Permalänk
Medlem

Pappas surfdator

Pappa klaga på att hans gamla dator är/var sjukt seg så han bad mig plocka ihop/köpa en ny. Jag satte ihop en medel dator som klarar det mesta utan att vara seg.

Dator specafikationerna är:

Processor : Intel Core™ i5 Quad Processor i5-760

Grafikkort : MSI GeForce GTS 450 1GB PhysX CUDA

Moderkort : MSI P55A-G55, Socket-1156

Hårddisk : WD Caviar® Blue™ 1TB 3,5", SATA 6 Gb/s

Ram minnen : Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 4GB CL8

Nätaggregat : Corsair CX 500W PSU

Skärm : BENQ 22" LED

Operativ system : Windows 7 ultimate

Pappas surfdator

Permalänk
Medlem

Surfdator? Hur många flikar har han öppna samtidigt egentligen?

Visa signatur

Phenom X6 1100T @ 4Ghz, Gigabyte 280X 3Gb, 8GB Corsair DDR3, Be Quiet 700w, Crucial 64gb, Samsung 850 Evo 500gb

Permalänk
Avstängd

snacka om OVERKILL!! för bara att surfa räcker med i3, till och med s775 skulle kunna gå bra eller en amd x2 skulle räcka

Permalänk
Medlem

Framtids säker surf burk iaf ;D

Permalänk
Medlem

Jag skulle då verkligen inte vilja ha en så vräkig burk på mitt kontor, HAF-serien känns mycket mer LAN-pojke än kontorspappa ... Vidare så är det där verkligen ingen surfdator, snarare en gamingdator med seg GPU !

Permalänk
Medlem

det var änna krävande surfande din farsa gör

Permalänk
Entusiast

Haha jag måste ju verkligen hålla med alla föregående talare... i5 760 till en surfdator? Chassit är verkligen inte heller nån stilren historia... define r3 kanske hade passat bättre? Har du på fullaste allvar köpt W7 Ultimate åt din far?

Permalänk

Även jag håller med, vem fan väljer ett "gaming" chassi till sin farsa? xD

Permalänk
Hedersmedlem

Jäkligt udda val av prylar till en pappa surfdator

Visa signatur

Kontakta mig direkt vid frågor om eller synpunkter på min moderering.
Glöm inte att tala om vilken tråd ditt ärende gäller.
Kontaktvägar: via PM eller via E-post: michaswe@sweclockers.com
Mina System: HePC och Gaming

Permalänk
Medlem

Fint bygge! Men 1tb hdd/i5/haf? För att surfa!

Visa signatur

~ Asus P8P67 Deluxe B3 - Intel i5 2500k 4,4Ghz - Gainward GeForce GTX 460 SLI - Corsair XMS3 4x4gb 1600Mhz - Corsair 1000w HX - Intel SSD 510 120gb - Rasurbo BC-10 Härligt moddat ;) ~
~ Sony Vaio VPCEB1M1E - Inte Core i3 2,13Ghz - ATI Mobility Radeon HD5650 1024mb - 2x2gb 1066Mhz - 500gb 5400rpm ~

Permalänk
Medlem

riktigt fint mirow nu kommer de rulla på fint

håller lite på med dom andra att stilrenare chassi kan ju ha valts men det är din fars val

Visa signatur

Gigabyte H55N-USB3 mini-ITX | i5 760 3Ghz | 4GB Corsair | XFX 7970 3GB
Lian Li PC-Q08 | Be quiet! Pure Power L8 630W | 27" Samsung S27B750 | Samsung 840EVO 120GB + 750GB HDD

Permalänk
Medlem

fett chassi för en "gubbe"

Permalänk
Medlem

Haf chassi & I5 till en surfdator
Framtidssäker surfdator du har där

Visa signatur

ASRock P67 Extreme 4 REV B3 | Corsair 8GB (2x4096MB) 1600MHz| Intel Core i5 2500K , 4.3GHz | Gigabyte GeForce GTX 660 TI | Corsair TX 550W 80+ | Fractal Design Define R3

Samsung Galaxy S III

Permalänk

En mer passande titel vore "pappas surf/speldator" alternativt "pappas surfdator som jag ska kunna spela på". Som surfdator är den inte optimal (högre ljudnivå än nödvändigt, alldeles för stor låda, onödigt dyra RAM-minnnen, långsam systemdisk...)

Permalänk
Medlem

Overkill är bara förnamnet xD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gaugin:

Overkill är bara förnamnet xD

va??? är overkill en gtx450??? lol

Visa signatur

asus maximus III formula. i7-860@4.083ghz. northq siberiantiger 2. kingston hyperx 2x2gb @1800mhzddr3. intel ssd 80gb g2. Fractal Design 1000w. Zotac gtx480 amp!(stock 756/1900)).

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lambi:

Jag skulle då verkligen inte vilja ha en så vräkig burk på mitt kontor, HAF-serien känns mycket mer LAN-pojke än kontorspappa ... Vidare så är det där verkligen ingen surfdator, snarare en gamingdator med seg GPU !

Ett av dom bästa luftkylda chassi på marknaden ;)...Man kan stänga av det röda lyset så får man ett stilrent svart chassi, om man sen sätter vita fläktar riktigt nice blir det

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sc0rp1E:

va??? är overkill en gtx450??? lol

för o surfa så

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

om han bara ska surfa hade du nog kunnat spara några tusenlappar, inbyggd grafik, chassi, ram.. ?

Visa signatur

"De som fattar, fattar."

Permalänk
Medlem

varför sätta grafikkortet i den undre PCI-E sloten? ;s

Visa signatur

Bildskärm: Acer 27" WQHD 170Hz 2560x1440
Datorsystem: AMD Ryzen 3600 @4.0GHz - Nvidia RTX 3060 - ASUS TUF GAMING X570-PLUS - NZXT H440 Blue
Övrigt: Corsair K95 RGB - Corsair Scimitar - Corsair VOID Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lambi:

Jag skulle då verkligen inte vilja ha en så vräkig burk på mitt kontor, HAF-serien känns mycket mer LAN-pojke än kontorspappa ... Vidare så är det där verkligen ingen surfdator, snarare en gamingdator med seg GPU !

Hade chassit över(vunnit), då kan det vara värt det istället för att köpa nytt ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tonix:

riktigt fint mirow nu kommer de rulla på fint

håller lite på med dom andra att stilrenare chassi kan ju ha valts men det är din fars val

Haha alla bara klagar på overkill, men vafan han betala ju och jag ville ju inte att han skulle få en seg dator igen så det var ju bara och köpa på

Permalänk
Medlem

jaa, jag vet att det är lite overkill men vafan gör det ? bättre och ha lite snabbare än för seg allafall ? Och chassi betala vi inget för och då kan det vara ganska värt ? :):)

Permalänk
Medlem
Skrivet av mirow:

Hade chassit över(vunnit), då kan det vara värt det istället för att köpa nytt ?

Absolut. Men jag hade inte velat ha det så.