Den stora tråden om Windows Phone

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Fick min tania idag. Är det fortfarande bäst att registrera med ett USA konto eller är region tjafset borta så man får alla appar även på svenska?

Kör på ett nytt svenskt konto du. Man kan inte köpa någonting med ett UK/US konto.

Visa signatur

AMD 2700X, ASUS x470-F GAMING, 32 GB Ballistix 3000Mhz, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC, 1 TB M.2 SSD, 14 TB HDD 7200 rpm
Intel i7-4770K, ASUS z87-PRO, 16 GB-1866 RAM, GeForce 970 Strix 8 GB, 128 GB SSD, 5 TB HDD, LG Bluray-burner
Intel i5-4670K, MSI Z87-G43, 8 GB-1866 RAM, GeForce 550 X2 SLi 120 GB SSD, 3 TB LG V30

Permalänk
Medlem

Ok då kör jag på svenska.
En sak jag är lite besviken på är att när man zoomar med nypning hackar det på min tania, vilket inte hände på min gamla optimus7. Förhoppningsvis något som fixas med uppdatering.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Skrivet av Jfqvist:

Nån som vet förresten vart man köper orginalskal som följer med Lumia 800. Färgade silikonskalen samt vad dom ligger på i rek pris?

Orginal skalen ska du nog kunna köpa i vilken mobil återförsäljare som helst. Dock kan jag tyvärr inte komma ihåg priset. Men dom finns billigare om du letar runt lite (tradera)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rock_Son:

Orginal skalen ska du nog kunna köpa i vilken mobil återförsäljare som helst. Dock kan jag tyvärr inte komma ihåg priset. Men dom finns billigare om du letar runt lite (tradera)

http://www.skal-man.se/nokia-lumia-800/426

http://www.mytrendyphone.se/shop/nokia-lumia-800-179124c1.htm...

Permalänk

Någon som hittat någon bra ljud-boks-spelare än. Börjar tröttna en aning på att köra över att som en pod-stream då inbyggda spelaren saknar en hel del funktioner som automatisk avstängning...
Audible osv kräver ju att man köper böckerna via dem och det gör jag inte. Köper lite här och var när man snubblar över dom.
det var någon app som körde med att man nyttjade delat utrymme på typ dropbox.... känns lite märkligt

Visa signatur

På tok för många datorer för att skriva här

Permalänk
Medlem

Någon mer vars batteritid blivit drastiskt sämre efter senaste update till lumia 800? Den med internet delning? Innan den kunde jag ha på mobilen i ca 2 dagar nu tar det slut på en halv dag :`(

Har stängt av allt i princip och sänkt skärmstyrkan till det lägsta....

Visa signatur

"Du vet väl att fildelning är förbjudet! Köp en till frugan också"

Permalänk
Skrivet av Tomhas:

Någon mer vars batteritid blivit drastiskt sämre efter senaste update till lumia 800? Den med internet delning? Innan den kunde jag ha på mobilen i ca 2 dagar nu tar det slut på en halv dag :`(

Har stängt av allt i princip och sänkt skärmstyrkan till det lägsta....

Min batteritid har faktiskt blivit bättre med uppdateringen.

Permalänk
Skrivet av Tomhas:

Någon mer vars batteritid blivit drastiskt sämre efter senaste update till lumia 800? Den med internet delning? Innan den kunde jag ha på mobilen i ca 2 dagar nu tar det slut på en halv dag :`(

Har stängt av allt i princip och sänkt skärmstyrkan till det lägsta....

Jag tror jag måste hålla med posten ovan. Uppdaterade min i förmiddas, och har under dagen konstant försökt synca en svensexa via samtal, sms och facebook, och så här bra har batteriet aldrig hållit ut.

Dock hade jag ingen imponerande batteritid innan uppdateringen.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Skrivet av Tomhas:

Någon mer vars batteritid blivit drastiskt sämre efter senaste update till lumia 800? Den med internet delning? Innan den kunde jag ha på mobilen i ca 2 dagar nu tar det slut på en halv dag :`(

Har stängt av allt i princip och sänkt skärmstyrkan till det lägsta....

kolla så att internet delning inte står på =P den drar en jäkla massa enl mig ^.^

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Nä bör jag senast ha Tango på min telefon utan kabeltricket (olåst tania)? Spelar inte så stor roll om det dröjer för min del men ändå kul att ha senaste :).

