Asus Eee Pad Transformer (officiell tråd)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Hej har lite frågor till er som äger en Transformer.

1. Hur tyst är maskinen?
2. Känns den snabb och rapp?
3. Finns där någon bra chatt klient som fungerar med tangentbordet?
4. Finns där något program där man kan jobba med vektor grafik till Android?

Tacksam för svar!

1. Den är ljudlös
2. Ja den känns rapp, undantag är när man växlar fönster med muspekaren
3. Jag använder skype, vet inte va du definerar som bra chatprogram..
4. Ingen aning på den frågan, tror google för hjälpa dig där

Permalänk
Skrivet av wangox:

Har du ibockat att wifin stängs ner i standby automatiskt när plattan åker i standby?? Kanske det inställningen som spökar?? Wifi policy heter inställningarna du ska kolla i..

Ja, den har jag alltid haft ibockad så det bör inte vara den som ställer till det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av megabävern!:

Någon som har haft problem med att wifi slås av och på av sig själv? Min har börjat göra det de senaste dagarna. Varje gång man kommer ur standby (då wifi stängs av för att spara ström) så slår den på wifi för att direkt slå av den igen, sen slår den på igen och stänger av igen i en endless loop. Väntar jag ett stund (oftast runt fem minuter) så är den till slut ansluten och fungerar helt felfritt tills nästa gång den går i sleep.

Detta har jag testat utan effekt:

-Slå på airplane mode (bryter inte loopen, den fortsätter som om inget har hänt)
-Ansluta mot en annan router (samma fel)
-Reboot av plattan (hjälper men nästa gång den går i sleep så händer samma sak)

Någon som har en idé?

När jag hade liknande problem handlade det om dålig router.
Inte så mycke att fixa på surfplattan

Permalänk
Skrivet av Son of Qwerty:

Var på MediaMarkt häromveckan och klämde lite på iPad 2. Har velat lite fram och tillbaka mellan den och Transformern. Hursomhelst så kom den Appleanställda fram till mig och frågade om han kunde hjälpa till med något. Jag förklarade att jag funderade på att antingen köpa paddan eller transformern men att jag antog att han skulle vara väldigt partisk och att jag därför inte la någon större vikt vid vad han sa (Ja, jag sa det kanske inte rakt ut men jag antydde det) varpå han fångar upp en MediaMarkt-anställd och frågar om skillnaderna mellan iPad 2 och Transformern. Denna MM-anställde pekar på transformern och säger "Den här är värdelös." pekar sedan på iPaden och säger "Och den här är riktigt jävla bra."

Nu tillför det här inlägget kanske inte så mycket men jag tycker det är jävligt synd att Transformern inte får det utrymme den faktiskt förtjänar i fysiska butiker... Om fler faktiskt fick en ärlig bild av iPad 2 och Transformern hade Apple nog inte haft ett lika stort försprång...

Hej!

Får vi fråga vilken butik du upplevde detta i? PM till oss är ok.
Mycket tråkigt att du fått detta bemötande hos en återförsäljare som ändå jobbar med Asus.

Mvh
Asus Sverige

Visa signatur

Vi kan tyvärr inte svara på supportärenden via detta konto, för supportärenden v.g. besök http://support.asus.com. | Få senaste nytt via vår Facebooksida!

Permalänk
Skrivet av devour:

Vore trevligt om ni kunde svara på tidigare fråga åt mig.

Hej!

Ber om ursäkt att vi missade din fråga.
Vi undersöker fortfarande möjligheten att lansera TF101G i Norden men inget bestämt.

Mvh
Asus Sverige

Visa signatur

Vi kan tyvärr inte svara på supportärenden via detta konto, för supportärenden v.g. besök http://support.asus.com. | Få senaste nytt via vår Facebooksida!

