SweClockers drop!

Tips ZTE Tania windows phone 990kr

Permalänk
Medlem

Tips ZTE Tania windows phone 990kr

Tänkte om någon var intresserad av denna telefonen som bara kostar 990kr

http://cdon.se/hemelektronik/zte_tania_black-17770095?v=8447

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=1035464

Permalänk
Medlem

Hrm. Jag får upp ett pris på 703 kronor. Ytterligare prissänkning sedan du kollade, eller nåt som felas?

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaput:

Hrm. Jag får upp ett pris på 703 kronor. Ytterligare prissänkning sedan du kollade, eller nåt som felas?

Utan abonnemang = 990 :-

Är lite intresserad av att testa Windows Phone. Är det lönt att byta ut min ZTE Blade mot en sån här?

Visa signatur

Слава Україні!

Permalänk
Medlem
Skrivet av oskaaarn:

Är lite intresserad av att testa Windows Phone. Är det lönt att byta ut min ZTE Blade mot en sån här?

Ja jag tror det Min bror har i alla fall beställt en sån här för att ersätta sin blade.
Jag har själv en htc titan som jag är nöjd med och som är mkt snabb

Permalänk
Medlem
Skrivet av oskaaarn:

Ah, såklart. Tänkte inte på den grejen.

Kan tyvärr inte svara på din fråga, dock kan man ju tycka att en tusenlapp kan vara värd att gambla om man nu vill prova på WP

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Hedersmedlem

4GB minne är lite för lite tyvärr men annars är det en grym telefon som är lika bra som dyrare Windows telefoner.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Ja den lär inte vara så dum men tänk på att den endast har 4gig minne och saknar minneskortsplats så har du mycket musik och film lagrat på telefonen är det inget kul
Edit köper en så får vi se.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 9070
32Gb

Permalänk
Medlem

Skärmen verkar lite trist också, efter att ha läst ett par recensioner.

Visa signatur

Define R3 Arctic White, Asus Z97-AR, i5 4690K, CM 212, 16 GB DDR3 RAM, Asus Radeon R9 290X DCUII, Samsung 840 250GB, 840 Pro 512 GB, EVGA Supernova G2 750 W, Windows 10 Pro, O2+ODAC

Permalänk
Sötast

Värt att tänka på är även WP8 som är runt hörnet, WP7x kommer att dö ut kort efter att det släpps.

Permalänk
Hedersmedlem

Ja vi lär se många Windows telefoner reas ut nu till hösten.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem
Skrivet av MaLo:

4GB minne är lite för lite tyvärr men annars är det en grym telefon som är lika bra som dyrare Windows telefoner.

Kan inte hålla med dig om att den är "lika bra som dyrare Windows telefoner." Fick min idag. Visst den är inte dålig men själva telefonen har typ samma känsla och byggkvalitet som ZTE blade även knapparna känns plastiga, man märker direkt att man håller i en budgettelefon vilket inte är så konstigt eftersom det är en. Sen är ju processorn lägre klockad än de flesta dyrare varianterna spelar dock inte så stor roll i Wp7.
Men har man inget emot lagringen (på min enhet när den startades första gången 1,88 gig) så är det nog ett av de bättre köpen om man ska ha en billig Wp7 telefon.
Hur den är att ringa med och mottagning får jag återkomma med när jag testat lite mer.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 9070
32Gb

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Kan inte hålla med dig om att den är "lika bra som dyrare Windows telefoner." Fick min idag. Visst den är inte dålig men själva telefonen har typ samma känsla och byggkvalitet som ZTE blade även knapparna känns plastiga, man märker direkt att man håller i en budgettelefon vilket inte är så konstigt eftersom det är en. Sen är ju processorn lägre klockad än de flesta dyrare varianterna spelar dock inte så stor roll i Wp7.
Men har man inget emot lagringen (på min enhet när den startades första gången 1,88 gig) så är det nog ett av de bättre köpen om man ska ha en billig Wp7 telefon.
Hur den är att ringa med och mottagning får jag återkomma med när jag testat lite mer.

Hunnit testa något mer?

Finns det något bra utbud i mjukvaruväg för Windows Phone? Faktiskt aldrig pillat eller brytt mig om dem

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheDaemon:

Hunnit testa något mer?

