2 PSU, FreeBSD x64