Permalänk
Medlem
Skrivet av SteFFoo:

Hehe brukar få den frågan faktiskt!
Men jag tror det är bra att ha ett namn som får en att hajja till lite, så därför tog jag Djungelapa

Jag tänkte färga sleeven under veckan. Kanske provar lila och någon annan också.
Nu är jag fri från skolan så nu har jag mer tid att lägga på mitt företag
Har fått massa ordar de senaste 4 dagarna så det är väldigt roligt att ni handlar!

göttans :), do it, kommer behöva en del Chocolate Temptation till mitt bygge
det är väl skönt va :), samma här fast jobbet ropar för fullt !
underbart back in bussnies får man väl säga

Permalänk
Avstängd

Ni har inga planer på att börja sälja färdigsleevade extensions på ex moderkort, pci-e etc?
Förstår dock det kan vara svårt att hitta bra färger som kan sälja
Men ex den röd,svarta. Blå,svarta, helsvart osv kan kanske gå bra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av definition:

Ni har inga planer på att börja sälja färdigsleevade extensions på ex moderkort, pci-e etc?
Förstår dock det kan vara svårt att hitta bra färger som kan sälja
Men ex den röd,svarta. Blå,svarta, helsvart osv kan kanske gå bra?

Jag och stefan pratade om att göra specialbeställningar på förlängare, men det la vi på hyllan ett tag tilll, tar ju en del att sleeva dem själv, så vi får se hur det blir, jag kommer ta hem sleevejobb nu under sommaren så det är bara att säga till :), dock vet jag inte hur jag ska annonsera det :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av definition:

Ni har inga planer på att börja sälja färdigsleevade extensions på ex moderkort, pci-e etc?
Förstår dock det kan vara svårt att hitta bra färger som kan sälja
Men ex den röd,svarta. Blå,svarta, helsvart osv kan kanske gå bra?

Hej!

Ber om ursäkt för det sena svaret.

Det har varit på tapeten att sälja färdigsleevade, dock blir det nog inte jag som kommer att sleeva dem pga det tar väldigt lång tid för den låga intäkten man får.
Så det blir troligtvis färdiga, dock vet jag inte hur kvaliten ser ut på dessa, men ska försöka ta hem lite prover snart

Permalänk
Medlem
Skrivet av KsKz_91:

Jag och stefan pratade om att göra specialbeställningar på förlängare, men det la vi på hyllan ett tag tilll, tar ju en del att sleeva dem själv, så vi får se hur det blir, jag kommer ta hem sleevejobb nu under sommaren så det är bara att säga till :), dock vet jag inte hur jag ska annonsera det :/

För mig gör det inget om jag lägger till kontaktinfo om dig på min sida, du kan fundera lite på de
Troligtvis kommer jag inte hinna göra det själv, och jag vet att du är bättre på att sleeva än mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av SteFFoo:

För mig gör det inget om jag lägger till kontaktinfo om dig på min sida, du kan fundera lite på de
Troligtvis kommer jag inte hinna göra det själv, och jag vet att du är bättre på att sleeva än mig

hmm jadu :), låter ju inte dåligt
why not liksom

Permalänk
Medlem

Bästa stället jag Handlat på! Snabb leverans! Kommer snart handla mer! =D

Permalänk
Medlem

Halloj!
När kommer vi få se svarta sleeves i lager igen?

Tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mackiin:

Bästa stället jag Handlat på! Snabb leverans! Kommer snart handla mer! =D

Tack så mycket, det uppskattas

Skrivet av Szkar:

Halloj!
När kommer vi få se svarta sleeves i lager igen?

Tack!

Tjo!

Jag vågar inte säga att det trillar in under kommande veckan, men troligtvis nästa!

/Stefan

Permalänk
Medlem
Skrivet av SteFFoo:

Tjo!

Jag vågar inte säga att det trillar in under kommande veckan, men troligtvis nästa!

/Stefan

Nice! Jag ser fram emot det.

Får vi se någon slags förhandsbeställning (backorder på engelska) där man kan beställa varor som ej är i lager?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Szkar:

Nice! Jag ser fram emot det.

Får vi se någon slags förhandsbeställning (backorder på engelska) där man kan beställa varor som ej är i lager?

Har en del problem jag måste ta itu med hemsidan om jag lägger till den funktionen (produkter visas som "i lager" etc) men ska kika på det under veckan

/Stefan

Permalänk
Medlem

Fabric sleeve, kommer det att komma en variant för SATA?
Samt när kommer det populära "Verktyg till 6,8,24 pins kontakter"?

