Permalänk
Medlem
Skrivet av ericsundell2:

Jag kan ta lite bilder imorrn och posta dem här så du får se. Det är dock vanliga sata kablar 6gb/sec som kom med i asrock p67 extreme 4 moderkorts lådan samt 2 st gula vanliga jag köpt löst.

Konstigt nog så gick den gammla lättast igenom strumpan dvs den röda sata 2 kabeln som är 5 år kanske.

Men jag fixar lite bilder på, jag vill juh sleeva dem sen ska jag börja med resten av datorn när du får in verktyget.

Hur gör du när du sleevar? För du vet väl att man ska trycka ihop sleeven så den expanderar och sen "glider" över?

Permalänk
Skrivet av Sealarn:

Hur gör du när du sleevar? För du vet väl att man ska trycka ihop sleeven så den expanderar och sen "glider" över?

Jo jag vet hur man sleevar. Man trycker från ena hållet så den blir större och trycks ihop sen drar du i andra hållet.
Som en mask som kryper kan man säga. Som youtube videon som stefan länkar via sin hemsida till. Dock har den sleeven extremt mycket plats mot de andra så.

De måste vara någe skumt då den röda sata kabeln (gammla) gick igenom mycket lättare medans dessa svarta och gula som är standarn fasnar och rör sig inte en mm. Som att försöka flytta betongblock.

Vet inte mer hur jag ska förklara de...hmm..

Visa signatur

EMS Design Webbyrå i Stockholm:
http://www.emsdesign.se
Inet Fraktfritt
https://www.inet.se/artikel/6101343/
"Citera för svar/respons"

Permalänk
Medlem

Stefan jag tycker du borde lägga upp de nya sakerna du beställt (t.ex. Navy fabric) så att man kan skriva upp sig så man får ett mail när de kommer in i lager.

Visa signatur

Har ett moderkort men vart fan köper man ett pappakort!?
Dator som moddas för fullt: SilverStone Raven RV02 White| i7 2600k @ 4,6GHz | ASUS P8P67 WS Revolution| Tri SLI Asus GTX580 DCII| 16Gb Corsair Vengence 1600MHz | Corsair AX 1200i| 2st OCZ Vertex 3 MI 120GB | Skärmar: 3x Dell U2311

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcusk:

Men ni behöver inte sleeva dom själv, kan ni inte köpa in färdig sleevade kablar?
http://www.bitfenix.com/global/en/products/premium-modding/al...

Har du kollat om det går att börja sälja sådana? (Eller andra färdigsleevade kablar, måste inte vara just dessa.)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobi the Dobi:

Stefan jag tycker du borde lägga upp de nya sakerna du beställt (t.ex. Navy fabric) så att man kan skriva upp sig så man får ett mail när de kommer in i lager.

Done!

Skrivet av Marcusk:

Har du kollat om det går att börja sälja sådana? (Eller andra färdigsleevade kablar, måste inte vara just dessa.)

Bitfenix har jag kollat på, speciellt deras sata-kablar.
Jag vet att jag lovat det tidigare så jag ska försöka lägga lite prioriet på dem

Permalänk
Hedersmedlem

Enligt din beskrivning av fabric sleeven så
"Eventuella kontakter som ska träs igenom sleeven bör täckas över med ett varv tejp på ca 1-2cm för att undvika att den fastnar i det mjuka materialet." Men jag hävdar fortfarande att det funkar bättre med det lilla molexverktyget

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SteFFoo:

Tackar

Visa signatur

Har ett moderkort men vart fan köper man ett pappakort!?
Dator som moddas för fullt: SilverStone Raven RV02 White| i7 2600k @ 4,6GHz | ASUS P8P67 WS Revolution| Tri SLI Asus GTX580 DCII| 16Gb Corsair Vengence 1600MHz | Corsair AX 1200i| 2st OCZ Vertex 3 MI 120GB | Skärmar: 3x Dell U2311

Permalänk
Skrivet av SteFFoo:

Tjenare, Älskar den gröna färgen!

Vad använde du för färg till att färga den?
Edit: Såg att du kanske skulle göra en guide, är det något som kommer inom en snar framtid?

Mvh Kristofer

Permalänk
Medlem
Skrivet av fiskarbent:

Tjenare, Älskar den gröna färgen!

Vad använde du för färg till att färga den?
Edit: Såg att du kanske skulle göra en guide, är det något som kommer inom en snar framtid?

