Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blabar
Från badboy: "fast jag vill ingeting av dom utan jag vill se filmer med bra bild och ljud så jag bränner, hyr eller köper dvdfilmer istället"

kepasa? kan man bränna dvd filmer? trodde man va tvungen o göra om till svcd o shit?

*host* och va trodde du man gjorde med en DVD-brännare? hade i datorn för att den skulle se söt ut?

Permalänk
Medlem

Många DVD-filmer går inte att bränna pga av att dom inte får plats på de skivor som säljs.

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av spartacus
Många DVD-filmer går inte att bränna pga av att dom inte får plats på de skivor som säljs.

Men då kan man ju vara smart att använda ett sådant program som delar upp dvdn på flera skivor kanske

Permalänk
Medlem

Hur många e många? fan håller man på me divx o shit för fortfarande

Visa signatur

Signatur raderad. Var vänlig läs http://forum.sweclockers.com/regler.html#6 (6 rader i singaturen är ej tillåtet)

Permalänk
Medlem

Instantcopy eller dvd2one fungerar fint med 2 lagers filmer.

Ingen som testat Windows xp mediacenter ?
http://www.microsoft.com/windowsxp/mediacenter/

Visa signatur

[D E C T]

Permalänk
Medlem

Hittade ShowShifter. Fungerar perfekt för mina behov.

Permalänk
Medlem

http://www.mythtv.org/

Som freevo ungefär, fast lite annorlunda

Permalänk
Medlem

Några screenshots från mitt hemknåpade.
C++ / OpenGL

Styrs med fjärr.
Filmformat: DVD, SVCD, VCD, AVI (divx, xvid etc)
Ljud: Mp3, CDA
Bildvisning: Jpeg, Bmp, Tiff m.m

Lite små bilder men...

En av visualizerarna i ljudspelaren

Permalänk
Medlem

sök funktionen är något du borde prova.

Visa signatur

ronnysfar

Permalänk

Håller också på med ett fullscreen program enbart för musik, men framtiden så ska jag nog lägga till fler mediaformat.

Det använder sig av winamp som spelare, för att det är enklare och för att man ska kunna köra med sina favorit plugin, typ mad och sånt.
Dessutom bygger det upp en databas på alla album och låtar så att man snabbt kan få info eller köra slumpmässiga album eller låtar. Eller söka på specifika låtar på några sekunder.

Man kan styra det med tgnbord, eller girder.

Ska nog publicera det när jag kommit längre, upptäckte nämligen att iaf min tv var lite kräsen av färgval

Visa signatur

*** Signaturen raderad på grund av för många rader. Läs forumreglerna. /xphaze

Permalänk

Får jag föreslå en linuxdist vid namn Movix² , kan köras direkt från cd om man vill, har stöd för de flesta format samt DVD och MP3, inget svårt att använda.

Visa signatur

Asus Z390-F Strix | i9 9900K | 64GB Corsair 3200Mhz | MSI GTX 1080 Seahawk EKWB

Permalänk
Medlem

Jag som hade tänkt köra MythTV på min htpc, men det sket sig ordentligt p.g.a. att mitt TV-krt saknade linux drivers, mitt nätverkskort (på mobo) saknade också drivers samt att mitt (inbyggda) grafikkort också saknade linuxdrivers ... suck

Visa signatur

"Don't you worry, i'm a gamm-M.U.C.K.:ad signalmekaniker."
AMD Athlon 64 3200+ 1024mb ram PC3200, GF6800GT 128Mb, ~800Gb (Dumma D70 som slukar HDD >.<) Hdd SB Audigy2 platinum
Atmel ATmega8515 @ 4mhz, 5v core. Har full koll på 8 LED iallafall

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CseeZ
Jag som hade tänkt köra MythTV på min htpc, men det sket sig ordentligt p.g.a. att mitt TV-krt saknade linux drivers, mitt nätverkskort (på mobo) saknade också drivers samt att mitt (inbyggda) grafikkort också saknade linuxdrivers ... suck

Jasså?
Vad är det för grejer du har då?

Permalänk
Medlem

Msi hermes 845GV Med celeron 1700, 256 Ram

Visa signatur

"Don't you worry, i'm a gamm-M.U.C.K.:ad signalmekaniker."
AMD Athlon 64 3200+ 1024mb ram PC3200, GF6800GT 128Mb, ~800Gb (Dumma D70 som slukar HDD >.<) Hdd SB Audigy2 platinum
Atmel ATmega8515 @ 4mhz, 5v core. Har full koll på 8 LED iallafall

Permalänk
Medlem

på myhtpc finns det nått sätt så man kan spela om filmer med text?

Visa signatur

"Vi kämpar, det är på allvar."