intellimouse 3.0? fort!

Permalänk

intellimouse 3.0? fort!

Ska antagligen köpa en ny mus om en timme......blir antagligen också Intellimouse 3.0......har ni nått som kan få mig på andra tankar?

Visa signatur

"Pain is temporary, Glory is forever"

"Om man klonar en sjörövare, får man då en piratkopia?"

Permalänk
Medlem

Köp den musen, du kommer iaf inte att ångra dig

Permalänk
Medlem

den är skit bra! bästa musen jag haft. det är lätt värt sina pengar..

Visa signatur

P5N-E SLI | Intel E7200 | 2048 MB DDR2 | GeForce 7800GTX | HP 24" |

Permalänk
Medlem

Köp en MX500 istället, mycket bättre precision + tre extra knappar

Visa signatur

Je suis Napoleon!
Heh-heh-heh. No, seriously, I'm not.

Permalänk
Medlem

MX500 måste jag säga är världens bästa mus, finns inget som slår den, dual optical och ms 3.0 börjar ju flippa men det är omöjligt med mx500.

Visa signatur

: AMD Ryzen9 9900X : 64GB RAM : Nvidia RTX 4070 Ti Super :

Permalänk

ae jag vet inte....MX500 ser ju lite klumpig ut måste jag säja.....lol tyvärr kunde jag inte köpa någon mus idag p.g.a att dom stängde så as tidigt idag :*(

får köpa på måndag ist så ni har lite tid kvar att övertyga mig :E

Visa signatur

Permalänk
Medlem

mx300 eller mx500...

forza logitech lol

Permalänk

Är ett måste att prova musen innan man köper den tycker jag. MX500 har klarar säkert av snabbare rörelser, men spelar det verkligen någon större roll? Tycker snarare komfort, knappar och utseende får avgöra i det här fallet. Känns som att MX500ans knappar är på tok för små, på Explorern känns det lite säkrare även om 1.0an hade ännu större knappar.
Att sitta och dra musen fram och tillbaka så fort man kan är väl inte något man egentligen gör i något program? Min Optical flippar ut om man drar den jättesnabbt fram och tillbaka över skärmen, men i spel tycker jag att den hänger med bra.
Nåja, om du är riktigt inbiten FPS-spelare så är säkert en MX500 ett bättre köp, men frågan är om du är det?

Visa signatur

««« »»»

Permalänk

Dual Optical!

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
NAS: Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Medlem

mx500

Visa signatur

Vatten kyler bäst

Permalänk
Medlem

mx500

Visa signatur

Teeworlds - För dig som gillar gulliga saker med stora vapen.

Permalänk
Hedersmedlem

Dual optical eller MX500 helt klart.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LecToR
MX500 måste jag säga är världens bästa mus, finns inget som slår den, dual optical och ms 3.0 börjar ju flippa men det är omöjligt med mx500.

Hmm. Dual optical "flippar" ganska lätt när jag testade den, men min IE är helt 100% omöjligt. Jag kan inte dra snabbare än vad jag gör, men ändå så funkar den. Jag rekommenderar den starkt iaf, 5 knappar + mushjul funkar i typ alla spel
Jag gör alltså 7 grejer med bara musen.. skönt som fan.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
NAS: 6700K/16GB/Debian+ZFS | Backup (offsite): 9600K/16GB/Debian+ZFS

Permalänk
Hedersmedlem

Hur gör man när man får en Dual Optical att flippa igentligen?

Visa signatur

42

Permalänk
Medlem

Förra versionen av IntelliMouse hackade inte i spel för mig vid snabba rörelser, inte 3.0 heller.

Permalänk

nu vet jag inte.....känns ju jävligt lockande me Mx500 men har inte testat den....och butiken säljer den inte.....känner inte nån som har den heller....

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thomas

Hmm. Dual optical "flippar" ganska lätt när jag testade den, men min IE är helt 100% omöjligt. Jag kan inte dra snabbare än vad jag gör, men ändå så funkar den. Jag rekommenderar den starkt iaf, 5 knappar + mushjul funkar i typ alla spel

nej exakt.. min 3.0 funkar skitbra.. plus att mx500 har inte alls någon överlägsen precision jämfört med 3.0... kanske med dual.. det går inte får den att "filppa.."

håller med dig

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hockert

nej exakt.. min 3.0 funkar skitbra.. plus att mx500 har inte alls någon överlägsen precision jämfört med 3.0... kanske med dual.. det går inte får den att "filppa.."

håller med dig

Det har den visst, om man installerar Logitech's drivrutiner.

