Permalänk
Medlem
Skrivet av SteFFoo:

Har inte dessa hemma för tillfället, men ska försöka få tag på dem igen
Tack ska du ha!

/Stefan

Låter bra:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fr0hike:

Jag söker såna här:
http://djungelapa.se/img/p/158-412-thickbox.jpg

Vet du när du kommer att få in såna?

Vet att jag just mailade samma fråga, tänkte att jag skriver här om någon annan undrade också

Då svarar jag så att ev fler intresserade får veta: måndag
Har fått hem leveransen men måste kika lite närmare på prylarna, hann tyvärr inte detta igår.
Dock är det modellen med låsclips som gäller, både med 180 och 90 graders täcklock: http://djungelapa.se/product.php?id_product=228

Jag har även fixat snygga färdig-sleevade förlängare till 24p, 8p cpu och 6p pci-e i lite olika färger, får se om jag hinner fixa upp dessa till måndag också.
Om intresse finns så ska jag nog kunna ordna 4p cpu och 8p pcie.

Permalänk
Medlem

Tjena stefan, har du nya sleevefärger på G????
Tänkte det hade vart kul att uppdatera det vanliga sleevet lite jag har själv lite förslag på kulörer som vi kan ta på msn imorrn

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hejsan, har du lyckats få tag på några?
Om du får in dem så köper jag två st direkt.

Tack på förhand

Skrivet av 89nilmar:

Hej Stefan,
Har du tagit bort kablaget med powerknapp och leds? Jag lyckas iaf inte hitta den.

Tack för en grym butik och support

Skrivet av SteFFoo:

Har inte dessa hemma för tillfället, men ska försöka få tag på dem igen
Tack ska du ha!

/Stefan

Permalänk
Medlem
Skrivet av 89nilmar:

Hejsan, har du lyckats få tag på några?
Om du får in dem så köper jag två st direkt.

Tack på förhand

Hej!

Har inte hunnit få leveransen ännu men när jag rotade runt bland högarna med lådor igår så såg jag någon/några stycken
Skickar pm här när jag dubbelkollat!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SteFFoo:

Hej!

Har inte hunnit få leveransen ännu men när jag rotade runt bland högarna med lådor igår så såg jag någon/några stycken
Skickar pm här när jag dubbelkollat!

Innehåller det PWR LED , HDD LED , Reset och PWR ?

Inget sätt man kan bara köpa PWR, då jag råkade pajja PWR kabeln lite

(Du kan ta det på pm om du vill )

Permalänk
Medlem
Skrivet av SteFFoo:

Hej!

Har inte hunnit få leveransen ännu men när jag rotade runt bland högarna med lådor igår så såg jag någon/några stycken
Skickar pm här när jag dubbelkollat!

Tack!

Permalänk
Medlem

Hallå där!
Undrar om du vet när du får in fler 6-pin pci förlängare ?
http://www.djungelapa.se/product.php?id_product=159

Permalänk
Medlem

Ses Snart

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Permalänk
Medlem
Skrivet av LarssoN:

Innehåller det PWR LED , HDD LED , Reset och PWR ?

Inget sätt man kan bara köpa PWR, då jag råkade pajja PWR kabeln lite

(Du kan ta det på pm om du vill )

Skrivet av 89nilmar:

Finns nu uppe några få ex som jag hittade i mina gömmor!
Tyvärr säljer jag bara den som en enhet LarssoN

Skrivet av Tunezz:

Hallå där!
Undrar om du vet när du får in fler 6-pin pci förlängare ?
http://www.djungelapa.se/product.php?id_product=159

Har nu trollat fram några!
Hinner du inte köpa så bör dom dyka upp om ca 2 veckor.

Edit: Oj där var du snabb med orderfingret Tunezz

Permalänk
Medlem

Har nu trollat fram några!
Hinner du inte köpa så bör dom dyka upp om ca 2 veckor.

Edit: Oj där var du snabb med orderfingret Tunezz :D[/QUOTE]

Ja jävlar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SteFFoo:

Finns nu uppe några få ex som jag hittade i mina gömmor!
Tyvärr säljer jag bara den som en enhet LarssoN

Attans!

Permalänk
Medlem

Hejsan Undrar om du kommer beställa hem varannann svart och röd sleevade förlängningar?

MVH Andreas

Permalänk
Medlem
Skrivet av Annndyh:

Hejsan Undrar om du kommer beställa hem varannann svart och röd sleevade förlängningar?

MVH Andreas

Hej!

Beklagar det sena svaret. Tyvärr erbjuder min leverantör inte sleevade förlängare med blandade färger i nuläget.
Men skulle det bli ändring så tar jag hem detta

/Stefan

Permalänk
Medlem

Hej allihopa!

Nu när kylan börjar krypa fram så är det dags för mig att åka på lite välbehövlig semester till varmare breddgrader.

