The Elder Scrolls V: Skyrim

Permalänk
Medlem
Skrivet av krrjon:

Aha jo jag har stulit en hel sådana drycker
Länsat Riverwood och halva Whiterun därför jag inte hunnit köra nån quest ännu.

Hur tjänar ni ihop guld förresten jag har "rånat" alla i Riverwood och en hel del i whitrun men har som max bara haft 764 i gold

Sättet jag använder mig av är att plocka upp allt av värde (som jag hittar i lådor osv) och att även se till att titta överallt, för ofta är det så att i t.ex. dungeons finns det gömda rum med kistor som innehåller enchantade items eller ädelstenar/pengar osv. Även alla fiender du dödar har guld på sig och det blir en liten förmögenhet efter ett tag...

Själv springer jag runt med över 15k guld :).

Visa signatur

_________
Intel > AMD

Permalänk
Medlem

Första uppdateringen gjord för mig, synd bara att den inte sparade pågående spel före den stängde spelet och började med uppdateringen...

Visa signatur

Dator nr.1
CPU:R7 5800X GPU:RX 5700 Pulse MEM:16GiB 3600CL16 OS:Win 10 Pro Chassi:O11 Dynamic Mini
Dator nr.2
CPU:R5 1600X GPU:Powercolor RX 5600XT MEM:16GiB 3200CL16 OS:Win 10 Pro Chassi: Ghost S1 mkII, Pangea
Bärbar: Microsoft Surface Pro4

Permalänk
Medlem
Skrivet av moddelkaj:

Det här är lite märkligt, men min TESV är försvunnen ur min steam-mapp... Jag kan inte starta spelet och sitter lite rådlös nu faktiskt? Förslag på hur man löser detta?

Om jag installerar om det, måste jag ladda ner spelet igen via steam? För det tog ca 5 timmar sist....

Samma sak hände mig, konstigt. Jag körde "verifiera integriteten hos spelcache" så fick jag tillbaka filen...

Visa signatur

Intel i7 2600K 4,2ghz, GTX 460 1GB SLI, 120GB SSD Intel 320, Asus P8P67-M PRO, 8GB ram, ANTEC TP 750W, Fractal Design R3, Noctua NH-U12P, 226BW Samsung 22' ,Win 7 64bit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AxVoB:

Sättet jag använder mig av är att plocka upp allt av värde (som jag hittar i lådor osv) och att även se till att titta överallt, för ofta är det så att i t.ex. dungeons finns det gömda rum med kistor som innehåller enchantade items eller ädelstenar/pengar osv. Även alla fiender du dödar har guld på sig och det blir en liten förmögenhet efter ett tag...

Själv springer jag runt med över 15k guld :).

Han skrev högre upp att han inte har varit i några dungeons, bara i städer.

Permalänk
Medlem

Vad gör Skyrim patchen som kom idag?

Visa signatur

Windows 10 Define Nano S I ROG Strix B450 ITX I Ryzen 5 3600 I Sapphire HD 7970 I Corsair SF600W Platinum I HyperX Fury 16GB 2993MHz CL17 I SSD 840EVO 500GB I Asus MG28UQ, 4K, 60Hz, 1ms, Freesync
Annat I Lenovo Y50-70 I Acer 5739G I Razer Imperator I Logitech Z623 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zibbit:

Vad gör Skyrim patchen som kom idag?

Blockerar 4GB-patchningen, vad jag läst. Tydligen inte den patchen som dom snackade om tidigare.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hammar:

Han skrev högre upp att han inte har varit i några dungeons, bara i städer.

Jag vet det, jag sa bara hur jag gjorde : p

Visa signatur

_________
Intel > AMD

Permalänk
Medlem
Skrivet av moddelkaj:

Löste det. Hittade en .exe-fil på nätet som jag laddade ner nu funkar det perfekt!

Säkrare att ladda om filen från Steam.

I övrigt så kom en patch idag också, så den ska ändå uppdateras (tror inte det spelade någon roll om man stängt av uppdatering, det var en tvingande patch tydligen).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hammar:

Synd att ingen vet som vad dom pratar om svarar dig..

Du har alltså STULIT prylarna, eller hur? Då behöver du en HÄLARE & inte en handlare,
dom köper inte stöldgods & det är därför prylarna inte syns hos dom när du försöker sälja dom.
Stulet = markerat RÖTT i din inventory. Ok?

Tips:
Ta dig till Riften. Har du inte varit där fixar du femtio spänn & går ut ur [insert stad]
& betalar för häst&vagn-transport dit. Gå sen till torghandeln & häng lite där, tills en snubbe
med skägg undrar om du vill hjälpa till lite .. sen löser det sig.

