Apples nya Iphone på bild

Permalänk
Melding Plague

Apples nya Iphone på bild

Bilder på vad som sägs vara Apples nya Iphone har läckt ut på nätet. Bland nyheterna syns ny design, kamera för videosamtal och ett kraftigare batteri.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Den verkar najs. Hoppas de uppdaterar Ipod Touchen till en likadan modell så kanske det blir ett köp

Visa signatur

Intel E6750 @ 3.2Ghz, 6Gb 800mhz Corsair, 250Gb HDD, Sapphire 4870 1Gb

Permalänk
Medlem

Cool! Dock är nog 3G's skönare att hålla i handen.

Permalänk
Medlem

jag tycker nog 3G ser snyggare ut allt

Visa signatur

Define R3 Arctic White, Asus Z97-AR, i5 4690K, CM 212, 16 GB DDR3 RAM, Asus Radeon R9 290X DCUII, Samsung 840 250GB, 840 Pro 512 GB, EVGA Supernova G2 750 W, Windows 10 Pro, O2+ODAC

Permalänk
Medlem

Trevlig design, men det är å andra sidan det enda positiva Apple har att komma med.

Var är micro-usb kontakten som ALLA andra mobiltillverkare numera använder?
Micro-SIM? Det går alltså inte ens att använda vanliga simkort längre. Snyggt sätt att slippa olåsta telefoner.

Jag kräks.

Visa signatur

h170i-plus i5 6600 2x8gb ddr3l 850 pro 256gb
Don't argue with an idiot. He will drag you down to his level, and beat you with experience.

Permalänk
Medlem

Jag läste om detta på macrumors igår och då visade det sig att det bara var en japansk fusk-telefon och inte en äkta appleprodukt.
En av läsarna hörde av sig till dem med bilbevis på att han hade en likadan och att han köpt den i Japan.

Dock kollade jag nu och det visade sig att han ljög http://www.macrumors.com/2010/04/18/images-of-iphone-4g-actua...

Hoppas att detta inte är en version som kommer att säljas, gillade iPhone mycket för att den var så skön att hålla i handen, denna kommer vara som vilken annan telefon som helst.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

Snygg! Men verkar inte var alika skön i handen...

Permalänk
Medlem

På något sätt så påminner den mig om en mobil som Sony Ericsson gjorde förut, typ deras tunnaste walkman-mobil minns dock inte va den heter :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av pingy:

Trevlig design, men det är å andra sidan det enda positiva Apple har att komma med.

Var är micro-usb kontakten som ALLA andra mobiltillverkare numera använder?
Micro-SIM? Det går alltså inte ens att använda vanliga simkort längre. Snyggt sätt att slippa olåsta telefoner.

Jag kräks.

Bara att klippa bort plasten på ditt vanliga SIMkort

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av rezuth:

Bara att klippa bort plasten på ditt vanliga SIMkort

Är du seriös? förstör man inte SIM-kortet genom att kippa i det?

Visa signatur

The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F

Permalänk

Kan nästan sätta pengar på att det där är en iPhoneHD och att det är ett prototypskal som inte ens behöver likna slutprodukten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Piece of Cake:

Är du seriös? förstör man inte SIM-kortet genom att kippa i det?

Nej, eftersom det som anvands ar bara chippet. Plasten ar dar for att holla chippet po plats.

http://en.wikipedia.org/wiki/Micro-SIM

Permalänk
Medlem

Jag läste om detta på macrumors igår och då visade det sig att det bara var en japansk fusk-telefon och inte en äkta appleprodukt.
En av läsarna hörde av sig till dem med bilbevis på att han hade en likadan och att han köpt den i Japan.

Dock kollade jag nu och det visade sig att han ljög http://www.macrumors.com/2010/04/18/images-of-iphone-4g-actua...

Hoppas att detta inte är en version som kommer att säljas, gillade iPhone mycket för att den var så skön att hålla i handen, denna kommer vara som vilken annan telefon som helst.