Jag kommer ha öppet Djungelapa fram till den 25:e december 2011, sedan kommer jag tillfälligt stänga ner webbutiken så att inga av misstag råkar handla och sedan sitta och vänta på sina varor.
Runt den 10:e februari 2012 drar jag igång sidan igen och hoppas på ett nytt år med massa trevliga kunder!

Under denna tiden ska jag försöka svara på mail så gott jag kan, dock kan det ta lite tid beroende på om jag har internetuppkoppling eller inte.
För de som undrar kommer jag fara till Vietnam, Filippinerna och några dagar i Hong Kong.

Vill även passa på att önska er alla en trevlig jul med mycket julmust!

/ Stefan @ djungelapa.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av SteFFoo:

Hej allihopa!

Nu när kylan börjar krypa fram så är det dags för mig att åka på lite välbehövlig semester till varmare breddgrader.

Jag kommer ha öppet Djungelapa fram till den 25:e december 2011, sedan kommer jag tillfälligt stänga ner webbutiken så att inga av misstag råkar handla och sedan sitta och vänta på sina varor.
Runt den 10:e februari 2012 drar jag igång sidan igen och hoppas på ett nytt år med massa trevliga kunder!

Under denna tiden ska jag försöka svara på mail så gott jag kan, dock kan det ta lite tid beroende på om jag har internetuppkoppling eller inte.
För de som undrar kommer jag fara till Vietnam, Filippinerna och några dagar i Hong Kong.

Vill även passa på att önska er alla en trevlig jul med mycket julmust!

/ Stefan @ djungelapa.se

Oh fu**.
Jag som trodde jag hade en biljett med dit (skämt o sido )
Du köper väll (en) souvenir/er
Ha så kul! Hoppas det är bra väder där nere o inte bara regnar

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av SteFFoo:

Hej allihopa!

Nu när kylan börjar krypa fram så är det dags för mig att åka på lite välbehövlig semester till varmare breddgrader.

Jag kommer ha öppet Djungelapa fram till den 25:e december 2011, sedan kommer jag tillfälligt stänga ner webbutiken så att inga av misstag råkar handla och sedan sitta och vänta på sina varor.
Runt den 10:e februari 2012 drar jag igång sidan igen och hoppas på ett nytt år med massa trevliga kunder!

Under denna tiden ska jag försöka svara på mail så gott jag kan, dock kan det ta lite tid beroende på om jag har internetuppkoppling eller inte.
För de som undrar kommer jag fara till Vietnam, Filippinerna och några dagar i Hong Kong.

Vill även passa på att önska er alla en trevlig jul med mycket julmust!

/ Stefan @ djungelapa.se

Underbart, Vietnam är ett drömmål. Hong Kong är jävligt trevligt.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk

Håller på med ett litet bygge hemma, och hade tänkt börja med att sleeva lite fläktkablar och annat smått. Funderar på att köra med sleeven - aqua som borde funka ganska bra ihop med mitt moderkort P8P67 Deluxe eller vad tycker ni?

Uploaded with ImageShack.us

Sen min andra fråga när ni tex sleevar en kabel från ett nätagg. Om man lägger ut hela kabeln rak på bordet med stiften i ändarna, hur mäter ni då ut sleeven så den blir bra, tycker alltid (JAG) mäter fel och när man sen trär över sleeven på kabeln så blir den för kort eller för lång. Har kikat på youtube men får ingen riktig förklaring på hur man mäter ut korrekt sleevelängd.

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro, Ryzen 5700X, G.skill Trident 3600, AMD 6600XT]

Permalänk
Medlem

Har suttit och läst igenom hela tråden nu, och tycker du verkar sköta ditt jobb mer än bra!

Tänk att du sköter i princip allt själv, och samtidigt pluggar! Ganska sjukt. Och inte nog med det; du har en grymt bra service. En drömbutik helt enkelt..

Funderar just nu på om man kanske skulle sleeva hela chassit för skojs skull? Synd bara att nätagget levererades sleevat.

Jag får kolla upp det här mer i Februari, då min plånbok förhoppningsvis fått liiite mer i sig efter julhelgen.

Grymt bra säger jag helt enkelt. Fenomenalt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ante_ante:

Håller på med ett litet bygge hemma, och hade tänkt börja med att sleeva lite fläktkablar och annat smått. Funderar på att köra med sleeven - aqua som borde funka ganska bra ihop med mitt moderkort P8P67 Deluxe eller vad tycker ni?

http://img824.imageshack.us/img824/2346/yaz7bpcrdbevcdav500.j...

Uploaded with ImageShack.us

Sen min andra fråga när ni tex sleevar en kabel från ett nätagg. Om man lägger ut hela kabeln rak på bordet med stiften i ändarna, hur mäter ni då ut sleeven så den blir bra, tycker alltid (JAG) mäter fel och när man sen trär över sleeven på kabeln så blir den för kort eller för lång. Har kikat på youtube men får ingen riktig förklaring på hur man mäter ut korrekt sleevelängd.

