ZTE blade nu i sverige

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valleman:

Det är fortfarande de gällande speficikationerna som nämnts tidigare. Det finns även unboxning video på youtube som en kille på swedroid har lagt upp. Han skulle lägga upp en video senare ikväll när han kör igång nallen.
YouTube - x10christians kanal

Jävlar va seg den verkar vara. Är den bara så i början eller?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Valleman:

Det är fortfarande de gällande speficikationerna som nämnts tidigare. Det finns även unboxning video på youtube som en kille på swedroid har lagt upp. Han skulle lägga upp en video senare ikväll när han kör igång nallen.
YouTube - x10christians kanal

Hade tydligen missat några inlägg såg jag nu, beställer en på direkten då de var i lager även i Telias webbutik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nmc:

Jävlar va seg den verkar vara. Är den bara så i början eller?

I alla andra filmklipp jag sett är den ganska rapp. Vet inte om han gör fel när han navigerar eller om det är något annat problem med telefonen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nmc:

Jävlar va seg den verkar vara. Är den bara så i början eller?

Jag har en importerad från UK, absolut inte lika seg.

Läste i tråden han sa att de var bättre efter omstart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EgoOo:

I alla andra filmklipp jag sett är den ganska rapp. Vet inte om han gör fel när han navigerar eller om det är något annat problem med telefonen.

Skrivet av Valleman:

Jag har en importerad från UK, absolut inte lika seg.

Läste i tråden han sa att de var bättre efter omstart.

Jo läste detta efter jag postade. Hämtar ut min imorgon, hoppas bara man inte blir erbjuden jobb(bemanningsslav som aldrig tackar nej till jobb). Är jag "ledig" kan jag slänga upp en unboxing och lite annat bara för skojs skull

Permalänk
Medlem

Input benchmark rapporterar 37Hz! Troligtvis är skärmens respons bättre än på SF AMOLEDen.

Visa signatur

"Alla barn hade stabila datorer förutom Lidia för hon hade chipset från nvidia"

Permalänk
Medlem

Det låter lovande får hoppas att det går att reproducera resultatet bara

Permalänk
Medlem

Vart tvungen o jobba idag, men nu är man hemma med telefonen. Ska bara duscha snabbt sen kan det komma några unboxing bilder.

Permalänk
Medlem

Telia klantade sig och hade annullerat min order men jag har bokat en i butik nu istället som jag ska hämta efter jobbet. Hoppas dom inte strular till det igen då.

Visa signatur

"Alla barn hade stabila datorer förutom Lidia för hon hade chipset från nvidia"

Permalänk
Medlem

Minneskort följer även med om man köper i butik vilket är ett plus

Edit: En annan intressant sak är att det följer med ett garantibevis som säger att det är 24 månader garanti, medans telia kvittot säger 12. Ajja Bara att visa upp garantibeviset om de skulle trilskas.

Permalänk
Medlem

Hmm, installerat froyo nu, det var lite meck. Flyter väl på helt ok.

Permalänk

Turbi, finns det någon möjlighet för dig att kanske göra något videoklipp, eventuellt testa lite benchmarks/spel och posta resultat? Skulle verkligen uppskattas!!

Permalänk
Medlem

Skulle också uppskatta en snabb video, främst ang. hur skärmen är efter man torkat av den och om man på något sätt kan bekräfta att den faktiskt har 512 MB RAM-minne.

Permalänk
Medlem

Den har 512MB ram
Jag va inne i en teliabutik idag för att klämma och känna på den. Den kändes faktiskt rätt rapp för prislappen och skärmen kändes bra Blir ett definitivt köp denna veckan

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

Ok, bra. Skulle dock gärna vilja se en video på hur skärmen är innan jag beställer :). Har ingen möjlighet att åka till en Telia-butik tyvärr.

Permalänk

Hur ser utsikterna ut för denna mobil, kommer det komma någon "riktig" 2.2 uppdatering? (frågar då jag verkligen inte kan någonting om att roota osv)

Permalänk
Medlem

Om ni kollar inne i swedroid forum så finns det mesta. Men kan försöka hinna med att slänga upp en video. Är dock helt ny med android så sitter en del o lär mig nya saker hela tiden.

Permalänk
Medlem

Fick min idag också
Precis fått ordning på exchange-sync och därmed också lyckats synka kontakterna från E71:an

Vilka apps ska man ha?
Kan man se email på förstaskärmen?
Kan man se mer av kalendern?

Är helt ny på android

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem
Skrivet av x1zt:

Input benchmark rapporterar 37Hz! Troligtvis är skärmens respons bättre än på SF AMOLEDen.

Jag har TFT-skärm och input benchmark visar på 30Hz (med froyo baserat på kinesiska romen installerat).

Permalänk
Inaktiv

Ni som har fått tag i telefoner har hämtat ut dessa i Telias butiker eller?

Telia tänker skicka min mobil från deras lager den 15'e december. Tur att de är snabb med att skicka ut räkningar iallafall.

Permalänk
Medlem

Jag promenerade in i en Teliabutik i Sthlm igår vid lunch och frågade. Fick en i handen direkt. Kunde inte låta bli för det priset. Har inte hunnit så mycket mer än att synca kalender och kontakter samt installera skandinaviskt tangentbord ännu, men skärmen är häpnadsväckande för en telefon för under 2k. Har inte haft några problem alls, förutom att lista ut hur jag ska flytta över min gamla Nokiatelefonlista till Googlekontakter. Kameran är kass - du ska inte köpa den här om du använder din telefonkamera mycket. Den här duger nätt och jämt till bilder på bloggar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HMB:

Jag har TFT-skärm och input benchmark visar på 30Hz (med froyo baserat på kinesiska romen installerat).