Jag har då läst hela, på denna och Engadget. Allt tyder på att den är äkta. iTunes känner igen den, två till program säger att det är iphone, den är konstruerad så bra att det aldrig skulle kunna vara en billig kopia, den var gömd i ett skal så den såg ut som en 3GS. Killen som hittade den sa att det var OS 4.0. Sen låste dock Apple telefonen, och går inte längre att boota. En känd snubbe som har nära kontakt med flera på apple säger att apple registrerat att de saknar en prototyp och vill gärna ha tillbaka den osv.

Skrivet av Nembo:

Snygg! Men verkar inte var alika skön i handen...

Då ett ovalt skal inte är särskillt smart för utrymme valde de att ha den helt fyrkantig. Då delarna inte är rundade, är det smartast att ha det så, än att förlora tunnhet genom att göra den rund.

Kan också tillägga att den förmodligen har en glas-bakdel som radiovågorna släpper igenom, något som varit ett problem med iPad (trådlöst). Och iPad 3G har en plast del högst upp för att inte få sämre mottagning.

Permalänk
Medlem

Tycker inte alls om designen och hoppas absolut att den inte förblir sådär, utan att det bara är en prototyp.

Några intressanta designer är dom här: http://iphoneindia.gyanin.com/wp-content/uploads/2009/06/ipho...
http://img.photobucket.com/albums/v63/umaranjum/2009/iphone4g...

Visa signatur

ROG Strix Z370-E | Intel 8700K | RTX 3080 TUF OC | G.Skill 16GB 3200Mhz | Samsung Evo 500GB | Corsair 550D | Corsair RM750X

Permalänk
Medlem

Verkar vara äkta vara. Den ser riktigt läcker ut, mycket mer exklusiv än den rundade plasthögen som den förra var. Har haft min 3G i snart två år, och börjar inse hur ful den är. Plasten är helt sabbad av repor också, så det är sweet med glas/keramisk baksida.

En sak de utelämnar är vad det är för skärm. Visst, de skriver att den har högre upplösning, men är det fortfarande samma crappy lcd? Vore trevligt om de gick på googles linje och satte dit en fin amoled istället.

Skarvarna i sidan är mystiska. Förhoppningsvis finns inte dessa på slutversionen.

Tror detta kommer bli en perfekt uppgradering från min 3G. Den fungerar fortfarande lika bra som dagen jag köpte den, men jag lär nog inte kunna hålla mig. Man är ju ändå lite prylgalen.

Visa signatur

DAN Cases A4-SFX | AMD Ryzen 7 9800X3D | Thermalright AXP90-X47 Full Copper |
INNO3D GeForce RTX 4070 Ti SUPER 16GB Twin X2 | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | ASUS ROG Strix B650E-I Gaming WIFI | Samsung 960 EVO 1TB | Corsair SF-600

Permalänk

Pr-kup

Visa signatur

cat_fish_1:
"fläktarna ska vi ju inte tala om, astmatiker med ett sugrör hade blåst bättre."

Permalänk
Medlem

iPhone den enda produkten från apple jag faktiskt gillar och om den uppdaterade designen ser ut sådär så måste jag säga att det har blivit bättre, kanske blir det en ny iphone istället för någon android mobil i framtiden.

Visa signatur

Someone said that money can't buy everything... That person didn't know where to shop

Permalänk

Detta är dessvärre dementerat på ett flertal sidor och bloggar. Det sägs vara en japansk telefon som utges vara från Apple. Samtidigt påpekar Apple att en av deras prototyper saknas, så än ger jag inte upp hoppet

Visa signatur

Asus P8Z68 Deluxe/Gen Sock 1155 -- Inte Core I7 2700K@4.5Ghz -- EVGA GeForce GTX 970 SSC GAMING ACX 2.0+ -- Corsair 16GB DDR3 Vengeance 1.5V Low Blue -- SSD OCZ Agility 3 120GB -- Microsoft Windows 7 -- Foldar med cirka 180k PPD (körs ej 24/7)

Permalänk
Medlem

Riktigt snygg. Jag gillar den skarpt och den passar in i produktsortimentet. Jag har alltid ogillat den metallram som håller glaset på plats och önskat att den vore svart. Knappar i metall, två separata får bägge tummarna upp. Det blir lättare att känna utan att titta. Jag har ofta sänkt när jag velat höja och vice versa. Desutom så minskar risken att man har sönder ljudknappen -har hänt några bekanta som varit lite ovarsamma. Högre upplösning -ja tack! Tydligen så pass bra att man inte längre ser pixlar lika tydligt. Jag har väntat på denna och stod över en generation -två faktiskt, jag körde med första generationens iPhone ända tills företaget gav mig en 3G (ville inte ha en 3GS) så jag sålde min gamla solida förstagenerations-iPhone som rest med mig världen runt.

