Iphone 3gs Startar inte! hjälp mig brainstorma!

Permalänk
Medlem

Iphone 3gs Startar inte! hjälp mig brainstorma!

Hej!

Är väll inte den flitigaste skrivaren i detta forumet direkt men jag är en flitig läsare!=)

Nu har jag stöt på patrull med en kompis dotters iphone 3gs som hon köpte på blocket,
Den ser helt fräsh ut på utsidan men fråga.

Ska det inte stå på baksidan hur många gb den är på i plasten? typ 8gb 16gb 32gb

för det står inget på den men det ska tydligen vara 16gb, mig veterligen så finns det väll
universal baksidor å klämma dit om man lyckas spräcka baksidan å så.

Nu till den stor frågan
När jag första gången startade iphonen så visar den bara bilden att den vill bli ansluten till
itunes för att komma igång. Men när jag gjode de så komme den upp itunes och det står
att den måste återställas och de är klart att man vill göra de, eller inte då jag ska ha den jailbreakad
så vara de ju bara att ställa den i dfu mode och mosa in mjukvaran via redsn0w 0.9.6b4 och
köra in ipad basband för att få unlocken allt är frid och fröjd hela installen.
Men när iphonen ska starta första gången efter detta så kommer jag bara till äpplet och får
symbolen som indikerar att den laddar över äpple logga och där låser sig det hela.
Har testa och vänta 2 min (otålig) när den gjorde så inget, in med den till datorn igen samma
procidur som tidigare redsnow och ipad bb igen samma resultat. då tänkte jag skit samma
jag kör i de vaniliga via itunes och körde in 4.1 enligt konstens alla regler för att se om jag kan få
igång iphonen men inget där häller, får bara fel kod (tror de vara 1015) alltså att den inte kommer ut
ur återställnings läge, okej fine det ska ju recboot av hjälpa. körde det och den lyckas inte kicka ut den
ur återställnings läget.

Vad gör jag nu? känner att det är lite dead end, därför vänder jag mig till eliten på swec för att kunna brainstorma lite. tror jag har läst runt på dom flesta sidorna men hittar ingen som har samma problem som mig riktigt.

Idéer på eventuellar lösningar eller rent av en lösning hade varigt riktigt uppskattad!

Tack på förhand

Mårten

Permalänk
Medlem

orka inte läsa noggrant, men du köpten den på blocket utan att kolla så att den funka felfritt?

Visa signatur

Gaming Rigg: Cooler Master HAF X - Asus P8P67 PRO - Corsair 4gb 1333mhz - Intel Core i5 2500k - Sapphire radeon 6950 2GB - 1tb spinpoint f3 HDD - XFX Black edition 750w
KringRustning: Mus: Logitech G500 - Tangentbord: Logitech G110 - Headset: Ace Edge SX500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jezpur:

orka inte läsa noggrant, men du köpten den på blocket utan att kolla så att den funka felfritt?

Polarens dotter gjorde de ja, inte Svin smart i know och det har väll även hon fått höra en och annan gång!

Men de känns ju inte som om den är helt död, borde ju gå att få liv i den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av protinuz:

Polarens dotter gjorde de ja, inte Svin smart i know och det har väll även hon fått höra en och annan gång!

Men de känns ju inte som om den är helt död, borde ju gå att få liv i den.

Ja, suck, med sånna dyra saker MÅSTE man vara säker på att dom funkar först, typ testa dom nån gång är säkrast.

I värsta fall är det kört... Men det bör finnas nått man kan göra. Är inte så hemma på detta område, speciellt Iphone.

Hoppas det löser sig!

Visa signatur

Gaming Rigg: Cooler Master HAF X - Asus P8P67 PRO - Corsair 4gb 1333mhz - Intel Core i5 2500k - Sapphire radeon 6950 2GB - 1tb spinpoint f3 HDD - XFX Black edition 750w
KringRustning: Mus: Logitech G500 - Tangentbord: Logitech G110 - Headset: Ace Edge SX500

Permalänk

Hej Mårten,

Det du kan göra är att försöka återställa den via den dator just som du gjort fast vara tålig och vänta på allt blir färdigt. Om inte det fungerar så kan du ringa till han du köpt mobilen av och fråga, annars går du bara till en mobilaffär tex The Phonehouse, Siba, Elgiganten och frågar om dom kan fixa det åt dig. Du är bara helt ärlig och berättar om att du köpte den på blocket, och att den håller på som den gör. Jag har för mig att den håller på så är bara för att han du köpt den av sitter med sitt Itunes och klickar i någonting så den låser sig.

// Freshfoxr

Permalänk
Medlem

Testa att vänta minst 10 min nästa gång du startar upp den och se om det händer något eller hålla inne ``hem´´ knappen och On/Off knappen i 10-15s när den startar upp.

