uppgraderingspaket till SB er input tack

Permalänk

uppgraderingspaket till SB er input tack

tjena sweclockers
Nu har man hållt på hur länge som helst med att försöka förstå det här med olika moderkort och SB och 1155,1366. Men jag vet inte om jag ska vänta med mitt köp eller inte men en SB blir det vilket fall som helst. Skönt att det är klart iallafall.
Jag har en gammal q9400 som har gått på 3.6 och nu ska jag uppgradera tänkte jag.
Hur ser det här uppg.paketet ut tycker ni ?
http://www.inet.se/kundvagn/visa/179227/2011-02-05

Meningen är att jag ska oc i7 till runt 4,5 - 4,7 och köra sli med två 570 kort.
Undrar lite om det nätagr. och moderkortet klarar av det eftersom jag har ganska dåliga kunskaper om detta. Just nu har jag en h50 kylare som jag tänkte använda ,den borde väll räcka eller behöver jag nån annan till prollen.
SSD disken undrar jag om den är bra eller finns det bättre.
kort o gott alla info är till glädje

Permalänk

ingen ??

Permalänk
Medlem
Skrivet av kill the clown:

tjena sweclockers
Nu har man hållt på hur länge som helst med att försöka förstå det här med olika moderkort och SB och 1155,1366. Men jag vet inte om jag ska vänta med mitt köp eller inte men en SB blir det vilket fall som helst. Skönt att det är klart iallafall.
Jag har en gammal q9400 som har gått på 3.6 och nu ska jag uppgradera tänkte jag.
Hur ser det här uppg.paketet ut tycker ni ?
http://www.inet.se/kundvagn/visa/179227/2011-02-05

Meningen är att jag ska oc i7 till runt 4,5 - 4,7 och köra sli med två 570 kort.
Undrar lite om det nätagr. och moderkortet klarar av det eftersom jag har ganska dåliga kunskaper om detta. Just nu har jag en h50 kylare som jag tänkte använda ,den borde väll räcka eller behöver jag nån annan till prollen.
SSD disken undrar jag om den är bra eller finns det bättre.
kort o gott alla info är till glädje

Det ser bra ut, allt passar.

men jag hade fixat vattenkylning, kan bli dyrt men det är de värt.
Men jag tror du ska kunna klocka processor med den kylarn, har inte haft den själv.
Men vad jag hört är den ganska bra, man ska kunna klocka rätt så hårt med den.

Permalänk

Tack uppskattar svaret h50 är ju en vattenkylning i ett slutetsystem. Fast du kanske menar bättre vattenkylning.
Jag tror jag provar med h50 först och blir den för varm får jag kanske tänka om lite. Men skönt att allt annat verkar funka ihop. Då ska man väll bara bestämma sig för om man ska köpa nu eller vänta till april, maj : - (

Permalänk
Avstängd

Ska du köpa datorn nu när moderkorten ej går att köpa?

Visa signatur

-| Intel I7-2600K Lapped | ASUS Sabertooth P67 | Corsair Vengeance 1600MHz 16gb | 2 x Sapphire 6970 2gb | EK Vattenkyl | 2 x Corsair Force GT 120gb SSD | WD Black 1TB | Corsair AX1200w | 3 x BenQ 22" LED |-
-| KRK RoKIT5 | AudioBOX | Maschine Mikro |- http://www.sweclockers.com/image/gallery/2011/12/28/Sdc15039....

Permalänk

Hoppas du lagt märke till att alla SB kort är defekta och inte kommer komma förrän i april... Håll dig uppdaterad om Bulldozer är mitt tips.

Visa signatur

Burk: Asus Maximus XI z390, i7 9900ks @5100mhz, cache 4800mhz, Corsair Platinum ddr4 3600mhz @4400mhz quad 16gig (18-22-22-44 2t), 1st Asus Strix 1080ti + EK @2070/12000mhz, Samsung 840 pro 240 gig x2 raid0, 1 tb 2.5" WD Red, Skärm: Acer x34p, TJ07 custom water, Ljud: HiFiman X v2 + EONE MK2 Muses

Permalänk
Medlem

De går fortfarande att köpa, du ska bara ringa Inet och säga att du är medveten om riskerna, så har de i alla fall skrivit

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rydisen:

De går fortfarande att köpa, du ska bara ringa Inet och säga att du är medveten om riskerna, så har de i alla fall skrivit

aha.. det visst jag inte Trodde de inte fanns iom. 0 lagerstatus..

Visa signatur

-| Intel I7-2600K Lapped | ASUS Sabertooth P67 | Corsair Vengeance 1600MHz 16gb | 2 x Sapphire 6970 2gb | EK Vattenkyl | 2 x Corsair Force GT 120gb SSD | WD Black 1TB | Corsair AX1200w | 3 x BenQ 22" LED |-
-| KRK RoKIT5 | AudioBOX | Maschine Mikro |- http://www.sweclockers.com/image/gallery/2011/12/28/Sdc15039....

Permalänk

Man kan ju köpa ändå om man bara ska ha tex en hårddisk och dvd spelare. Fast det är ju roligare att ha ett 100% fungerade moderkort.

Permalänk

lästa att det är bara runt 5-15 % av korten som kommer påverkas av detta felet och garantin gäller ju fortfarande skulle det vara så att kortet är defekt kan jag ju lämna in det mot garantin och få ett nytt. Men jag har inte bestämt mig än om jag ska vänta eller inte. Ville mest bara kolla om det paket jag satt ihop funkar med det jag hade tänkt mig med oc och sli. Jag kan inte så mycket om det än. Har förstått att det gäller att ha ett m-kort som har ordentligt med strömförsörjning så den kan driva allt. Men det är klart man är ju lite sugen på att se vad bulldozern kommer att prestera också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kill the clown:

lästa att det är bara runt 5-15 % av korten som kommer påverkas av detta felet och garantin gäller ju fortfarande skulle det vara så att kortet är defekt kan jag ju lämna in det mot garantin och få ett nytt. Men jag har inte bestämt mig än om jag ska vänta eller inte. Ville mest bara kolla om det paket jag satt ihop funkar med det jag hade tänkt mig med oc och sli. Jag kan inte så mycket om det än. Har förstått att det gäller att ha ett m-kort som har ordentligt med strömförsörjning så den kan driva allt. Men det är klart man är ju lite sugen på att se vad bulldozern kommer att prestera också.

Du tänker lite fel angående strömförsörjningen, det ska vara ett ordentligt nätagg till att driva allt.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.