Mvh Kristofer

Det är färg till att färga polyester
Ska försöka fixa guide under veckan, lite att stå i pga sista veckan innan examen men ska nog gå att lösa!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MulleEng:

Enligt din beskrivning av fabric sleeven så
"Eventuella kontakter som ska träs igenom sleeven bör täckas över med ett varv tejp på ca 1-2cm för att undvika att den fastnar i det mjuka materialet." Men jag hävdar fortfarande att det funkar bättre med det lilla molexverktyget

Lägger till det i beskrivningen, visste inte om den briljanta iden när jag skrev produktbeskrivningen

Permalänk
Skrivet av SteFFoo:

Det är färg till att färga polyester
Ska försöka fixa guide under veckan, lite att stå i pga sista veckan innan examen men ska nog gå att lösa!

Låter kanon

Permalänk
Medlem

Tjena stefan, skulle du kunna färga en bit sleeve????? Ehmm färgen jag är efter är Mjölkchokladbrun :), Chokolate Temptation

Vill ha till mitt nya "stora" bygge serru

bildex: http://lovisaholmstrom.blogg.se/images/2011/choklad-marabou-m...

Permalänk
Medlem
Skrivet av KsKz_91:

Tjena stefan, skulle du kunna färga en bit sleeve????? Ehmm färgen jag är efter är Mjölkchokladbrun :), Chokolate Temptation

Vill ha till mitt nya "stora" bygge serru

bildex: http://lovisaholmstrom.blogg.se/images/2011/choklad-marabou-m...

Jag har bruuuun färg, kan färga runt 100m och se hur resultatet blir! Kan vara färgen jag kör med i guiden.
Om det blir bra kan jag ju lägga ut resten i butiken, special edition

Permalänk

Tjena,
tänkte beställa lite sleeve, men undrar bara vilka av färgerna som är UV-reaktiva.

hojs ohojs

Permalänk
Medlem
Skrivet av xps_martin:

Tjena,
tänkte beställa lite sleeve, men undrar bara vilka av färgerna som är UV-reaktiva.

hojs ohojs

Hej!

Det är inte så många som är UV-reaktiva, men gul, grön och lila är de som reagerar starkast

/Stefan

Permalänk
Medlem
Skrivet av SteFFoo:

Jag har bruuuun färg, kan färga runt 100m och se hur resultatet blir! Kan vara färgen jag kör med i guiden.
Om det blir bra kan jag ju lägga ut resten i butiken, special edition

göttans stefan! ska bli kul och se hur resultatet blir :), går det att färga vanlig sleeve ???? pröva det också med samma färg:) Good luck !

Permalänk
Medlem
Skrivet av KsKz_91:

göttans stefan! ska bli kul och se hur resultatet blir :), går det att färga vanlig sleeve ???? pröva det också med samma färg:) Good luck !

Jag tror vanlig sleeve är på tok för tjock för att färgen ska tränga igenom
Men kan prova och se om det händer något.

/Stefan

Permalänk
Medlem
Skrivet av SteFFoo:

Jag tror vanlig sleeve är på tok för tjock för att färgen ska tränga igenom
Men kan prova och se om det händer något.

/Stefan

okej gött gött, när tror du det kan bli klart...ikväll ????

Permalänk
Medlem
Skrivet av KsKz_91:

okej gött gött, när tror du det kan bli klart...ikväll ????

Sorry no can do, har fullt upp med rapporten som ska in imorgon :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av SteFFoo:

Sorry no can do, har fullt upp med rapporten som ska in imorgon :/

aha okaj, jobba på du på rapporten :)! GL

Permalänk
Medlem

hur har det gått med studierna stefan :)??? äntligen sommarlov eller ??? hoppas du har haft en trevlig helg, hare gött !

Permalänk
Medlem
Skrivet av KsKz_91:

hur har det gått med studierna stefan :)??? äntligen sommarlov eller ??? hoppas du har haft en trevlig helg, hare gött !

Halloj!
Sorry för den väldigt upptagna veckan! Nu har man klarat av allt jobbigt med studierna, bara middag och fest kvar

Btw har fått hem navy blue fabric samt nya verktyg, tänkte uppdatera allt på en gång imorgon eftermiddag.

Min leverantör gjorde en rejäl tabbe genom att skicka 1mm mindre diameter på påfyllningarna till vanlig sleeve smal, så där kan nog bli brist ett tag på exempelvis svart färg.
Denna storleken är typ omöjlig att ha vanliga datorkablar i så vi får se hur jag/leverantören i långtbortistan löser det, rör sig om ca 1000-1500 meter :/
Det lönar sig visst att vara övertydlig

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av SteFFoo:

Halloj!
Sorry för den väldigt upptagna veckan! Nu har man klarat av allt jobbigt med studierna, bara middag och fest kvar

Btw har fått hem navy blue fabric samt nya verktyg, tänkte uppdatera allt på en gång imorgon eftermiddag.