Aha jo 99% stöldgods då visste man det bara fara dit å leta upp hälaren då

Skrivet av AxVoB:

Sättet jag använder mig av är att plocka upp allt av värde (som jag hittar i lådor osv) och att även se till att titta överallt, för ofta är det så att i t.ex. dungeons finns det gömda rum med kistor som innehåller enchantade items eller ädelstenar/pengar osv. Även alla fiender du dödar har guld på sig och det blir en liten förmögenhet efter ett tag...

Själv springer jag runt med över 15k guld :).

Ok ska bara länsa whiterun å sen samla mod å ge mig ut......spindeljävlar

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Steffe:

Blockerar 4GB-patchningen, vad jag läst. Tydligen inte den patchen som dom snackade om tidigare.

Um, varför skulle dom vilja ta bort den möjligheten tro?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Um, varför skulle dom vilja ta bort den möjligheten tro?

Filen har numera DRM i form av Steam-lås och kryptering. Funkar tydligen inte att hacka dit 4GB/LAA pga det.

Om man måste ha LAA pga stabilitet, så se till att stänga av uppdateringar i Steam och använd den gamla versionen. Om den uppdaterar i alla fall, kopiera dit gamla versionen (med LAA) och kör sen spelet genom att dubbelklicka på TESV.exe istället för launchern via Steam.

Permalänk

Har äntligen börjat spela Skyrim på allvar då spelburken kommit tillbaka från Inet, allt flyter på bra med några moddar, dock har jag upplevt något småudda. Detta händer inte varje gång jag spelar, men det har hänt några gånger, även efter patchen som släpptes idag, efter några timmars spelande blir vissa figurer, både djur och NPCs, samt olika texturer lilablå, ser väldigt skumt ut. Jag har inte tagit några screenshots, kan göra det nästa gång det dyker upp, om det dyker upp.

Vad kan detta bero på?

Permalänk

Har vid två tillfällen då jag fjantat omkring utanför Riften stött på filurer från Dark Brotherhood som ville döda mig. Bägge hade på sig ett kontrakt som nämnde mig vid namn och att nån ville se mig död. Är det här att betrakta som random encounters, eller har jag råkat trampa nån på tårna?

Visa signatur

Strålskadade grävlingar och lite annat hittar du här: http://elektrofredrik.deviantart.com/

Permalänk
Medlem
Skrivet av krrjon:

Aha jo 99% stöldgods då visste man det bara fara dit å leta upp hälaren då

Ok ska bara länsa whiterun å sen samla mod å ge mig ut......spindeljävlar

Hmm, var det inte just i Whiterun vissa hade ludna spindlar i fickorna just för att förhindra ficktjuveri ?

Ärligt talat så trivs de där spindlarna vanligen i grottor och fuktiga källare och liknande. Så länge du håller dig i det öppna landskapet är du rätt säker.
Dock så finns det frigående "frostbite spiders" längre upp i norr och de har inget emot att gå ute i det fria...
Springer du så kan du dock lätt springa ifrån en spindel om någon skulle dyka upp.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nandai:

Har äntligen börjat spela Skyrim på allvar då spelburken kommit tillbaka från Inet, allt flyter på bra med några moddar, dock har jag upplevt något småudda. Detta händer inte varje gång jag spelar, men det har hänt några gånger, även efter patchen som släpptes idag, efter några timmars spelande blir vissa figurer, både djur och NPCs, samt olika texturer lilablå, ser väldigt skumt ut. Jag har inte tagit några screenshots, kan göra det nästa gång det dyker upp, om det dyker upp.

Vad kan detta bero på?

Spelet misslyckas med att ladda in texturerna. Spara, gå till huvudmenyn och läs in sparfilen igen så ska det funka.

Visa signatur

Processor: AMD FX-8350 Grafikkort: AMD Radeon 290 Primärminne: 16 GB Corsair Vengeance Sekundärminne: 1x1TB WD Black 7200RPM, 4x2TB WD Green 5400 RPM

Permalänk
Medlem

Går det att koppla in en ps3 kontroll till datorn och spela via den?

Visa signatur

_________
Intel > AMD

Permalänk
Medlem

xbox kontroll med pc dongel (usb sändare) funkar bra, men själv tyckte jag styrningen med handkontroll var hemsk jämfört med pc så jag flytta tillbaka till skrivbordet för att spela skyrim

Visa signatur

Vit kaffekopp V1.0

Permalänk
Skrivet av zelxi:

Uppe i berget South-East.... långt uppe i berget :P, kommer upp en ikon när du är nära. Kan skriva ref id om du vill ha den.

