Asus Eee Pad Transformer (officiell tråd)

Permalänk
Skrivet av Degener:

Hur pass matad är den egentligen? Jag gissar att den inte kan mäta sig riktigt med AppStore i antal appar, som tillkommer dagligen...

Jag har en iPhone men är ändå rätt övertygad om att jag inte vill ha en iPad nu när jag sett Transformern.

Tack

Hej!

Det finns mycket trevliga appar i Androidmarket men det är ren fakta att det inte finns lika många tabletanpassade i Androidmarket som i App-Store!
Detta betyder dock inte att det inte finns gott om trevliga tabletappar i androids version av marknaden heller, tillsvidare skalar Transformern även upp icke optimerade appar med glans om jag får säga det själv!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Namn: Hampus Gustafsson Ålder: 29 Bosatt: Göteborg, centrum. Yrke: IT-Tekniker, serverkonfig, runtresande.
Ägare av stationär spelburk, server för fillagring samt en Asus eee pad Transformer.

Permalänk
Medlem

Det är ju grejen med Android, det kommer nya appar hela tiden och det sitter inget stort äpple någonstans och bestämmer vad kunderna "vill" ha

Det finns massor att ladda ner på Market och har inte saknat något igentligen... jo förresten, jag har inte hittat någon OCR nummer scanner till räkningarna Det vet jag finns på apples "market" till ifone osv. Det är väl det enda jag inte hittat

Sen måste jag bara få säga en sak, den e-bokläsaren man får med är ju sjukt bra jämfört med Kindle och moon reader (kindleappen alltså) Synd att den inte läser MOBI filer bara..men den hittar Kindlefiler (PRC) och EPUB utan problem, samt att det finns massor med användbara funktioner. Text to speech är väl ingen höjdare eftersom det är en "robotröst" som totalt utan inlevelse läser åt en..men annars funkar allt ok. En sak borde lagts in som funktion direkt i programmet, att man steglöst kah justera ljustyrkan på skärmen. Natt o dagläget är alldeles för "trubbigt", antingen för mörkt eller för ljust helt enkelt.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk

Efter mycket om och men, så har jag väl bestämt mig för att köra på en Transformer.

Nu återstor bara att välja mellan 16gig med tgb eller 32 utan.

Vad är det smartare valet i detta sammanhang?
Vet faktiskt inte vad jag skulle använda tgb till :S

Visa signatur

Cmon lets have soma sex?

Permalänk
Skrivet av kaptenkaos:

Efter mycket om och men, så har jag väl bestämt mig för att köra på en Transformer.

Nu återstor bara att välja mellan 16gig med tgb eller 32 utan.

Vad är det smartare valet i detta sammanhang?
Vet faktiskt inte vad jag skulle använda tgb till :S

Hej!

Flera återförsäljare har också egna paket med 32GB+Tangentbord.

Mvh
Asus Sverige

Visa signatur

Vi kan tyvärr inte svara på supportärenden via detta konto, för supportärenden v.g. besök http://support.asus.com. | Få senaste nytt via vår Facebooksida!

Permalänk
Medlem

Man kan ju köpa till tangentbordet senare om man känner att man har behov för det. Jag köpte 32 gigaren och skall köpa till tgb dockan om någon månad. Det är nice att få usb kontakter så man kan ha saker på en usbsticka istället.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Skrivet av Hotel_Golf:

Följande 2 steg har fått min standardwebläsare i Honeycomb att fungera mycket bättre, med andra ord snabbare, stabilare och med mindre text-inmatningslagg!

Börja med att starta standardwebbläsaren och skriv: about:debug i adressfältet.
Detta i sig ger inget synligt resultat i webläsarfönstret, däremot har ett antal ytterligare val blivit tillgängliga i menyn uppe till höger i webläsaren, ser ni dessa så har första steget fungerat.
Klicka sedan på inställnignar i menyn, där bör ni nu se: Felsökning, klicka där.
Till höger finns en inställning enligt följande: "Enable Open-GL Rendering". Bocka ur detta alternativ och vips, scrollande, textinmatning och stabilitet är förbättrad i standardwebläsaren.

