The witcher säsong 3 - Snyggt men fan vad de intrigerar. Det är verkligen 90% intrigerande, 5% dansande och 5% monsterslakt. På tok för lite monsterslakt. 6/10
Barry Lyndon - Detta är ett episkt mästerverk. Otroligt väl berättad med fina miljöer, duktigt skådespeleri och regi och en historia som egentligen bara handlar om en människa men som ändå känns som att det berör en hel drös med liv. Här finns inga hjältar, alla är lika trasiga och eländiga. Ingen är lycklig. 9/10
Detta är ett vanligt förekommande fenomen. Jag har själv råkat ut för att batterierna inte passade i en pryl och när jag jobbade på Biltema så hände det titt som tätt att folk kom in och klagade på det. Biltemas svar på detta som ligger på deras intranät under specifikationer(ej tillgängligt för kunder) är att batterierna ligger inom specifikationerna för storleken på ett AA batteri. The end.
Beau is afraid - Jag förstår att denna killen är rädd för början är fan bland det mest skrämmande jag sett på ett tag. Hela denna filmen är som en lång drog-tripp och man undrar bara när han ska vakna upp och inse att allt bara var en feber-dröm eller nåt men icke. En skum skum men samtidigt vädligt välgjord film. Från regisörren av hereditary och midsommar. 7/10
Fast X - En sak måste man ju säga, denna filmserien är rätt unik i sin framtoning och action finns så det räcker och blir över. Handlingen är EXAKT samma som tidigare filmer. La familia är hotad, måste spränga en miljon bilar och köra fort. The end. 6/10
Antman-quantamania - Mer antman-grejer. Ok, inte så mycket mer. Det är ju kul att det finns en hel värld där inne i quant-universumet men man kan knappast skylla marvel för att utforska särskilt mycket av den. 6/10
Black panther 2 - wakanda forvever - Mer black panther-grejer. Konstigt tempo i denna och handlingen är verkligen so-so. Men ok antar jag om man bara MÅSTE ha mer Marvel, och det måste man ju. 6/10
Vi får verkligen hoppas att Guardians of the galaxy 3 är bättre än detta.
The magnificent seven(2016) - Ok variant av den gamla klassikern. Inte bäst men heller inte sämst. 6/10
Ambulance - Bankrånare kidnappar en ambulans när deras rån går åt helvete. Sen åker de om kring med den ett tag. När jag kollade denna så visste jag inte att Michael Bey regisserat men det var tämligen uppenbart efter en stund. Ok action men story, dialog, fysiska lagar och sånt är inte så bra. 6/10
Aliens SE - Den mest actionfyllda av filmerna i aliens-serien men även den med bäst story. 9/10
Zodiac - Handlar om några reportrar och polisers jobb i att försöka hitta sweriemördaren zodiac på 70-talet. Mycket bra. 8/10
The Bourne supremacy (2) - Detta är i mina ögon den bästa jason bourne filmen då den visar väldigt mycket av arbetet bakom hemlighetsfyllda organisationer som CIA. 8/10
Sisu - En finne hittar guld men nazister vill ta det. Det skulle de inte gjort. Mycket våld & blod men rätt bra faktiskt även om saker som fakta och verkligheten inte spelar så stor roll här. 8/10
Saker händer. Jag köpte en gång lite bildelar av en kille på Nordicaudi. Jag väntade tålmodigt men inget kom. Jag försökte få kontakt med killen men fick inget svar och hans telefon gick inget fram till. Jag skrev då en tråd om det ungefär som denna och en annan kille PM:ade mig som tydligen kände denna killen väl och berättade att han omkommit i en trafikolycka. Han ordnade sen så att jag fick mina prylar. Jag var lite chockad av det hela faktiskt. Jag hittade även hans facebook där flera av hans kompisar skrivit saker som saknad, RIP så det var ingen blåsning som jag trodde initialt.
Nocturnal animals - Denna filmen är typ två filmer i en, vetefan varför för den ena storyn är tämligen menlös och den andra är bra. Den bra handlar om en man vars familj mördas, den menlösa om en kvinna som gör ett dåligt val. Helt ok. Jag väntade på nån cool twist men filmen tog bara slut så lite snopet. 6/10
Korkat av Netonet att hålla på så här för något som är ingenting. Men rent lagmässigt så är det en reklamation inom de två först åren. Felet ska räknas som ursprungligt. Om Netonet har några belägg för att sugaren kört ner för en trappa så bör de redovisa dem eller ge dig en ny eller häva köpet.
Om du anmäler till ARN så får de ibland tummen ur och ordnar ärendet. Så testa med detta. Det kostar inget.
Jag kan precis som den person som bedömt detta ärende tycka att det är konstigt att hjulet gått sönder men det är ju inte direkt ovanligt att plast spricker och det behövs inget speciellt kraftigt yttre våld för att det ska hända. Konstigt nog hade jag en kompis som också hade en robotdammsugare som strulade och också fick en massa strul med Netnonet när de reklamerade den. Han fick dock en ny till slut men jag vill minnas att det tog rätt lång tid.
Guy ritchies The Covenant - Krigsfilm om Afghanistan. Inte alls som Guy ritchies tidigare gangster-action men välgjort och bra. Speciellt musiken är väldigt stämningsfull. 8/10
Platoon - Krigsfilm om vietnamkriget. Väldigt välgjord och bra. 9/10
The mother - Lite B-aktig action med Jennifer Lopez. Det är så mycket dumt i den så jag vet inte vart jag ska börja. Storyn är ok men själva beteendet hos folk är inte trovärdigt. 6/10
The Witch. a new england folklore - The devil giveth and the lord taketh away. Denna behöver väl ingen förklaring. Grymt bra, spännande och med trovärdig stämning. 9/10
Evil dead rise - Klassisk Evil dead splatter. De har fått ihop det rätt bra faktiskt. Det enda som saknades var den sjuka humorn. Men helt klart sevärd. 7/10