Apples nya Iphone på bild

Permalänk
Medlem
Skrivet av JoBBi:

Det enda jag bryr mig om är ifall den har 4G.

Den lär absolut inte ha 4G tyvärr

Tycker att den är förvillande lik HTC HD2. Men det är bra att dom äntligen ändrar lite i designen. Den gamla är lite tråkig nu...

Permalänk

Jag tror dessvärre heller inte att den kommer ha 4G. Personligen känns det som om det hinner komma ännu en version av iPhone innan det ens är värt att lägga in 4G, det är ju extremt begränsat idag.

Visa signatur

Asus P8Z68 Deluxe/Gen Sock 1155 -- Inte Core I7 2700K@4.5Ghz -- EVGA GeForce GTX 970 SSC GAMING ACX 2.0+ -- Corsair 16GB DDR3 Vengeance 1.5V Low Blue -- SSD OCZ Agility 3 120GB -- Microsoft Windows 7 -- Foldar med cirka 180k PPD (körs ej 24/7)

Permalänk
Skrivet av Jalle_91:

På något sätt så påminner den mig om en mobil som Sony Ericsson gjorde förut, typ deras tunnaste walkman-mobil minns dock inte va den heter :/

W880i/890i.

Permalänk
Inaktiv

Tappad på en krog?

Där ser man, respektlöst ändå att bara ta den, även om det råkar vara en prototyp så är det isåfall uppenbarligen någons.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Vintervilan:

Jag tror dessvärre heller inte att den kommer ha 4G. Personligen känns det som om det hinner komma ännu en version av iPhone innan det ens är värt att lägga in 4G, det är ju extremt begränsat idag.

Jag tror samma sak: detta för att (som jag förstått det:)) USA inte har kommit lika långt med 3G och då lär de inte vara så intresserade att fixa en iPhone med 4G.:P

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Musikälskare

Ska köpa den, hoppade över 3GS i väntan ^^

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Avstängd

oj, väldigt vågad design...

Visa signatur

lolclockers

Permalänk

Hmm, nice! Har dock för mig att jag läste en artikel om att detta var fejk, någon japansk kopia typ

Visa signatur

HTPC: Late 2014 Mac Mini
Bärbar: Mid 2012 MacBook Air

Permalänk
Medlem

Såg den igår.

hoppas verkligen på detta blir perfect då jag hatt min 3g i två år i sommar och abonemanget tar slut ^^

http://www.youtube.com/watch?v=OEiRyut47N4&playnext_from=TL&v...
det är där jag hörde om telefonen igår, finns även "Bevis"

hoppas verkligen på blixten

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk

Läste på gsmarena att den var fake i går, i dag står det att den är riktig ^^
I vilket fall så gillar jag designen, det är väl vad man kan säga i dagsläget.

Permalänk
Medlem

Ser ut som en billig kina-kopia i min mening.

Visa signatur

7700k delid @ 5Ghz ~ Z270 MSI SLI Plus ~ RTX 3070

Permalänk
Medlem

Kan nog bli fin, gillar designen på den mer än de äldre modellerna. Ska vi gissa på en Ipad A4 cpu (om dom kan klämma in den) och en Samsung Super AMOLED skärm.
Men ett köp är dock uteslutet, handlar av princip inget som Apple släpper (vill inte utsätta mig för risken att bli en Mactaliban:)

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vintervilan:

Men vad nu, visste inte att du hade ensamrätt på att svara. Gud nåde den som repeterar information liksom

var ju inte så att det var skrivet 4 sidor längre bak i tråden utan typ 12 poster upp, vilket såvida han inte har minne guldfisk borde ha registrerat.

/Daniel

Permalänk
Avstängd

orkar ej läsa igenom. en annan sak. Den har 80gb stor hårddisk. Men dom är inte säkra om detta är en riktig eller en japansk kopia. då det finns en japansk kopia som nästan är identisk.

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Medlem
Skrivet av svart_smurf:

orkar ej läsa igenom. en annan sak. Den har 80gb stor hårddisk. Men dom är inte säkra om detta är en riktig eller en japansk kopia. då det finns en japansk kopia som nästan är identisk.

