håller helt med. ju fler spelar man lär känna så är de flestas tonvikt på pvp. och missions. visst är det kul att tjäna bra med cash och få bra items men hela eve börjar bli väldigt likt de andra slash&loot spelen, t.ex D2 och WoW.
Många skriker väl rätt ut och pekar på alla dessa stora allianser som inte skulle ha funkat om inte spelare kan göra olika saker men i viss mån tycker jag att spelet borde vara mer restriktivt beroende på vilka val man gjort vid skapelsen av charactern.
t.ex om man gör val som ger en mer i science så ska man ha bonus mot det också och inte ha chansen att lära sig t.ex battleship eller carrier.
vad har en science gubbe för intresse av att flyga ett battleship och ganka rats?
dessutom, varför skulle en amarr vilja lära sig flyga minmatar skepp?
om du är amarr, flyg amarr. sätt en tidsökning med 50-70% på tiden av andra fraction skepp eller ta bort möjligheten helt.
Eve är faktiskt ett av de få RPG spel jag vet av där man kan bli allt i slutändan. Hur kul hade det varit i NWN att kunna vara lvl 20 i alla klasser eller i WoW att en Priest kunde använda alla typer av vapen, spells och skills?
Nej, mer uppdelning av spelare så man får fram en mer distinkt värld.
Visst, det tar sin tid idag att bli bra i allt men det går. Men jag vill endå se att man tvingar fram mer sammarbete mellan olika char typer för att Eve inte ska sluta som alla andra online spel, dvs allt det går ut på är PvP och looting.