Tänkte beställa några meter och prova på att sleeva.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molgorain:

Fabric sleeve, kommer det att komma en variant för SATA?
Samt när kommer det populära "Verktyg till 6,8,24 pins kontakter"?

Tänkte beställa några meter och prova på att sleeva.

Till just sata fungerar fabric sleeve inte så värst bra, den behöver vara ganska bred för att trä igenom kontakterna då den inte är lika flexibel som vanlig.
Är den så pass bred så blir den sladdrig och ful på själva sata-kabeln.

Jag bönar och ber att verktygen dyker upp nästa vecka

Permalänk

Verkar gå bra för dig Tycker alltid något man ska ha är slutsålt när man ska handla

Visa signatur

Ryzen 9 5900x | EVGA RTX 3090 | Gigabyte x570 Aourus Master | 32gb G-Skill TridentZ Royal Silver | EVGA T2 850w | WD Black 2TB NVME | 2x Samsung EVO 850 1TB RAID 1 | Lian Li O11 Dynamic | Acer Predator x34
Custom Loop: 2x 360 EK Rad, EK Velocity Full Nickel, EK GPU Fullcover

Permalänk
Medlem

Hallå där,

Stefan du kanske minns mig, vi hade företags snacket men nu var det dags för mig att sleeva min dator. Tänkte kollla med dig. Har ett par 3 och 4 pin kablar (brukar finnas på fläktar) som måste sleevas. Vad för verktyg behöver man för att kunna ploppa ut dessa?

Permalänk
Medlem
Skrivet av syntaxVI:

Hallå där,

Stefan du kanske minns mig, vi hade företags snacket men nu var det dags för mig att sleeva min dator. Tänkte kollla med dig. Har ett par 3 och 4 pin kablar (brukar finnas på fläktar) som måste sleevas. Vad för verktyg behöver man för att kunna ploppa ut dessa?

För de kontakter som sitter på fläktar använder man enklast en nål, och trycker på baksidan av kontakten där metall syns. Det är en hake som måste tryckas neråt för att släppa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deathtrip2k:

Verkar gå bra för dig Tycker alltid något man ska ha är slutsålt när man ska handla

Jo det krånglar ibland med leveranserna men jag börjar lära mig vad som säljer mycket och inte
Just nu har det mesta kommit tillbaks i lager!

Skrivet av syntaxVI:

Hallå där,

Stefan du kanske minns mig, vi hade företags snacket men nu var det dags för mig att sleeva min dator. Tänkte kollla med dig. Har ett par 3 och 4 pin kablar (brukar finnas på fläktar) som måste sleevas. Vad för verktyg behöver man för att kunna ploppa ut dessa?

Dig minns jag allt, hoppas det rullar på för dig
Som Marcusk skriver ovanför så kan jag nog inte beskriva det bättre

Permalänk
Medlem

Tjena
Du har ingen möjlighet att plocka hem USB sleeve?
Skulle behöva vit & aqua blå

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Suverän service och leverans. Svarade på min förfrågan på några minuter och fick paketet levererat från fredag till måndag. Rekommenderas!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

Tjena
Du har ingen möjlighet att plocka hem USB sleeve?
Skulle behöva vit & aqua blå

Hej du!
Jag ska se vad som går att ordna
Måste kolla upp vilken diameter som krävs också.

Skrivet av chrono:

Suverän service och leverans. Svarade på min förfrågan på några minuter och fick paketet levererat från fredag till måndag. Rekommenderas!

Tack ska du ha!

Permalänk

I tider där vi ser att nästan var och varannat företag som ploppar upp är bluff och båg så är de något fruktansvärt gott att läsa om ett där allting verkar flyta på rätt och riktigt.
Att redan få såpass bra kritik från SweC är en mycket bra bragd som skall uppmuntras. Jag har själv inte handlat något men de är helt enkelt för att jag inte har något att sleeva
Men det värmer gott i mitt hjärta när jag ser hederliga människor göra rätt för sig och samtidigt göra det bra. Tumme upp för djungelapa!

Visa signatur

Regnar det så kommer det ifrån himlen.

annars står de i tidningen..

Permalänk
Medlem

Har du inte funderat på att börja sälja fläktar? MVH

Permalänk
Medlem

Underbar hemsida, beställt några gånger och allt varit bra. Förutom nu då jag fått fel vara, fick behålla den, de skickade en ny och fick en fraktfritt rabattkod. Underbar service!!

