ZTE blade nu i sverige

Permalänk
Medlem

Har den någonsin indikerat att den finns i lager hos telia?
Fick för mig att det saknades ikon först och sedan dök den gula upp. Kollade inte datumet de skulle inkomma men nu står det ju 1/12

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

damm, får la vänta ca 2 veckor då. beställde den i förrgår!

Visa signatur

[IT-Dept]
Ryzen 1700 OC - 32 - 1070

Permalänk
Avstängd
Skrivet av glemmy:

Har den någonsin indikerat att den finns i lager hos telia?
Fick för mig att det saknades ikon först och sedan dök den gula upp. Kollade inte datumet de skulle inkomma men nu står det ju 1/12

Var en grön plupp ett tag med beräknad lev datum 24'de

Permalänk
Medlem
Skrivet av bakemonster:

Var en grön plupp ett tag med beräknad lev datum 24'de

ok, tack!
får hoppas att jag var snabb nog

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Skrivet av Anonymous FTW:

Den har bara 802.11g trådlöst istället för 802.11n och HSDPA är på 7,2 Mbit, finns snabbare än så. Med Telia/Halebop så är det bra att den stödjer EDGE i alla fall, om man ska surfa utanför 3G täckning.

Tele2/Comviq har också börjat med EDGE, dock är det nog bara i Stockholmsområdet än så länge.

Jag tror faktiskt jag köper en sån här till mitt andra telefonnummer, Samsung SGH-D900 börjar bli lite gammal.

Visa signatur

Mina inlägg kan innehålla spår av ironi och/eller sarkasm.
加油!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Watertrue:

Tele2/Comviq har också börjat med EDGE, dock är det nog bara i Stockholmsområdet än så länge.

Oj! På riktigt? Edge var ju ett alernativ till 3G, eller kanske också ett komplement när teckningen fortfarande var dålig. Men det var ju 2004-2006 telia började med det?
Och det är ju knappast stockholm man bör börja med det. Vill minnas att det endast krävde en enkel uppdatering av masten och då är det väl rimligare att börja där det är dålig 3gteckning typ norrland??

Permalänk
Skrivet av MooDHooDs:

Oj! På riktigt? Edge var ju ett alernativ till 3G, eller kanske också ett komplement när teckningen fortfarande var dålig. Men det var ju 2004-2006 telia började med det?
Och det är ju knappast stockholm man bör börja med det. Vill minnas att det endast krävde en enkel uppdatering av masten och då är det väl rimligare att börja där det är dålig 3gteckning typ norrland??

Japp, på riktigt. Telefonen visar E istället för G på ett antal stället i Stockholm.

Sen det tekniska har jag ingen aning om, men dom har börjat bygga ut i alla fall.

Visa signatur

Mina inlägg kan innehålla spår av ironi och/eller sarkasm.
加油!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Watertrue:

Japp, på riktigt. Telefonen visar E istället för G på ett antal stället i Stockholm.

Sen det tekniska har jag ingen aning om, men dom har börjat bygga ut i alla fall.

Det var ju pinsamt dålig medhängning i tekniken. 4G är på ingång och tele2 börjar satsa på 2G, det var ju något.

I städer där man vet att 3g alltid finns tillgängligt bör man stänga av möjligheten till edge/gsm (alltså data delen och inte telefondelen) eftersom mobilen ibland ställer in sig felaktigt mot dessa och därför surfar man i lägre hastighet i onödan. Kan vara värt att tänka på, såvida du inte befinner dig ofta i bergrum.

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur batteritiden kommer vara? Riktigt sugen, ska åka in och klämma på en så fort den kommer in i någon teliabutik!

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

Ja beställde en på kvällen den 16:e direkt när den kom ut på Telias webshop. Tog kontakt med Telias kundservice idag och enligt dem så kommer den första batchen skickas ut på onsdag till de som beställde den 16:e samt några exemplar till butikerna. Så ja bör få min på torsdag eller fredag

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800XASUS Prime X570-P64 GB DDR4WD Black SN850 M.2 - 1TBNvidia GeForce GTX 1060 6 GBCorsair RM750X V2DEEPCOOL GAMMAXX L240 V2Fractal Design Define R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rydisen:

Någon som vet hur batteritiden kommer vara? Riktigt sugen, ska åka in och klämma på en så fort den kommer in i någon teliabutik!

