Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Moderkort/Ny platform

Hej, jag har en undran som någon här kanske kan svara på, mitt moderkort har pajat och jag ska till och köpa ett nytt. Jag har idag en Core i7 Extreme 965 (1366) som processor och jag undrar om man ska köpa någon ny processor också, är 1366 ute? Är processorn fortfarande gångbar?

Om jag spenderar stålar på ett nytt moderkort så vill jag att det ska hålla ett tag. Tittade på Asus Rampage II Extreme som möjligt moderkort.

Uppskattar synpunkter.

mvh

Permalänk
Medlem

Ett moderkort för 2500 kr cirka funderar du på? Vill du byta processor till t.ex. i5 2500K (1155) och väljer ett hyfsat billigt moderkort så kan du ju komma undan med bara runt 3000 kr för det, och då får du en ny processor också. Fast då kanske du behöver byta RAM-minne beroende på vad du har i dagsläget. Men den processorn du har är det väl knappast något fel på, den håller ju än definitivt. Men frågan är om du ska lägga ut 2500 kr bara för att få behålla den när du till en liten merkostnad skulle kunna få en helt ny processor?

Visa signatur

ASUS Prime Z270-A | i7 7700K | GTX 1070 | 16GB RAM | Samsung 850 EVO 500GB | FD Newton R2 650W | FD Define R3