Visa signatur

Je suis Napoleon!
Heh-heh-heh. No, seriously, I'm not.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kloppe

Det har den visst, om man installerar Logitech's drivrutiner.

Logitechs drivrar fungerar inge bra, det blir fördröjning i scrollningen.
Angående IE3.0 vs MX500 så är det bara att välja den som passar bäst i handen. Har bägge och kan säga att personligen tycker jag MX500 är bäst, den är lite tyngre och känns gedignare samt att scrollningen är mjukare. Men som sagt, känn på de innan du köper, kanske du tycker dual optical känns bättre.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thomas

Nej, stort sett omöjligt med Dual Optical. Man måste dra så inihelevet fort för att den ska banga ur. Och det är LÅNGT utanför granserna som man använder annars med en vanlig mus.

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
NAS: Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk

IE 3.0 har ju 6000hz och dual optical har 2000hz (tror jag) då kan ni jämföra vilken mus som "flippar" först om den ska flippa. Har själv en 3.0 och tycker personligen det är världens goaste mus.

Visa signatur

[- MSI K8N Neo2 Platinum ¤ AMD64 3200+ Winchester ¤ 2x1GB PC3200 A-DATA ¤ 6800LE ¤ 2x36GB Raptor Raid0 -]

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd flyttad* -> Lagringsmedia - Övrig hårdvara

Permalänk

Jag har både IE3.0 och MX500 och kan bara säga att MX500 är helt överlägsen. Den har dessutom en mycket fin ergonomi, mycket bättre än gamla Dual Optical. Köp inget innan du provklämt på en MX500. Jag tror inte att du kommer att ångra dig. Fast alla har vi olika preferenser förståss...

Permalänk

Hur kommer det sig att så många tycker att det senaste alltid är det bästa???
Det stinker prylbögeri över alla såna här trådar.
Ska testa skillnaden mellan min intellimouse optical och min intellimouse explorer 3.0 imorgon... återkommer då

Visa signatur

Kunnskap är Mackt!

Permalänk
Hedersmedlem

Den skönade musen är Wireless Explorer passar perfekt i min hand och känns inte hal. Dock så är den Wireless vilket jag inte gillar.

Explorer 3.0 har jag en själv och den funkar hur bra som helst och klarar sig bättre från optiska buggar än dual optical enligt mig.

MX500 ser helt okej bra ut och visst den har säkert minst lika bra optik som Explorern. Dock så kändes den jag testade i affären helt hal och inte alls skön, men det är väldigt personligt vad som känns bra..

Slutsatsen är att du inte behöver ora dig för optisken i Explorern eller MX serien eftersom (ingen) använder musen på det sättet som folk gör sina "tester" på. Du bör känna på dem innan du köper nåt.

Permalänk
Medlem

Jag har explorer 3.0 och den fungerar väldigt bra, fast den passar inte stora händer så bra.

Visa signatur

:: System 1 | 2500+ -M | 9800se |
::

saknar öä - Är på semester till ~januari

Permalänk
Medlem

jag kör med 3.0 och har inte lyckats få den att flippa ur. och då har jag verkligen ansträngt mig för att få den att göra det.

Permalänk

skiter i om man kan få den att flippa ur......gör inget om det är minsta lilla fel-grej.....jaja hursom helst köpte jag in Intellimouse 3.0 igår men jag är lite orolig...tycker inte attdet var så bra passform för min hand....sitter fel lixom men jag vet inte, jag har altid haft kumus så det är kanske nått man måste vänja sig vid?

Visa signatur

Permalänk

Logitech MouseMan med PS/2-ingång! Über alles.

Visa signatur

kristnjov, AMMM honorary bat

Permalänk
Hedersmedlem

SwoRdFiSh: Det är därför man ska gå till nån butik bara för att testa de olika musarna, alla händer är inte likadana.

Visa signatur

Nämen hej!