Tydligen 216 h standby och 4 timmar taltid, låter för mig ganska kasst, men den är tydligen ganska ok vad jag har förstått.

Permalänk
Skrivet av MooDHooDs:

Det var ju pinsamt dålig medhängning i tekniken. 4G är på ingång och tele2 börjar satsa på 2G, det var ju något.

I städer där man vet att 3g alltid finns tillgängligt bör man stänga av möjligheten till edge/gsm (alltså data delen och inte telefondelen) eftersom mobilen ibland ställer in sig felaktigt mot dessa och därför surfar man i lägre hastighet i onödan. Kan vara värt att tänka på, såvida du inte befinner dig ofta i bergrum.

Jag antar att Tele2 satsar på EDGE just för mobilt bredband. Där 4G och 3G inte finns så är det ju bättre att surfa med EDGE än vanlig GPRS, eller hur?
Egentligen borde det väl vara mer logiskt att satsa på Evolved EDGE om man nu ska satsa, men då antar jag att man måste ha EDGE i basstationerna först.

Den telefonen jag märkt att den växlar mellan G och E ibland är Samsung SGH-D900, den har inte 3G över huvud taget. Min "main" telefon är dock inställd på att endast använda 3G-nätverket.

Nej, nu är jag klar med att vara off topic i den här tråden.

Visa signatur

Mina inlägg kan innehålla spår av ironi och/eller sarkasm.
加油!

Permalänk
Medlem

Fan va irriterad jag blir på Telia som velar med internminnesmängden. Står 512 eller 256 på olika ställen, supporten velar hit och dit.
256 skulle innebära snikmodell och det hela verkar väldigt ovärt i så fall.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

Jag mailat Lovina på ZTE i hopp om att få svar på detta. Vet att detta är en dealbreaker för de flesta (inkl mig).
Telia påstår att det är 256MB, Tele2 påstår att det är 512MB och från Lovina på ZTE så verkar det som båda ska få samma modell enligt pressrelease eller vart nu mobil.se fått sin info.

Visa signatur

"Alla barn hade stabila datorer förutom Lidia för hon hade chipset från nvidia"

Permalänk
Medlem
Skrivet av x1zt:

Jag mailat Lovina på ZTE i hopp om att få svar på detta. Vet att detta är en dealbreaker för de flesta (inkl mig).
Telia påstår att det är 256MB, Tele2 påstår att det är 512MB och från Lovina på ZTE så verkar det som båda ska få samma modell enligt pressrelease eller vart nu mobil.se fått sin info.

bra initiativ!

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

Med 256mb så är det inget givet köp ...överhuvudtaget.
Jag kollar på annan mobil istället.

Permalänk
Medlem

Fan vad besviken jag blev nu. Är det 256 så får jag titta på annan telefon. En riktig dealbreaker.

Permalänk
Medlem

Comviq säger att dom kommer sälja 512MB med kapacitiv LCD, så i värsta fall får vi bara vänta längre på telefonen. Dessutom 200:- billigare.
Dom har poängterat att det inte är budgetversionen som Ungern och Grekland har fått bland annat.

Min Blade från telia ska komma i första lasset nu i veckan enligt telias support så hoppas dock teliasupport clownerna läser fel på siffrorna bara. Vill helst slippa vänta till mitten av december.

Visa signatur

"Alla barn hade stabila datorer förutom Lidia för hon hade chipset från nvidia"

Permalänk
Medlem

Tycker det är riktigt lågt av Telia att sälja "fattigmansbladen" med 256 mb, 3,2 tums skärm istället för 3,5 och kanske även resistiv skärm som det finns på vissa ZTE Blade. Nej, jag blev så trött på denna cirkus kring denna telefon att jag istället beställde en LG Optimus One för 1990:- utan abonnemang. Måhända sämre upplösning, men bättre battertid, bättre kamera och 2,2 förinstallerat.