Finns det något bra utbud i mjukvaruväg för Windows Phone? Faktiskt aldrig pillat eller brytt mig om dem

Jag tycker allt man hittar det mesta men det är inte riktigt lika bra utbud som för IOS och så ännu. Men här kan du titta lite http://www.windowsphone.com/sv-SE/marketplace

Måste säga att batteritiden känns trevlig på min tania.
" tid sedan senaste laddning 2dagar 19 timmar. Uppskattad återstående 1dag och 7 timmar. 41% kvar. " har la inte använt den super mycket men inte direkt försökt snåla med batteri heller wlan osv är på.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 9070
32Gb

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Jag tycker allt man hittar det mesta men det är inte riktigt lika bra utbud som för IOS och så ännu. Men här kan du titta lite http://www.windowsphone.com/sv-SE/marketplace

Måste säga att batteritiden känns trevlig på min tania.
" tid sedan senaste laddning 2dagar 19 timmar. Uppskattad återstående 1dag och 7 timmar. 41% kvar. " har la inte använt den super mycket men inte direkt försökt snåla med batteri heller wlan osv är på.

Har du hunnit testa telefonen något mer? Rent generellt men även hur mottagningen är och så?
Har lite svårt att bestämma mig om jag ska slå till eller om jag bara kommer kasta en tusenlapp i sjön i onödan

Visa signatur

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av TheDaemon:

Har du hunnit testa telefonen något mer? Rent generellt men även hur mottagningen är och så?
Har lite svårt att bestämma mig om jag ska slå till eller om jag bara kommer kasta en tusenlapp i sjön i onödan

En tusenlapp i sjön är det verkligen inte, men den är nog inte i nivå med Samsung Galaxy S III.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheDaemon:

Inte upplevt skillnad i mottagning med denna jämfört med det jag hade innan. Sen ska du inte förvänta dig en Highend upplevelse då det är en ZTE enhet för 1000ke vi pratar om;) Hittade ett test på den ej läst själv men tar nog upp de viktigaste http://www.techradar.com/reviews/phones/mobile-phones/zte-tan...

Skrivet av kazen_90:

En tusenlapp i sjön är det verkligen inte, men den är nog inte i nivå med Samsung Galaxy S III.

Skickades från m.sweclockers.com

Inte direkt rättvist att jämföra den mot sgsIII.:P
Men om vi jämför den med andra i samma prisklass är det den ända med skärm över 4" vilket gör att den sticker ut lite. Den passar inte folk som lagrar mycket på mobilen dock.
http://www.prisjakt.nu/kategori.php?l=s90385843&o=tillv_pop&c...

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 9070
32Gb

Permalänk
Medlem

Intressant!

Letar efter en "Slit och släng" mobil som jag kan ta med mig på diverse festivaler (främst Wacken) då jag inte vill tappa bort min iPhone.

Den skall kunna: Skicka sms / prata och surfa på facebook. Duger den här rackaren?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ziwe:

Intressant!

Letar efter en "Slit och släng" mobil som jag kan ta med mig på diverse festivaler (främst Wacken) då jag inte vill tappa bort min iPhone.

Den skall kunna: Skicka sms / prata och surfa på facebook. Duger den här rackaren?

Det klarar den galant. Saknar dock flash men det antar jag du inte behöver då du kör iphone annars?.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 9070
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Det klarar den galant. Saknar dock flash men det antar jag du inte behöver då du kör iphone annars?.

Härligt. Köpsuget har slagit till nu! Flash kvittar ja, kör som sagt iPhone

Permalänk

Har precis hämtat upp min. Fin förpackning iaf.. Telefonlåda som de finare märkena/modellerna. (rektangulär, lyft ur locket.. tänk iphone samsung galaxy s2 osv. 940kr med frakt. Håller själv på att sälja min 4S. Kommer bara köra denna. Efter 1st 3gs, 4st iPhone 4 och 1st iPhone 4s så känner jag mig redo att testa ngt nytt. Har testat Android-spåret flera gånger, (Sony Ericsson X10, X10 mini, Xperia Mini, Zte Blade, Samsung Galaxy, Samsung Galaxy S2, HTC Desire osv..) men aldrig gillat OSet riktigt.
Windows Phone har jag bara precis hastighast testat (typ 2 min). Ska bli skoj att se vad det går för. Ska vara ett bra flyt i OSet iaf. Tanian går väl på knäna med tyngre appar, men va f-sen. 940kr som sagt. Flash är grymt överskattat btw. HTML 5 is king.
4GB räcker långt då det knappt finns några vettiga appar. Sen tar jag inte så mycket bilder så det spelar mindre boll att kameran suger lite. Skärmen är det värre med dock. Återstår att se hur dålig den är. Allt beror klart på vad man jämför med och har för referenser så klart.

Haha. Låter det som att jag försöker övertyga mig själv om jag gjort ett bra köp eller.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av twebbas:

4GB räcker långt då det knappt finns några vettiga appar

Haha

Det är just det magra utbudet av appar som får mig att trots allt tveka, vill helst ha det 10-tal appar jag använder ofta idag. :/

Visa signatur

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av eppebansen:

Får tacka för tipset, blev en beställning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MB76:

Får tacka för tipset, blev en beställning.

Hoppas du blir nöjd med den
Jag har testat den själv och jag måste säga att det är mycket telefon för pengarna.
Kvaliteten på den tycker jag är okej på den och den ligger bra bra i handen.

Permalänk
Medlem

Beställde en också, blir bra att leka runt med tills Windows 8 telefonerna kommer!

Permalänk
Medlem

Detta blir perfekt då jag tappade bort min SE Xperia Arc nyligen och inte har så mycket pengar för tillfället. Alltid velat testa WP också, lite tråkigt att det blev en ZTE men jaja.. Det fungerar säkert.

Tackar och bockar för tipset! Jag har nu slängt iväg en beställning.

Permalänk

Någon som vet hur man startar MFG menu så man kan få MMS att fungera? nej det är inte ##634# .

Permalänk
Medlem

Måste bara säga att jag är positivt överaskad nu när jag har fått min telefon! Windows Phone är verkligen underskattad även om det nu finns ont om appar på Marketplace. Operativsystemet flyter på utan problem men då man är inne på IE och "scrollar" så kan det vara blurrig text medan man scrollar, dock inget man reagerar på.

CDON var snabb med frakten och en väldigt prisvärd telefon, inte hunnit testa allting än men man lär sig alla funktioner väldigt snabbt.

Hur ska jag kunna återgå till Android?

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur man fixar så att man kan ansluta till 3g nätet(har telia).

Permalänk
Medlem

Fick nog 3 eller 4 uppdateringar idag till min tania så ni som inte kollat efter uppdateringar på ett tag koppla in den i datorn och gör det

Skrivet av malgan:

Någon som vet hur man fixar så att man kan ansluta till 3g nätet(har telia).

Du behöver bara gå in o fixa apn min hade inte heller det från början av någon anledning.

Edit

Gå in på inställningar/mobilnät och längst ner står det typ redigera apn

här har du vad du ska fylla i. (ignorera det inom parentes)
Name: Telia online (galaxy s: Telia SE WAP)
APN: online.telia.se
Proxy: 10.254.254.254
Port: 8080
MCC: 240
MNC: 01
Authentication type: None (galaxy s: PAP)
APN type: default (galaxy s: internet)

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 9070
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Fick nog 3 eller 4 uppdateringar idag till min tania så ni som inte kollat efter uppdateringar på ett tag koppla in den i datorn och gör det

Du behöver bara gå in o fixa apn min hade inte heller det från början av någon anledning.

Edit

Gå in på inställningar/mobilnät och längst ner står det typ redigera apn

här har du vad du ska fylla i. (ignorera det inom parentes)
Name: Telia online (galaxy s: Telia SE WAP)
APN: online.telia.se
Proxy: 10.254.254.254
Port: 8080
MCC: 240
MNC: 01
Authentication type: None (galaxy s: PAP)
APN type: default (galaxy s: internet)

Jag har inte dom där inställningarna, jag har bara

APN
Användarnamn
Lösenord
Proxyserver/Url
Proxyport