Om du hade orkat läsa igenom så hade du insett varför det inte är någon japansk kopia. Telefonen är tillverkad av Apple, det är inte så mycket att diskutera. Därmed inte sagt att den slutliga versionen kommer att se ut så här.

Visa signatur

ASUS K7M, AMD Athlon 1000 MHz Slot A, 3dfx Voodoo5 5500 64 MB AGP, 512 MB SDRAM @ CL 2-2-2-5, Cooler Master ATC-100-SX Aluminum Mid Tower.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Delerium:

Om du hade orkat läsa igenom så hade du insett varför det inte är någon japansk kopia. Telefonen är tillverkad av Apple, det är inte så mycket att diskutera. Därmed inte sagt att den slutliga versionen kommer att se ut så här.

Har du ens hört historien hur dom kom åt telefonen?
En av cheferna för apple var på en bar. "tappade" telefonen. Så hittade en kille mobilen la ut bilder på den. då kommer frågan. Hur många chefer får ta med sig prototyper ut?! speciellt om dom ska dricka

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Medlem
Skrivet av svart_smurf:

Har du ens hört historien hur dom kom åt telefonen?
En av cheferna för apple var på en bar. "tappade" telefonen. Så hittade en kille mobilen la ut bilder på den. då kommer frågan. Hur många chefer får ta med sig prototyper ut?! speciellt om dom ska dricka

Ja jag har hört historien men den intresserar mig inte särskilt. Vad som intresserar mig är att de har skruvat isär telefonen och att hårdvaran inuti visar att det inte är någon kopia.

Visa signatur

ASUS K7M, AMD Athlon 1000 MHz Slot A, 3dfx Voodoo5 5500 64 MB AGP, 512 MB SDRAM @ CL 2-2-2-5, Cooler Master ATC-100-SX Aluminum Mid Tower.

Permalänk
Skrivet av ParaZide:

var ju inte så att det var skrivet 4 sidor längre bak i tråden utan typ 12 poster upp, vilket såvida han inte har minne guldfisk borde ha registrerat.

/Daniel

Spelar väl ingen större roll om det var 10 sidor längre bak eller inlägget ovan. Jag vädrade mina åsikter om iphonen och det har varje medlem rätt att göra. Sen att en liten del råkade vara repetition spelar väl mindre roll?

Visa signatur

Asus P8Z68 Deluxe/Gen Sock 1155 -- Inte Core I7 2700K@4.5Ghz -- EVGA GeForce GTX 970 SSC GAMING ACX 2.0+ -- Corsair 16GB DDR3 Vengeance 1.5V Low Blue -- SSD OCZ Agility 3 120GB -- Microsoft Windows 7 -- Foldar med cirka 180k PPD (körs ej 24/7)

Permalänk
Medlem

Hoppas det inte är den slutgiltiga designen. Föredrar den nuvarande iphonens rundade kanter som gör att det känns riktigt bra i händerna när man skriver eller spelar ett spel en längre stund.

Permalänk
Medlem

Helt klart ett fall av gerillamarknadsföring, mängden publicitet dom får för kostnaden av en "borttappad" telefon är oslagbar.

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Avstängd

Här kan du se bilden som han som htitade mobilen tog. http://img706.imageshack.us/img706/7894/6794933832fb3b12cb633... om du tittar på baksidan är det inget äpple ens.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Donan Fear:

W880i? Jag hade en sån och den var oförstörbar, inte helt oväntat när den är gjord av stål!
Kan inte säga detsamma om min iPhone, men så går det när man låter barnarbetare bygga grejerna, de har ingen känsla för kvalitet!

Oförstörbar, näe! Min gick fan av på mitten när jag hade den i fickan -.-

Permalänk
Medlem

är det bara jag som tycker den ser hemsk ut? Gillar designen på 3gs betydligt mer...

jag får väl hoppas det är falska bilder

Permalänk

Gillar mer den runda designen på de nuvarande modellerna. Lär ju bli jäkligt jobbigt att hålla i med de vassa kanterna.

