Permalänk
It-lagret

Vi jobbar än så länge på problemet med frakterna och prisvisning på dessa. Som det är i dag så ligger det en helt felaktig funktion i vårt ehandelssystem som gör att frakten beräknas helt fel. men det är en lösning på väg.

Mvh
Daniel
Itlagret Sverige

Visa signatur

Dator: INTEL C2D E8500, Biostar T-Power I45, 4 gb OCZ Reaper X, evga 9800GX2 SC, WD raptor 74, WD cav 1TB, Cyper Snipa Stinger, razer lycosa, CM Cosmos 1000, acer P223w 22"

Permalänk
Medlem

Det där med frakten var helt klart lite lustigt Men jag körde ett impulsköp ändå.

Permalänk
Medlem

Trevligt, igår dök fläkten upp.

Kastade i den och vips dök idle temp från 43 till 34 i min låda

En Ninja Shuriken var det.

Permalänk
It-lagret

Trevligt. har märkt att scythe är väldigt populära. Speciellt NINJA MINI. strykande åtgång på den modellen.

Visa signatur

Dator: INTEL C2D E8500, Biostar T-Power I45, 4 gb OCZ Reaper X, evga 9800GX2 SC, WD raptor 74, WD cav 1TB, Cyper Snipa Stinger, razer lycosa, CM Cosmos 1000, acer P223w 22"

Permalänk
Medlem

Det finns ett par saker jag som jag skulle vilja nämna.
Dels att man bör kunna välja att enbart lista produkterna, d.v.s utan bilder och utan tilläggs info. Detta är iofs inte ett problem för mig som sitter på 100/100, men det finns många runt om som sitter på t.ex mobilt bredband eller DSL osv.
En mer avancerad sökfunktion, där man t.ex kan välja att söka i en specifik kategori och dylikt.
Samt en sak ni skriver "Välkommen till itlagret", bör det inte stå "Välkommen till ITlagret" eller "Välkommen till ITLagret" alternativt ersättas med en något mindre bild av er logga + "Välkommen till"?
Och möjligtvis en omformulering av första meningen på "Om oss", dvs "Itlagret Sverige startades under hösten 2008 med inriktning på i huvudsak gamers."
Nu är jag ingen svenska lärare, så rätta mig gärna om jag har fel. Men i mitt huvud var meningen konstig att läsa.
Lite smått och gott att tänka på (eller kasta i papperskorgen ).

För övrigt tycker jag att sidan var lättnavigerad med bra överblick, och rätt trevlig att titta på.
Lycka till och hoppas ni lyckas med erat koncept!

Väl mött,
Gasol

Visa signatur

- MSI GX740 + Zalman NC2000 + Samsung 24" T240 Rose Black + Logitech MX518 + Logitech Illuminated
- Sennheiser HD595
- Samsung Galaxy Note 3
- Samsung Galaxy Tab 10 Pro

Permalänk
Medlem

Hur mycket tar ni för frakten på en Scythe Ninja 2?

Permalänk
It-lagret
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gasol
Det finns ett par saker jag som jag skulle vilja nämna.
Dels att man bör kunna välja att enbart lista produkterna, d.v.s utan bilder och utan tilläggs info. Detta är iofs inte ett problem för mig som sitter på 100/100, men det finns många runt om som sitter på t.ex mobilt bredband eller DSL osv.
En mer avancerad sökfunktion, där man t.ex kan välja att söka i en specifik kategori och dylikt.
Samt en sak ni skriver "Välkommen till itlagret", bör det inte stå "Välkommen till ITlagret" eller "Välkommen till ITLagret" alternativt ersättas med en något mindre bild av er logga + "Välkommen till"?
Och möjligtvis en omformulering av första meningen på "Om oss", dvs "Itlagret Sverige startades under hösten 2008 med inriktning på i huvudsak gamers."
Nu är jag ingen svenska lärare, så rätta mig gärna om jag har fel. Men i mitt huvud var meningen konstig att läsa.
Lite smått och gott att tänka på (eller kasta i papperskorgen ).

För övrigt tycker jag att sidan var lättnavigerad med bra överblick, och rätt trevlig att titta på.
Lycka till och hoppas ni lyckas med erat koncept!

Väl mött,
Gasol

Tack för dina förslag och synpunkter.
Jag är inte heller någon svenska lärare och tycker det är ganska svårt att formulera sig i skrift. Har väl helt enkelt inte anlag för att skriva presentationer skulle jag tro. Jag skall ta mej en funderare och omformulera en del på sidan.
Trevligt att ni tycker det är enkelt att navigera på sidan då detta var det som vi la mest energi på och ville få en butik där man hittade det man sökte utan onödiga musklick.
Återigen tack för synpunkterna.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av abbe_93
Hur mycket tar ni för frakten på en Scythe Ninja 2?

