Asus X77JQ VS Sony Vaio VPC-F11M1E

Permalänk

Asus X77JQ VS Sony Vaio VPC-F11M1E

Hej! Imorgon ska jag köpa en av dessa det första jag gör. Vilken tror ni är bäst? Mitt krav är att starcraft 2 ska kunna spelas men det går nog på bägge.

1. Asus X77JQ-TY004V LÄNK
Radeon HD5730, Core i7-720QM, 4GB RAM, 1000GB HDD, DVD±RW,webcam,17.3" skärm, Bluetooth, W7 Home

+ Stor skärm
+ i7
+ Bättre grafikkort

- Ful? Plastig?

2. Sony Vaio VPC-F11M1E LÄNK
Core i5 520M, 4GB RAM, 500GB, 16.4" TFT, GF GT 330M, Bluray, Win 7 HP

+ Snygg
+ Billigare men det spelar inte så stor roll

PS Jag har släppt asus g73an, jag skulle inte stå ut med hur den ser ut. Jag köper den som fått flest röster av er tills imorgon kl 10 så jävlas inte är ni snälla!

EDIT: Ni är naturligtvis mer än välkomna med kommentarer också!

Permalänk

Asus såklart, enda fördelen med sonyn är skärmens upplösning.

Asusen har ju i7 720qm, dubbla hårddiskar, bättre grafikkort osv. Till video redigering så behövs väl processorkraft?

Asus har för övrigt bättre kvalité än sony, inte mycket bättre men bättre och bäst på marknaden.

Permalänk

Gud, va skönt att du skriver det. Känns som du är rutinerad när det kommer till laptops! Själv irrar jag i mörkret. Var på webhallen idag och försökte köpa vaion men det var något fel på deras sida så den fanns inte i butik. Tur!

EDIT: videoredigering är inget jag sysslar med. Däremot olika CAD-program.

Permalänk

Sorry vet inte vart jag fick videoredigering från, men CAD är väl också ganska så krävande. Hur som helst, asusen har bättre grafikkort med stöd för DX11, Quadcore processor istället för dualcore, dubbla diskar. Du kan slänga i en SSD och köra som systemdisk och köra den andra som lagring. LOVA att du köper asusen Den är så mkt bättre på alla punkter, kör på den!

Permalänk

Hahaha! Tack, jag lovar!

Permalänk

Bra hehe

Permalänk

Sådär, då var den beställd.