Det kan bli lite svårt då jag inte har något ledigt eluttag i hela rummet och har redan förbrukat för många skarvsladdar (fler än max antal)
Men det borde ju gå att fixa :/
det slutade dessvärre så :/
lyckades öppna upp och en kopparplatta var trasig :/
försökte löda ihop men var inte det lättaste :/
så ny mus på ingående :S
Ok, jag har orsakat en skada på min mus som jag inte vet om det går att laga? :/
Jag brukar inte vara våldsam men idag så gick det lite för långt så jag slog till på musen, och knapp 1 fungerar inte längre :S
jag har öppnat och kollat men ser inte att det ska vara några större skador på den, förrutom att den inte gör klickljudet som kommer när man t.ex klickar på knapp 2... så ska knapp 1 låta också.
Vad jag har förstått så är det nån sak som ska hålla "upp" knappen hela tiden, sen när man trycker ner, sen släpper så ska det vara något som ska trycka upp knappen igen... men hittar inget sådant...
nån som vet nåt om det?
lite svårt att googla med tangentbordet
eller ja... svårt... drygt istället
(och ja, jag får skylla mig själv, men tänkte mer få hjälp nu än att 'nu har du lärt dig din läxa' inlägg)
1. kunna läsa titel på program som körs
2. en timer som aktiveras när ditt program känner av att program 'X' körs
program X är inställt på 1 minut maxtid säger vi.
stängs programmet ner, pausas timern, och startar igen när programmet körs upp igen.
3. när maxtiden nås, så använder du bara winapi för att säga åt windows, stäng ner program 'X'.
4. ny dag = nollställ aktiva tiden
kanske låter lite sluddrigt, men har lite bråttom
kan kika mer på det när jag kommer hem
mycket av det du säger Perost stämmer, men att ladda in alla bilder före gameloopen kanske inte är bästa sättet heller.
detta beror iofs på hur stort spelet är etc.
men du vill inte ladda in alla bilder för hela spelet om du har ett större spel, så det är bra att ladda in bilderna när du behöver dom.
t.ex:
funktion menu:
<ladda in menybilderna>
<gameloop>
funktion level1:
<ladda in bilder för level 1>
<gameloop>
fast nu var iofs inte detta ett problem för tillfället
tror att under alla mina 23 år så har jag stängt av en film, men den minns jag inte som tur är
en sann filmälskare tittar på en film även om den är bra eller dålig bara för att se hur hela filmen var, inte bara början
finns en massa filmer som det inte händer någonting förrens i slutet och då kan det bli massaker eller liknande
så att stänga av en film innan den är slut handlar nog bara om att man helt enkelt inte har något tålamod
Jag skulle inte säga att det vore bra om han kunde fixa det i C++.
Så länge programmet flyter på och fungerar som det är tänkt så spelar språket det är skrivet i ingen större roll
kan väl dela med mig av lite jag håller på med, är väl kanske inte den bästa lösningen, men ger dig en inblick över hur det fungerar
// Detta körs Före alla SDL Events checken i gameloopen
int x, y;
SDL_GetMouseState(&x, &y);
// Detta körs efter alla SDL Events checken i gameloopen
DrawMouseCursor(surface, mouse, x, y);
SDL_Flip(surface);
// Såhär ser DrawMouseCursor() ut
// Vad denna funktion gör är att ta X och Y värde och ritar ut nya
// musikonen på orginal surface:t samt maskar bort Rosa från bilden så jag får en fin muspekare :)
void DrawMouseCursor(SDL_Surface *surface, SDL_Surface *mouse_icon, int x, int y)
{
SDL_Rect rect;
unsigned int MaskColor;
MaskColor = SDL_MapRGB(mouse_icon->format, 255, 0, 255);
SDL_SetColorKey(mouse_icon, SDL_SRCCOLORKEY, MaskColor);
rect.x = x;
rect.y = y;
SDL_BlitSurface(mouse_icon, 0, surface, &rect);
}
Vet inte om det går men det ska tydligen gå på någotvis säger vissa.
Det jag vill göra är att kompilera ett program (jag kör x64 kärna), så att andra (som kör x86) ska kunna köra programmen också.
Använder inte .Net så den vägen går inte :/
Någon som har en enkel lösning?
Ursprungligen inskrivet av hagbarddenstore Du bör kanske fixa så att man kan byta tangenter, antingen via en config-fil eller via omkompilering och konstanter.
omkompilering är ju bara att ändra tangenterna i källkoden
ps. utvecklar för tillfället till ett större och lite mer finare så kommer väl en uppdatering inom kort förhoppningsvis