Visa signatur

| Chassi Corsair 350D || PSU Corsair AX760 || Moderkot ASUS MAXIMUS V GENE Z77 ||
| CPU Intel i5 2500K @ 4,0GHz + H100 || GPU ASUS R9 280X || RAM 8GB Vengeance ||
| NAS ReadyNas Ultra 4 + 3TB WD RED || SSD Samsung 840 EVO 250GB || OS Win 8 Pro ||
| Kringutr. DELL U2711 || Qpad 5K || Steelseries QCK || Qpad MK-50 || Sennheiser HD380 Pro || Nikon D3100 ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av TroNi:

I tider där vi ser att nästan var och varannat företag som ploppar upp är bluff och båg så är de något fruktansvärt gott att läsa om ett där allting verkar flyta på rätt och riktigt.
Att redan få såpass bra kritik från SweC är en mycket bra bragd som skall uppmuntras. Jag har själv inte handlat något men de är helt enkelt för att jag inte har något att sleeva
Men det värmer gott i mitt hjärta när jag ser hederliga människor göra rätt för sig och samtidigt göra det bra. Tumme upp för djungelapa!

Tack så mycket, det är väldigt roligt att så många är positiva till mitt arbete jag lägger ner
Det är er glada människor som gör att man orkar fortsätta!

Skrivet av asdarn:

Har du inte funderat på att börja sälja fläktar? MVH

Jag har tänkt på det ett tag, men jag tror inte att jag klarar av att hålla samma låga pris som jättarna som handlar mycket större volymer än vad jag skulle göra.

Skrivet av lp0l:

Underbar hemsida, beställt några gånger och allt varit bra. Förutom nu då jag fått fel vara, fick behålla den, de skickade en ny och fick en fraktfritt rabattkod. Underbar service!!

Tack, skönt att du blev nöjd trots tabben
Ibland slår det slint i huvudet när jag packar...

Permalänk
Avstängd

trevlig hemsida du har.
jag har inte beställt något än men undrar om någon av sleevsen du har kan funka till å sleeva usb kablar?
om du skulle ha det så kommer det nog en beställning nästa vecka

Visa signatur

cooler master elite 430, i5 2500k, corsair ax 850w, gigabyte gtx 580,
1tb samsung spinpoint, asrock p67 extreme 4, corsair vengance 8gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av dreasoz:

trevlig hemsida du har.
jag har inte beställt något än men undrar om någon av sleevsen du har kan funka till å sleeva usb kablar?
om du skulle ha det så kommer det nog en beställning nästa vecka

kolla 5 inlägg uppåt

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av dreasoz:

trevlig hemsida du har.
jag har inte beställt något än men undrar om någon av sleevsen du har kan funka till å sleeva usb kablar?
om du skulle ha det så kommer det nog en beställning nästa vecka

Till usb/nätverkskabel är smal-sleeven lite för liten. Det går att dra på sleeven med kontakterna borttagna på kabeln men sleeven blir så pass expanderad så att det syns igenom. Jag håller på och kollar ifall jag kan hitta någon annan passande storlek

Jag tror det är ett måste att montera bort eventuella kontakter då den annars blir lika bred som en sata-kontakt, och då är det enda alternativet sata-sleeve.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SteFFoo:

Till usb/nätverkskabel är smal-sleeven lite för liten. Det går att dra på sleeven med kontakterna borttagna på kabeln men sleeven blir så pass expanderad så att det syns igenom. Jag håller på och kollar ifall jag kan hitta någon annan passande storlek

Jag tror det är ett måste att montera bort eventuella kontakter då den annars blir lika bred som en sata-kontakt, och då är det enda alternativet sata-sleeve.

på en annan usbkontakt fick jag skärna bort orginal skyddet (gummit) för att få på.
ska testa och skala lite på själva kontakten ifall det går att tälja ner av sizen.

har ändå en frontkit över så om denna pajar är inte hela världen.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Satt precis och kollade på din sida, men tänkte kolla här först om den smala fabric sleeven är tillräckligt stor för sladden på Logitech G500, G110 och G35?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SteFFoo:

Till usb/nätverkskabel är smal-sleeven lite för liten. Det går att dra på sleeven med kontakterna borttagna på kabeln men sleeven blir så pass expanderad så att det syns igenom. Jag håller på och kollar ifall jag kan hitta någon annan passande storlek

Jag tror det är ett måste att montera bort eventuella kontakter då den annars blir lika bred som en sata-kontakt, och då är det enda alternativet sata-sleeve.

Två usb kablar i kabelstrumpan för sata så blir det rätt lagom enligt mig, förutsatt att man överlever att den blir lite tjockare.

Visa signatur

Lian Li A71FB, Bequiet Dark Pro 850w, Asus P9X79 pro, i7 3930k@4.7Ghz, R9 290X, H2O, 32gb ddr3, Samsung 830 128gb, 2x 1.5tb WD black, Asus Phoebus.