Permalänk
Skrivet av johan5758:

Hej!
jag har också märkt att jag får sämre batteritid när jag har den dockad och i standby. inte mycket men fullt märkbart! konstigt! men hursomhelst så är jag hur nöjd med den som helst! underbar leksak:P

fråga till ASUS kommer vi får ICECREAM eller kommer vi sitta kvar med 3.X ? skulle gärna vilja veta! eller ni kanske redan har svarat på detta i tidigare inlägg?

Hej!

Vi hoppas att glass kommer delas ut till alla våra befintliga användare men tyvärr har vi ingen information om glassens vara eller icke vara för TF101.

Mvh
Asus Sverige

Visa signatur

Vi kan tyvärr inte svara på supportärenden via detta konto, för supportärenden v.g. besök http://support.asus.com. | Få senaste nytt via vår Facebooksida!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ASUS.Sverige:

Hej!

Vi hoppas att glass kommer delas ut till alla våra befintliga användare men tyvärr har vi ingen information om glassens vara eller icke vara för TF101.

Mvh
Asus Sverige

Det där är ett citat som är som gjort att ryckas ur sitt sammanhang. Alla användarna kommer få varsin glasspinne, men det är osäkert om TF101 får smaka

Men en fråga till folket som äger den: Jag har en 'svampighet' i vänstra kortsidan. Plasten knakar och sviktar lite när man trycker där. Mest på mitten och nästan inget i hörnen som att det skulle 'saknas' något fäste där i mitten. Det är inte så på andra sidan. Jag tycker nästan det har blivit mer sen jag köpte den och det är något jag verkligen stör mig på, när maskinen i övrigt känns väldigt gedigen!
Har ni andra så med?

Permalänk
Skrivet av emahex:

1. Den är ljudlös
2. Ja den känns rapp, undantag är när man växlar fönster med muspekaren
3. Jag använder skype, vet inte va du definerar som bra chatprogram..
4. Ingen aning på den frågan, tror google för hjälpa dig där

Låter bra det! Tack för ditt svar.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

En fråga riktad mest till Asus representanten/representanterna här på forumet.
Kommer åäö läggas till i on screen tangentbordet, detta är faktist den enda saken jag stör mig på, att behöva sitta och ändra tangentbord varje gång man kopplar i/ur dockan.
MVH / Vcz

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Define Mini, ASUS M4A78LT-M. AMD Phenom II X6 1090T @3.8ghz, 6GB DDR3 1033Mhz, HDD1 150GB. HDD2 150GB, HDD3 500GB, Corsair TX650W, XFX AMD HD7850 2GB GDDR5.

Permalänk
Skrivet av Vcz:

En fråga riktad mest till Asus representanten/representanterna här på forumet.
Kommer åäö läggas till i on screen tangentbordet, detta är faktist den enda saken jag stör mig på, att behöva sitta och ändra tangentbord varje gång man kopplar i/ur dockan.
MVH / Vcz

Hej,

Vi kikar på att göra just detta möjligt i en framtida uppdatering efter att vi efterfrågat denna 'funktion' internt. Inget lovat men vi gör det vi kan här för att en sådan ändring skall ske.

Mvh
Asus Sverige

Visa signatur

Vi kan tyvärr inte svara på supportärenden via detta konto, för supportärenden v.g. besök http://support.asus.com. | Få senaste nytt via vår Facebooksida!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kamouflage:

Det där är ett citat som är som gjort att ryckas ur sitt sammanhang. Alla användarna kommer få varsin glasspinne, men det är osäkert om TF101 får smaka

Men en fråga till folket som äger den: Jag har en 'svampighet' i vänstra kortsidan. Plasten knakar och sviktar lite när man trycker där. Mest på mitten och nästan inget i hörnen som att det skulle 'saknas' något fäste där i mitten. Det är inte så på andra sidan. Jag tycker nästan det har blivit mer sen jag köpte den och det är något jag verkligen stör mig på, när maskinen i övrigt känns väldigt gedigen!
Har ni andra så med?

