Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zeddius
En liten note iaf är att Starcraft 2 inte är något problem alls.

-Installerade
-Loggade in
-Options
- ULTRA SETTINGS >: )

Går som smör

Perfekt!

Är sugen på att se hur Bad Company 2 går! På högsta grafikinställningar är inga problem förmodligen. Men... AAxAF?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

G73jh lite bra info,

Test, (den är verkligen så här bra)
http://www.notebookreview.com/default.asp?newsID=5571&review=...

Bios 206 uppdatering (verkar att ha med musen att göra men omöjligt att hitta någon riktig info) verkar ha gett problem med belysning av tangenter värt att läsa innan man gör.
http://vip.asus.com/forum/view.aspx?id=20100330075625078&boar...
http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=475939

Lurig throttle när den går på batteri särskilt om batteri nivån sjunker under 30% (om man nu tänker köra på batteri), men går att få till med rutinen som är genomgående tema här (ThrottleStop) man bör läsa hela tråden 2.11 verkar vara en bra version och det finns också sample uppsättning av den versionen i tråden.
http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=472182

Creatives mjukvarupaket verkar krocka med steam, någon/några har härlett detta till att det börjar när man börjar ändra i bas inställningen i creatives soft?!?!? (fler än en med den upplevelsen)
http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=475505

Annars en grym burk (så här långt), helt otroligt tyst/sval måste uplevas en 11 av 10 poängare IMO.

-cb99

Visa signatur

Om jag råkar dö i någon FPS beror det uteslutande på problem utom min kontroll, för det kan absolut inte bero på mig ;)

Permalänk
Medlem

Hade en bright dot pixel på min laptop.
Skickade in den i tisdags, fick tillbaka den imorse! Tog bara 3 dagar för dom att fixa den, helt sjukt bra support av ASUS.

Permalänk
Medlem

Nu kan man köpa en Asus g73 för 14432 kr från bestbuy.com http://www.bestbuy.com/site/Asus+-+Laptop+with+Intel%26%23174... genom https://www.myamericanshopper.com mycket prisvärt tycker jag.

länken ej funkar
Visa signatur

MSI GX660 Core i5-480 4GB 500GB 15.6 ATI HD5870
MSI GX740 17'' Intel i5-430M/640GB/4GB/ATI HD5870

Permalänk

Tja!

kan ni ge exempel på bra spel som denna laptop klarar av utan att strypa spelen ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dumburken:

Tja!

kan ni ge exempel på bra spel som denna laptop klarar av utan att strypa spelen ?

Alla... Förutom möjligtvis Crysis.

Visa signatur
Permalänk

aha så den är såpass grym alltså ? ) är detta typ den värsta gaminglaptop mankan köpa iswe ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thornblom:

Alla... Förutom möjligtvis Crysis.

Den klarar Crysis i High/Very High.

Visa signatur

Alienware 14| 14,0" FHD IPS| Intel Core i7-4700MQ 2,4-3,4 GHz| Nvidia GTX 765M 2 GB GDDR5| 8 GB DDR3L 1600 MHz| 256 GB mSATA SSD + 750 GB HDD (7200 rpm)| MIN RECENSION AV ALIENWARE 14
För närvarande student på KTH. Har ni några frågor är det bara att skicka ett meddelande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dumburken:

aha så den är såpass grym alltså ? ) är detta typ den värsta gaminglaptop mankan köpa iswe ?

Knappast den värsta men kanske den bästa
;p

Visa signatur

Samsung Galaxy Note 10.1

Permalänk

Hur menar du nu ?

Skrivet av eliaz:

Knappast den värsta men kanske den bästa
;p

Permalänk
Permalänk
Medlem

Yes det är den, men kostar mycket mer också, dessutom har den inte DX11:)

Permalänk

Men visst kan man uppgradera g73jh om man vill ? typ genom att byta till en soiliddrive hd och överklocka cpu'n ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dumburken:

Men visst kan man uppgradera g73jh om man vill ? typ genom att byta till en soiliddrive hd och överklocka cpu'n ?

Yes, jag har stoppat in en SSD t.ex.

Permalänk

har du kvar org hd'n lr har du ersatt den med ssd ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av RozZy:

Yes det är den, men kostar mycket mer också, dessutom har den inte DX11:)

Vet det tycker jag suger den skulle vara overpower med stora steg om den stödje DX11

Permalänk

pallar den alien vs predator och avatar ?

Permalänk
Medlem

Den klarar av alla nya spel på hög om inte högsta grafiken.

Permalänk
Avstängd

Man kan byta språk på¨W7.

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Keeper of the Bamse
Skrivet av lakej:

Man kan byta språk på¨W7.

Ja

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook M3 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Vissa här på forumet har väl haft sin G73 ett tag nu?!
Är det bara jag som tycker det börjar bli dags för rescensioner?

Visa signatur

Samsung Galaxy Note 10.1

Permalänk
Medlem

Jo ska ska försöka slänga upp en recension när jag har tid och ork. Har haft mycket annat att göra så det har mest blivit att man har satt sig och spelat när man har haft tid

Permalänk

Tja!

Såg att processorn i g73jh var på bara 1,73mhz ? är inte det för lite i en spel burk ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dumburken:

Tja!

Såg att processorn i g73jh var på bara 1,73mhz ? är inte det för lite i en spel burk ?

Nej.
Länge sedan allt handlade om mhz-frekvenser.

Visa signatur

Samsung Galaxy Note 10.1

Permalänk

är asusen bättre än alienware m17x ? isf varför ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dumburken:

är asusen bättre än alienware m17x ? isf varför ?

Jag har inte klämt på någon av dom så jag kan bara göra en uppskattning av hårdvaran och då skulle jag säga att G73 är bättre av många anledningar.

1) Den är mycket billigare! Om du konfigurerar m17x med i7 720, 8gb minne (som usa-versionen av g73 har), vill ha samma upplösning som G73 etc så landar priset på ~30 000 kr.

2) Och då har Alienware ändå mycket sämre grafikkort.
Alienware = dx10
Asus = dx11

3) Alienware bygger på ett älde chipset.

4) Är mycket fulare (subjektivt)

Alenware har dock fler anslutningsmöjligheter med eSata och expressplatser.

Visa signatur

Samsung Galaxy Note 10.1

Permalänk
Medlem

Alienware är väl bättre i spel därför att du kan ha Crossfire på grafikkortet, om nu det fungerar bra i spelen du vill spela. Sen har jag bara hört mycket bra om Alienwares kvalitet.

Visa signatur

Alienware 14| 14,0" FHD IPS| Intel Core i7-4700MQ 2,4-3,4 GHz| Nvidia GTX 765M 2 GB GDDR5| 8 GB DDR3L 1600 MHz| 256 GB mSATA SSD + 750 GB HDD (7200 rpm)| MIN RECENSION AV ALIENWARE 14
För närvarande student på KTH. Har ni några frågor är det bara att skicka ett meddelande.

Permalänk

dustin har ju några versioner av alienware m17x vilken av dem är bäst för spel ? asusen kostar ju typ lika mycket som alienware ca:25k

Permalänk
Medlem

G73jh är mycket bättre än alienware var först också djupt inne på alienware för jag ville ha den bästa spel laptopen utan att förstå mig alls på typ vilket grafik kort, processor etc tänkte köpa alienware pga alla recensioner av alienware innan jag lärde mig grafik kort etc så nu är jag helt djupt inne på en g73jh bättre grafikkort bättre processor ja bättre allt funderar sj på att köpa en i sommar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dumburken:

Tja!

Beroende på last kör den corens olika, dvs throttlar stänger ner cores drar upp klocka osv. när det passar (lite magiskt) men funkar, dvs bra rulle.

i7-820QM i de som säljs i Sverige.
i7-720QM i de som säljs i USA.

En del hävdar att man inte ser någon större skillnad CPU mässigt, men vad vet jag?

-cb99

Visa signatur

Om jag råkar dö i någon FPS beror det uteslutande på problem utom min kontroll, för det kan absolut inte bero på mig ;)