The Elder Scrolls V: Skyrim

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bla_Ze85:

Jadu, finns inte mycket mer att göra då. Typiskt datorer Du får vänta på crossfire patchen ifrån amd helt enkelt. Borde komma innom 24 timmar.

Själv gissar jag på att det tar runt 1-2 veckor för amd. När the witcher 2 kom tog det typ 3 veckor och då sa de också asap. Riktigt långsamma på att släppa fungerande drivare...

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Ser det exakt likadant ut i fler grottor där man hittar ett ord? För som man ser i deras demo 2/3 i slutet efter han absorberat draksjälen från "stenen" så kan inte jag gå ut på samma ställe som han utan där är i tunneln är det bara en återvändsgränd?

Klicka på skyrim demo 2/3 å kolla i slutet när han ska gå ut till Skyrim.
http://www.elderscrolls.com/skyrim/media/

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av krrjon:

Ser det exakt likadant ut i fler grottor där man hittar ett ord? För som man ser i deras demo 2/3 i slutet efter han absorberat draksjälen från "stenen" så kan inte jag gå ut på samma ställe som han utan där är i tunneln är det bara en återvändsgränd?

Klicka på skyrim demo 2/3 å kolla i slutet när han ska gå ut till Skyrim.
http://www.elderscrolls.com/skyrim/media/

Klicka på stenen i slutet på gången

Dold text
Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Medlem
Skrivet av LTsm:

Klicka på stenen i slutet på gången

Dold text

Finns ju inget att klicka på, ja menar när man ska klicka brukar det ju komma upp att man ska klicka på A(spelar på Xbox) för att göra nånting t.ex. A to Skyrim eller A open bleak falls barrow mm. Kommer inte upp nåt alls i slutet av den gången. Måste man verkligen gå tillbaka genom hela grottsystemet igen upp till bleak falls barrow? Det är i den "grottan" jag är.
Samt hur får man upp "vägvisaren" som han har vilken magic är det?

Dold text
Visa signatur
Permalänk
Medlem

Är det bara jag som tycker Whiterun liknar Edoras(sagon om ringen) väldigt mycket ?:P

Permalänk
Medlem
Skrivet av waagaard:

Är det bara jag som tycker Whiterun liknar Edoras(sagon om ringen) väldigt mycket ?:P

Nej, det var min första tanke också och jag tror inte det är omedvetet från Bethesdas sida.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag måste bara ge beröm till spelet som tillåter att man klarar sig bra även utan magier. Jag hade räknat med ett min tvåhandsnord skulle stöta på en vägg i svårighetsgrad där en magiker lallar sig förbi. Jag kör på master och får ta det lite försiktigt med drakarna som gärna tuggar lite på en och har ihjäl en direkt om man anfaller rakt framifrån, men det går verkligen bra att att köra utan distansvapen ändå. Level 27 och gör nära 200 skada per slag med en diedric hammer. Woohoo. Men det kommer bli en hel del mer när jag fått upp enchant lite mer.
Trevligt ;).

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

I början vart jag inte vidare motiverad till att fortsätta spela, men slutade med att jag satt från kl 19.00 till nu!
och kommer köra vidare, bara tagit en liten paus.

Så nu är man väl fast och bara måste spela, hehe

Edit: Andra pausen kl 08.00

Permalänk
Medlem
Skrivet av krrjon:

Finns ju inget att klicka på, ja menar när man ska klicka brukar det ju komma upp att man ska klicka på A(spelar på Xbox) för att göra nånting t.ex. A to Skyrim eller A open bleak falls barrow mm. Kommer inte upp nåt alls i slutet av den gången. Måste man verkligen gå tillbaka genom hela grottsystemet igen upp till bleak falls barrow? Det är i den "grottan" jag är.
Samt hur får man upp "vägvisaren" som han har vilken magic är det?

Dold text

Det ska finnas en utsmyckad sten precis där gången slutar, klicka på den

Dold text
Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Hedersmedlem

Ny drivrutin för AMD ute. Vet inte exakt hur länge den har varit ute, men kan nog helt klart vara värt att testa iaf. Tydligen löser den inte Black Screen-problemet eller CTD:s, men lite prestandavinst iaf..

http://support.amd.com/us/kbarticles/Pages/Catalyst1111aperfo...

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk
Skrivet av Kr^PacMan:

Ny drivrutin för AMD ute. Vet inte exakt hur länge den har varit ute, men kan nog helt klart vara värt att testa iaf. Tydligen löser den inte Black Screen-problemet eller CTD:s, men lite prestandavinst iaf..

http://support.amd.com/us/kbarticles/Pages/Catalyst1111aperfo...

Ute sen i måndags.

Permalänk

] håller på med questen där man ska prata med esben i fängelsehålorna men det går inte som jag vill varje svars altenativ jag väljer så stänger han luckan till slut kan ja inte prata med han tror jag provat alla svara altenativ nån som har en ide vad jag ska göra ?

Visa signatur

Processor: i7, 4790k grafikort: EVGA 970 8GB ACX 3.0 SC Minne: Hyper X savage 16GB Hårddisk: Samsung 850 250Gb + 1TB diskModerkort:GA-Z97X-GAMING3 Nätagg: Fractal Design Integra M 650W upplösning: 2560x1440*144Hz IPS OS: win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av KnapptEnHammock:

] håller på med questen där man ska prata med esben i fängelsehålorna men det går inte som jag vill varje svars altenativ jag väljer så stänger han luckan till slut kan ja inte prata med han tror jag provat alla svara altenativ nån som har en ide vad jag ska göra ?

Sök efter en "voice fix" på ex. Skyrimnexus. Han är aningen buggad och jag antar att det är det du stöter på.

Visa signatur

Eh!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bla_Ze85:

Jadu, finns inte mycket mer att göra då. Typiskt datorer Du får vänta på crossfire patchen ifrån amd helt enkelt. Borde komma innom 24 timmar.

Så är det när datorer är så mycket mer avancerat än konsolerna...

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Medlem

Bah, råkade ut för en tråkig questbugg.

Började på questet "Ill met by moonlight" och fick då en ring som var förbannad (Cursed ring of Hercine) av Sinding. Den får inte att ta av. Problemet var att Great White Elk som man ska jaga och döda buggade ur, jag hade fel shout (brukar ha frost/fire för damage) och råkade göra GWE till en isklump med Ice Form. Med fysikens obevekliga lagar som inte är på min sida rullade GWE över en klippkant och försvann nerför ett berg jag inte hade lust att hoppa efter. Av någon anledning överlevde GWE fallet nerför berget och jag såg sen att han flytta runt på kartan. Så jag gjorde en massa annat, quests m.m. innan jag tänkte ta mig tillbaks till där GWE hade stannat.

Problemet är bara att han parkerade högt uppe i ett berg jag inte kommer åt (han flög väl dit tillsammans med den flygande hästen). Vilket innebär att jag inte kan fortsätta questen och är fast med ringen. Såg sen att det tydligen är en känd bugg, stod en kommentar på http://elderscrolls.wikia.com/wiki/Ill_Met_By_Moonlight om just att GWE springer iväg och blir oåtkomlig. Vill inte vill backa så långt i saves heller. Borde kollat upp det direkt, men såg ju markeringen på kartan ditt GWE flyttat sig till så tänkte att det är lugnt att ta sig dit senare eftersom det var så långt bort.

Andra quests som buggar kan man ju hoppa över, men vill helst få bort ringen

Dold text
Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Bah, råkade ut för en tråkig questbugg.

Började på questet "Ill met by moonlight" och fick då en ring som var förbannad (Cursed ring of Hercine) av Sinding. Den får inte att ta av. Problemet var att Great White Elk som man ska jaga och döda buggade ur, jag hade fel shout (brukar ha frost/fire för damage) och råkade göra GWE till en isklump med Ice Form. Med fysikens obevekliga lagar som inte är på min sida rullade GWE över en klippkant och försvann nerför ett berg jag inte hade lust att hoppa efter. Av någon anledning överlevde GWE fallet nerför berget och jag såg sen att han flytta runt på kartan. Så jag gjorde en massa annat, quests m.m. innan jag tänkte ta mig tillbaks till där GWE hade stannat.

Problemet är bara att han parkerade högt uppe i ett berg jag inte kommer åt (han flög väl dit tillsammans med den flygande hästen). Vilket innebär att jag inte kan fortsätta questen och är fast med ringen. Såg sen att det tydligen är en känd bugg, stod en kommentar på http://elderscrolls.wikia.com/wiki/Ill_Met_By_Moonlight om just att GWE springer iväg och blir oåtkomlig. Vill inte vill backa så långt i saves heller. Borde kollat upp det direkt, men såg ju markeringen på kartan ditt GWE flyttat sig till så tänkte att det är lugnt att ta sig dit senare eftersom det var så långt bort.

Andra quests som buggar kan man ju hoppa över, men vill helst få bort ringen

Dold text

Kan du inte bara skriva "tcl" i console och sedan flyga upp efter honom?

Dold text
Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem

SID 6.7; Hmm, hade inte tänkt på det. Låter som det kan funka, ska kolla det tack.

Permalänk
Medlem

Såg på Skyrim demo 2/3 att dom zoomade med pilbågen går de verkligen göra det? Eller har dom tagit bort det i slutversionen av spelet?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av krrjon:

Såg på Skyrim demo 2/3 att dom zoomade med pilbågen går de verkligen göra det? Eller har dom tagit bort det i slutversionen av spelet?

Finns perk i archery... om jag minns rätt.

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem
Skrivet av zelxi:

Finns perk i archery... om jag minns rätt.

Ahh ok får försöka lvla den mer då

Visa signatur
Permalänk

Det jag troligtvis stör mig mest på i spelet är att alla städer är så ofantligt små. Inte ens Solitude kan jämföra sig själv med en by i verkligheten och huserar typ 30 individer. Värst är ju, precis som i Obilvion, när det är dags för ett episkt slag och typ 10-15 grabbar står där och tycker att det är "krig"(hosthost stormcloaks-questen)... Det skulle varit sjukt imponerande ifall de hade gjort åtminstone huvudstaden i Assassins Creed-storlek. Sen önskar jag att quest-serierna vore lite längre och mer varierade då de känns en aning enformiga.

Är det bara jag eller var questerna längre i Oblivion och städerna större?

Annars tycker jag att spelet är sjukt roligt, över 100-speltimmar avklarade och börjar få slut på intressanta saker att göra.

Permalänk
Skrivet av Guldkrull:

Det jag troligtvis stör mig mest på i spelet är att alla städer är så ofantligt små. Inte ens Solitude kan jämföra sig själv med en by i verkligheten och huserar typ 30 individer. Värst är ju, precis som i Obilvion, när det är dags för ett episkt slag och typ 10-15 grabbar står där och tycker att det är "krig"(hosthost stormcloaks-questen)... Det skulle varit sjukt imponerande ifall de hade gjort åtminstone huvudstaden i Assassins Creed-storlek. Sen önskar jag att quest-serierna vore lite längre och mer varierade då de känns en aning enformiga.

Är det bara jag eller var questerna längre i Oblivion och städerna större?

Annars tycker jag att spelet är sjukt roligt, över 100-speltimmar avklarade och börjar få slut på intressanta saker att göra.

Ja städerna är sjukt tråkiga jämfört med Oblivon, inte lika många affärer eller lika mycket folk. Sen tycker jag det är mer enformliga quests jämfört med Oblivion. Alla dessa "döda bandit ledaren" eller "gå till grottan och hämta Yngves sköld"...... Kul spel annars men vissa bitar känns som ett steg tillbaka.

Visa signatur

Moderkort: ASUS PRIME Z690M-PLUS D4 | Proccesor: i5 12600K @ 3.6Ghz | Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO V2 | Ram: Corsair Vengeance LPX Black 32GB @ 3200Mhz | Chassi: Fractal Design Define Mini C | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 4070 DUAL OC 12GB | Nätagg: Corsair TX750M 80+ GOLD | Lagring: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB | Skärm: MSI 27" Optix MAG274QRF-QD IPS QHD @ 165 Hz

Permalänk
Skrivet av korreWorre:

Ja städerna är sjukt tråkiga jämfört med Oblivon, inte lika många affärer eller lika mycket folk. Sen tycker jag det är mer enformliga quests jämfört med Oblivion. Alla dessa "döda bandit ledaren" eller "gå till grottan och hämta Yngves sköld"...... Kul spel annars men vissa bitar känns som ett steg tillbaka.

Ja, precis! Känns nästan som att de förlitade sig lite för mycket på radiant story telling eller vad de kallar det.

Just nu känner jag nästan för att lägga spelet på is ett år och sedan spela det vid sin fulla prakt, buggfritt med expansioner och diverse välgjorda moddar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av korreWorre:

Ja städerna är sjukt tråkiga jämfört med Oblivon, inte lika många affärer eller lika mycket folk. Sen tycker jag det är mer enformliga quests jämfört med Oblivion. Alla dessa "döda bandit ledaren" eller "gå till grottan och hämta Yngves sköld"...... Kul spel annars men vissa bitar känns som ett steg tillbaka.

Eh, du förstår att det du talar om är auto questen och inte "vanliga" quest? Det är klart dom är enformiga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bla_Ze85:

Eh, du förstår att det du talar om är auto questen och inte "vanliga" quest? Det är klart dom är enformiga.

De skulle nog kunnat göra Radiant Quest aningen bättre. De slumpade questen som erbjuds av exempelvis Thiefs Guild är sorgligt lätta. Thiefs Guild var bra mycket roligare i Oblivion vill jag minnas.

Sen är det oerhört frustrerande när man t ex levererar brev, samples 'n shit och inte får någon uppföljning. Totalt hjärndött och tråkigt system. Jag hade hellre tagit färre välgjorda småquests än den myriad av skräpquest som idag förpestar Skyrim. Gå dit, hämta det, kom hit, få lite guld. Mallen som questen pressas efter är skrämmande uppenbar.

Jag har tröttnat på Skyrim lika fort som jag tröttnade på Oblivion vilket är en enorm besvikelse. Lika stelt som Oblivion. Jag vill gilla detta spel, och jag kommer antagligen att ge det fler chanser, men just nu känns det ganska tungt.

Permalänk
Medlem

Kan man bygga nåt kul av alla Dvärg artefakter ?
Förutom då att smälta ner dem o bygga rustning/vapen .. tänkte på alla kugghjul och powercores man hittar.

Visa signatur

RYZEN 7-3700X ,ASUS Crosshair VI HERO ,G.skill Ripjaws V Black 3600MHz 32GB ,Noctua NH-D15-SE-AM4 ,Samsung 960 EVO NVMe M.2 SSD 250GB , ASUS Geforce RTX 3080ti TUF Gaming ,Fractal Design Define R5 , Corsair RM850x 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av korreWorre:

Ja städerna är sjukt tråkiga jämfört med Oblivon, inte lika många affärer eller lika mycket folk.

Vet inte om jag håller med, och lite väl binärt med "sjukt tråkiga". Visst hade de kunnat göra ett par städer lite större/mer späckade (speciellt Windhelm är tråkig, men det kanske har med designen att göra också), men överlag är jag nöjd i alla fall.
-----

De skulle de behövt putsat spelet betydligt längre. Det finns en mängd buggar, konstigt att de tyckt spelet var "färdigt att gå guld". Kanske release till jul hade varit ok. Varje dag stöter jag på buggar som är irriterande och flera questbrytare. Igår försvann min bra companion som jag spelat med under lång tid utan att jag kunnat hittat henne. Bara för att ett quest behövde ha en annan som medföljare. Hon jag gifte mig med i spelet är också helt försvunnen, hon gick ut från kyrkan och sen såg jag henne inte mer. Inte i mitt hus eller i stan eller där hon var från början (långnäsa för min del ).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Harakiri:

Kan man bygga nåt kul av alla Dvärg artefakter ?
Förutom då att smälta ner dem o bygga rustning/vapen .. tänkte på alla kugghjul och powercores man hittar.

Har också funderat mycket på detta.
Det ser ju ut som att man hittar massa delar som ska bilda en robot eller något. Kanske kan man på något sätt göra en dvärgrobot-följeslagare.
Vore riktigt nice.

Skulle för övrigt vara riktigt överraskande om man verkligen stötte på några livs levande dvärgar någonstans.
Dom ska ju ha varit utdöda sen länge, men man vet ju aldrig. Kanske har de överlevt någonstans långt ner i underjorden...
Nu stöter man ju mest på mängder av de där Gollumliknande varelserna nere i dvärgruinerna.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Skrivet av Bla_Ze85:

Eh, du förstår att det du talar om är auto questen och inte "vanliga" quest? Det är klart dom är enformiga.

Tycker även de vanliga questsen är enformiga och har inte direkt något djup.
Säg gärna till när du hittar en kul och intressant sidoquest som denna: http://www.uesp.net/wiki/Oblivion:Paranoia
Det är sånna jag saknar och har tyvärr inte stött på i Skyrim än.

Visa signatur

Moderkort: ASUS PRIME Z690M-PLUS D4 | Proccesor: i5 12600K @ 3.6Ghz | Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO V2 | Ram: Corsair Vengeance LPX Black 32GB @ 3200Mhz | Chassi: Fractal Design Define Mini C | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 4070 DUAL OC 12GB | Nätagg: Corsair TX750M 80+ GOLD | Lagring: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB | Skärm: MSI 27" Optix MAG274QRF-QD IPS QHD @ 165 Hz

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av korreWorre:

Tycker även de vanliga questsen är enformiga och har inte direkt något djup.
Säg gärna till när du hittar en kul och intressant sidoquest som denna: http://www.uesp.net/wiki/Oblivion:Paranoia
Det är sånna jag saknar och har tyvärr inte stött på i Skyrim än.

Det finns kul sidoquester. "A Night To Remember" t ex. Svårt att prata om utan spoilers (som faktiskt förstör den rätt rejält IMO), men om du är level 14+ kan man stöta på "Sam" i diverse taverns. Det är fortfarande min favoritquest hittills

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200