Standardpaket för en sån kostar i dagsläget 89 kronor och snabbleverans kostar 125 kronor.

Visa signatur

Dator: INTEL C2D E8500, Biostar T-Power I45, 4 gb OCZ Reaper X, evga 9800GX2 SC, WD raptor 74, WD cav 1TB, Cyper Snipa Stinger, razer lycosa, CM Cosmos 1000, acer P223w 22"

Permalänk
Medlem

Hittade vad jag tror kan vara ett `skrivfel, http://itlagret.ehandel.net/sv/article/265/intel_core2quad_q6...

Är inte det ovanligt dyrt för en så pass "gammal" processor?

Tycker annars som "Gasol" att lite mer info om företaget inte skulle sitta fel.

Visa signatur

FD Define R5 | Corsair RM850x | Asus Prime z370-p | i5 8600k | G.Skill 2x8gb 3600mhz | Palit GTX 1080ti | Samsung 960 Evo 500gb

Citat av en här på swec:
"AMD är sämst. Dessutom är jag AMD fanboy."

Permalänk
It-lagret

Kära kunder.

I dag ligger FS data's serverpark nere på grund av ett strömavbrott. Därför ligger butiken nere tills detta är åtgärdat. Vi räknar med att butiken skall vara uppe igen under dagen.

Mvh
Daniel
Itlagret Sverige

Visa signatur

Dator: INTEL C2D E8500, Biostar T-Power I45, 4 gb OCZ Reaper X, evga 9800GX2 SC, WD raptor 74, WD cav 1TB, Cyper Snipa Stinger, razer lycosa, CM Cosmos 1000, acer P223w 22"

Permalänk

stör mig att man inte kan sortera på pris? eller så har jag misssat nåt...

Permalänk
Avstängd

hmm era grafikkort. Ni säljet ett Nvidia GTX285 för 4197:-

medans ett Nvidia GTX280 ligger på 4729:-

Stämmer det verkligen att det sämre kortet kostar mer än det bättre? xP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av itlagret
Tack för dina förslag och synpunkter.
Jag är inte heller någon svenska lärare och tycker det är ganska svårt att formulera sig i skrift. Har väl helt enkelt inte anlag för att skriva presentationer skulle jag tro. Jag skall ta mej en funderare och omformulera en del på sidan.
Trevligt att ni tycker det är enkelt att navigera på sidan då detta var det som vi la mest energi på och ville få en butik där man hittade det man sökte utan onödiga musklick.

svenska lärare = svensklärare
mej = mig
la = ? (Kan föreslå spendera istället tex.)
Det jag menar är bara att det ger ett oseriöst intryck att använda talspråk.

Permalänk
Medlem

Svenska lärare kan faktiskt vara rätt, ifall man menar en grupp med svenskar som råkar vara lärare

Permalänk
It-lagret
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr-boring
hmm era grafikkort. Ni säljet ett Nvidia GTX285 för 4197:-

medans ett Nvidia GTX280 ligger på 4729:-

Stämmer det verkligen att det sämre kortet kostar mer än det bättre? xP

Hur dumt det än låter så kostar det mer att köpa in ett 280 kort än ett 285 kort. :/

Visa signatur

Dator: INTEL C2D E8500, Biostar T-Power I45, 4 gb OCZ Reaper X, evga 9800GX2 SC, WD raptor 74, WD cav 1TB, Cyper Snipa Stinger, razer lycosa, CM Cosmos 1000, acer P223w 22"

Permalänk
It-lagret
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Keso
svenska lärare = svensklärare
mej = mig
la = ? (Kan föreslå spendera istället tex.)
Det jag menar är bara att det ger ett oseriöst intryck att använda talspråk.

Ja där ser man tydligt att jag inte var någon svenskalärare. Tack för stavningskursen och jag skall försöka skriva i skrivspråk och inte i talspråk framöver. vill ju inte verka oseriös på något vis. : )

Visa signatur

Dator: INTEL C2D E8500, Biostar T-Power I45, 4 gb OCZ Reaper X, evga 9800GX2 SC, WD raptor 74, WD cav 1TB, Cyper Snipa Stinger, razer lycosa, CM Cosmos 1000, acer P223w 22"

Permalänk
Medlem

Beställde xigmatek porter och fick paketet efter 4 dagar vilket är helt ok för mig. Men vad jag märkte är att heatsink inte funkade riktigt eftersom temp. steg up till 79 grader(hade ocz som kylpasta och såg till att heatsink hade direkt kontakt med chipset). Snackade med Daniel och han skickade ett helt nytt xigmatek porter vilket jag blev väldigt förvånad eftersom jag har kvar den gamla. Fick den nya heatsink efter bara 2 dagar och temperaturen sjönk från 72 till 58 grader. Servicen är väl bemött och itlagrets garantin är nog den bästa man kan få och kan jämnföras med komplett om inte bättre?