Permalänk
Medlem

Många av er hänger säkert redan på swedroid men lägger över infon här också.

Skrivet av sir_honk:

Har precis pratat med ZTE Sweden och den person som är ansvarig för försäljningen till Telia. På väldigt knaglig engelska kunde jag få ut av henne att RAM-Minnet skulle vara på 512MB och att den skulle ha 600MHz processor och ha 2.1 Android. Arbetsminnet kunde man bygga ut till 32GB med minneskort sa hon. Enligt henne skulle det vara precis samma telefon som San Fransisco men med telia grejor i istället.

OBS! Se nu inte detta som en sanning. Vet inte om hon riktigt förstod vad jag pratade om och undrade hela tiden vilket bolag jag ringde från och om jag va Telia. Men enligt den svensktalande personen på företaget var det hon som va "Telia ansvarig". Man kan ju alltid hoppas att det är så!

Men ja, man kan knappast lita på det till 100%

edit: inte mitt inlägg citerat ovan

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Avstängd

Var det Lovina du pratade med?

Permalänk
Medlem

Är det 512mb bakemonster så blir den ju klart intressant igen. Man kan ju hoppas. Kapacitiv skärm 480x800 och 512mb ram är ett måste för min del om det ska bli köp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bakemonster:

Var det Lovina du pratade med?

Inte mitt inlägg jag citerade, sorry borde förtydligat.

Men nu har det visst kommit fram att det är resistiv touchscreen?!

edit: Fast ZTE säger visst kapacitiv?

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

"Hej!

RAM minne - 256mb
Internminne- 100mb
Display- TFT, 3.5inch, 800x480

Med vänlig hälsning

Oskar Franzén
Telia Kundservice"

Suck, blir trött på Telia. Vad sysslar dom med egentligen? Lutar åt avbeställning och beställa från comviq istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HMB:

"Hej!

RAM minne - 256mb
Internminne- 100mb
Display- TFT, 3.5inch, 800x480

Med vänlig hälsning

Oskar Franzén
Telia Kundservice"

Suck, blir trött på Telia. Vad sysslar dom med egentligen? Lutar åt avbeställning och beställa från comviq istället.

Comviq säljer samma som telia, swedroid har en artikel om det och comviq har bekräfätat den sämre modellen så nu får jag leta efter något annat i julklapp till brorsan -.- .

Permalänk

Jaha, det var ju trevligt att dom ändrar sig om specifikationerna sådär.

Jag väntar tills den kommer ut innan jag eventuellt beställer en egen (ifall det trots allt är 512MB-modellen), annars importerar jag eller kollar efter något annat.

Visa signatur

Mina inlägg kan innehålla spår av ironi och/eller sarkasm.
加油!

Permalänk
Medlem

Damn vad veligt det verkar vara. Får vänta med köp tills allt är klart.

Permalänk
Medlem

Men för i helvete ska det vara så svårt för så stora företag som telia o comviq att kolla specifikationerna på de produkter de säljer?! Dem fattar väl att folk inte köper en telefon om man inte vet vad det är man får?

Permalänk
Medlem

Tydligen har dom skrivit 256MB i Finland men användare ska tydligen ha rapporterat att dom fått 512MB. Så det är en riktig cirkus detta, jag tror ZTE som inte har en aning om vad dom håller på med och skickar fel telefoner/specar till återförsäljarna. Lovina har inte svarat på mitt mail men folk som har ringt henne/ZTE påstår att det är 512MB som gäller.

Visa signatur

"Alla barn hade stabila datorer förutom Lidia för hon hade chipset från nvidia"

Permalänk
Medlem

Jag har fått uppfattningen om att i alla fall Telia säljer modellen med 256MB och resistiv LCD/TFT istället för 512MB och AMOLED i England. Det känns som att det finns bättre val om dessa specifikationer stämmer.

Visa signatur

Fujitsu UH572 / Intel CI5 3317U / Intel HD4000 / 4GB DDR3 / 128GB SSD / Win7 x64