Kom gärna med feedback om hur ni tycker att det fungerar.

Bra tips! Dock behåller jag nog Open-GL Rendering, jag tyckte att det blev väldigt hackig scrollning utan det men text dök upp snabbare och webläsaren kraschade faktiskt inte vilket var överraskande. Tycker att det är konstigt att den bästa webbläsaren - standard Android-läsaren (ifall ni frågar mig) plötsligt har blivit så dålig i och med uppdateringen till Android 3.2. Innan dess var den jättebra och jag funderade inte ens på andra alternativ men nu har den blivit sjukt buggig och opålitlig. Tack och lov så finns det bra alternativa webbläsare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av benjipod:

Definera matad? Apps ska inte behöva vara avgöraren för köp eller ej. Det finns så det räcker ^^

Det jag menar är mest om det finns roliga spel och så vidare, det finns ju vissa spel till iPhone / iPad som är helt GALET bra.
Kommer sakna vissa av dom...

Permalänk
Medlem

Nu har ja väntat och läst så mycket om denna i trådar här och där, och så vitt ja förstår så är det fortfarande problem med att spela upp HDmaterial.
Tror nog ja kan hålla mig tills nästa platta kommer, som förhoppningsvis klarar detta

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Skrivet av Holic:

Nu har ja väntat och läst så mycket om denna i trådar här och där, och så vitt ja förstår så är det fortfarande problem med att spela upp HDmaterial.
Tror nog ja kan hålla mig tills nästa platta kommer, som förhoppningsvis klarar detta

Fortfarande så är det inte ee paden som failar i detta fallet utan det är honeycomb (sagts 100gånger tidigare)

DICE player skall kunna spela up många hd format utan problem.

Permalänk
Medlem

Kan ha missat det isf, tack för förtydligandet.
Omformulerar isf till att dom fixar till det i honeycomb.
Har ingen brådska.

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem
Skrivet av niklas12343:

Fortfarande så är det inte ee paden som failar i detta fallet utan det är honeycomb (sagts 100gånger tidigare)

DICE player skall kunna spela up många hd format utan problem.

Här kommer ett inlägg som kan verka ganska konspiratoriskt av sig...

Det som JAG misstänker är att det är USA's upphovsrättsmaffia som har beordrat nVidia att inte stödja uppselning av HD-material... för lixom... det ligger helt i linje med de stora drakarnas pådyvlade kontroll i övrigt...

Permalänk
Medlem

Asus!

Hur kommer det sig att allt som har med Asus och registrering är skitdåligt?

Försökte registrera min surfplatta på eran vip men det stog något liknande "Incorrect serial number", testade även med mitt moderkort funkade inte häller.

Idag fösökte jag skapa ett "Asus webstorage" konto eftersom ett år gratis ingår när man köper en eee pad.
Men det går inte att registrera, står bara att det är fel på kontonamnet, epost adress (som man inte ens kunde fylla i) eller lösenord. Testade flera kombinationer....

Visa signatur

Gaming Rigg: Cooler Master HAF X - Asus P8P67 PRO - Corsair 4gb 1333mhz - Intel Core i5 2500k - Sapphire radeon 6950 2GB - 1tb spinpoint f3 HDD - XFX Black edition 750w
KringRustning: Mus: Logitech G500 - Tangentbord: Logitech G110 - Headset: Ace Edge SX500

Permalänk
Medlem

Jag har fått ett mycket störande problem. Tror att det kan ha uppkommit med 3.2 uppdateringen.

Jag kan helt enkelt inte öppna filer, bilder eller vadsomhelst genom att klicka på dem i någon filhanterare.
När jag klickar på dem så blir skärmen bara lite mörkare och ingenting händer.

Däremot kan jag öppna tex pdf filer om jag öppnar dem inifrån pdf-läsaren, eller bilder om jag öppnar dem inifrån bildvisarprogrammet.

Vad är detta ?
Virus ? Någon bugg ? Någon skum inställning ?

Edit : Verkar som att problemet förekommer även på andra Honeycomb tablets :

http://www.androidtablets.net/forum/android-tablet-apps/20625...

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperT:

Jag har fått ett mycket störande problem. Tror att det kan ha uppkommit med 3.2 uppdateringen.

Jag kan helt enkelt inte öppna filer, bilder eller vadsomhelst genom att klicka på dem i någon filhanterare.
När jag klickar på dem så blir skärmen bara lite mörkare och ingenting händer.

Däremot kan jag öppna tex pdf filer om jag öppnar dem inifrån pdf-läsaren, eller bilder om jag öppnar dem inifrån bildvisarprogrammet.

Vad är detta ?
Virus ? Någon bugg ? Någon skum inställning ?

Edit : Verkar som att problemet förekommer även på andra Honeycomb tablets :

http://www.androidtablets.net/forum/android-tablet-apps/20625...

Hade samma problem förrut efter jag installerat ADW ex. har dock inte det problemet längre även fast jag har ADW EX kvar..

Visa signatur

Gaming Rigg: Cooler Master HAF X - Asus P8P67 PRO - Corsair 4gb 1333mhz - Intel Core i5 2500k - Sapphire radeon 6950 2GB - 1tb spinpoint f3 HDD - XFX Black edition 750w
KringRustning: Mus: Logitech G500 - Tangentbord: Logitech G110 - Headset: Ace Edge SX500

Permalänk
Medlem

..en liten fråga! Funkar det med externa diskar, typ 2,5 tums i denna maskin? Tänkte eftersom den har usb? Usb stickor funkar, vet jag, men vart går gränsen för lagrings-kapacitet? Finns det nån?

Permalänk
Skrivet av Ekz83:

..en liten fråga! Funkar det med externa diskar, typ 2,5 tums i denna maskin? Tänkte eftersom den har usb? Usb stickor funkar, vet jag, men vart går gränsen för lagrings-kapacitet? Finns det nån?

Själv har jag använt en 250GB extern 3,5 disk. Fungerade problemfritt. Vet dock inte hur det är med exempelvis 1TB men det borde fungera även det. Observera att jag enbart speckulerar i frågan vad gäller större lagringsutrymme!

Kan tillägga att jag sett klipp på Youtube om detta, någon som testat alla externa usb-enheter de haft att tillgå, kan dock inte hitta klippet just nu... Sök på: Asus eee pad transformer usb test eller motsvarande.

Visa signatur

Namn: Hampus Gustafsson Ålder: 29 Bosatt: Göteborg, centrum. Yrke: IT-Tekniker, serverkonfig, runtresande.
Ägare av stationär spelburk, server för fillagring samt en Asus eee pad Transformer.

Permalänk

Har ASUS sagt något om att uppdatera denna surfplattan/smartbook till Ice Cream Sandwich sen när det kommer?

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Skrivet av Hotel_Golf:

Följande 2 steg har fått min standardwebläsare i Honeycomb att fungera mycket bättre, med andra ord snabbare, stabilare och med mindre text-inmatningslagg!

Börja med att starta standardwebbläsaren och skriv: about:debug i adressfältet.
Detta i sig ger inget synligt resultat i webläsarfönstret, däremot har ett antal ytterligare val blivit tillgängliga i menyn uppe till höger i webläsaren, ser ni dessa så har första steget fungerat.
Klicka sedan på inställnignar i menyn, där bör ni nu se: Felsökning, klicka där.
Till höger finns en inställning enligt följande: "Enable Open-GL Rendering". Bocka ur detta alternativ och vips, scrollande, textinmatning och stabilitet är förbättrad i standardwebläsaren.

Kom gärna med feedback om hur ni tycker att det fungerar.

TILLÄGG:
För att slippa lagget vid scrollandet så kan ni samtidigt efter att ha följt övriga steg välja Normal "rendering"
webbläsarn sköter sig då uppriktigt felfritt vid scrollnde. Inga problem.

Visa signatur

Namn: Hampus Gustafsson Ålder: 29 Bosatt: Göteborg, centrum. Yrke: IT-Tekniker, serverkonfig, runtresande.
Ägare av stationär spelburk, server för fillagring samt en Asus eee pad Transformer.

Permalänk
Medlem

En ny uppdatering till transformern dök precis upp, nån info om vad den gör/gjort?

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem

Det har kommit en till uppdatering till plattan.
Undrar just vad den gör. Håller precis på att installera.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperT:

Det har kommit en till uppdatering till plattan.
Undrar just vad den gör. Håller precis på att installera.

------------------
Precis, håller också på med uppdatering nr 2..

Edit:
Gillar inte det här..min transformer blev just helt svart...inga tecken på aktivitet öht, inte ens laddlampa:(

Phu! -nu hoppade den igång!..ser inga tydliga förändringar dock

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem

Buggen jag hade tidigare när jag inte kunde öppna filer utan att gå omvägen att först öppna applikationsprogrammet verkar borta.
Vet inte om det hade med uppdateringen att göra dock.

Ett litet tips till Asus vore kanske att ha någon sorts uppdateringslogg i plattan.
Eller det kanske redan finns, men att jag inte känner till det ?

Edit : Lyckades hitta denna info om uppdateringen :

http://www.androidsupernova.com/2011/08/minor-update-for-asus...

Tydligen kan man nu välja cursor och man kan stänga av/på tangentbordet när man är dockad.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk

Det är en sak som jag undrar, om man köper plattan idag med android. Måste man köpa en ny platta när Ice Cream Sandwich kommer ut. Eller är det bara en uppdatering som krävs eller något liknande?

Permalänk
Medlem

Tänker inte läsa 45 sidor för att få svar, så citera mig gärna så jag lätt kan se eventuella svar sedan

En kollega har en Asus Transformer och kan inte spela upp en enda film oavsett format på den, dock är han tekniskt oduglig så jag hade väl inga förhoppningar på få ett vettigt svar av honom.
Men har iaf läst att Diceplayer ska funka bra att spela upp film på transformern, stämmer det?
Avgör paddan vilka format som stöds att spela upp eller är det spelaren i sig man använder?
Givetvis ska ju hårdvaran i paddan palla med osv..

Hur ligger det till om man summerar ihop?

Visa signatur

Mobil > OnePlus 8T Surfplatta > Lenovo Laptop > ASUS G750JZ
Media-PC > Bitfenix Prodigy M mITX | Corsair CX 500M 80+ Bronze Modulärt | Asus H87I-Plus mITX | 8 GB ddr3 | i3 4340 @ 3.6Ghz | Corsair Hydro H60 | Kingston V300 SSD 120GB | 9TB Lagring |

Permalänk
Medlem

Det verkar ha uppstått en stor bugg med hur plattan funkar tillsammans med dockan.
Jag misstänker att gårdagens update är boven.

Min platta hade ca 85% laddning och jag satte in den i dockan. Jag märkte att dockan nästan var urladdad, med ca 5% kvar.
När jag sedan tog bort plattan från dockan vill den överhuvudtaget inte starta.
När jag sedan satte tillbaka den i dockan så gick det att starta, men nu påstås att plattans laddning är nära 0% och bör laddas.

Antingen har 85% laddning försvunnit på ett ögonblick eller så har plattans laddningsmätare förväxlat sin egen laddning med dockans.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Skrivet av Operatören:

Tänker inte läsa 45 sidor för att få svar, så citera mig gärna så jag lätt kan se eventuella svar sedan

En kollega har en Asus Transformer och kan inte spela upp en enda film oavsett format på den, dock är han tekniskt oduglig så jag hade väl inga förhoppningar på få ett vettigt svar av honom.
Men har iaf läst att Diceplayer ska funka bra att spela upp film på transformern, stämmer det?
Avgör paddan vilka format som stöds att spela upp eller är det spelaren i sig man använder?
Givetvis ska ju hårdvaran i paddan palla med osv..

Hur ligger det till om man summerar ihop?

Tror du är ute efter ungefär samma som jag. Och ja det är relativt ok idag att bara slänge in filmer på den och spela med flera av mediaspelarna, DICE är grym, en del gratisalternativ som MX Video Player funkar också utmärkt. Nu snackar jag om att slänga in serier i 480p-720p upplösning vilket såklart funkar bäst.

När man börjar snacka långfilmer i 1080p som bluray rips uppstår två problem. ett kan vara prestandan och det andra är filstorleken, tror inte du kan lägga in filer stärre än 3.6GB eller hur det är i minnet som är FAT32, men skärmen kan inte visa så hög upplösning heller så det är bara onödigt att försöka.
Men ja sammanfattningsvis, jag var orolig i början men senaste månaden har mediaspelare uppdaterats och det mest har börjat funka riktigt bra och smidigt på den.

Visa signatur

Core i7 3930K(@ 4.40GHz) -> ASUS Rampage Extreme IV | 16GB Corsair Vantage DDR3 | Sapphire Radeon 290X Tri-X

Permalänk
Skrivet av sturebyking:

Hej
Har en Asus Transformer samt en Nokia C7 och undrar om man kan (via WiFi eller Bluetooth) koppla Transformern till Nokian för att komma åt Internet. Har sökt men hittar bara att Nokia inte stödjer Infrastucture Wifi (Joikuspot) samt att Android inte stödjer Ad-hoc.
Jag har parat telefon-plattan och har från telefonen skickat filer till plattan utan problem.
Nån som vet?
/O

Citerar mej själv

Med Asus uppdatering igår fungerar Ad-hoc så nu kan man koppla Nokia (Joikuspot) till Transformern!

/O

Visa signatur

New: Lian-li A03, Corsair 430w, GA-H55M-USB3, Intel i5 650, XMS3 2x2GB, 3x Noctua, Samsung SH-203B, Win7, Kingston SSD 120GB+Samsung 750GB, Freezer 7,LG , Logitech Pro 2800, Logitech X-210, Benq EW2430
Old: Antec Sonata III, Win7, Gigabyte GA-P35-DS3, Intel E8600, XMS2 Xtreme 4x1G, ATI HD5750, WD 500GB, LG 20,1" Wide and/or Pansonic PV60, Logitech EasyCall

Permalänk
Medlem

Läst igenom 45 sidor nu och inget vettigt svar har getts, ser fram emot ett var av ASUS.SVERIGE kanske? Ser en hel del sidor börjar lägga upp info om en 3G-version och även på Asus hemsida finns det, men när går den att köpa?!

http://www.asus.com/Eee/Eee_Pad/Eee_Pad_Transformer_TF101G/#o...

Det är iaf så jag tolkar detta: 1 X SIM Card reader

Visa signatur

Gammal dator och många servrar.

Permalänk

Någon som vet om det finns en väska som klarar stötar. Har hittat en Targus men den var för liten. Har sökt väskor under mini-pc också men ej funnit några.

Permalänk

Var på MediaMarkt häromveckan och klämde lite på iPad 2. Har velat lite fram och tillbaka mellan den och Transformern. Hursomhelst så kom den Appleanställda fram till mig och frågade om han kunde hjälpa till med något. Jag förklarade att jag funderade på att antingen köpa paddan eller transformern men att jag antog att han skulle vara väldigt partisk och att jag därför inte la någon större vikt vid vad han sa (Ja, jag sa det kanske inte rakt ut men jag antydde det) varpå han fångar upp en MediaMarkt-anställd och frågar om skillnaderna mellan iPad 2 och Transformern. Denna MM-anställde pekar på transformern och säger "Den här är värdelös." pekar sedan på iPaden och säger "Och den här är riktigt jävla bra."

Nu tillför det här inlägget kanske inte så mycket men jag tycker det är jävligt synd att Transformern inte får det utrymme den faktiskt förtjänar i fysiska butiker... Om fler faktiskt fick en ärlig bild av iPad 2 och Transformern hade Apple nog inte haft ett lika stort försprång...

Visa signatur

| Sony A580 | Sigma 10-20/4-5.6 | Tamron 17-50/2.8 | Sigma 70/2.8 Macro | Konica Minolta 50/1.7 | Konicha Minolta 75-300/4.5-5.6 |