Visa signatur

Dual XP1900+ & Radeon 9700Pro - När hårdvaran och vattenkylning var spännande! Dubbla XP processorer upplåsta till MP med ledande silverfärg...

Permalänk

hmmmm... Att tappa en prototyp som det förmodligen bara finns ett fåtal av i världen, på en restaurang ,låter lite väl uppenbart. Slår vad om att Apple bara vill dra till sig extra uppmärksamhet. Kanske skickade till och med exemplaret till dom, vem vet...

Visa signatur

i73820 | P9X79 PRO| Intel 330 120gb | 16gb Corsair 1600 | GTX680OC | Antec P280 |

Permalänk
Medlem

"It was found lost in a bar in Redwood City, camouflaged to look like an iPhone 3GS."
WTF
Next thing Gizmodo will start selling bridges and you guys will pre order them!!!!

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk

Alltid lika trevligt och skoj med lite nytt ! Speciellt från äppelfabriken i CA.
Gissar på att det lär komma en liknande ipod touch då också ! Får skippa mitt köp utav en touch och vänta & se helt enkelt.
Gissar på att den nyare modellen lär ha bättre openGL stöd samt en schysstare upplösning.

Visa signatur

Apple Mac Mini

Permalänk

Riktigt najs "vuxen design" och med en bättre skärm+bättre kamera (5-8 megapixlar) slipper man extra kameran!

Visa signatur

Macbook Unibody
iPhone 4

Permalänk
Skrivet av Vintervilan:

Detta är dessvärre dementerat på ett flertal sidor och bloggar. Det sägs vara en japansk telefon som utges vara från Apple. Samtidigt påpekar Apple att en av deras prototyper saknas, så än ger jag inte upp hoppet

Dementeringen har dementerats också!

Visa signatur

I pledge to punch all switches, to never shoot where I could use grenades, to admit the existence of no level except Total Carnage, to never use caps lock as my "run" key, and to never, ever, leave a single BoB alive.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vintervilan:

Läs mitt inlägg, snälla. Och läs hela tråden innan du svarar nästa gång tack.

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Jalle_91:

På något sätt så påminner den mig om en mobil som Sony Ericsson gjorde förut, typ deras tunnaste walkman-mobil minns dock inte va den heter :/

W880i? Jag hade en sån och den var oförstörbar, inte helt oväntat när den är gjord av stål!
Kan inte säga detsamma om min iPhone, men så går det när man låter barnarbetare bygga grejerna, de har ingen känsla för kvalitet!

Visa signatur

Nämen hej!

Permalänk

gillar designen skarp ; )

Permalänk
Medlem
Skrivet av Forbidden:

Tycker inte alls om designen och hoppas absolut att den inte förblir sådär, utan att det bara är en prototyp.

Några intressanta designer är dom här: http://iphoneindia.gyanin.com/wp-content/uploads/2009/06/ipho...
http://img.photobucket.com/albums/v63/umaranjum/2009/iphone4g...

Alldeles för sent att göra om modellen nu om de ska släppa den till sommaren.

Permalänk
Medlem

Det enda jag bryr mig om är ifall den har 4G.

Visa signatur

Citera mig när du skriver till mig, tack!

Permalänk

Läs mitt inlägg, snälla. Och läs hela tråden innan du svarar nästa gång tack.

Men vad nu, visste inte att du hade ensamrätt på att svara. Gud nåde den som repeterar information liksom

Visa signatur

Asus P8Z68 Deluxe/Gen Sock 1155 -- Inte Core I7 2700K@4.5Ghz -- EVGA GeForce GTX 970 SSC GAMING ACX 2.0+ -- Corsair 16GB DDR3 Vengeance 1.5V Low Blue -- SSD OCZ Agility 3 120GB -- Microsoft Windows 7 -- Foldar med cirka 180k PPD (körs ej 24/7)