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk

Har problem med MMS med min lumia 800 kan inte skicka eller ta emot :/, har kollat med nätverkskonfiguration och 3 se står där. Har operatör 3.

Visa signatur

*🖥️ [i9 12900ks][Corsair Dominator 32gb DDR5 5600MHz] [EVGA 3080ftw Ultra] [Lian Li Galahad SL Edition 360][Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart][EVGA Supernova G6 1000W}[Alienware AW2723DF + 2x Dell 2715H 27"]
*🎮 Ps5 Digital Edition
*📱 S23 Ultra | 🎧Sony WH-1000XM3|
*📺LG Oled CX48
*noblechairs LEGEND TX Tyg Antracitgrå

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Nä bör jag senast ha Tango på min telefon utan kabeltricket (olåst tania)? Spelar inte så stor roll om det dröjer för min del men ändå kul att ha senaste :).

Men varför inte köra kabeltricket ?

Jag testade precis på min Samsung Omnia 7 och fick senaste versionen efter 5-6 försök.

Nu vet jag inte riktigt vad som är nytt och tyvärr verkar inte mitt problem med att köra Spotify i bluetooth-hörlurar vara löst (har upprepade "hack" i musiken)

Permalänk
Skrivet av Tomhas:

Någon mer vars batteritid blivit drastiskt sämre efter senaste update till lumia 800? Den med internet delning? Innan den kunde jag ha på mobilen i ca 2 dagar nu tar det slut på en halv dag :`(

Har stängt av allt i princip och sänkt skärmstyrkan till det lägsta....

sådär blev min pappa telefon med.. Konstigt
visste inte heller att internet delning hade kommit

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk

Fick äntligen uppdateringen till min Lumia 800, och måste säga att internetdelning fungerar klockrent till skillnad från någon av de Androids jag haft tidigare. Dock så var det lite för sent, har precis beställt en Nexus

Permalänk

Efter en helg med Tango på min Lumia 800 kan jag göra ett preliminärt konstaterande om att batteritiden är bättre än nånsin.

60% kvar när jag kommer hem från jobbet har jag aldrig vart med om på en smartphone

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem

Tänkte passa på att varna för kabeltricket.

Jag gjorde det igår och fick då senaste firmwaren. Problemet nu var att den inte verkade ha varit gjord för just MIN telefon(köpt i tyskland, med operatören vodaphone, dock inte operatörsbunden). "Tricket", verkar inte ta hänsyn till vilken telefonmodell exakt du har (alla lumia 800 skiljer sig lite åt beroende på land och operatör).

Kort sagt så fick jag nästan telefonen brickad, den va konstant hängd på uppstarten av telefonen, Nokia loggan, och när jag väl lyckades komma in i operativsystemet så va många funktioner lustiga eller fungerade inte alls (så som att ens gå in på "about" och försöka köra reset to factory defaults). Löste det till slut genom mycket trixande genom att använda programmet Navifirm+ (version 1.7) och ladda ned den firmware som är just till min telefonmodell och då fungerade det direkt.

Med andra ord, det är säkerligen någon form utav kontroll i Zune när man söker efter uppdateringar på att det faktiskt passar din telefonmodell eller inte, så det är inte något för alla, utan det kan vara säkrare att helt enkelt vänta tills just din modell är tillgänglig.

Visa signatur

Ryzen 5 5600X - SCYTHE SCMG-5PCGH - TUF GAMING X570-PLUS - Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 4000MHz - Samsung 980 Pro NVME - Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB EAGLE 2.0 - EVGA BQ 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pulver:

Men varför inte köra kabeltricket ?

Jag testade precis på min Samsung Omnia 7 och fick senaste versionen efter 5-6 försök.