Jag vet inte om detta funkar när den startat upp men kan vara värt ett försök

P.S Jag kan inte särskilt mycket om mobiler men hoppas att det lilla jag kan hjälpte dig, men jag tror tyvärr inte att det finns så mycket man kan göra

Visa signatur

| i7 6700K | GTX 980 | Noctua NH-D15 | Samsung 950 PRO NVMe 256GB | 120GB Corsair SSD | 250GB Samsung 840 Evo | 1TB Lagring | 16GB Ram | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Lenovo Thinkpad T490 i7 för utveckling och övriga studier |

Permalänk
Medlem

1. Starta Redsn0w
2. Välja firmwaren som du hade när du jailbreakade
3. I menyn där du kan välja att installera Cydia o dyl. Välj "Just boot thetered (stavning?) right now"
4. Följa anvisningarna på nästa sida om att komma in i DFU läge
5. Klart!

Du måste göra detta varenda gång telefonen ska startas eftersom vad jag vet så stödjer inte 4.2.1 (antar att du har det?) Thetered Jailbreak som innebär att du INTE behöver använda nån sorts programvara för att boota up telefonen.

Visa signatur

Chassi: CM NR200P Kylare: Scythe Fuma 2
CPU
:
R5 5600x@4,6Ghz GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC V2
Moderkort
:
ASUS X570-I Gaming Minne: 32GB 3600Mhz
Lagring
:
2xSamsung 970 EVO 500GB
Nätaggregat: Corsair SF750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squedo:

1. Starta Redsn0w
2. Välja firmwaren som du hade när du jailbreakade
3. I menyn där du kan välja att installera Cydia o dyl. Välj "Just boot thetered (stavning?) right now"
4. Följa anvisningarna på nästa sida om att komma in i DFU läge
5. Klart!

Du måste göra detta varenda gång telefonen ska startas eftersom vad jag vet så stödjer inte 4.2.1 (antar att du har det?) Thetered Jailbreak som innebär att du INTE behöver använda nån sorts programvara för att boota up telefonen.

DOH!=) satt ju och läse om "thetered" bootning men utan att de koppla att jag var tvungen att göra så själv,
men de sjuka är ju ju att att man inte kan göra en återställning Àla itunes och allt blir som apple vill?
ska testa detta tack för ditt svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av protinuz:

Hej!

Är väll inte den flitigaste skrivaren i detta forumet direkt men jag är en flitig läsare!=)

Nu har jag stöt på patrull med en kompis dotters iphone 3gs som hon köpte på blocket,
Den ser helt fräsh ut på utsidan men fråga.

Ska det inte stå på baksidan hur många gb den är på i plasten? typ 8gb 16gb 32gb

för det står inget på den men det ska tydligen vara 16gb, mig veterligen så finns det väll
universal baksidor å klämma dit om man lyckas spräcka baksidan å så.

Nu till den stor frågan
När jag första gången startade iphonen så visar den bara bilden att den vill bli ansluten till
itunes för att komma igång. Men när jag gjode de så komme den upp itunes och det står
att den måste återställas och de är klart att man vill göra de, eller inte då jag ska ha den jailbreakad
så vara de ju bara att ställa den i dfu mode och mosa in mjukvaran via redsn0w 0.9.6b4 och
köra in ipad basband för att få unlocken allt är frid och fröjd hela installen.
Men när iphonen ska starta första gången efter detta så kommer jag bara till äpplet och får
symbolen som indikerar att den laddar över äpple logga och där låser sig det hela.
Har testa och vänta 2 min (otålig) när den gjorde så inget, in med den till datorn igen samma
procidur som tidigare redsnow och ipad bb igen samma resultat. då tänkte jag skit samma
jag kör i de vaniliga via itunes och körde in 4.1 enligt konstens alla regler för att se om jag kan få
igång iphonen men inget där häller, får bara fel kod (tror de vara 1015) alltså att den inte kommer ut
ur återställnings läge, okej fine det ska ju recboot av hjälpa. körde det och den lyckas inte kicka ut den
ur återställnings läget.

Vad gör jag nu? känner att det är lite dead end, därför vänder jag mig till eliten på swec för att kunna brainstorma lite. tror jag har läst runt på dom flesta sidorna men hittar ingen som har samma problem som mig riktigt.

Idéer på eventuellar lösningar eller rent av en lösning hade varigt riktigt uppskattad!

Tack på förhand

Mårten

Om jag fattat allt rätt måste du boota telefonen med tethering, du gör det alltså i redsn0w efter att du valt ispw.

passar även på att tipsa om ett bra svenskt forum om du undrar mer om Iphone & Jailbreak:

http://www.iphoneinfo.se/forum/

Visa signatur

ROG Strix Z370-E | Intel 8700K | RTX 3080 TUF OC | G.Skill 16GB 3200Mhz | Samsung Evo 500GB | Corsair 550D | Corsair RM750X