Permalänk
Medlem

är så less på min iPhone haft den sen den kom till Sverige, Skönt att dom uppdaterar designen, tycker den ser riktigt hightech ut

Permalänk

Är det bara jag som tycker det ser ut som att det står "100GB" på baksidan? dålig skärpa på bilden ju men..
Designen var ju skitsnygg, mycket snyggare än förra..

Visa signatur

AMD PHENOM II 965BE @ 4100 MHz & (NB/HT @ 2600 Mhz) http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=1013703(Vattenkyld) || ASUS 790FX M3A32-MVP DELUXE WIFI | 8GB CORSAIR XMS RAM @ 800 Mhz | Powercolor HD5870 PCS+ 1GB || 6x HDD's 360 GB/360 GB Seagate Barracuda's in RAID 0 and 1TB/1TB Western Digital Caviar "Green" & 2TB/2TB Samsung Spinpoint | Windows 7 - 64-Bit Ultimate.

Permalänk
Medlem

Måste säja att det är en väldigt minimal skillnad imot iphone 3g.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Skrivet av JoBBi:

Det enda jag bryr mig om är ifall den har 4G.

Det kommer den garanterat inte ha. 4g finns enbart i ett fåtal länder runtom i världen varav Sverige är ett av dem. Dock så är USA inte en av dessa länder. Hur mycket de än vill hävda att WiMax är 4g, så kommer det aldrig att vara det. Än så länge är 4g inte särskilt utvecklat, vilket innebär att hårdvarumässigt skulle en 4g telefon vara en dyr historia för tillverkarna. De måste stoppa in hårdvara för både 3g och 4g, då en 4g-antenn inte kan koppla upp sig mot ett 3g-nät. Sedan att USA ej har 4g, mer eller mindre bekräftar att den inte har det. Det kommer innebära små förbättringar i skärmen och inte så mycket mer. Iofs, så kanske de har något lika spännande som en kompass i rockärmen, men vi får se.

Tycker personligen att Iphone friåker på sina apps. Det finns ingenting som hårdvarumässigt egentligen talar för en Iphone över exempelvis en HTC Desire. Gillar man gränssnittet så är det väl kanon men jag tycker det är patetiskt att det skall ta 4 år för dem att komma på att multi-tasking är vettigt, och att bluetooth-stödet fortfarande är sämre än allt annat på marknaden, är katastrof. Den är för mig, mycket mer en leksak än en smartphone. Vi får väl hoppas att de faktiskt bidrar med något nyttigt som kan hjälpa marknaden den här gången.

Visa signatur

Macbook Pro 15" Retina 2013 | Spelriggen: Asus Rampage Formula | Sapphire HD7970 | 4GB ram | Intel Q6600 @ 3.2 ghz | Samsung 840 Pro 256gb + 3.3TB HDD | Antec P182B | Zalman ZM-850HP | BenQ FP241W | Logitech G500+Qpad MK-85 Pro|
Ljud: Peachtree Grand Pre, Emotiva XPA-2, Triangle Magellan Duetto, Beyerdynamic DT990

Permalänk
Medlem
Skrivet av svart_smurf:

Här kan du se bilden som han som htitade mobilen tog. http://img706.imageshack.us/img706/7894/6794933832fb3b12cb633... om du tittar på baksidan är det inget äpple ens.

http://gizmodo.com/5520164/this-is-apples-next-iphone?skyline...

här ser du äpplet

Permalänk
Medlem

Om den där formen stämmer så måste jag ju säga att apples smak när det gäller formgivning har blivit bättre.
Då kanske man slipper den där plastiga "vi orkade inte sätta ihop den ordentligt"-känslan som plastkanten runt 3g ger. Den av apple's designers som kom fram till att det var lämpligt att sätta en skarv mellan delar längts ut på kanten där den känns som mest behöver för övrigt smisk.

Fast annars så håller jag med pingy. Vart är usb-laddningen? Bara fjantigt av dem att sitta och hålla på det när det ändå är på väg. Och vad är poängen med micro-sim? Knappast som att 3-4mm plast skulle göra det omöjligt att få plats med ett vanligt.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.