3d resolution ar ett alternativ till AA som hangde med ArmA2 vid release innan AA blev tillgangligt efter en patch. 100% ar standard-installningen och bor vara det man anvander. Minskar man det sa blir det suddigt och okar man det sa blir det marginellt skarpare.
Post Processing ar det som ger en sorts "motion blur" nar man ar i rorelse, och gor aven bakgrunden en aning suddig for att fejka Depth of Field. Det ser ofta bra ut pa screenshots, men blir mest huvudvarksframkallande nar man spelar, sa detta brukar rekommenderas att stanga av helt och hallet, och da aven tjana en hel del FPS.
V-sync daremot borde vara paslaget! Personligen far jag just hoppande suddiga effekter pa texturer och dylikt nar detta ar avslaget. Det blir nagon sorts strul med mipmaps/LOD's. Har aven orsakat flimmrande HDR-effekter nar man tittar in i solen eller andra ljuskallor. Kommer inte ihag om det kanske bara galler crossfire/SLI, men det har iaf alltid strulat for mig och manga andra att ha v-sync avslaget i ArmA, sa det kan ju vara vart att prova aktivera om det ar avstangt nu.
Se aven till att Video Memory star pa "Default", sa spelet vet exakt hur mycket VRAM som finns tillfgangligt i ditt system (Kollas under varje uppstart). Annars kan du fa mangder med konstiga flimmrande texturer och dylikt.
Edit: Om du inte har DLC'n Private Military Company (PMC) installerat sa ar vissa texturer valdigt lagupplosta/suddiga, som tex ett flertal spelar-modeller och vissa objekt.