Guide: MSDNAA-konto för ALLA studenter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tcntad
Vänta mer eller ta kontakt med pelle kanske?

Men det är väl han som har sidan ?

Visa signatur

5800X3D|Aorus Elite|32GB 3600MHz|6750 XT|Air 540|RM750X
PG279Q|VG259QM

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gwanto
Men det är väl han som har sidan ?

Ja det kanske han har ?

Förstår inte relevansen med om han äger sidan eller inte, han tillhandahåller ju tjänsten och då ska man ju kontakta honom.

Antar att andra råkat ut för samma sak så bläddra tillbaka ett par sidor så kanske du hittar mer.

Permalänk
Medlem

Tackar så hemskt mycket för denna tråd, Registrerade mig via pellesoft via sms för 100kr.
Detta fungerade helt felfritt och nu inväntar jag mailet ifrån microsoft, det kostar förövrigt 50-70kr att få hem en riktig skiva i frakt, för er som tycket att det är bättre så!
tackar

Permalänk
Medlem

Någon som vet när Visual Studio 2010 (ej beta) kan komma upp på MSDN-AA?

Permalänk
Medlem

Jag kan också för er som undrar intyga att det engelska serial numret fungerar lika fint på svenska versionen!

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av visa:

Jag kan också för er som undrar intyga att det engelska serial numret fungerar lika fint på svenska versionen!

Synd bara att det inte är nån som faktiskt läser det.

Frågan är ju inte ställd en gång på relativt kort tid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av erciz:

Någon som vet när Visual Studio 2010 (ej beta) kan komma upp på MSDN-AA?

Det är nästan den enda anledningen till att jag har ett MSDNAA-konto.
Jag var tvungen att titta nu igen och jag hittade detta:

Visual Studio 2010 Professional (x86) - DVD (English)

Det finns RC, Beta 1, Ultimate Beta 2 också men detta verkar vara den färdiga produkten. Jag kör Windows XP så x86 välkomnar jag.

Blir hem och tanka direkt efter jobbet. Fan vad gött!

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leedow:

Det är nästan den enda anledningen till att jag har ett MSDNAA-konto.
Jag var tvungen att titta nu igen och jag hittade detta:

Visual Studio 2010 Professional (x86) - DVD (English)

Det finns RC, Beta 1, Ultimate Beta 2 också men detta verkar vara den färdiga produkten. Jag kör Windows XP så x86 välkomnar jag.

Blir hem och tanka direkt efter jobbet. Fan vad gött!

Det står att ett serienummer inte krävs för den nerladdningen. Låter lite osannolikt att det inte skulle krävas någon nyckel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av N!klas:

Det står att ett serienummer inte krävs för den nerladdningen. Låter lite osannolikt att det inte skulle krävas någon nyckel?

Hmm...
Jag kör med VS2008 från MSDNAA. (Visual Studio 2008 Professional Edition (x86 and x64 WoW) - DVD)

Där står det också: "Serial Number: Not Required"

Jag vet inte hur jag ska tolka detta. Antingen är det en specialstudentversion som inte har "allt" som professional har och således inte behöver en nyckel. Eller så behövs det helt enkelt ingen nyckel.

Vet du om det behövs en nyckel för en Retail-version?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leedow:

Hmm...
Jag kör med VS2008 från MSDNAA. (Visual Studio 2008 Professional Edition (x86 and x64 WoW) - DVD)

Där står det också: "Serial Number: Not Required"

Jag vet inte hur jag ska tolka detta. Antingen är det en specialstudentversion som inte har "allt" som professional har och således inte behöver en nyckel. Eller så behövs det helt enkelt ingen nyckel.

Vet du om det behövs en nyckel för en Retail-version?

Jag tänkte på samma sak. Att det kanske är någon studentversion... hm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av N!klas:

Jag tänkte på samma sak. Att det kanske är någon studentversion... hm.

Här hittade jag lite information om det vi funderar över:

Citat:

You could try ProduKey from NirSoft. Its an app for listing Microsoft licence keys, however I don't think it'll work if your copy of Visual Studio was pre-pidded, i.e. it came from say an MSDN account.

Pauk answered Apr 14 at 14:04

Citat:

What does pre-pidded mean? Does it mean that key was embedded right into the image or cd that was downloaded?

sunpech Apr 14 at 14:07

Citat:

@sunpech - that's exactly what it means. If you download an ISO from MSDN or use MSDN media the key is already set and you don't have to enter it. This is specific to Visual Studio (and some other MS products), Office Suites/Apps and Operating Systems do not come pre-pidded.

Shevek Apr 14 at 14:13

Källa

Med andra ord verkar det vara helt ok, bara att de är pre-pidded.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Se där ja! Utmärkt.
Tack!

Permalänk
Skrivet av gwanto:

Det har nu gått en vecka sen jag mailade pellesoft, men jag har ännu inte fått något svar.

Vad ska jag göra ?

ja har också väntat länge på svar från honom. Har inte fått mail från microsoft än. Det är snart 1 månad sen jag registrerade...

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | i7 6700k @ 4.6 ghz | Corsair H100i V2 | Asus Z170 MAXIMUS VIII HERO | Corsair Vengeance 3200MHz 16gb | ASUS GeForce RTX 2080 8GB ROG STRIX GAMING OC| 2x Samsung 850 Pro 256gb | Samsung 850 Pro 512gb | Samsung 860 EVO 500gb |Acer XB271HU | EVGA SuperNova G2 750w

origin/steam: goffemannen

Permalänk
Medlem

Be om pengarna tillbaka.

Permalänk

pellesoft är lureri. Det är nu över 1 månad sen jag betalade in och fick bekräftelse(den nedan). Jag har mailat pelle flera gånger utan svar.

Gratulerar till din registrering för beställning av utvärderingsprogramvaror från Microsoft. Du kommer inom kort få ett email från Microsoft som ger dig tillträde till deras shop där du gratis beställer och hämtar hem alla de programvaror du önskar använda. Du kan också beställa dessa via CD men får då betala $8 för frakt.

Observera, registreringen kan ta mellan en och fem dagar innan du får detta bekräftelsemail från Microsoft. Detta beroende på manuell hantering från pellesoft mot ELMS-systemet.

Se Artikel på pellesoft.se - 25 / Använd Microsoftprogram för studenter under din st för detaljer om hur du arbetar med ELMS-systemet för att ladda hem programvarorna. Obs! Den svenska XP pro/Windows Server fungerar inte att hämta, du får använda den Engelska.

pellesoft.se önskar dig lycka till!

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | i7 6700k @ 4.6 ghz | Corsair H100i V2 | Asus Z170 MAXIMUS VIII HERO | Corsair Vengeance 3200MHz 16gb | ASUS GeForce RTX 2080 8GB ROG STRIX GAMING OC| 2x Samsung 850 Pro 256gb | Samsung 850 Pro 512gb | Samsung 860 EVO 500gb |Acer XB271HU | EVGA SuperNova G2 750w

origin/steam: goffemannen

Permalänk

är det någon som vet om detta fortfarande fungerar

Permalänk
Skrivet av Althebandy:

är det någon som vet om detta fortfarande fungerar

Även jag vill veta vad som nu gäller med Pellesoft: är det ruffel & båg, eller, fungerar det faktiskt?

Tänker inte lägga ned en hundring först och få svar sedan utan vill ha svar först....

Så, gott folk på SweC, kom gärna med era kommentarer!

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Tja för andra har det funkat men antar pelle är upptagen med annat just nu kanske.

Bara vänta på andra's svar.

Permalänk
Medlem

Jag har nu väntat över en månad på svar, men har ännu inte fått något!

Man får väl helt enkelt acceptera att han inte kommer svara....

Visa signatur

PG279Q|VG259QM

Permalänk
Medlem

Har någon bett om pengarna tillbaka? Han var snabb när jag gjorde det.

Permalänk
Medlem

Jag betalade in 100kr för ett par veckor sedan och mailade sen och frågade hur det gick med inbetalningen. Fick svar idag där han ursäktade sig att det tog lite tid men nu är jag bonusmedlem. Så om ni inte blivit bonusmedlemmar så maila honom så går det fortare.

Permalänk
Medlem

Jag har nu fått svar från Pelle!

Så nu kan jag logga in på msdn62.e-academy.com igen.

/Gwanto

Visa signatur

PG279Q|VG259QM

Permalänk
Medlem

Går det att beställa t.ex. Windows 7 på skiva istället för nedladding? Känns säkrare så

Permalänk
Medlem
Skrivet av voro12:

Går det att beställa t.ex. Windows 7 på skiva istället för nedladding? Känns säkrare så

ja det går men då kostar det lite för frakt

Visa signatur

Dator: Ryzen 5900X, 32GB RAM, RTX3080
Ljud: SMSL SU-8, HDVA600, HD800.

Permalänk
Medlem

Nu har jag fått inloggningsuppgifterna men när jag försöker ladda ner Windows 7 så händer inget jag laddade ner nedladdningsprogrammet, vid authorization klickade jag resume men sen händer inget :/ det står bara "Your download may take a few seconds to begin, please wait while we start your download…"
gör jag något fel?
Edit: det funkar nu

Permalänk
Skrivet av goffemannen:

pellesoft är lureri. Det är nu över 1 månad sen jag betalade in och fick bekräftelse(den nedan). Jag har mailat pelle flera gånger utan svar.

Hallå goffemannen, har du hört något från Pellesoft? gwanto och voro12 har ju fått svar och verkar kunna ladda ned programvara/operativsystem.

I vilken utsträckning håller du fortfarande fast vid att pellesoft är lurendrejeri?

Permalänk
Medlem

Jag registrerade mig och betalade för bara ett par dagar sedan och har redan gått igenom alla steg och fått mitt bonuskonto, väntar nu på mitt msdnaalösen, så för mig fungerade det.

Permalänk
Skrivet av sam7:

Jag registrerade mig och betalade för bara ett par dagar sedan och har redan gått igenom alla steg och fått mitt bonuskonto, väntar nu på mitt msdnaalösen, så för mig fungerade det.

Ok sam7, din betalning och registrering fungerade. Återkom GÄRNA med ett kort meddelande när du faktiskt har lyckats att ladda ned något via bonuskontot på msdnaa.

Jag är toksugen på att testa själv men vill kolla först att det fungerar för er som betalat alldeles nyligen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Captain kid:

Ok sam7, din betalning och registrering fungerade. Återkom GÄRNA med ett kort meddelande när du faktiskt har lyckats att ladda ned något via bonuskontot på msdnaa.

Jag är toksugen på att testa själv men vill kolla först att det fungerar för er som betalat alldeles nyligen.

funkade perfekt för mig igår fick bara maila och påminna honom en gång sen fick jag ett mail med inloggingsuppgifterna ett par dagar efteråt. Kör nu Windows 7 utan problem

Permalänk

Jag har betalt en hundring via kreditkort och fick direkt två bekräftelser som kvitto på min betalning.

Har även mejlat pelle@pellesoft.se och frågat när det är man ska bekräfta sin studentstatus med Mecenat-/Studentkortet... inte vid beställningen iaf.

Återkommer med resultat.