Min leverantör gjorde en rejäl tabbe genom att skicka 1mm mindre diameter på påfyllningarna till vanlig sleeve smal, så där kan nog bli brist ett tag på exempelvis svart färg.
Denna storleken är typ omöjlig att ha vanliga datorkablar i så vi får se hur jag/leverantören i långtbortistan löser det, rör sig om ca 1000-1500 meter :/
Det lönar sig visst att vara övertydlig

Nja det vet jag inte, det kan nog funka bra ändå med smalare sleeve. Lägg ut den och skriv att den är smalare. Den vanliga som du har nu har jag nästan tyckt är för tjock.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem

tjenare steffe, märkte en liten frej på din sida, överst på headern där det står "Leverans" så är det 1 mellanslag emelland n'et och s'et.

Och det verkar som att shoppen fungerar prima, hare gött

Visa signatur

Kom ihåg att ''Citera" mig ifall ni vill ha svar

Intel i5-4460 | GTX 760 | MSI B85M G43 | Crucial Ballistix 8GB | Intel 335 SSD

Permalänk
Skrivet av willaim:

tjenare steffe, märkte en liten frej på din sida, överst på headern där det står "Leverans" så är det 1 mellanslag emelland n'et och s'et.

Och det verkar som att shoppen fungerar prima, hare gött

Tror inte att det är mellanslag utan bara att s:en tar upp mer plats. Om du kollar på fliken "Om Oss" så är det likadant där.

Visa signatur

"De är ju subjektsformen, dem är objektsformen.
Om man inte förstår skillnaden bör man använda dom."

Permalänk
Medlem
Skrivet av MulleEng:

Nja det vet jag inte, det kan nog funka bra ändå med smalare sleeve. Lägg ut den och skriv att den är smalare. Den vanliga som du har nu har jag nästan tyckt är för tjock.

Jag kommer ju inte skicka tillbaks den så det blir att lägga ut den i butiken. Den är väldigt svår att sleeva AWG18 kablar med då den samtidigt är mycket styvare och mindre expansiv.
Så det blir nog att rea ut den rejält, troligtvis funkar den bra till fläktkablar och liknande

/Stefan

Permalänk
Medlem

Det efterlängtade 24p verktyget finns nu åter i lager
Plus navy blue fabric sleeve!

Ska lägga till den väldigt smala sleeven när jag har mer tid, kommer även erbjuda bredare krympslang med limmad insida! Perfekt till satakablar vars krympslang gärna vill sitta lite löst.

Permalänk
Medlem

Lite off topic men jag måste bara fråga. Hur kom du fram till att ditt företag skulle heta Djungelapa? Hade du Animal Planet eller Nat Geo Wild igång på TV just då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SteFFoo:

Halloj!
Sorry för den väldigt upptagna veckan! Nu har man klarat av allt jobbigt med studierna, bara middag och fest kvar

Btw har fått hem navy blue fabric samt nya verktyg, tänkte uppdatera allt på en gång imorgon eftermiddag.

Min leverantör gjorde en rejäl tabbe genom att skicka 1mm mindre diameter på påfyllningarna till vanlig sleeve smal, så där kan nog bli brist ett tag på exempelvis svart färg.
Denna storleken är typ omöjlig att ha vanliga datorkablar i så vi får se hur jag/leverantören i långtbortistan löser det, rör sig om ca 1000-1500 meter :/
Det lönar sig visst att vara övertydlig

hehe göttans
ahaa hmm men det borde inte vara någon skillnad
ahaa såpass mycket :/, ahh gör upp med leverantören och få det fixat isf stefan!
Såklart det gör, detta rör ju sig om försäljing och pengar...det behöver man vid sådana här tillfällen, men som sagt rea ut den som extra small då kan det nog nappa rätt bra

hur har det gått med färgningen av det bruna sleevet ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fr1dd:

Lite off topic men jag måste bara fråga. Hur kom du fram till att ditt företag skulle heta Djungelapa? Hade du Animal Planet eller Nat Geo Wild igång på TV just då?

Hehe brukar få den frågan faktiskt!
Men jag tror det är bra att ha ett namn som får en att hajja till lite, så därför tog jag Djungelapa

Skrivet av KsKz_91:

hehe göttans
ahaa hmm men det borde inte vara någon skillnad
ahaa såpass mycket :/, ahh gör upp med leverantören och få det fixat isf stefan!
Såklart det gör, detta rör ju sig om försäljing och pengar...det behöver man vid sådana här tillfällen, men som sagt rea ut den som extra small då kan det nog nappa rätt bra

hur har det gått med färgningen av det bruna sleevet ?

Jag tänkte färga sleeven under veckan. Kanske provar lila och någon annan också.
Nu är jag fri från skolan så nu har jag mer tid att lägga på mitt företag
Har fått massa ordar de senaste 4 dagarna så det är väldigt roligt att ni handlar!