Permalänk
Medlem

Lite frågor angånde Aspire 5741G

Hallo!
Ny på forumet så jag har lite överseende med lite bristande kunskap. (om admin vill flytta mitt inlägg går det bra)

Jag har köpt mig en Aspire 5741G väldigt nöjd med allt förutom två saker.

1. Fläkten går på i tid och otid, jag har prövat att ladda ner Speedfan och läst diverse forums trådar men kan inte ändra något där. Finns det någon som har någon lösning eller tankar om detta?

2. Jag har även prövat att undervolta denna maskin för att få ner värmen samt spara batteri, vilket i sig är lite under dimensionerat, jag inte har fått någon ordning på. Programmen som jag har prövat är RMclock samt CPUgenie. Även här har jag läst olika guider om hur undervoltning ska gå till utan resultat.

Om det finns någon som har/haft liknade problem är jag väldigt intresserad av att höra era tankar.
Jag kan även ladda upp lite bilder på de olika programmen om det skulle hjälpa!

Tack på förhand!

Visa signatur

Moderkort: ASUS Z87-A ATX CPU:Intel Core i7 4770K 4.4 GHz GPU:ASUS Radeon R9 280X 3GB DirectCUII TOP Ram: Kingston 16GB (2x8GB) CL10 1600MHz HyperX SSD:Samsung SSD EVO Basic 840-Series 120GB Kylning: Cooler Master Hyper 212 EVO Chassi: DEFINE R4 Black Pearl PSU:be quiet! Pure Power L8 630W 80+ Bronze