EDIT: South-East!!

Tack!
Jag missade stigen upp till henne kort och gott.
Tack söta Angie för lite gratis träning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AxVoB:

Går det att koppla in en ps3 kontroll till datorn och spela via den?

Japp.
http://www.gamefront.com/how-to-use-a-ps3-controller-on-a-pc/

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

nice, ska prova det senare i veckan,,

Visa signatur

_________
Intel > AMD

Permalänk
Medlem
Skrivet av AxVoB:

nice, ska prova det senare i veckan,,

Vet dock inte hur bra det fungerar med Skyrim, men det fungerar oftast fint i andra spel

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Buio:

Filen har numera DRM i form av Steam-lås och kryptering. Funkar tydligen inte att hacka dit 4GB/LAA pga det.

Om man måste ha LAA pga stabilitet, så se till att stänga av uppdateringar i Steam och använd den gamla versionen. Om den uppdaterar i alla fall, kopiera dit gamla versionen (med LAA) och kör sen spelet genom att dubbelklicka på TESV.exe istället för launchern via Steam.

Jäkligt kasst av dem att inte slå på LAA från början.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Jäkligt kasst av dem att inte slå på LAA från början.

Jo håller med. Jag är en av dem som får krasher då och då utan den fixen. Med hacket har jag inte krashat någon gång trots lång tids spelande. Jag hade kvar gamla exefilen som backup så stängde av autoupdate i Steam och la tillbaks gamla versionen med LAA fixen. Fungerar bra tills vidare. Hoppas de fixar det till nästa uppdatering.

Permalänk
Medlem

Någon som testat 11.11a performance driver? notera att den stänger av cf för spelet (pga negativ skalning) om man inte tvingar men man kan ju tjäna på nya drivern ändå...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Hoppas de fixar det till nästa uppdatering.

Jag köpte Skyrim pre-release för ordningens skull. Älskar Bethesda-spel alla kategorier.
Däremot spelar jag .. inte via Steam; Noll krasher - eller nja, <10 på .. sen release@12-16h/dygn.

Bara så ni vet.

Permalänk
Avstängd

Man börjar få lite hets på det här spelet. Kan fortfarande inte navigera någonting med musen. Kan inte klicka på något som jag inte redan markerat med WASD. Och 360 controllen är urkopplad, och valet ingame är också av.

Visa signatur

GPU: Sapphire HD7950 3GB OC CPU: i5 2500K 4.4GHz KYL: Scythe Mugen 2
MOBO:
Gigabyte Z68X-UD3H B3 RAM: GSkill 8GB 1600MHz PSU: Corsair TX650W
MUS: Logitech G400 TB: Logitech G15 SKÄRM: BENQ G2220HD // G2400W
HÖRLUR: HD558 LJUDKORT: Xonar DX CASE: Define R3 SSD: NOVA 2 60GB MECH: 3.75TB

Permalänk
Medlem

Nån som vet om det finns nån savegame/charakter-editor? Vill rensa bort smithing från min gubbe då det känns så förbaskat fuskigt att kunna dra på sig en dragonscale-armor redan vid lvl28 :/ Hela jakten på bättre armor försvinner ju typ, vilket är lite tråkigt..

Drog en tråd om det, svara gärna där, #11633324

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Avstängd

Jag minns hur microsoft år 2008 gjorde reklam att dx10 kommer vara jättebra grafik. Den här bilden visades då:
Flighsimulator dx10

Nu har vi Skyrim vilket faktiskt påminner om dx10 grafiken som visades år 2008:
http://bilder.egmont.se/cache/78/78f3/78f3daed05462c15e2d0208...

Kul att se utveckling.

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av michael123:

Jag minns hur microsoft år 2008 gjorde reklam att dx10 kommer vara jättebra grafik. Den här bilden visades då:
Flighsimulator dx10

Nu har vi Skyrim vilket faktiskt påminner om dx10 grafiken som visades år 2008:
http://bilder.egmont.se/cache/78/78f3/78f3daed05462c15e2d0208...

Kul att se utveckling.

Ja, just vatten tycker jag att utvecklarna blivit riktigt bra på numera.

Dock angående bilderna från Flight sim, så tycker jag att båda bilderna ser ungefär lika realistiska ut.
DX9 bilden ser ut att vara tagen en dag med stiltje och DX10 bilden när det blåser lite, men båda ser ut som man skulle förvänta sig i verkligheten tycker jag.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem