Iphone 3gs Startar inte! hjälp mig brainstorma!
Hej!
Är väll inte den flitigaste skrivaren i detta forumet direkt men jag är en flitig läsare!=)
Nu har jag stöt på patrull med en kompis dotters iphone 3gs som hon köpte på blocket,
Den ser helt fräsh ut på utsidan men fråga.
Ska det inte stå på baksidan hur många gb den är på i plasten? typ 8gb 16gb 32gb
för det står inget på den men det ska tydligen vara 16gb, mig veterligen så finns det väll
universal baksidor å klämma dit om man lyckas spräcka baksidan å så.
Nu till den stor frågan
När jag första gången startade iphonen så visar den bara bilden att den vill bli ansluten till
itunes för att komma igång. Men när jag gjode de så komme den upp itunes och det står
att den måste återställas och de är klart att man vill göra de, eller inte då jag ska ha den jailbreakad
så vara de ju bara att ställa den i dfu mode och mosa in mjukvaran via redsn0w 0.9.6b4 och
köra in ipad basband för att få unlocken allt är frid och fröjd hela installen.
Men när iphonen ska starta första gången efter detta så kommer jag bara till äpplet och får
symbolen som indikerar att den laddar över äpple logga och där låser sig det hela.
Har testa och vänta 2 min (otålig) när den gjorde så inget, in med den till datorn igen samma
procidur som tidigare redsnow och ipad bb igen samma resultat. då tänkte jag skit samma
jag kör i de vaniliga via itunes och körde in 4.1 enligt konstens alla regler för att se om jag kan få
igång iphonen men inget där häller, får bara fel kod (tror de vara 1015) alltså att den inte kommer ut
ur återställnings läge, okej fine det ska ju recboot av hjälpa. körde det och den lyckas inte kicka ut den
ur återställnings läget.
Vad gör jag nu? känner att det är lite dead end, därför vänder jag mig till eliten på swec för att kunna brainstorma lite. tror jag har läst runt på dom flesta sidorna men hittar ingen som har samma problem som mig riktigt.
Idéer på eventuellar lösningar eller rent av en lösning hade varigt riktigt uppskattad!
Tack på förhand
Mårten