Permalänk
Medlem

Erbjud fraktfritt, det lockar otroligt mkt.

Visa signatur

7700K @ 4,8Ghz | EVGA 1080 SC @ 2021Mhz | Z270F | 16GB @ 3000Mhz | Acer XB270HU

Permalänk

Lite idéer.

Tjena!

Som alla har sagt ni skulle erbjuda gratis frakt, för t.ex. alla SweClockers medlemmar (som Inet). För då kommer ni in på en bättre marknad. För många tänker det finns många bra ställen att handla på en få som man får gratis frakt. Så man går hellre till den som ger gratis frakt. För dator entusiaster är ju era huvudkunder.

En annan är att jag vill påpeka är att när jag skulle t.ex. kolla grafikkort eller processorfläktar så hade jag problem att se om det var en 4870 eller en 4870x2 eller vilken socket det var till cpu fläktarna on det var en 775 eller 1366. ett exempel är att highlighta de viktiga eller att istället för att ordna i tillvärkare ordna dem i de viktigaste info om det är 1366 eller 775 och sedan som ett tillval som tillverkare

En sista grej är att använda ett skriv program istället för att skriva in det direkt. Jag själv använder Microsoft Word, men ändå så blir det inte hundra att allt blir rätt så därför låt någon anna kolla igenom era texter.

Dessa är bara idéer som jag skulle göra om jag hade en butik… så såga de inte för mycket.

Permalänk
It-lagret
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The Union
Tjena!

Som alla har sagt ni skulle erbjuda gratis frakt, för t.ex. alla SweClockers medlemmar (som Inet). För då kommer ni in på en bättre marknad. För många tänker det finns många bra ställen att handla på en få som man får gratis frakt. Så man går hellre till den som ger gratis frakt. För dator entusiaster är ju era huvudkunder.

En annan är att jag vill påpeka är att när jag skulle t.ex. kolla grafikkort eller processorfläktar så hade jag problem att se om det var en 4870 eller en 4870x2 eller vilken socket det var till cpu fläktarna on det var en 775 eller 1366. ett exempel är att highlighta de viktiga eller att istället för att ordna i tillvärkare ordna dem i de viktigaste info om det är 1366 eller 775 och sedan som ett tillval som tillverkare

En sista grej är att använda ett skriv program istället för att skriva in det direkt. Jag själv använder Microsoft Word, men ändå så blir det inte hundra att allt blir rätt så därför låt någon anna kolla igenom era texter.

Dessa är bara idéer som jag skulle göra om jag hade en butik… så såga de inte för mycket.

Tack för ditt inlägg. Vi sågar inga inlägg och förslag. Faktum är att vi är själva ganska missnöjda med dels servicen och dels att gränssnittet känns alldeles för begränsat i butiken och funderar därför starkt på att helt byta leverantör av webbutik till någon som dels har bättre service och även har ett betydligt öppnare gränssnitt. Vi tror att detta skall medföra att vi mer kan utforma texter och sorteringar så som vi själva vill ha det och inte så linjärt som det är i dag. Jag återkommer med ytterligare information så fort vi har sett vilka alternativa leverantörer det finns och även vad de kan tillföra och erbjuda.

Mvh
Daniel
Itlagret Sverige

Visa signatur

Dator: INTEL C2D E8500, Biostar T-Power I45, 4 gb OCZ Reaper X, evga 9800GX2 SC, WD raptor 74, WD cav 1TB, Cyper Snipa Stinger, razer lycosa, CM Cosmos 1000, acer P223w 22"

Permalänk
Medlem

Hej ITlagret jag undrar när er sida är uppe igen?

Permalänk
Avstängd

Det undrar jag med.:P Den verkar död.:P

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

Sidan är för tillfället stängd.. En internetbutik har väll inga öppettider på hemsidan?:P

Permalänk
Medlem

Hmm.... har dom stängt ner helt tro ?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Åsa-Nisse
http://retailerse71.netset.eu/

Är det inte dom?

Dom verkar gömma sig bra om det är dom:P
Tycker inte sidan stämmer in för 5öre på deras egna beskrivning på förgående sida.

Permalänk
Medlem

Det va inte många grafikkort där inte...

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -