#sony

60

Krönika: Jag ser mörka moln på Google Stadias spelhimmel

I ett september sprängfyllt av tekniknyheter har redaktör Eklöv inte ägnat Googles speltjänst Stadia en tanke på flera veckor.

69

Tekniken Oodle Texture turbomatar I/O-bandbredden i Playstation 5

Med hjälp av texturkomprimering ska den redan imponerande bandbredden i Playstation 5 kunna nå höjder om galna 17,38 GB/s.

94

Playstation 5-spel kan uppta en åttondel av den inbyggda lagringen

En handfull Playstation 5-spel får nu storlekskrav, vilka visar att trenden mot större spel långsamt fortsätter.

244

Sony prissätter Playstation 5 aggressivt – kostar från 399 USD

Utöver en rad speltitlar avslöjar Sony att spelkonsolen Playstation 5 och dess skivlösa syskon lägger sig på rimliga prisnivåer.

102

Uppdaterad: Sony sänker prognosen för PlayStation 5 med fyra miljoner enheter

Playstation 5 befaras sälja miljontals färre exemplar än vad Sony tidigare räknat med, en uppgift Sony nu tillbakavisar.

47

Sony visar Playstation 5-nyheter den 16 september

Veckan efter att Microsoft avtäckt pris och detaljer runt Series X och Series S följer Sony upp med Playstation 5-nyheter.

60

Sony satsar vidare på att lansera Playstation-spel på PC

I den senaste företagsrapporten meddelar Sony att PC-versioner av Playstation-spel är en fortsatt del av företagets lönsamhet.

87

Snabbtitt: Sony WH-1000XM4 – ett par riktigt bra brusreducerande hörlurar

Jonas tar sig an Sonys senaste generation brusreducerande hörlurar för att se om de håller måttet. Häng med på en snabbtitt!

122

Sony lanserar WH-1000XM4 – fjärde generationens brusreducerande hörlurar

Förbättrad brusreducering, finpolerad komfort och koppling till flera enheter samtidigt står på menyn hos Sonys senaste lurar.

22

Sony redogör för Dualshock 4-kompatibilitet på Playstation 5

Handkontrollen till Playstation 4 kommer fungera på den kommande konsolen – förutsatt att du spelar PS4-spel.

9

Sony-patent antyder om Playstation 5 med flera systemkretsar

Patentet beskriver hur flera systemkretsar kan användas i tandem i framtidens spelkonsoler för att rendera grafik.

28

Sony-patent inte DLSS-liknande funktion

UPPDATERAD Ett patent från Sony antydde en AI-baserad uppskalningsfunktion, något som nu visar sig vara utan direkt spelkoppling.

20

Fraunhofer IIS sjösätter 3D-ljudstandarden MPEG-H

Upp till 24 kanaler med fokus på strömmande media utgör grunden till VR-fokuserade ljudmotorn Sony 360 Reality Audio.

113

Utvecklare menar att spelstorleken kan skjuta i höjden med Unreal Engine 5

Mycket detaljerade modeller och dynamisk polygondensitet utlovas med Unreal Engine 5, men effekten kan bli höga lagringskrav.

209

Nytt högre standardpris för spel till Playstation 5 och Xbox Series X

I över ett decennium har priserna för konsolspel varit stabila trots skenande utvecklingskostnader. Snart vankas liten höjning.