Till just fläktkablar har jag en lite mindre diameter av sleeve SMAL aqua. Skickar gärna med lite sådant om du bestämmer dig för att beställa
När det gäller mätning av sleeven så har jag aldrig fått till exakt rätt längd då den alltid blir för kort om man mäter på kabeln.
Jag brukar använda en sleevelängd som mall som jag klipper exakta längder av istället.

Skrivet av asarum:

Har suttit och läst igenom hela tråden nu, och tycker du verkar sköta ditt jobb mer än bra!

Tänk att du sköter i princip allt själv, och samtidigt pluggar! Ganska sjukt. Och inte nog med det; du har en grymt bra service. En drömbutik helt enkelt..

Funderar just nu på om man kanske skulle sleeva hela chassit för skojs skull? Synd bara att nätagget levererades sleevat.

Jag får kolla upp det här mer i Februari, då min plånbok förhoppningsvis fått liiite mer i sig efter julhelgen.

Grymt bra säger jag helt enkelt. Fenomenalt!

Tack så mycket för de fina orden!
Glömt uppdatera min profil, slutade plugga i somras men har haft arbete vid sidan av Djungelapa under hösten och julen.
Så nu ska det ska bli skönt med lite semester

Permalänk
Skrivet av SteFFoo:

Till just fläktkablar har jag en lite mindre diameter av sleeve SMAL aqua. Skickar gärna med lite sådant om du bestämmer dig för att beställa
När det gäller mätning av sleeven så har jag aldrig fått till exakt rätt längd då den alltid blir för kort om man mäter på kabeln.
Jag brukar använda en sleevelängd som mall som jag klipper exakta längder av istället.

Jag la en order igår på 20m aqua sleeve

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro, Ryzen 5700X, G.skill Trident 3600, AMD 6600XT]

Permalänk
Medlem
Skrivet av ante_ante:

Jag la en order igår på 20m aqua sleeve

Tack, gör en liten notis där så jag inte glömmer skicka med den extra smala

/Stefan

Permalänk

Då får man tacka så mycket, härlig service som vanligt !

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro, Ryzen 5700X, G.skill Trident 3600, AMD 6600XT]

Permalänk
Medlem

Beställt fläktfiltrar i storleken 120mm och 140mm. Ser ut att vara enkla att montera, får hoppas att de stänger ut dammet bra också.

EDIT: 5/5 +!

Visa signatur

RTS :D

Permalänk

Sjukt bra service och snabb leverans..... blir en beställning till, en kompis som ville ha sin burk sleevad
Kul att pyssla med så

//Peter aka Redbullen

Permalänk

När öppnar sidan igen?

//Emil

Permalänk
Medlem
Skrivet av Burström:

När öppnar sidan igen?

//Emil

Citat:

Runt den 10:e februari 2012 drar jag igång sidan igen och hoppas på ett nytt år med massa trevliga kunder!

http://www.djungelapa.se/

Permalänk
Medlem

Haxxor-sätt

Skrivet av smacked:

Måste man inte isf löda fast kablarna när man är färdig? Men, det kanske finns något haxxor-sätt att få loss kablarna utan att klippa

För crimpkontakter i kontakthus finns det verktyg som man petar ut kontakten samma väg som den kom in.
det kan även gå att peta ut ett kontaktstift med en liten instrument spårmejsel,.

Både med verktyget och ev skruvmejsel sticker man in detta omtsatt håll från var kabeln kommer.
Tryck samtidigt in kabeln mot kontakthuset så att låshaken släpper från låsklacken och dra sedan ut kabeln.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mosell:

För crimpkontakter i kontakthus finns det verktyg som man petar ut kontakten samma väg som den kom in.
det kan även gå att peta ut ett kontaktstift med en liten instrument spårmejsel,.

Både med verktyget och ev skruvmejsel sticker man in detta omtsatt håll från var kabeln kommer.
Tryck samtidigt in kabeln mot kontakthuset så att låshaken släpper från låsklacken och dra sedan ut kabeln.

Nämen se där, ett svar sisådär ett år och två månader senare som dessutom var feltolkat (vi snackade om externa kontakter, dvs 220V)

Visa signatur

. EyeFinity Setup
Project Daedalus
| PhII x6 1090T 3,2GHz @ 4,1Ghz | H50 - PnP Scythe GT 1450rpm | Sapphire Dual-X OC 7970 | Corsair Vengeance LP 16GB 1600MHz | FD Define R2 | FD Newton R2 650w, S34E790C, Catleap 27"|R.I.P. Pettson

Permalänk
Medlem

När man så här på kvällskvisten får för sig att kolla upp lite sleeve så verkar sidan ligga nere?

Visa signatur

Tofu bud