Ett sätt att minimera CRC-summan skulle vara att först ta kvadratroten och sen söka efter kortast möjliga crc som endast ger det rätta resultatet.
Typ ta kvadratroten på 123456789, vilket är 11111, möjliga rasultat av att kvadrera det är 123454321 - 123476544 vilket är 22223 olika resultat. Nu skulle man kunna börja med en kort crc och gå igenom alla 22223 resultat och se om crc på det resultatet har nån dublett, har den det så ökan man crc:n med en bit och börjar söka igen. Här skulle man kunna hitta korta crc ibland men vissa skulle även bli en bit längre, och instinktivt, utan att veta exakt, så känns det som väldigt få crc:er skulle kunna hittas om är mer än en bit kortare så jag tror hur du än gör så skulle du förlora på den här metoden. Givetvis skulle det finnas nägra sifferkombinationen där du verkligen skulle vinna en del men i det stora hela tror jag det är dödfött.
Det är många som kör med större hårddisk på Xboxen. Orsaken är att man kan kopiera sina spel till hårddisken istället för att använda en DVD-skiva. Blir snabbare och billigare.
Det finns även en hel del emulatorer där man kan lägga massa Rommar på hårddisken.
Att byta hårddisk kräver dock modchip eller flashat bios, Microsoft tillåter inte byta av hårddisk.
Ursprungligen inskrivet av Yarrick det är det som är det tuffa, att man kan göra den flera gånger, och det kvittar hur indatan ser ut. det går att göra så att man får mindre filer när man komprimerar, men det tar BRUTALT lång tid att packa upp...
Jag kan nästan garantera att det inte kommer att funka i praktiken. hur än du gör med CRC-summor så kommer du inte att kunna återställa att bytes i utsprungligt skick, såvida inte den komprimerade datan + CRC närmar sig i det okomprimerade datan i storlek..
Det finns ingen möjlighet att komprimera data hur mycket som helst.
Jag har inte tillränkliga kunskapar för att analysera din ide men kan som sagt nästan garantera att den kommer att falla på nåt sätt, många har försökt med såna här mirakelkompirmeringar och ingen har lyckats.
Tvivlar på att nån sån komprimering skulle funka, om det skulle funka, vad skulle hindra att man tog det komprimerade resultatet och gjorde samma sak i igen?
Det är väl bara bra att tillverkarna samarbetar med DirectX och grafikkorten. Annars skulle ju nya finesser i mjuk och hårdvara ha svårare att få spridning.
Jag föredrar DirectX främför OpenGL, DirectX utvecklas snabbare och kränglar väldigt sällan.
128-bit är säkert nåt som svider hos Nvidia, dom hade kanske inte räknat med att ATI skulle ha ett kort med 256-bits minnesbuss. Även om jag mistänker att högre frekvens och eventuella andra lösningar kommer att placera Nv30 lite högre än Atis 9700 så kommer det vara nåt som Ati kommer att kunna spela på, precis som Nvidia hade 32-bitars färg jämfört med Voodoo på den tiden, det var en sak som inte hade så stor betydelse tekniskt men det fick en stor betydelse ändå marknadsmässigt.
Min gissning är att Nvidia kommer att ha ganska bråttom att få ut ett Nv35 (eller nåt..) med 256-bitars buss.
Pentium Pro, P2 ocg P3 har samma kärna och P3-tualatin är egentligen en kraftigt förbättrad Pentium Pro....
Om AMDs senaste klarare att klockas till 2500 eller 2400, beror vä på vilket exemplar man provar, men hur som helst så är den nära sin gräns. Nu får vi väl se om "hammaren" kommer att bli en värdig uppfäljare, personligen tror inte jag att det kommer att bli så överlägsen.
DC-DDR och Hyperthreading kommer att innebära ett rejäl hopp i prestanda för P4..
Ursprungligen inskrivet av Henrik Kumlin Hej, jag undrar om man skulle köpa en dvd burner och sen bulk. vad ska man fixa för dvd burning program? om man vill ha identiska kopior av en dvd t ex?
MVH
Tänk på att du inte kan kopiera en DVD-film rakt av, eftersom många är större än 4.7GB.