Den där "svampigheten" kan jag Konfirmera. Det knakar lite om man trycker lätt på baksidisan på vänstra kortsidan (om man håller plattan så att powerknappen är uppe i vänstra hörnet). Jag stör mig iofs inte så mycket av det men jag skulle vilja veta hur konstrukti0onen ser ut just där (jag vet att det ska finnas hemsidor där folk visar när dom plockar isär en Transformer)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thiesen:

Den där "svampigheten" kan jag Konfirmera. Det knakar lite om man trycker lätt på baksidisan på vänstra kortsidan (om man håller plattan så att powerknappen är uppe i vänstra hörnet). Jag stör mig iofs inte så mycket av det men jag skulle vilja veta hur konstrukti0onen ser ut just där (jag vet att det ska finnas hemsidor där folk visar när dom plockar isär en Transformer)

Min knakar iofs inte bara lite utan hela plasten sviktar liksom. Men då låter det ju som att det är en konstruktionsmiss snarare än ett måndagsex, tyvärr. Jävligt synd på en bra produkt. Något att tänka på till nästa gång, asus!

Permalänk
Medlem

Såg reklam om att MediaMarkt har momsfritt i helgen och tänkte nu jäklar ska jag ha en transformer men... bara vitvaror och hushållsaparater det gällde

Visa signatur

Dubstep, hjärndöd musik för en hjärndöd generation

Permalänk
Medlem

Kan ni tipsa om någon bra app för att läsa böcker på eee paden? Använder adobe pdf nu men det är ju inte direkt optimalt.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

Kan ni tipsa om någon bra app för att läsa böcker på eee paden? Använder adobe pdf nu men det är ju inte direkt optimalt.

Provat den medföljande appen? My Library eller vad den nu heter.

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Jag gillar Aldiko och föredrar den framför "MyLibrary" som jag tror kom med padden, men kanske finns ännu bättre.

Permalänk
Medlem

Jag tycker webbläsare har vissa problem. Jag har försökt använda både den inbyggda webbläsaren (Chrome?) och Opera men det är massa konstigheter i båda, framförallt på Hotmail. Opera ställde jag in på user agent desktop vilket hjälpte men fortfarande långt ifrån bra. Tycker renderingen ser likadan ut på de två läsare jag testat så jag tror de använder något i OS för att rendera, men om någon har ett tips på något bättre så vore jag mycket tacksam för detta.

Edit: Obs jag vill inte ha mobilversionen av Hotmail som man får t.ex. om man inte ställer om Opera eller om man kör Firefox som man inte kan ställa om till "desktop".

Permalänk
Medlem
Skrivet av autonomi:

Jag tycker webbläsare har vissa problem. Jag har försökt använda både den inbyggda webbläsaren (Chrome?) och Opera men det är massa konstigheter i båda, framförallt på Hotmail. Opera ställde jag in på user agent desktop vilket hjälpte men fortfarande långt ifrån bra. Tycker renderingen ser likadan ut på de två läsare jag testat så jag tror de använder något i OS för att rendera, men om någon har ett tips på något bättre så vore jag mycket tacksam för detta.

Edit: Obs jag vill inte ha mobilversionen av Hotmail som man får t.ex. om man inte ställer om Opera eller om man kör Firefox som man inte kan ställa om till "desktop".

Prova Dolphin pad och se om den är bättre.

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Skrivet av autonomi:

Jag gillar Aldiko och föredrar den framför "MyLibrary" som jag tror kom med padden, men kanske finns ännu bättre.

vad är skillnaden mellan premium och vanliga Aldiko? verkar vara en trevlig bokläsare.

Bara jag som har problemet att om man trycker hämta på en app och sen går någon annanstans på plattan så slutar den hämta appen?

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Skrivet av flyawaynille:

Bara jag som har problemet att om man trycker hämta på en app och sen går någon annanstans på plattan så slutar den hämta appen?

Min hämtar oftast klart men hälften av gångerna skiter den i att installera, att försöka igen brukar oftast lösa det dock.

Permalänk
Medlem

Dolphin funkade t.o.m. med Hotmail! Tack för bra tips.