Nu vet jag inte riktigt vad som är nytt och tyvärr verkar inte mitt problem med att köra Spotify i bluetooth-hörlurar vara löst (har upprepade "hack" i musiken)

Jag gjorde det på min förra wp7 för att få Mango men eftersom tango inte lockar lika mycket så känner jag att jag likagärna kan vänta, och slippa eventuella problem.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk

Har under de senaste veckorna stött på ett riktigt irriterande störningsmoment i samtalskvalitén. Precis ALLA jag talar med i telefon klagar på att de hör mig väldigt dåligt, trots det faktum att jag har telefonen precis vid örat (går för den delen heller inte att ha lumian 10 cm ifrån och prata). Har läst runt på diverse nokiaforum och jag verkar inte vara den ende.. Någon annan som har liknande problem? Finns det någon lösning eller är det ett hårdvarufel vilket betyder att jag måste gå tillbaka med den till butiken?

Permalänk
Medlem

Äntligen kom uppdateringen till min Lumia 800 (som köptes via Tre)! Ska bli spännande och se om något händer med min batteritid som jag upplevt som lite halvdan, känns som att fruns lur funkar klart bättre.

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk
Medlem
Skrivet av [Souvlaki:

;12487158]Har under de senaste veckorna stött på ett riktigt irriterande störningsmoment i samtalskvalitén. Precis ALLA jag talar med i telefon klagar på att de hör mig väldigt dåligt, trots det faktum att jag har telefonen precis vid örat (går för den delen heller inte att ha lumian 10 cm ifrån och prata). Har läst runt på diverse nokiaforum och jag verkar inte vara den ende.. Någon annan som har liknande problem? Finns det någon lösning eller är det ett hårdvarufel vilket betyder att jag måste gå tillbaka med den till butiken?

Hade samma problem med min, verkar vara hårdvarurelaterat. Lämnade in den på service och fick hela bakstycket utbyt Så nu fungerar den som den ska och set ut som ny

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Bara jag som inte kan messa filmer? Kan både ta emot bilder och filmer, skicka bilder via mms, men kan inte skicka filmer asså kamera filmer via mms.

EDIT: Det kom ju i nya uppdateringen! xD
Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem

För er som inte redan sett det, Nokias app för extra kamerafunktioner är tillgänglig sedan några dagar. Hittas dock inte under Nokias egna avdelning med appar än av okänd anledning med sök bara på "Kameratillbehör", som den heter på svenska. Eller gå in här och skanna av QR-koden.

Appen för vCard-support finns också men även den är lite lurig att hitta, plockade ner den mha koden hos WMPoweruser, en sida som för övrigt blivit min främsta informationskälla för WP-nyheter.

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk
Medlem

Du kan hitta den hos nokias egna men du får gå in på nokia collection, tryck på en app sen letar du efter "mer från nokia corporation" så kommer alla appar upp även de som inte syns när du bara går in på nokia collection.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gvil:

Du kan hitta den hos nokias egna men du får gå in på nokia collection, tryck på en app sen letar du efter "mer från nokia corporation" så kommer alla appar upp även de som inte syns när du bara går in på nokia collection.

Försöker du beskriver, men "mer från nokia corporation" finns inte på min telefon. Men jag hittar den om jag söker "Kameratillbehör" enl [SH] anvisning.

Permalänk

Är det någon som har erfarenhet av ZTE Tania?

Visa signatur

640K ought to be enough for anybody........
My software never has bugs. It just develops random features...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anden_Ahlino:

Är det någon som har erfarenhet av ZTE Tania?

Om du letar några rader längre ned eller söker så är det några som skriver om den.

Annars klickar du här, latmask: http://www.sweclockers.com/forum/75-mobiltelefoner/1126536-ti...

Permalänk

Bara jag som undrar varför det finns 2st Kartor appar? Jag antar att den ena är Nokias egna, och den andre är Windows egna?

Edit:
Ni som ha en Nokia med Windows Phone borde kolla in appen Nokia Trailers, man kan se de senaste filmerna i biograferna och se trailers till dem! Även ladda ner trailers så att man kan se dom senare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LinusNeuman:

Bara jag som undrar varför det finns 2st Kartor appar? Jag antar att den ena är Nokias egna, och den andre är Windows egna?

Det stämmer. i WP8 kommer nokias app vara den primära och ersätta bing maps helt.

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk

Jag bill ha CSR Racing, men det kommer väl aldrig hända eftersom WP inte stödjer det språket alla stora utvecklare använder. .

Dock rekomenderar jag spelet Infiniti Flight. Det är som Fsx!

Skickades från m.sweclockers.com