Permalänk
Entusiast

Eyefinityhörnan och dess närområde

Vart less på att krypa ner bakom datorn och koppla om kablarna varenda gång jag skulle se på film på TV´n. Så jag plockade ut sovrumsdatorn och placerade den under datorbordet. Så numer kan vi väl klassa sovrumsdatorn som mediaenhet som är kopplad till surroundsystem och TV. Spotify och filmer via XBMC är dess primära funktion... även som surfdator för mig när frugan ockuperar min "speldator"...

Eyefinityriggen:

Chassi: Cooler Master HAF 932 (moddad)
CPU: Phenom II X6 1055T @ 3.93Ghz
Kylning: Corsair H50 PnP Scythe Gentle Typhoon 1850rpm
GPU: 2x Sapphire Toxic 5850 @ 875/1185
Mobo: ASUS M4A89TD
PSU: Corsair HX 850W
RAM: 2x2GB DDR3 Hyper-X 1333Mhz
HDD: Intel 80GB X25-M G2 SSD, 1x2TB & 1x1TB SATAII 7200rpm
Skärmar: 3x Benq G2420HDBE
Övrigt: 6x Scythe Kaze Ultra 3000rpm och 2x Scythe Kaze Server 5.25" fläktkontroller

Mediariggen:

Chassi: Antec 300
CPU: Phenom II X4 810
Kylning: Zerotherm Nirvana 120
GPU: XFX HD4770
Mobo: ASUS M4N78
PSU: Thermaltake Toughpower 750W
RAM: 2x2GB DDR2 Hyper-X 1066Mhz
HDD: 3x 500GB SATA II
Skärm: 37" Samsung LCD-TV
Övrigt: 1x Scythe Gentle Typhoon 1850rpm och Scythe Kaze Master 5.25" fläktkontroller

Gammalt galleri innan vissa uppdateringar: http://www.sweclockers.com/galleri/5814-eyefinity-hornan-uppd...

Eyefinityhörnan och dess närområde

Permalänk

Aaah Eyefinity e najs du kommer aldrig kunna gå tillbaka till bara 1 skärm nu, tro mig

Älska din hunds ögon! e det bara på bild eller har den verkligen ett svart öga och ett ljusblått?

Visa signatur

Speldatorn: Asus P7P55D EVO | Intel Core i5 750@3,5GHz | 4Gb 1333MHz | 5850 CF | 3x BenQ 2222HDL @ 5760x1080
Servern: ASRock FM2A85X | AMD A8-5600K @3,6GHz | 8GB 1866MHz Corsair Vengeance LP | 8TB Lagring

Permalänk
Medlem

Ordet stilrent dyker ju inte upp i huvudet :/

Visa signatur

[i7 920 stock] [Asus Rampage II Extreme] [12 GB Corsair XMS3] [Asus GTX 580 Matrix] [Aerocool Extremengine 3T]
[MacBook Pro 2,4 GHz C2D, 2010]

Permalänk
Entusiast
Skrivet av snoogiloo:

Aaah Eyefinity e najs du kommer aldrig kunna gå tillbaka till bara 1 skärm nu, tro mig

Älska din hunds ögon! e det bara på bild eller har den verkligen ett svart öga och ett ljusblått?

Nej jag är fullt medveten om detta

Jo hennes ena öga är blått och det andra brunt. "Oddeye" kallas det tydligen...

Skrivet av CoZalon:

Ordet stilrent dyker ju inte upp i huvudet :/

Utveckla...

Permalänk
Medlem

http://www.sweclockers.com/image/gallery/2010/10/16/Dscf1008....

Tycker det är på tok för mycket saker men jag tycker ioförsig om vita vägger med en svart platt-TV på och inget mer, är väl lite tråkig på så sätt ^^

Visa signatur

[i7 920 stock] [Asus Rampage II Extreme] [12 GB Corsair XMS3] [Asus GTX 580 Matrix] [Aerocool Extremengine 3T]
[MacBook Pro 2,4 GHz C2D, 2010]

Permalänk
Skrivet av Zpnk:

Utveckla...

Tror han menar erat rum, finns många saker i rummet.