Permalänk
Medlem

Hur gör ni andra transformerägare när ni rengör eran skärm? (Om ni nu gör det ) vet inte riktigt om jag bara ska nlöta lite papper eller hur jag ska göra

Permalänk
Medlem
Skrivet av emahex:

Hur gör ni andra transformerägare när ni rengör eran skärm? (Om ni nu gör det ) vet inte riktigt om jag bara ska nlöta lite papper eller hur jag ska göra

Torkar med en glasögonputsduk, inget vatten, bara med putsduk för att få bort smuts.

Visa signatur

Ägare till en Nexus S med Ice Cream Sandwich 4.0.4
& The New Ipad 32GB Wifi

Permalänk

Jag använder microfiberduk.
/O

Visa signatur

New: Lian-li A03, Corsair 430w, GA-H55M-USB3, Intel i5 650, XMS3 2x2GB, 3x Noctua, Samsung SH-203B, Win7, Kingston SSD 120GB+Samsung 750GB, Freezer 7,LG , Logitech Pro 2800, Logitech X-210, Benq EW2430
Old: Antec Sonata III, Win7, Gigabyte GA-P35-DS3, Intel E8600, XMS2 Xtreme 4x1G, ATI HD5750, WD 500GB, LG 20,1" Wide and/or Pansonic PV60, Logitech EasyCall

Permalänk
Medlem

Okej, men om de e smuts som fastnat typ. tror inte de går bort me fiberduk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av emahex:

Hur gör ni andra transformerägare när ni rengör eran skärm? (Om ni nu gör det ) vet inte riktigt om jag bara ska nlöta lite papper eller hur jag ska göra

Jag tycker att det funkar bra att andas lite på skärmen och sedan gnugga med en mjuk trasa.
En sådan där liten trasa man får till sina glasögon passar utmärkt.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk

Fick min asus eee igår med docka.
En liten fråga med er som har docka ... har ni haft problem att dockan "tappar" kontakt med sjäva plattan(inget händer oavsett vilken tagent man trycker på) ? tycker det händer lite titt som tätt om man hoppar mellan applikationerna och ända sättet att få den och återansluta med plattan är och ta bort dockan och ansluta den igen.

Permalänk
Skrivet av zipzipzip:

Fick min asus eee igår med docka.
En liten fråga med er som har docka ... har ni haft problem att dockan "tappar" kontakt med sjäva plattan(inget händer oavsett vilken tagent man trycker på) ? tycker det händer lite titt som tätt om man hoppar mellan applikationerna och ända sättet att få den och återansluta med plattan är och ta bort dockan och ansluta den igen.

Hade ett liknande problem innan jag uppdaterade min platta.
Detta gör du enklast via Inställningar - Om pekdatorn - Uppdatering (överst)

Visa signatur

Namn: Hampus Gustafsson Ålder: 29 Bosatt: Göteborg, centrum. Yrke: IT-Tekniker, serverkonfig, runtresande.
Ägare av stationär spelburk, server för fillagring samt en Asus eee pad Transformer.

Permalänk
Skrivet av Hotel_Golf:

Hade ett liknande problem innan jag uppdaterade min platta.
Detta gör du enklast via Inställningar - Om pekdatorn - Uppdatering (överst)

tackar för svaret! ska testas!

Permalänk
Medlem

MyNet, videofiler kan ej öppnas

Nån som har erfarenhet av att köra "MyNet" på transformern mot windows 7?

Bild och musik funkar ok men när jag försöker öppna en film från listan får jag bara "kan ej hämta". Har samma utdelning på filmmappar och andra mediamappar på win 7 burken.

Nån som returnerat sin platta på grund av "backlight bleeding" och fått en som är ok? Eller är alla eee pads mer eller mindre drabbade av problemet? Jag har ett ganska irriterande ljusare område i nerkant på bilden. (~30x10mm)

I övrigt är jag väldigt nöjd med plattan.

mvh Johan