Permalänk
Medlem

Vad betyder det här?

Hej,

Betyder det här att processorn är nerklockad? Om ja, vad styr detta, jag har precis byggt ihop datorn och inte ändrat nåt i BIOS.

Fan vad het den måste vara om den klockar ner till hälften i idle och ändå kommer upp i 60 grader.
(Tur att jag beställt en Megahlems)

/g

Permalänk
Medlem

Omd en kommer upp i 60 C i idle får du nog montera om kylaren rätt.
Att den är lågt klockad i idle är för att spara ström.

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk

När man inte belastar datorn brukar den klocka ner sig själv för att spara ström så det är inget konstigt med det. Min dator ligger på ~1200MHz just nu faktiskt.

Visa signatur

Bärbar superdator typ lite halft.

Permalänk
Medlem

finns 101001 trådar om detta redan men bios klockar ner prollen när den inte används till spel, redigering etc som kräver med kraft helt enkelt. att den är varm är för att volten ändrar inte bara frekvensen.

Visa signatur

I5-750 @ 4,0Ghz | corsair 850w | Corsair 1600mhz Dominator 8GB | samsung 1TB HDD | Crucial m4 SSD 64GB | P7P55 PRO | XFX HD 6970 | Fractal Design R2 Silver window mod | Corsair H50 watercooler
"CPU: AMD Phenom X2 [Överklockad till tre känslor]"
R2:Extended Silence Fenix

Permalänk
Medlem

Tack för svaren alla!

Skrivet av nfskillen:

Omd en kommer upp i 60 C i idle får du nog montera om kylaren rätt.

Megahalemsen har inte kommit än... Den kommer nästa vecka så jag bryr mig nog inte om att montera om stock HS:n nu, såvida inte CPU: tar stryk som det är.