Dock så är det många på detta forumet som tror att stilrent betyder att det ska vara så lite som möjligt och dom sakerna som finns ska inte sticka ut, vilket är åt helvete fel ^^

Inget att bry sig om, känns bara som att han är lite avundsjuk för du har råd att skaffa dig dessa underbara leksaker

Visa signatur

Speldatorn: Asus P7P55D EVO | Intel Core i5 750@3,5GHz | 4Gb 1333MHz | 5850 CF | 3x BenQ 2222HDL @ 5760x1080
Servern: ASRock FM2A85X | AMD A8-5600K @3,6GHz | 8GB 1866MHz Corsair Vengeance LP | 8TB Lagring

Permalänk
Entusiast

Ok, jo det kan jag väl hålla med om. Liiite mer sterilt är kanske min smak också... men vänta du bara tills du skaffar dig en fru som ger dig fria händer när det kommer till det tekniska men vill att du ger henne fria händer när det kommer till inredningsbiten

Permalänk
Medlem

Fnissade åt "tavelhörnan", ni har ju lampor rakt framför fotografierna.

Trevligt galleri annars!

Visa signatur

4690k 1.25V 4.8 ghz |16 gb Corsair Plat|Slitmoddat 780TI 1250 mhz|Z97x SOC force|Seasonic plat 750W|Evo 850 250 gb.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Ovard:

Fnissade åt "tavelhörnan", ni har ju lampor rakt framför fotografierna.

Trevligt galleri annars!

Jo jag vet, frugan har hållt på att fixa om med lampskärmar, kuddar, filtar osv osv. Så de där kom på plats alldeles före jag tog kort. Jag såg det på kortet, sa till frugan och de och är nu flyttade

Permalänk
Medlem

Trevlig setup och söt vovve, amstaff?
Apropå tidiga åldern så är dom som värst, biter hårt trots åldern och tänderna är som synålar :/ vart själv piercad av staffen i läpp, näsa och kind innan mjölktänderna försvann

Permalänk
Entusiast
Skrivet av fesen:

Trevlig setup och söt vovve, amstaff?
Apropå tidiga åldern så är dom som värst, biter hårt trots åldern och tänderna är som synålar :/ vart själv piercad av staffen i läpp, näsa och kind innan mjölktänderna försvann

Tack för de orden...

Jo 50% amstaff 50% engstaff. Tänderna är som du säger som nålar. Hon är så glad och ska "pussas" hela tiden, men hon blir så ivrig och kör gärna lite med tänderna också...

Permalänk
Medlem

Livet leker säger bilderna

5p

Permalänk
Medlem
Skrivet av snoogiloo:

Tror han menar erat rum, finns många saker i rummet.

Dock så är det många på detta forumet som tror att stilrent betyder att det ska vara så lite som möjligt och dom sakerna som finns ska inte sticka ut, vilket är åt helvete fel ^^

Inget att bry sig om, känns bara som att han är lite avundsjuk för du har råd att skaffa dig dessa underbara leksaker

+1

Tycker, även jag, mycket om "sterilt". Det kommer ju dock på bekostnad av andra saker..
4p

Visa signatur

. EyeFinity Setup
Project Daedalus
| PhII x6 1090T 3,2GHz @ 4,1Ghz | H50 - PnP Scythe GT 1450rpm | Sapphire Dual-X OC 7970 | Corsair Vengeance LP 16GB 1600MHz | FD Define R2 | FD Newton R2 650w, S34E790C, Catleap 27"|R.I.P. Pettson

Permalänk
Entusiast

Ska uppa lite mer bilder sen... frugan har pillrat klart och gjort det finare

Permalänk
Medlem

Leia <3

Visa signatur

Aka Specialized på irc

Permalänk
Entusiast
Skrivet av cr1ll3:

DAMN RIGHT!

Skulle väntat med albumet tills frugan var klar med all ompyssling i vardagsrummet... hade vart finare med lite nightshots med tavelhörnan fixad, levande ljus och dylikt. Då hade det vart genomgående 5p

Permalänk

Ser jag en gamecube? 5p!!!

Visa signatur

Lancool PC K-62 - i5 2500k@4,2 - MSI GTX 980 - 850 EVO 500GB

Permalänk

I "tavelhörnan" så har ni hängt upp två bilder bakom lampskärmarna

Visa signatur

Main: FD R2 - CoolerMaster Silent Pro M 700W - AsRock Z77E-ITX - Intel i5 3570K @ Stock - 4GB Corsair XMS3 1333MHz - Corsair SSD Force 3 Series 120GB - Gigabyte GeForce GTX 560 Ti OC 1GB - Win 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av adriankarlsson:

Haha såg det också, inte helt optimalt

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Zpnk:

Jo jag vet, frugan har hållt på att fixa om med lampskärmar, kuddar, filtar osv osv. Så de där kom på plats alldeles före jag tog kort. Jag såg det på kortet, sa till frugan och de och är nu flyttade

Skrivet av adriankarlsson:

Skrivet av Jilted82:

Haha såg det också, inte helt optimalt

Läs kommentarerna ovanför

Dock hängde tavlorna där innan. Frugan bytte lampor där och var inte klar när jag tog korten... hon är ju den som sköter inredningen och dumförklarade mig när jag sa till. "Tror du inte jag vet om det" sa hon och skrattade

Skrivet av Brainfreeze:

Ser jag en gamecube? 5p!!!

Haha är inte mycket för konsoll... den där köpte frugan åt sina barn innan vi träffades. Så den kan jag inte ta cred för

Permalänk
Medlem

Epic FAIL på lampor framför tavlorna. Kunde du inte väntat med att ta bilden innan tanten var färdigt? Varför ens lägga upp en sån bild?
Annars såg de ju najs ut!
Dock gillar jag inte hundar som är tränade till attack, plötsligt sitter de i ansiktet på en liten unge...

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Entusiast
Skrivet av anemic:

Epic FAIL på lampor framför tavlorna. Kunde du inte väntat med att ta bilden innan tanten var färdigt? Varför ens lägga upp en sån bild?
Annars såg de ju najs ut!
Dock gillar jag inte hundar som är tränade till attack, plötsligt sitter de i ansiktet på en liten unge...

Oj sicket tjat, ska ta bort bilden så folk kan klaga på nåt annat...

Epic FAIL på att inte kunna sniffa sig till ironi... har barn och lillflickan är absolut inte tränad till nån sorts attack! Tröjan hon har på sig är inte köpt till henne... den hade vi till vår chihuahua (ligger i soffan på bilderna) när han var lite mindre. Orsaken hon har den på sig är för att hon är frusen av sig och tröjan vi köpt till henne för vintern är för stor.

Tack iaf för "annars najs"...

Permalänk
Medlem

Jag tycker att det ser ut att vara väldigt trevligt hos dig, 5p

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Xenir:

Jag tycker att det ser ut att vara väldigt trevligt hos dig, 5p

Bockar och bugar för det

Permalänk

vad äre för aktivitetsfält du har där ?

Visa signatur

lådan: lian li lancool pc-k62 cpu : 2500k på den finns en h50. mobo: asus p8p67. Ram 2x4 corsair pc-16000. Gpu: gigabyte gtx 470 soc
psu: hx650 hdd: random Western digital caviar 250 gb+ 500 gb wd blue caviar
skärm: g2420hd

Permalänk
Entusiast
Skrivet av ErsdaHL06:

vad äre för aktivitetsfält du har där ?

Rocketdock. Det "riktiga" aktivitetsfältet döljer jag i toppen av skärmen

Här är ett screen: http://data.fuskbugg.se/dipdip/_screen.png

Permalänk

Mycket fint och inget fel med inredningen tycker jag folk får bo som dom själv vill.
Super fin hund du har med måste jag säga din uppsättning såg mycket bra ut också

5p från mig

Visa signatur

Intel Core i5 4670k gigabyte Gigabyte GA-Z87X-D3H A-Data 4x4Gb 1600mhz 4x1Tb diskar SSD 120gb Kingston r9 270X Gigabyte

Permalänk
Medlem

awesome!

Visa signatur

HHKB Pro2 - HHKB Pro JP - IBM Model M SSK - Phantom - GH60 - LZ-GH - Raptor K1 - Ducky Shine3 TKL - Filco Majestouch2 Ninja

Permalänk
Medlem

ljust och snyggt med en pärla til datorsystem som krona på verket, brukar inte gilla "hörnan" och lägenheten men här är saker genomtänkt av vuxna människor med smak så det var roligt att titta. Är lite avis att jag inte fått upp mina tre skärmar ännu bara.....

Permalänk
Entusiast