Jag testade själv på min med Telias 2.1 och den visar 37Hz.
Är det värt att gå upp på 2.2? Standardromen funkar rätt bra så jag är inte så sugen på byta tills det finns en helt strulfri 2.2.

Visa signatur

"Alla barn hade stabila datorer förutom Lidia för hon hade chipset från nvidia"

Permalänk
Medlem
Skrivet av x1zt:

Jag testade själv på min med Telias 2.1 och den visar 37Hz.
Är det värt att gå upp på 2.2? Standardromen funkar rätt bra så jag är inte så sugen på byta tills det finns en helt strulfri 2.2.

Jag skulle nog säga att det inte är värt det, jag har haft en hel del strul med 2.2 faktiskt. In på swoc förresten

Edit: Jag har lagt in originalrommen igen, ska försöka vänta tills riktiga 2.2:an kommer. Det finns dock en stor risk att jag slänger in nån 2.1:a med A2SD/HW GUI/OC snart.

Permalänk
Medlem

Jahapp, nu har visst jag också en Blade!
Har fungerat bra hittils.

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Medlem

Haft min i två dagar nu så här kommer lite reflektioner från en som inte använt Android förut.

Batteritiden är som förväntat, håller ungefär ett dygn om den används hårt.
Idag tog jag den från laddning kl 09 och lyssnade sedan på musik ungefär 8 timmar under dagen. 7 av de timmarna streamade jag musik med WLAN. Har också surfat och pillat en timme ungefär. Mailsynk är på också. (edit: var då 18% kvar så den hade klarat natten också)

Skärmen är riktigt skarp och fin. Tycker dock den blir väldigt flottig, men det är kanske jag som har feta fingrar.
Responsen känns mycket bra i 99% av fallen.

Den känns stabil, kan dock bli lite seg i navigeringen om man går in på en riktigt tungladdad sida. Speciellt när jag streamade musik samtidigt (använde en SoundCloud-app). Då avbröts även musiken i någon sekund ett par gånger.

Kameran tycker jag inte är såå dålig. Höjer man ISO till max kan man ta bilder med endast gatubelysning och se ganska bra vad det föreställer. Den är mycket bättre än min E71 som också har 3 MPix, helt klart. Men tycker man kamera är hög prio bör man nog se sig om efter något annat.

I övrigt känns den ganska solid och väl ihopskruvad. Lite plastigt utseende, speciellt på de blanka sido-"grejerna" men den mörka matta plasten är relativt snygg. Stör mig lite på de tre knapparna längst ner. De är lite tröga och klickar högljutt, men jag tror det kommer bli bättre när de slitits in.

Ljudet när jag lyssnar på mp3 är bra. Jämförbar eller kanske bättre än min Ipod Mini gen2 (som är den mp3-spelare jag tycker bjudit på bäst ljud av dem jag ägt) (lyssnar med ett par Sennheiser px100, inte testat headset som följde med).

Lite smågrejer jag stör mig på som ni ser men för det här priset är jag väldigt nöjd.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

Har bestämt mig för att testa en Blade, men den var slut i lager hos Telia i stan och de skulle nog få in den i slutet av nästa vecka (men det är ju inte säkert att de kommer ihåg att lägga undan en). Är det kanske bäst att beställa en ifrån deras webbshop? Hur lång tid har ni som beställt därifrån fått vänta? Ska åka hemifrån några dagar innan jul och är inte tillbaka på några veckor så det hade ju varit trevligt att ha den innan dess.

Permalänk
Medlem

Installerat Finnish Fillyjonk RLS2-rommen nu, verkar riktigt trevlig. Även aktiverat A2SD samt testat lite överklockning, blir att se vad processorn klarar lite senare, kör den i 672MHz just nu.

Permalänk
Skrivet av HMB:

Installerat Finnish Fillyjonk RLS2-rommen nu, verkar riktigt trevlig. Även aktiverat A2SD samt testat lite överklockning, blir att se vad processorn klarar lite senare, kör den i 672MHz just nu.

FF RLS2 är den bästa ROMen imo.
Har inte testat överklockning, är det någon märkbar skillnad?

Visa signatur

Mina inlägg kan innehålla spår av ironi och/eller sarkasm.
加油!

Permalänk
Medlem

Och nu rapporterar jag första problemet!

Som ni ser, så är det ett par pixlar i vänstra hörnet som lyser vitt, när skärmen skall visa svart. Syns så gott som endast vid full ljusstyrka, och helsvart bild. Ej på vit/liknande bakrund.
Har tänkt gå tillbaka till Telia, men kommer det ge mig något? Förmodligen kommer de säga att det är jag som tryckt för hårt, men jag upptäckte felet redan första minuten. Vet inte om jag orkar skicka runt mobilen/vänta på reperation för denna lilla petitess.

OBS! Kameran har överdrivit ljusstyrkan! Det märks inte, om man inte letar efter det. Ser ut som dammkorn på skärmen.

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Medlem

Är riktigt nöjd med min blade. Med launcher pro så blir den hur grym som helst.

Skrivet från soffan med bladen